Lastik Tecrübeleri

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Good Year NCT5 (Renault Megane II 205/55-16"): Bugüne kadar kullandığım araçlar içerisinde karşılaştığım açık ara en rezil lastik. Öncelikle zemin ne olursa olsun yola tutunamıyor, 10 sert frenin 5-6'sında ABS devreye giriyordu tutunamadığı için. Yağmurda aquapling rezervleri çok düşük. Ayrıca yüksek süratte yola tutunma kabiliyeti düşük olduğu için araç 130'dan sonra gezinmeye başlıyor. Çok sert değil ancak yumuşakta değil. Ne kadar ucuz olursa olsun canımızı emanet ediyoruz ve o canı sokakta bulmadık. 1/10

Dunlop Sport Maxx (Renault Megane II 205/55-16"): NCT5'ten sonra ilaç gibi gelen lastik. Yola çok iyi tutunuyor, Megane II'nin hareketli arkasını bile dizginlyecek kadar başarılı. Suda kızaklama limitleri yüksek. Ayrıca yüksek hız düz gidiş kararlılığı yüksek. Ancak yumuşak değil ve 2. senenin sonunda kılcal çatlaklar başladı. 7/10

Michelin Primacy HP (Renault Megane II 205/55-16"): Konfor özellikleri ön planda, yolu ütülüyor ve oldukça sessiz ancak direksiyon hissiyatı oldukça düşük. Yağmurda kızaklama değerleri ortalama. Yüksek hız düz gidiş kararlılığı yüksek. 3 senenin sonunda hala ilk günkü gibiydi. 6/10

Continental Premium Contact2 (Honda Civic FD7 205/55-16"): NCT5'ten sonra hayatımda kullandığım 2. en kötü lastikti. Oldukça sert, kuru asfaltta tutunma limitleri düşük ancak yağmurda oldukça başarılı. Oldukça sesli ve yüksek hız düz gidiş kararlılığı düşük. 3/10

Hankook Ventus Prime2 (Kia Cee'd II 225/45-17"): Fiyatından beklenmeyecek derecede iyi, yola çok iyi tutunuyor, kuru ve asfaltta oldukça başarılı. Direksiyon tepkileri çok Keskin ve net. Yüksek hız düz gidiş kararlılığı oldukça yüksek. Tek ve en büyük eksisi oldukça sert hatta beton gibi sert ve sesli olması. 7/10

Michelin Primacy3 (Kia Cee'd II 225/45-17"): Henüz 3 hafta ve 2500 kilometredir kullanıyorum. Tıpkı Primacy HP gibi oldukça konforlu ve sessiz, resmen yolu ütülüyor. Ancak direksiyon hissi Ventus Prime2 kadar başarılı değil, gerçi NCT5 veya Premium Contact 2 kadar kötüde değil. Düz gidiş kararlılığı yüksek süratte kötü, gezinme yapıyor. Yağmurda aracın aquapling rezervleri yüksek ancak kötü olan direksiyon hissi yağmurda dahada kötüleşiyor. Özetle yeni almış olmama rağmen toplamda Michelin Primacy 3 'ten pek memnun kalmadım. 5/10

Hankook S1 Evo2 (K117) (Kia Cee'd II 225/45-17"): Primacy 3'lerin lastiklere jöle sürülmüş gibi tepkiler vermesi ve yüksek süratte hoşuma gitmeyen tepkilerinden dolayı dün satıp yerine bu lastikleri aldım. Şu an henüz çok yeni olmasına ve üzerinde cila bulunmasına rağmen 140-150 km/s hızlarda çok daha stabil. Direksiyon tepkileri bariz keskinleşti. Ancak yuvarlanma direnci yüksek. Yağmurda ise henüz deneme fırsatım olmadı, deneme fırsatı bulduktan sonra bu bölümü revize edeceğim. Şu ana kadar izlenimlerim çok olumlu. 8/10

Dunlop Sport Maxx RT (Nissan Qashqai II 225/45-19"): Lastik inanılmaz sessiz, yol uğultusunu bırakın kenara fısıltısını bile duymuyorsunuz. Ancak oldukça sert ve konforsuz. Yoldaki beyaz enine çizgileri bile hissettiriyor. Yağmurda aquapling (kızaklama) rezevleri yüksek ve tepkileri başarılı. Yüksek süratte düz gidiş kararlılığı düşük. 6/10

Continental Sport Contact 5 (Nissan Qashqai II 225/45-19"): Hankook S1 Evo2'den daha iyi bir lastik ile karşılaşmam sanıyordum ancak bu lastik S1 Evo2 ile kafa kafaya özellikler sergiliyor. Direksiyon tepkileri çok net, yüksek hız düz gidiş kararlılığı oldukça yüksek. Ayrıca yağmurda kızaklama limitlerinin yüksekliğide çok başarılı. Ancak esas başarılı olduğu alan yumuşaklığı. Yanlış okumadınız, yumuşaklığı. Yüksek performans lastiği olmasına rağmen Dunlop'un aksine yoldaki tüm pürüzleri resmen ütülüyor ve iç mekana yansıtmıyor. Zaten elinizle bile kauçuğunu esnetebiliyorsunuz. Tek kusuru biraz sesli olması ancak bunca iyi özelliğinin yanında devede kulak misali. 8/10
 
Son düzenleme:

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Dunlop sportmax emektar cmax sirket araci da kullandim ortalama bir lastik, 4 sene boyunca Hic uzmedi :)
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Bu sene ceed in uZerindeki 2 yillik Michelin energy saver lastiklerin 1 tanesi becerikli bacanak sayesinde yarıldı , diğeri de tel attı , yeni michelin energy saver a 220 lira fiyat çekince Goodyear efficient grip performance ve michelin primacy 3 bakmaya başladım :)
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Bu sene ceed in uZerindeki 2 yillik Michelin energy saver lastiklerin 1 tanesi becerikli bacanak sayesinde yarıldı , diğeri de tel attı , yeni michelin energy saver a 220 lira fiyat çekince Goodyear efficient grip performance ve michelin primacy 3 bakmaya başladım :)
Efficient Grip Performance benim ilk baktığım ve almak istediğim lastikti ancak 225/45-17" ölçüsünde üretilmiyordu. Efficient Grip bu ölçüde bulunabilirken daha yeni serisi olan Efficient Grip Performance bulunmuyor. Ancak diğer ölçülerde Efficient Grip Performance kullananlar çok memnunlar, özellikle sessizliği ve yol tutuşundan.
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
efficient grip hakkında bende çok olumlu yorumlar duydum
 

