Servis paşaoğlu kalite ve güvencesi ile yazilim

  • Konbuyu başlatan Josefsalvatini
  • Başlangıç tarihi

Kadir KURT

New member
Katılım
14 Nis 2013
Mesajlar
239
Tepkime puanı
47
Puanları
0
Yaş
48
Konum
Kocaeli
zaten 50 000 diye bir rakam telaffuz etmedim. şu kmden sonra motorda sıkıntılar başlar diye bir şey söyleyemem kimse de söyleyemez bu kullanıcıya göre de değişim gösterir. demek istediğim şudur: işte motor emisyon dolayısıyla daha düşük beygirli piyasaya sunulmuştur. kapasitesi daha fazladır. yazılımla bu kapasiteyi kullanmanın hiçbir sakıncası yoktur düşüncesi eksik bir düşüncedir. mesele sadece emisyon değildir aynı zamanda motorun daha uzun ömürlü olması hedeflenmektedir.
Orada verdigim ornek km dir o km de ki araclarin sahipleri konusmali bence
 

josefsalvatini

Yasaklı Üye
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
1,698
Tepkime puanı
182
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Yazılım konusunda farklı görüşler var. kimisi zararı yok diyor kimisi kimisi motor ömrünü kısalttığını söylüyor. Ben de naçizane fikrimi belirmek isterim. Ben uçak motor teknisyeniyim. Yolcu uçaklarında kullanılan bazı jet motor tiplerinin bakımını yapıyorum. IAE V2500 marka motorlarda motorun beynine bağlı bir plug aracılığıyla motorun tepki gücü artırılıp azaltılabiliyor. Motor 24000 27000 30000 ve 33000 lb thrust üretmek üzere 4 farklı thrust konfigürasyonuna göre ayarlanabiliyor. (otomobillerdeki yazılımın benzeri bir durum). Yani aynı motorla 24000 lb de 33000 lb de güç elde edebilirsiniz bu da hangi uçakta kullanılacağına bağlı olarak değişiyor. Jet motorları uçuş saatlerine bağlı olarak ortalama 5 yılda bir ağır bakıma giriyor ve en küçük civatasına kadar sökülüp inceleniyor gerekirse tamir ve parça değişimi yapılıp yeniden toplanıyor.Ben merak ettim 24000 ve 330000 de çalışmış motorları ayrı ayrı inceledim. 24000 lb thrust üreterek çalışmış motorda yanma odası ve türbin pallerinde deformasyon ve çatlak pek olmuyor ve haliyle bakım masrafı daha düşük oluyor. Fakat 33000 lb thrust ile uçmuş motorda yanma odasında erime aşınma ve hatta parça kopmaları türbinlerde ve tüm sıcak bölgelerde tamir hatta çoğu zaman parça değişimi gerektiren aşınmalar meydana gelmişti.Dolayısıyla bakım masrafları az önce bahsettiğim motora göre yaklaşık 2 milyon dolar daha fazla tutmaktaydı.(Normalde V2500 motoru ağır bakım maliyeti 4 ila 7 milyon dolar arasında değişmektedir.) E diyeceksiniz ki madem bakım masrafı daha fazla neden uçak şirketi bu motoru 33000 de kullanıyor. Çünkü daha fazla güç demek daha fazla yolcu ve menzil demektir bu da daha fazla kazanç demektir. Yani bakım için harcadığı parayı fazlasıyla çıkartmaktadır.

Demem o ki bir motor yazılım marifetiyle daha fazla güç üretebilir. Ama bunun motora hiçbir zararı yada maliyeti olmayacağını söylemek ya bilgisizlikten yada ticari kaygıdan olur. Daha fazla güç daha fazla tork üretimi demek silindirde daha yüksek sıcaklık oluşması demektir bu da motorun ömrünü azaltan aşınmayı yıpranmayı artıran bir durumdur. Ama bunun ne oranda olduğunu ancak uzmanları bilebilir. Yani arabasını bikaç sene kullanıp satmayı düşünen biri için yazılımın bir sakıncası yoktur. Fakat uzun yıllar kullanmak üzere almış birinin yaptırmasını tavsiye etmem. Yaptırdım sorunsuz kullanıyorum diyen arkadaşlar var biliyorum fakat bu zaten kısa vadede yada bikaç yılda ortaya çıkan değil uzun vadede sonuçlara yol açan bir durumdur. Atıyorum örneğin bir motor 500000 km dayanabilecek şekilde üretilmiş olsun. Yazılımla motor gücü artırılarak bu belki 400000 yada daha düşük bir değerde motor ömrünün bitmesine sebep olur.

