Lastik Tecrübeleri

goofyrider

Yasaklı Üye
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
52
Tepkime puanı
7
Puanları
0
Yaş
45
good year eagle f1 asymmetric üzerine lastik tanımam.
 

feyyaz34

New member
Katılım
31 Ağu 2014
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Puanları
0
merhaba arkadaşlar ben aracımı alalı 1 ay kadar oldu arabam 2012 ceed dizel bu sabah yagmurlu havada rampa asagı ve düz yolda biraz sert frene basınca abs devreye girdi durmakta zorlandım bunun nedeni acaba hankook lastıklermıdır ?önceki aracım astra idi goodyear lastik vardı böyle bir sorunla karşılaşmamıştım.yardımcı olursanız sevinirim.arabam suan 32.000km de
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Servise gidip avs yaziliminin guncel olup olmadigini sorun... Frenlerde problem oldugu icin girisimlerde bulunduk ve fren yazilimi guncellendi 2012 ceedler de...
 

feyyaz34

New member
Katılım
31 Ağu 2014
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Son bakima gittigimde soyledim yazliminiz guncel dediler normalde boyle bir problem yasamadim ancak yagisli havda yasadim
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
anlık birşey olabilir yada aracın kmsi kac bilmiyorum balata disk ikilisinden problem/bitmeye yakın olabilir son secenek e-5yada tem gibi olmayan kaymak-parmak asfalt gibi yere denk gelmiş olabilir. yolum sükreli yokuş iniş cıkıs dik uzun ve hızlı seyir edilen rampada gidiyorm hergün iş/ev arası hiç öyle bir eğilim yapmadı daha 20.000 km ve disk balatalar orjinal degişmedi hiç
 

feyyaz34

New member
Katılım
31 Ağu 2014
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Arabam daha 32 binde balatalari degiseli 1 ay oldu daha, yokus asagi inerken yapinca duz yolda denedim yine ayni sekilde abs devreye girdi yagmurdan kaynakli lastiklerde yol tutusu zayifladi sanirim.lastikler kayma egilimi gosterince abs devreye girdi sanirim lastikler fabrika cikisi hankook.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
balata değiştirdiğinizde beraberinde disklerde değiştimi yada tornalandımı ?.
eğer direk sadece balatayı değiştirdiyseniz sebebi budur.eski balatanın parcalarının diskin yüzeyinde bıraktığı kalıntılar absnin erken devreye girmesine sebepdir
 

feyyaz34

New member
Katılım
31 Ağu 2014
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Diskleri degismedim torna islemide yaptirmadim balatalari degisen arkadasa disklerin durumunu sordum disklerinde hic sorun yok dedi ama bilmiorum ne derece dogru sonucta torna isleminden para alicaklardi gerek duysalar yaparlardi sanirim.frene sert bastigimda direksiyonda titreme falan olmuyor.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
burda daha önce paylaşmıştım nedenini bulursam birdaha kopyalıycam

buldm söyleki gerekli bölümleri koyuyorum

konunu tamamını okumak isteyene : http://www.techturkey.com/forum/yol-tututh-and-aktarma-ve-frenler/156390-ebc-red-stuff-sorunu-2.html#post7534325

Balatalar takılırken diskler taşlandı mı?


Cevabı hemen ben vereyim:
Her balata değişiminde disklerin taşlanması şarttır. (Bu işlem normal bir torna tezgahında ya da disk için özel üretilmiş daha küçük bir torna üzerinde yapılır. Diskleri yerinden sökmeden, araç üzerinde taşlama yapan portatif aparatlar da var bu arada.)


Bıyık altından gülenlere de cevap vereyim:
Türkiye'de fren işi yapan binlerce usta vardır belki.
Ama, benim de 5 dalda ASE sertifikam var. Fren tertibatları bu 5 daldan biri.


Şimdi... Fren konusunda çok detay yok, değil mi? İki, balata, arada metal disk. Basarlar diskin üzerine, al sana fren.
İş öyle değil maalesef. Balatalar, ilk çalışmaya başladıklarında diskin üzerine bir miktar "balata kalıntısı" bırakırlar. O yüzden ilk rodaj sırasında frenler "zınk"diye tutmaz. Çünkü, önemli olan balata ile metal arasındaki sürtünme değil, bu "kalıntı" sayesinde balata ile metal disk+kalıntı şeklinde olan ve yeni oluşan yüzey arasındaki sürtünme ilişkisidir.


Balata değiştirilirken "diskleri taşlamaya lüzum yok", ya da "ne uğraşıcan abi" türü laf eden yerlerden uzak durmak en iyisi.


Çok alakasız bir yerden örnek vereyim:
Drag yarışlarında, yarıştan önce "burnout" yapılır. Duman dumana patinaj çekilir yani. Burada iki amaç vardır. Lastik ısıtmanın yanısıra, asfalt üzerine o lastiğin "kalıntısı" bırakılır. Ekip şefi, aracın milimetre şaşmadan tam o izlerin üzerinden geri giderek, yarışa o kalıntıların üzerinden başlayabilmesini sağlamak için göbeğini çatlatır. Çünkü, o kalıntılı iz üzerinde sürtünme daha fazladır, yarışa patinaj yapmadan başlanır o sayede.


Bir diskin üzerinde başka bir balatanın kalıntısı var ise, yeni balatanın o diskte verimli çalışabilme olasılığı azalır. Daha da kötüsü, eski kalıntılar yeni balatanın cilalanmış gibi parlamasına yol açabilir (burada glaze demeye çalışıyorum).


Bir de ek bilgi:
Taşlama/tornalama işlemi biten disklerin - tıpkı silindir honlar gibi - dairesel bir şekilde honlanması gerekir. Bu işlem de çok yüksek hızda yapılır. Bu sayede yeni balatanın rodajı da çok daha kısa sürer.


Orijinal balataları söküp yerine çok farklı bir balata takarsanız, ama bu işi yukarıda açıkladığım işlemleri yapmadan yaparsanız, olan paranıza ve fren performansına olur, o kadar.


Tavsiyem, balataları sökün. Çalışan yüzeyleri ince bir zımpara ile temizleyin. Sonra da diskleri taşlayın. Frenler ancak o zaman gerektiği şekilde çalışacaktır.

Beyler, ister inanın, ister inanmayın ama....


Fren balataları disk üzerine adam gibi oturmaz ise ABS devreye girer.


Buna önce ben de inanmadım, o yüzden bir deneme dahi yaptım.


Senaryo şu:
Sadece ön balataları, hiç işlem mişlem yapmadan değiştiriyorsunuz. Arkalar olması gerektiği gibi çalışıyor.
Balata yüzeyi düzgün, ama disk değil. Eski balatalardan kalan, minik minik de olsa düzensizlikler var. O yüzden yeni balata diskin yüzeyine tam oturamıyor. Balata ile disk arasındaki sürtünme de hayli azalıyor bu yüzden.
İşte bu durumda fren yaptığınız zaman, aracı bildiğiniz, alıştığınız şekilde yavaşlatmak için ayağınız ister istemez bir parça daha fazla basıyor pedala. Bu fazla basınç ile ön balatalar diskleri tutmaya başlarken, arkadakiler de artık kilitleme düzeyine geliyorlar, çat diye ABS giriyor devreye.
Ben de çok şaşırmıştım.
Hemen söküp tüm işlemleri doğru yapıp monte ettiğimde ABS devreye hiç girmedi (normal şartlar altında tabi)
 

feyyaz34

New member
Katılım
31 Ağu 2014
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Vermis oldugunuz bilgi icin tesekkur ederim en yakin zamanda bi frenciye gidecegim.bu abs devreye yagmurlu havada daha cabuk girmesinde yagmurun etksii var mi peki
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
aynı zamanda girmesi lazım tabi zeminden kaynaklı sert yada ani bir frendeki biraz daha kayabilir
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Hankook S1 Evo2 eklendi.
 

goofyrider

Yasaklı Üye
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
52
Tepkime puanı
7
Puanları
0
Yaş
45
merhaba arkadaşlar ben aracımı alalı 1 ay kadar oldu arabam 2012 ceed dizel bu sabah yagmurlu havada rampa asagı ve düz yolda biraz sert frene basınca abs devreye girdi durmakta zorlandım bunun nedeni acaba hankook lastıklermıdır ?önceki aracım astra idi goodyear lastik vardı böyle bir sorunla karşılaşmamıştım.yardımcı olursanız sevinirim.arabam suan 32.000km de
tek sorun lastiklerdedir. balata yada yazılım olamaz.
 

omurkadir

New member
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
2,360
Tepkime puanı
147
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
ist.
daha önce michelin energy kullandım. son 20binkmdir primacy 3 lerden çok memnunum,
yumuşak yol tutuşu direksiyon vs gayet başarılı.
şuan nokian wr d3 takılı karda kullanmadım ama bu havalarda da hiç fena değil yol tutuşu sesi az konforlu.
kar yağsın diye 4gözle bekliyorum.
 

UZ404

New member
Katılım
3 Şub 2015
Mesajlar
3
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bilgi için teşekkürler arkadaşlar çok faydali oldu. Yaz lastiği düşünmeye başlamiştim michelin den ama görünüşe göre hankook a kayabilirim :)
 

bsdundar

New member
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Kis lastigi olarak continental contiwintercontact TS850 kullaniyorum. Super bir lastik. Siddetle tavsiye ederim. Uzun zamanki dayanikliligini bilemeyecegim fakat yaz lastigi gibi performansli bir model.
 

Tsunami Dream

New member
Katılım
18 Ağu 2011
Mesajlar
111
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Arkadaşlar, Michelin Energy Saver 185 65 15 lastiklerimi değiştirme vakti geldi. Uzun süre kullandım. Yaz-kış kullandım. Çok memnun kaldım. Özellikle frenleme olayında, arabam yere kedi gibi yapışıyor. Dayanıklılık konusunda da memnunum. Sadece son dönemlerde içeri ses alışı arttı. Arabam 75000 de ve 4.5 yıldır kullanıyorum. Lastikler hala arabamı ilk aldığım zaman üzerinde verilen lastikler. :D . Arabamı agresif kullanmam. Dolayısıyla çok çok memnun kaldım. Artık değiştirme vakti geldi. 2-3 gün araştırdım. O sınıfta bir lastik baktım ve dün Nokian H model lastiklerimi sipariş verdim. Çok merak ediyorum. Fiyat olarak Michelin Energy Saver la arasında çok fark göremedim. Umarım memnun kalırım. Abime göre hata yaptım. Keşke Michelin den devam etseydin diyor. Ama değişiklikleri seviyorum ve riski göze alıyorum. :D . En kısa zamanda sizinle ilk izlenimlerimi paylaşacağım..
 

Tsunami Dream

New member
Katılım
18 Ağu 2011
Mesajlar
111
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Evet. Bu cumartesi yeni lastiklerimi aracıma taktırdım. Nokian H, 185 65 15 ebatlarındaki lastikler. Şimdilik çok memnunum. Bir kaç fren denemesi yaptım. Radyoyu teybi kapatıp uzun uzun yolun sesini dinledim. Daha önce kullandığım Michelin Energy Saver ile karşılaştırdığımda; yol sesi michelin e göre yüzde 20 daha sessiz. Yol tutuşu yüzde 5 daha kötü. Tabi bunlar benim kendi aracımda yapığım, profesyonel olmayan, tamamen kendi duyularımla yaptığım testler. :D . Bende ki ilk izlenimleri bu oldu lastiğin. Nokian artık benim için tercih edilebilir bir lastiktir. Çünkü bana güven verdi. Bir de bu özelliklerini uzun süre korursa değme keyfine..
 

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
43
Good Year NCT5 (Renault Megane II 205/55-16"): Bugüne kadar kullandığım araçlar içerisinde ...
Ergin Bey ben de Ceed Concept mt için lastik almak üzereyim. Tecrübelerinizi okudum. Yol tutuş anlamındaki tercihinizi de isabetli buldum çünkü yol tutuş anlamında konfora daha yakın olan araçlarımız yüksek hızda zaaf gösterebiliyor. Bunu Astra J'den yeni geçtiğim için net söyleyebilirim. Astra da ş.içi kütük gibiydi o ayrı mesele.

Yumuşak lastik alıp da yüksek hızlardaki tedirginliği daha da artırmak isteem ama yol sesi de ayrı bir mevzu, konforu çok etkiliyor. Şu an 2012 üretim hankooklar taş gibi yuvarlanma sesi yapıyor. Son aldığınız Kumholar bu anlamda hankooklara göre nasıl?

Yol sesi ve sürüş karakteri açısından orta nokta diyebileceğimiz bir tavsiyeniz var mı? İkisinde de başım ağırsın istemiyorum. CPC5'e yakınım aslında ama tam karar da veremedim doğrusu. Bi yandan da EGP sessizliği ve ekonomisi ile aklımı çeliyor, onun da yanakları galiba çok yumuşakmış... Ne tavsiye edersiniz?
 
Üst