goofyrider

Yasaklı Üye
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
52
Tepkime puanı
7
Puanları
0
Yaş
45
öncelikle güzel bir başlık olmuş, teşekkürler.
bugüne kadar birçok farklı arabada birçok farklı lastik tecrübem oldu fakat şunu söyleyebilirim ki, piyasada bulunan ithal lastiklere karşılık petlas'ın lastikleri gerçekten çok güzel ve ithal rakiplerinden aşağı kalır yanı yok. proceed'i almadan önceki arabam cirtoen C4'tü, üzerinde michelin primacy hp lastikleri vardı, değişim zamanı geldikten sonra biraz önyargılı olarak petlas aldım ve sonuç mükemmel çıktı. michelin'den zerre aşağı kalır yanı yoktu. bu sebeple kış 350hp'lik impreza'ma kışlıkları taktım ve sonuç yine mükemmel. sonra hemen yazın proceed'e yine üzerindekilerin değişim zamanı gelince petlas'ın "v" desenli modelini taktım. kesinlikle petlas tavsiye ederim. piyasada bulunan ithal ürünlere gereğinden fazla para vermeyin derim. özellikle orta sınıf ve orta performanslı dizel araçlar için fazlası inanın gereksiz.
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Mondeoda 60.000 km boyunca aracin uzerinde gelen efficient grip ( performance degil ) 2012 uretimi lastikler vardi, fakat gecen haftalarda balans probleminden dolayi gittigim lastikcide on lastiklerin ikisininde, hem de kotu bir yerinden yarildigini gordum ( resimlerini sonra eklerim ). Yolda oldugum icin ve 215 55 17 olcusunun cok zor bulundugunu bildigim icin yandaki good year bayisinden onlere takmak uzere 2 adet efficienr grip performance aldim. Normal efficient grip gore inanilmaz bir fark ortaya cikti, fakat eski lastiklerinin halini hatirladikca biraz cekiniyorum. Mecburiyetten dolayi mondeo da efficient grip perfomance ile devam edecegim :) fakat ceed icin ayni lastigi bir yandan dusunuyorum bir yandan forumlarin birisinde lastikcinin demis oldugu : abi bu lastiklere balans tutmuyor lafi kafami kurcaliyor :) Bir de mondeo dakin uzerinde 95 W kodu vardi, bende buna uygun cok suratli kullaniyordum :) 205 55 16 icin de 91 V kod var, acaba ayni oranda mi yipranir :))
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
ergin bey nacizane bir yorum yapmak istiyorum ve bir sorum olacak; son 2 lastik ölçülerinden dolayı belliki yol tutuş olarak daha iyi performans veriyor gibi görünüyor tabii lastiğin farklı yapısı vs. gibi nedenlerde etkendir bunu gözardı edersek ebad olarak diğerlerine göre daha geniş lastikler ve buda yol tutuşa etki ediyor fakat sorum ise, test araçları farklı ama yinede merak ediyorum, malum diğer ebadları farklı lastiklere göre 225/45/17 ler performansda azalma hissi veriyormu? torku değerlendirirseniz eğer? (araçlar farklı ama yinede sormak istedim)...
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
2 aydır Good year Efficient Grip Performance kullanıyorum ve çok memnunum.
Bir önceki lastiğim Michelin energy idi. Ona göre fren mesafesi daha iyi. Aynı kullanım tarzına göre ABS daha geç devreye giriyor. Bir başka değişle ABS ye ihtiyaç duymadan durabiliyorum artık. Seslik açısından fark hissetmedim aynı gibi. Görünüş mükemmel bence.
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
öncelikle güzel bir başlık olmuş, teşekkürler.
bugüne kadar birçok farklı arabada birçok farklı lastik tecrübem oldu fakat şunu söyleyebilirim ki, piyasada bulunan ithal lastiklere karşılık petlas'ın lastikleri gerçekten çok güzel ve ithal rakiplerinden aşağı kalır yanı yok. proceed'i almadan önceki arabam cirtoen C4'tü, üzerinde michelin primacy hp lastikleri vardı, değişim zamanı geldikten sonra biraz önyargılı olarak petlas aldım ve sonuç mükemmel çıktı. michelin'den zerre aşağı kalır yanı yoktu. bu sebeple kış 350hp'lik impreza'ma kışlıkları taktım ve sonuç yine mükemmel. sonra hemen yazın proceed'e yine üzerindekilerin değişim zamanı gelince petlas'ın "v" desenli modelini taktım. kesinlikle petlas tavsiye ederim. piyasada bulunan ithal ürünlere gereğinden fazla para vermeyin derim. özellikle orta sınıf ve orta performanslı dizel araçlar için fazlası inanın gereksiz.
Petlas'ı ne yazık ki siyasi nedenler ile kullanmam, illa yerli lastik seçeceksem bu nedenle Lassa'ya yönelirim, ancak yinede iyi niyetli tavsiyeniz için teşekkürler.
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Mondeoda 60.000 km boyunca aracin uzerinde gelen efficient grip ( performance degil ) 2012 uretimi lastikler vardi, fakat gecen haftalarda balans probleminden dolayi gittigim lastikcide on lastiklerin ikisininde, hem de kotu bir yerinden yarildigini gordum ( resimlerini sonra eklerim ). Yolda oldugum icin ve 215 55 17 olcusunun cok zor bulundugunu bildigim icin yandaki good year bayisinden onlere takmak uzere 2 adet efficienr grip performance aldim. Normal efficient grip gore inanilmaz bir fark ortaya cikti, fakat eski lastiklerinin halini hatirladikca biraz cekiniyorum. Mecburiyetten dolayi mondeo da efficient grip perfomance ile devam edecegim :) fakat ceed icin ayni lastigi bir yandan dusunuyorum bir yandan forumlarin birisinde lastikcinin demis oldugu : abi bu lastiklere balans tutmuyor lafi kafami kurcaliyor :) Bir de mondeo dakin uzerinde 95 W kodu vardi, bende buna uygun cok suratli kullaniyordum :) 205 55 16 icin de 91 V kod var, acaba ayni oranda mi yipranir :))
Goodyear EG ile Goodyear EGP aslında apayrı lastikler. EG ADAC veya Auto Bild gibi bir çok kuruluşun testlerinde ortalamaları aşamazken EGP bir çok karşılaştırmalı testte ilk 3'e oynuyor her zaman. Bu açıdan tercihiniz çok yerinde olmuş ancak dayanıklılık konusunda bir yorumda bulunamam.
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
ergin bey nacizane bir yorum yapmak istiyorum ve bir sorum olacak; son 2 lastik ölçülerinden dolayı belliki yol tutuş olarak daha iyi performans veriyor gibi görünüyor tabii lastiğin farklı yapısı vs. gibi nedenlerde etkendir bunu gözardı edersek ebad olarak diğerlerine göre daha geniş lastikler ve buda yol tutuşa etki ediyor fakat sorum ise, test araçları farklı ama yinede merak ediyorum, malum diğer ebadları farklı lastiklere göre 225/45/17 ler performansda azalma hissi veriyormu? torku değerlendirirseniz eğer? (araçlar farklı ama yinede sormak istedim)...
Taban genişlemesi performans olarak tabiki aracı negatif yönde etkiler, sonuçta sürtünme yüzeyi artıyor ancak siz kalkıpta fabrikanın 205 taban uygun gördüğü bir araca 245-255 taban lastik takmadıkça bu fark minimal değerlerde seyreder. Keza Megane II aracım 205 taban lastiklere sahipken bir başka aynı araca sahip arkadaşım lastiklerini 225 taban ile değştirmişti ve iki aracıda kullandığımda arada performans açısından ciddi bir fark hissetmemiştim.
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
2 aydır Good year Efficient Grip Performance kullanıyorum ve çok memnunum.
Bir önceki lastiğim Michelin energy idi. Ona göre fren mesafesi daha iyi. Aynı kullanım tarzına göre ABS daha geç devreye giriyor. Bir başka değişle ABS ye ihtiyaç duymadan durabiliyorum artık. Seslik açısından fark hissetmedim aynı gibi. Görünüş mükemmel bence.
Katılıyorum, zaten karşılaştırmalı test sonuçlarıda bu yazdıklarınızı destekler nitelikte.
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Dayaniklilik icin EG ve EGP ayni endekse Sahip, EG nun bazi fotolarinin atacagim :) Lastikci rotten dedi, rotcu lastik te is yok dedi :)
 