Burda kimseye karşı bir art niyet taşımadan yazıyorum. Ben uçak motor bakımcısıyım araba motorlarında uzman değilim. Ama mekanik ve teknik bilgiye sahip bir teknisyen olarak düşüncemi paylaşmak istedim. Ben de yazılım işini ciddi ciddi düşündüm fakat yazılım yapılacaksa bunun daha profesyonel şekilde yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bilgisayara bağlayıp programı atmak sonra da dynoya çıkarıp 170 bg göstermek değildir bence. Burda lafım kimseye değil işini profesyonelce ve iyi yapan herkese saygı duyarım.
Yazılım sadece arabayı bilgisayara bağlayıp yazılım yüklemek le oluyor henüz başka bir yöntem bulunamadı :)

Teknik bir kisi olduğunuz icin sormak istiyorum yüzde 20-25 gücü artırılmış motorda ne kadar bakım masrafı çıktı ??

100.000 i gecmis Yazılımli araç mevcut
En kendi aracımda 80.000 gittim en agresif sekilde hemde sürekli gazlayarak
Alan kisi de hala sıkıntısiz aynı yazılımla kullanıyor

Gücü sadece basınç açarak yakıt vererek artırmak la yazılım yapılmış olmuyor
Önemli olan bütün motor haritası ile oynayarak istenen sekilde yazılım yapılması ki Pasaoglu da bunu yapıyor ..

128 bg olan araç 160 bg oluyor yüzde 20-22 arası Güç artırımı (benim 180-190 arasındaydı yüzde 50 fazla güç )



iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

BURAK POYRAZ

New member
Katılım
19 Mar 2013
Mesajlar
36
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
Ynt: Servis paşaoğlu kalite ve güvencesi ile yazilim

acaba chip box uygulamasi nasil.sonucta tak cikar bi urun

GT-I9000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

josefsalvatini

Yasaklı Üye
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
1,698
Tepkime puanı
182
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
acaba chip box uygulamasi nasil.sonucta tak cikar bi urun

GT-I9000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Yanıltma sistemi ile çalışıyor motor haritası ilgisi hiç yok
Enjektorlere az yakıt gidiyor sanıyor beyin daha fazla yakıt gönderiyor bu sayede basınç açılıyor
İste bu sistem kara duzen ve zararlı


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Aykut D.

New member
Katılım
1 Eki 2013
Mesajlar
27
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Bencede box kullanimi güzel ama sacma bişey

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

berkan1981

New member
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
898
Tepkime puanı
168
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Nacizane fikrimi belirtmek istiyorum yazilim dogru yerde yapilmassa inanin cok vahim sonuclanabilir. Ama Paşaoğlu bu iste en iyilerden birisi diyebilirim motoru yipratma konusuna gelince zaten yazılımı limitleri zorlsmayarak yapiyor yusuf abininde dedigi gibi ornek benim arac 170 hp ama bu guc artirabilir 190 hp olabilir yusuf abi 100000 km dedigine gore bu yazılımı pasaoglunun ne kadar bilincligi yaptigi ortaya cikiyor (pasaoglunu kollama gibi bi niyetimde yok ama emege saygi gösteriyorum yanlış anlamayın )

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aykut D.

New member
Katılım
1 Eki 2013
Mesajlar
27
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Ynt: Servis paşaoğlu kalite ve güvencesi ile yazilim

Nacizane fikrimi belirtmek istiyorum yazilim dogru yerde yapilmassa inanin cok vahim sonuclanabilir. Ama Paşaoğlu bu iste en iyilerden birisi diyebilirim motoru yipratma konusuna gelince zaten yazılımı limitleri zorlsmayarak yapiyor yusuf abininde dedigi gibi ornek benim arac 170 hp ama bu guc artirabilir 190 hp olabilir yusuf abi 100000 km dedigine gore bu yazılımı pasaoglunun ne kadar bilincligi yaptigi ortaya cikiyor (pasaoglunu kollama gibi bi niyetimde yok ama emege saygi gösteriyorum yanlış anlamayın )

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kac kmde abi senin arac

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Kadir KURT

New member
Katılım
14 Nis 2013
Mesajlar
239
Tepkime puanı
47
Puanları
0
Yaş
48
Konum
Kocaeli
Chip taktiran bi arkadas chipi geri gonderdi arkadan cok duman atiyordu ama adamlar geri almadi ayar yaptik deyip geri yolladilar :)
 

berkan1981

New member
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
898
Tepkime puanı
168
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
30000 km

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

josefsalvatini

Yasaklı Üye
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
1,698
Tepkime puanı
182
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Kac kmde abi senin arac

