ERGIN
New member
- Katılım
- 7 Eyl 2014
- Mesajlar
- 209
- Tepkime puanı
- 76
- Puanları
- 0
Good Year NCT5 (Renault Megane II 205/55-16"): Bugüne kadar kullandığım araçlar içerisinde karşılaştığım açık ara en rezil lastik. Öncelikle zemin ne olursa olsun yola tutunamıyor, 10 sert frenin 5-6'sında ABS devreye giriyordu tutunamadığı için. Yağmurda aquapling rezervleri çok düşük. Ayrıca yüksek süratte yola tutunma kabiliyeti düşük olduğu için araç 130'dan sonra gezinmeye başlıyor. Çok sert değil ancak yumuşakta değil. Ne kadar ucuz olursa olsun canımızı emanet ediyoruz ve o canı sokakta bulmadık. 1/10
Dunlop Sport Maxx (Renault Megane II 205/55-16"): NCT5'ten sonra ilaç gibi gelen lastik. Yola çok iyi tutunuyor, Megane II'nin hareketli arkasını bile dizginlyecek kadar başarılı. Suda kızaklama limitleri yüksek. Ayrıca yüksek hız düz gidiş kararlılığı yüksek. Ancak yumuşak değil ve 2. senenin sonunda kılcal çatlaklar başladı. 7/10
Michelin Primacy HP (Renault Megane II 205/55-16"): Konfor özellikleri ön planda, yolu ütülüyor ve oldukça sessiz ancak direksiyon hissiyatı oldukça düşük. Yağmurda kızaklama değerleri ortalama. Yüksek hız düz gidiş kararlılığı yüksek. 3 senenin sonunda hala ilk günkü gibiydi. 6/10
Continental Premium Contact2 (Honda Civic FD7 205/55-16"): NCT5'ten sonra hayatımda kullandığım 2. en kötü lastikti. Oldukça sert, kuru asfaltta tutunma limitleri düşük ancak yağmurda oldukça başarılı. Oldukça sesli ve yüksek hız düz gidiş kararlılığı düşük. 3/10
Hankook Ventus Prime2 (Kia Cee'd II 225/45-17"): Fiyatından beklenmeyecek derecede iyi, yola çok iyi tutunuyor, kuru ve asfaltta oldukça başarılı. Direksiyon tepkileri çok Keskin ve net. Yüksek hız düz gidiş kararlılığı oldukça yüksek. Tek ve en büyük eksisi oldukça sert hatta beton gibi sert ve sesli olması. 7/10
Michelin Primacy3 (Kia Cee'd II 225/45-17"): Henüz 3 hafta ve 2500 kilometredir kullanıyorum. Tıpkı Primacy HP gibi oldukça konforlu ve sessiz, resmen yolu ütülüyor. Ancak direksiyon hissi Ventus Prime2 kadar başarılı değil, gerçi NCT5 veya Premium Contact 2 kadar kötüde değil. Düz gidiş kararlılığı yüksek süratte kötü, gezinme yapıyor. Yağmurda aracın aquapling rezervleri yüksek ancak kötü olan direksiyon hissi yağmurda dahada kötüleşiyor. Özetle yeni almış olmama rağmen toplamda Michelin Primacy 3 'ten pek memnun kalmadım. 5/10
Hankook S1 Evo2 (K117) (Kia Cee'd II 225/45-17"): Primacy 3'lerin lastiklere jöle sürülmüş gibi tepkiler vermesi ve yüksek süratte hoşuma gitmeyen tepkilerinden dolayı dün satıp yerine bu lastikleri aldım. Şu an henüz çok yeni olmasına ve üzerinde cila bulunmasına rağmen 140-150 km/s hızlarda çok daha stabil. Direksiyon tepkileri bariz keskinleşti. Ancak yuvarlanma direnci yüksek. Yağmurda ise henüz deneme fırsatım olmadı, deneme fırsatı bulduktan sonra bu bölümü revize edeceğim. Şu ana kadar izlenimlerim çok olumlu. 8/10
Dunlop Sport Maxx RT (Nissan Qashqai II 225/45-19"): Lastik inanılmaz sessiz, yol uğultusunu bırakın kenara fısıltısını bile duymuyorsunuz. Ancak oldukça sert ve konforsuz. Yoldaki beyaz enine çizgileri bile hissettiriyor. Yağmurda aquapling (kızaklama) rezevleri yüksek ve tepkileri başarılı. Yüksek süratte düz gidiş kararlılığı düşük. 6/10
Continental Sport Contact 5 (Nissan Qashqai II 225/45-19"): Hankook S1 Evo2'den daha iyi bir lastik ile karşılaşmam sanıyordum ancak bu lastik S1 Evo2 ile kafa kafaya özellikler sergiliyor. Direksiyon tepkileri çok net, yüksek hız düz gidiş kararlılığı oldukça yüksek. Ayrıca yağmurda kızaklama limitlerinin yüksekliğide çok başarılı. Ancak esas başarılı olduğu alan yumuşaklığı. Yanlış okumadınız, yumuşaklığı. Yüksek performans lastiği olmasına rağmen Dunlop'un aksine yoldaki tüm pürüzleri resmen ütülüyor ve iç mekana yansıtmıyor. Zaten elinizle bile kauçuğunu esnetebiliyorsunuz. Tek kusuru biraz sesli olması ancak bunca iyi özelliğinin yanında devede kulak misali. 8/10