goofyrider

Yasaklı Üye
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
52
Tepkime puanı
7
Puanları
0
Yaş
45
siyaset ile lastiğin ne alakası var şimdi başlık altında. buraya siyaseti karıştırırsak forum olduğu gibi karışır. lastik başlığı altında bu tür fikirler beyan edilmesi yanlış.
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
siyaset ile lastiğin ne alakası var şimdi başlık altında. buraya siyaseti karıştırırsak forum olduğu gibi karışır. lastik başlığı altında bu tür fikirler beyan edilmesi yanlış.
Sanırım yanlış anlaşılma var, ben ne siyasi tercihimi yazdım ne başkasınınkini sorguladım ne de konuyu tartışmaya açtım. Sadece satın almama sebebimi belirttim. Petlas'ı almama nedenim net şekilde bu iken çıkıp yalan mı yazsaydım? Evet siyaseti tartışmak konuyu çok alakasız yerlere kadar götürür ancak tartşmaya girmediğiniz sürece kimin renginin ne olduğunun bilinmesinin bir sakıncası olduğunu düşünmüyorum, öyle olsa bu forumda gördüğüm bir çok imzanın yasaklanması gerekir.
 

goofyrider

Yasaklı Üye
Katılım
12 Haz 2013
Mesajlar
52
Tepkime puanı
7
Puanları
0
Yaş
45
arabanızın distribütörü çelik motor, unutmayın.
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
arabanızın distribütörü çelik motor, unutmayın.
Tabiki aracımın distribütörünün Çelik Motor olduğunu biliyorum zaten bu yüzden Hyundai i30 ile arasında kaldığımda i30 tam kapsam 5 yıl garanti vermesine rağmen Assan (Kibar Holding) yerine Efes Pilsen'inde sahibi olan Anadolu Grubunun alt kolu olan Çelik Motor'u tüm handikaplarına rağmen seçtim.
 
Üst