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Km ye takılma 100.000 km yi gecen cok araba var yazilimli

Yanlız bizler stok arabamızda bile yağı ve filtresini 7500 km de değişiriz hava filtresini 5000 de bir
Bildiginiz gibi 15000 de bir bakım var
Haliyle motorun canı olan yag sürekli temiz ve yeni olunca motor daha sağlıklı oluyor


Daha once de dediğim gibi yazılım tercih meselesi zevk meselesi
Doğru elde yapılmazsa sizi üzer

Özellikle ve otomatik kullanıyorsanız hic düşünmeden yazılım yaptırın sonra diyeceksiniz ki bu araba benim degil :) tüketim kullanım keyifi bunlar suan cok aevdiginiz arabanızı dahada sevmenize neden olacak (yaşamayan bilemez )

128 bg diye bindiğimiz stok araçlarımız 105 bg lik Vw den daha yavaş aslında ....güçlü diye kendimizi kandırmayalım
 

Aykut D.

New member
Katılım
1 Eki 2013
Mesajlar
27
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Abi bana kafayi yedirtiyosunuz cildiriyorum yerimde duramiyorim benim arac duz bu arada bi bulusma olsada gorsekte bitirsek su isi

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

berkan1981

New member
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
898
Tepkime puanı
168
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Ynt: Servis paşaoğlu kalite ve güvencesi ile yazilim

Abi bana kafayi yedirtiyosunuz cildiriyorum yerimde duramiyorim benim arac duz bu arada bi bulusma olsada gorsekte bitirsek su isi

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Valla bi ara buluşuruz arkadaslar tek sıkıntı o olsun :thumbup:

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Aykut D.

New member
Katılım
1 Eki 2013
Mesajlar
27
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Ins biran once bulusalim 4 gözle bekliyorum..

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

berkan1981

New member
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
898
Tepkime puanı
168
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Kadirim 2 aralikda randevum varmis unuttum 3 aralik olurmu

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

serdar1457

New member
Katılım
13 Ara 2012
Mesajlar
36
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
ist
stock rom manuel ceed im le bi çok arabayla otoyolda deneme şansım oldu şu haliyle bile beni memnun etti.

golf focus leon a3 jetta bmw i10 ne bunları kaale dahi almıyorum.

ancak 2.0 motorlar 3.20d ler scroccolar bide 170 liklar bunlar geliyor yanımda dediğim gibi aracın stock romunu yabana atmamak lazım

josef hocam 105 lik golf demiş sanırım latife yapmış :)


değil 105 lik tsi hangisi gelirse gelsin desemde gelemez :)) dediğim gibi ancak 2.0

geçen scrocco forumda ceed ile scrocco yu tokatlayandan bahsedilmişti ne kadar doğru bilmiyorum

segemntindeki bir çok aracı açık ara şu haliyle rahat rahat geçiyor, geçiyorum.. 180-190 km çok hızlı ivmelenmeyle çıkıyorum ben şu halinden gayet memnunum

170 ps olmasını istermiyim evt isterim ama ne getirir ne götürür orası belli değil

170 ps olunca zaten 190 km -200 km hızları kısa sürelerde gören ben ne alacağım tork mu daha iyi olacakk ?
yoksa hızmı daha yüksek olacak yazılım atılmış 180 ps bi ceed in sürüş videosu da olsa suraya koysanız bizimkinden farkı ne görmek isterim

dyno üzernde şu oldu bu oldu demekten ziyade yolda bir video çekmek bukadar zor olmasa gerek.

farkı ne yapıyor bizimkinin yapmadığı ? lafta kalmasın beygirler diye düşünüyorum


aracın stock 128 lik halinde segmentinde tokatlayamayacağı araba yok varsa yazın bende öğrenmiş olayım ?
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Aynen dogru 128bg hikaye
Aslına bakarsanız 128Hp için hikaye diyoruz ama o kadarda kötü değil:rolleyes: Neticesinde eski sistem otomatik şanzuman, 225 ebatında lastik,17 jant ve nerdeyse 1,5 ton ağırlığında oturaklı bir araç olması sebebi ile belki performansını tam belli edemiyor.Ancak yazılımdan sonra o kasada bir aracın asıl gitmesi gerektiği kadar gittiğini ciddi bir farkla hissediyor insan.

Biliyorum berkanim :) 2 aralikmiydi :)
Aslen İstanbulluyum ama İzmirde yaşıyorum ve toplantı yapıldığında aranızda olamayacağım için asıl ben deli oluyorum:) Şöyle araçları dizip güzel bir muhabbet ile tanışmayı çok isterdim.
 
Üst