Dunlop Sport Maxx (Renault Megane II 205/55-16"): NCT5'ten sonra ilaç gibi gelen lastik. Yola çok iyi tutunuyor, Megane II'nin hareketli arkasını bile dizginlyecek kadar başarılı. Suda kızaklama limitleri yüksek. Ayrıca yüksek hız düz gidiş kararlılığı yüksek. Ancak yumuşak değil ve 2. senenin sonunda kılcal çatlaklar başladı. 7/10
Michelin Primacy HP (Renault Megane II 205/55-16"): Konfor özellikleri ön planda, yolu ütülüyor ve oldukça sessiz ancak direksiyon hissiyatı oldukça düşük. Yağmurda kızaklama değerleri ortalama. Yüksek hız düz gidiş kararlılığı yüksek. 3 senenin sonunda hala ilk günkü gibiydi. 6/10
Continental Premium Contact2 (Honda Civic FD7 205/55-16"): NCT5'ten sonra hayatımda kullandığım 2. en kötü lastikti. Oldukça sert, kuru asfaltta tutunma limitleri düşük ancak yağmurda oldukça başarılı. Oldukça sesli ve yüksek hız düz gidiş kararlılığı düşük. 3/10
Hankook Ventus Prime2 (Kia Cee'd II 225/45-17"): Fiyatından beklenmeyecek derecede iyi, yola çok iyi tutunuyor, kuru ve asfaltta oldukça başarılı. Direksiyon tepkileri çok Keskin ve net. Yüksek hız düz gidiş kararlılığı oldukça yüksek. Tek ve en büyük eksisi oldukça sert hatta beton gibi sert ve sesli olması. 7/10
Michelin Primacy3 (Kia Cee'd II 225/45-17"): Henüz 3 hafta ve 2500 kilometredir kullanıyorum. Tıpkı Primacy HP gibi oldukça konforlu ve sessiz, resmen yolu ütülüyor. Ancak direksiyon hissi Ventus Prime2 kadar başarılı değil, gerçi NCT5 veya Premium Contact 2 kadar kötüde değil. Düz gidiş kararlılığı yüksek süratte kötü, gezinme yapıyor. Yağmurda aracın aquapling rezervleri yüksek ancak kötü olan direksiyon hissi yağmurda dahada kötüleşiyor. Özetle yeni almış olmama rağmen toplamda Michelin Primacy 3 'ten pek memnun kalmadım. 5/10
Hankook S1 Evo2 (K117) (Kia Cee'd II 225/45-17"): Primacy 3'lerin lastiklere jöle sürülmüş gibi tepkiler vermesi ve yüksek süratte hoşuma gitmeyen tepkilerinden dolayı dün satıp yerine bu lastikleri aldım. Şu an henüz çok yeni olmasına ve üzerinde cila bulunmasına rağmen 140-150 km/s hızlarda çok daha stabil. Direksiyon tepkileri bariz keskinleşti. Ancak yuvarlanma direnci yüksek. Yağmurda ise henüz deneme fırsatım olmadı, deneme fırsatı bulduktan sonra bu bölümü revize edeceğim. Şu ana kadar izlenimlerim çok olumlu. 8/10
Dunlop Sport Maxx RT (Nissan Qashqai II 225/45-19"): Lastik inanılmaz sessiz, yol uğultusunu bırakın kenara fısıltısını bile duymuyorsunuz. Ancak oldukça sert ve konforsuz. Yoldaki beyaz enine çizgileri bile hissettiriyor. Yağmurda aquapling (kızaklama) rezevleri yüksek ve tepkileri başarılı. Yüksek süratte düz gidiş kararlılığı düşük. 6/10
Continental Sport Contact 5 (Nissan Qashqai II 225/45-19"): Hankook S1 Evo2'den daha iyi bir lastik ile karşılaşmam sanıyordum ancak bu lastik S1 Evo2 ile kafa kafaya özellikler sergiliyor. Direksiyon tepkileri çok net, yüksek hız düz gidiş kararlılığı oldukça yüksek. Ayrıca yağmurda kızaklama limitlerinin yüksekliğide çok başarılı. Ancak esas başarılı olduğu alan yumuşaklığı. Yanlış okumadınız, yumuşaklığı. Yüksek performans lastiği olmasına rağmen Dunlop'un aksine yoldaki tüm pürüzleri resmen ütülüyor ve iç mekana yansıtmıyor. Zaten elinizle bile kauçuğunu esnetebiliyorsunuz. Tek kusuru biraz sesli olması ancak bunca iyi özelliğinin yanında devede kulak misali. 8/10
Son düzenleme: