Servis paşaoğlu kalite ve güvencesi ile yazilim

  • Konbuyu başlatan Josefsalvatini
  • Başlangıç tarihi

deadgarden

New member
Katılım
22 May 2013
Mesajlar
532
Tepkime puanı
108
Puanları
0
Yaş
37
hadi hayirli olsun iyi gazlamalar:)
 

Kuzey

New member
Katılım
5 Eyl 2013
Mesajlar
23
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
47
Eyvallah darısı yazılımı olmayanlara :))))
 

Kuzey

New member
Katılım
5 Eyl 2013
Mesajlar
23
Tepkime puanı
4
Puanları
0
Yaş
47
Onder abey durum nedir yazilimli aracta? Yakit ne alemde bana o lazim. Sehir icinde bi dusme oldu mu? Benim ceed otomatik te :)

merhaba valla sakın kulanırsan aracı dusus var ama yazılımdan sonra pekte sakın kulanılmıyor :) ınsanın gazlayası gelıyor gazlamassam 6.8 gazlarsam 7.9 ları yakıyorum he su var yazılımı ne ıstıyorsan ona gore atıyorlar eger performans ıstersen cok tasaruf bekleme ama tasaruf ıstıyorsan cok performans bekleme kısaca ozetı bu
 

müziksiyen

New member
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
39
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
merhaba valla sakın kulanırsan aracı dusus var ama yazılımdan sonra pekte sakın kulanılmıyor :) ınsanın gazlayası gelıyor gazlamassam 6.8 gazlarsam 7.9 ları yakıyorum he su var yazılımı ne ıstıyorsan ona gore atıyorlar eger performans ıstersen cok tasaruf bekleme ama tasaruf ıstıyorsan cok performans bekleme kısaca ozetı bu
Anladim. Valla benim performans beklentim yok sadece az yakmasini istiyorum ama senin ceed duz vites olmasina ragmen basinca neredeyse benim kadar yakiyorsun abi :) bu durumda mantiken chip sonrasi benim de az yakmam gerekiyor ama onemli olan otomatik kullanip chip ten once ve chipten sonraki degerleri verebilecek arkadas lazim.Sehir disinda zaten az yakiyor da sehir ici cok fark ediyor otomatikte. Otm kullanip chip yaptiran varsa cevap verebilir mi ey forum ahalisi...
 

müziksiyen

New member
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
39
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
merhaba valla sakın kulanırsan aracı dusus var ama yazılımdan sonra pekte sakın kulanılmıyor :) ınsanın gazlayası gelıyor gazlamassam 6.8 gazlarsam 7.9 ları yakıyorum he su var yazılımı ne ıstıyorsan ona gore atıyorlar eger performans ıstersen cok tasaruf bekleme ama tasaruf ıstıyorsan cok performans bekleme kısaca ozetı bu
Anladim. Valla benim performans beklentim yok sadece az yakmasini istiyorum ama senin ceed duz vites olmasina ragmen basinca neredeyse benim kadar yakiyorsun abi :) bu durumda mantiken chip sonrasi benim de az yakmam gerekiyor ama onemli olan otomatik kullanip chip ten once ve chipten sonraki degerleri verebilecek arkadas lazim.Sehir disinda zaten az yakiyor da sehir ici cok fark ediyor otomatikte. Otm kullanip chip yaptiran varsa cevap verebilir mi ey forum ahalisi...
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Anladim. Valla benim performans beklentim yok sadece az yakmasini istiyorum ama senin ceed duz vites olmasina ragmen basinca neredeyse benim kadar yakiyorsun abi :) bu durumda mantiken chip sonrasi benim de az yakmam gerekiyor ama onemli olan otomatik kullanip chip ten once ve chipten sonraki degerleri verebilecek arkadas lazim.Sehir disinda zaten az yakiyor da sehir ici cok fark ediyor otomatikte. Otm kullanip chip yaptiran varsa cevap verebilir mi ey forum ahalisi...
İlker bey merhaba ben otomatik ceed sahibi olarak daha tam detaya düşmedim ancak yazılım öncesi dolu depo ile sadece şehiriçi ve genelde dur kalk trafik ile birlikte çok sıkmadan genelde sakin kullanım 7.8 LT ortalama ile yazılım sonrası ise sadece şehiriçi bu sefer ara ara gazlayarak 7.3 LT ortalama değer gördüm.Ancak performans artışı ile birlikte çok daha keyifli bir araç oldu ve bu performansa göre yakıt bence yinede iyi diyebilirim beni rahatsız etmiyor.Ancak uzun yolda denemek için sabırsızlanıyorum çünkü ciddi bir fark olacağını düşünüyorum.Eğer uzun yolda deneme şansım olursa muhakkak sonucu paylaşacağım.Yapabileceğimi düşündüğüm değer ise 5.5 LT'nin altına düşmek.
 

akrepkral86

New member
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
678
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Arkadaşlar bu yazılım işi bence motor için zararlı ve aracın motorunu gereğinden fazla zorlayıp aracın çabuk yıpranmasını sağlıyor bu benim görüşüm ama yaptıranada saygı duyarım diyeceğim şu eğer araç için iyi olsa neden milyar dolarlık araç şirketleri araçların motorlarını daha az yakacak ve daha performanslı olacak şekilde yapmasınlar bu firmalar ar-ge çalışmaları için milyonlarca dolar harcıyorlar demekki bu tür yazılımlar aracın ömrünün kısaltmasına sebep oluyor yoksa üç kuruşluk firmalar mı bu yazılımı akıl edip uyguluyorlar biraz mantıklı olalım lütfen
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Bu konuyu mümkün olduğunca detaylı araştırmaya çalıştım,gerek okuduklarım gerekse tüm yazılımlı araç kullanan arkadaşlarımdan aynı konuyu konuştuk.Tüm araçlar dünyanın birçok ülkesine üretildiği için farklı iklim koşulları ve bazı çevresel faktörler düşünülerek optimum ayarlarda üretilmekte.Tabi yapılan yazılımın ve çıkarılan değerlerde önemli faktör.Şu ana kadar yazılım yaptıran arkadaşlarımdan hiçbiri tek bir sorun yaşamadı ve bahsettiğim araçların km'si oldukça yüksek ancak kullanmadan kullanmaya fark var tabii ki.Gazın üstüne oturup bir daha çekilmeden kullanılan araçlarda yazılım olsada olmasada ömür illaki azalır diye düşünüyorum.Zamanından biraz daha önce yağ değişimi iyi yağ kullanımı ve bilinçli kullanım ile hiç sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum.Dediğiniz gibi yapana yaptırmak istemeyen herkese saygı duyarım ancak üç kuruşluk firma demeseydiniz iyiydi çünkü bu işi yapan kişilere bence haksızlık olur.Türkiye'de bu araçlara yazılım yapan ve bu işi layıkıyla yerine getiren 2-3 firma vardır ben tercihimi Paşaoğlu firması ile yaptım ve hiç üç kuruşluk bir işletme değil açıkçası.
 

josefsalvatini

Yasaklı Üye
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
1,698
Tepkime puanı
182
Puanları
0
Yaş
50
Konum
istanbul
Arkadaşlar bu yazılım işi bence motor için zararlı ve aracın motorunu gereğinden fazla zorlayıp aracın çabuk yıpranmasını sağlıyor bu benim görüşüm ama yaptıranada saygı duyarım diyeceğim şu eğer araç için iyi olsa neden milyar dolarlık araç şirketleri araçların motorlarını daha az yakacak ve daha performanslı olacak şekilde yapmasınlar bu firmalar ar-ge çalışmaları için milyonlarca dolar harcıyorlar demekki bu tür yazılımlar aracın ömrünün kısaltmasına sebep oluyor yoksa üç kuruşluk firmalar mı bu yazılımı akıl edip uyguluyorlar biraz mantıklı olalım lütfen
Düşüncenize saygı duyuyorum ama bence araştırmalarınız eksik ...

Otomobil firmaları tüm gelişmiş ülkelerde egsoz emisyon degerine göre motor teknilojilerini ayarlar o yüzden kapasitenin altında güç ve tork yakalamak Zorunda kalıyorlar ayrıca bir parça yapılırken güvenlik katsayısı 1.5 olarak alınıyor yani 100 bg olarak yapılan motor aslında 150 bg güce dayanıklı

Arabanıza hiç yazılım yaptırmayın katalizör yada Dpf iptali ile güç artısı alırsınız ( bu bile emisyon degerleri yüzünden arabanızın gücünün kisildiginin kanıtıdır )

Son olarak yazılım yapan firmaların 3 kuruş lük firma lafına katılmıyorum

Pasaoglu ise bu konuda hem mekanik hem yazılimsal Türkiye'de sayılı firmalardan

Yazılım kisinin tercihidir yaptırmak yada yaptırmamakta zaten özgürsünüz ...


iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

ceronimo1978

New member
Katılım
4 Ağu 2011
Mesajlar
716
Tepkime puanı
103
Puanları
0
Yaş
47
Konum
istanbul
Otomotiv sektöründe 10 yılı aşkın süredir çalışan bir kişi olarak edindiğim tecrübeye göre, ar-ge çalışmaları boyunca doğru yazılım ve doğrulamasının testlerle yapılması gerektiğinin bilincindeyim. Aynı süreci bende yıllardır takip edip uyguluyorum. Burada bence önemli olan şu; yazılımı yapan firmanın konu hakkındaki tecrübesi ve yazılımı uygulayan müşterilerin yaşadığı kalite problemleri. Bu iki parametre ile ilgili uzun zaman araştırma yaparak ve forumdan takip ederek bende yazılımı yaptırdım. Amacım öncelikle yakıt sarfiyatı sonrasında ise gerektiğinde çabuk hızlanabilmekti. Peki ne durumdayım değerlendirmem nedir diye merak ediyorsanız açık yüreklilikle söyleyeyim. Yazılım şart. Evet ne yapsanız yapın otomatik diesel araçta yakıtı düşüremiyorsunuz. Aracınızın düzenli bakımını yaptırıp, aracınızı ralli aracı gibi kullanmadığınız sürece problem yaşayacağınızı düşünmüyorum. Tüm bu araştırmalar sonunda Paşaoğlu bu konuda ilk tercihim olmuştur. Selamlar
 

akrepkral86

New member
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
678
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Neyse arkadaşlar uzatmayalım konuyu ben kısacası kendim aracıma yazılım yaptırmaya karşıyım çünkü hem araç garantiden çıkıyor hemde aracın motor ömrünü kısalttığı kanısındayım bu benim fikrim dediğim gibi yaptıran yaptırır herkes tercihinde özgürdür saygı duyarım bu arada üç kuruşluk firmalar dediğim için özür dilerim söylediğim yanlış anlaşıldı ben büyük otomobil firmalarına göre kıyaslayarak söyledim
 

BURAK POYRAZ

New member
Katılım
19 Mar 2013
Mesajlar
36
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
45
merhabalar benim 2010 swmotion um var.yakıt degerleri çok yüksek çıkıyor.team pasaoglu bu konuda yardımcı olabilirmi .ankara da yonlendirebilecegi bi yer varmı.bir de bu işin fiyatını özelden alabilirmiyim acaba
 

berkan1981

New member
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
898
Tepkime puanı
168
Puanları
0
Yaş
43
Konum
istanbul
Hayir kesinlikle olmuyor

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
45
Yazılım konusunda farklı görüşler var. kimisi zararı yok diyor kimisi kimisi motor ömrünü kısalttığını söylüyor. Ben de naçizane fikrimi belirmek isterim. Ben uçak motor teknisyeniyim. Yolcu uçaklarında kullanılan bazı jet motor tiplerinin bakımını yapıyorum. IAE V2500 marka motorlarda motorun beynine bağlı bir plug aracılığıyla motorun tepki gücü artırılıp azaltılabiliyor. Motor 24000 27000 30000 ve 33000 lb thrust üretmek üzere 4 farklı thrust konfigürasyonuna göre ayarlanabiliyor. (otomobillerdeki yazılımın benzeri bir durum). Yani aynı motorla 24000 lb de 33000 lb de güç elde edebilirsiniz bu da hangi uçakta kullanılacağına bağlı olarak değişiyor. Jet motorları uçuş saatlerine bağlı olarak ortalama 5 yılda bir ağır bakıma giriyor ve en küçük civatasına kadar sökülüp inceleniyor gerekirse tamir ve parça değişimi yapılıp yeniden toplanıyor.Ben merak ettim 24000 ve 330000 de çalışmış motorları ayrı ayrı inceledim. 24000 lb thrust üreterek çalışmış motorda yanma odası ve türbin pallerinde deformasyon ve çatlak pek olmuyor ve haliyle bakım masrafı daha düşük oluyor. Fakat 33000 lb thrust ile uçmuş motorda yanma odasında erime aşınma ve hatta parça kopmaları türbinlerde ve tüm sıcak bölgelerde tamir hatta çoğu zaman parça değişimi gerektiren aşınmalar meydana gelmişti.Dolayısıyla bakım masrafları az önce bahsettiğim motora göre yaklaşık 2 milyon dolar daha fazla tutmaktaydı.(Normalde V2500 motoru ağır bakım maliyeti 4 ila 7 milyon dolar arasında değişmektedir.) E diyeceksiniz ki madem bakım masrafı daha fazla neden uçak şirketi bu motoru 33000 de kullanıyor. Çünkü daha fazla güç demek daha fazla yolcu ve menzil demektir bu da daha fazla kazanç demektir. Yani bakım için harcadığı parayı fazlasıyla çıkartmaktadır.

Demem o ki bir motor yazılım marifetiyle daha fazla güç üretebilir. Ama bunun motora hiçbir zararı yada maliyeti olmayacağını söylemek ya bilgisizlikten yada ticari kaygıdan olur. Daha fazla güç daha fazla tork üretimi demek silindirde daha yüksek sıcaklık oluşması demektir bu da motorun ömrünü azaltan aşınmayı yıpranmayı artıran bir durumdur. Ama bunun ne oranda olduğunu ancak uzmanları bilebilir. Yani arabasını bikaç sene kullanıp satmayı düşünen biri için yazılımın bir sakıncası yoktur. Fakat uzun yıllar kullanmak üzere almış birinin yaptırmasını tavsiye etmem. Yaptırdım sorunsuz kullanıyorum diyen arkadaşlar var biliyorum fakat bu zaten kısa vadede yada bikaç yılda ortaya çıkan değil uzun vadede sonuçlara yol açan bir durumdur. Atıyorum örneğin bir motor 500000 km dayanabilecek şekilde üretilmiş olsun. Yazılımla motor gücü artırılarak bu belki 400000 yada daha düşük bir değerde motor ömrünün bitmesine sebep olur.

Burda kimseye karşı bir art niyet taşımadan yazıyorum. Ben uçak motor bakımcısıyım araba motorlarında uzman değilim. Ama mekanik ve teknik bilgiye sahip bir teknisyen olarak düşüncemi paylaşmak istedim. Ben de yazılım işini ciddi ciddi düşündüm fakat yazılım yapılacaksa bunun daha profesyonel şekilde yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bilgisayara bağlayıp programı atmak sonra da dynoya çıkarıp 170 bg göstermek değildir bence. Burda lafım kimseye değil işini profesyonelce ve iyi yapan herkese saygı duyarım.
 

Kadir KURT

New member
Katılım
14 Nis 2013
Mesajlar
239
Tepkime puanı
47
Puanları
0
Yaş
48
Konum
Kocaeli
+1 dediklerinize bende katiliyorum ama 0 km de alinan bir aracda yapilan bir yazilim 50000km sonra motoruda bitirmeyecegini tahmin ediyorim 50000km yakit kazanci ile kar saglanir fakat 50000km sonra satarken diğer alici yaxilim yuklu oldugunu bilmeli bence 1 0 0 0 0 0 de bir yazilimli ceed e bakmak lazım
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
45
zaten 50 000 diye bir rakam telaffuz etmedim. şu kmden sonra motorda sıkıntılar başlar diye bir şey söyleyemem kimse de söyleyemez bu kullanıcıya göre de değişim gösterir. demek istediğim şudur: işte motor emisyon dolayısıyla daha düşük beygirli piyasaya sunulmuştur. kapasitesi daha fazladır. yazılımla bu kapasiteyi kullanmanın hiçbir sakıncası yoktur düşüncesi eksik bir düşüncedir. mesele sadece emisyon değildir aynı zamanda motorun daha uzun ömürlü olması hedeflenmektedir.
 

Aykut D.

New member
Katılım
1 Eki 2013
Mesajlar
27
Tepkime puanı
2
Puanları
0
zaten 50 000 diye bir rakam telaffuz etmedim. şu kmden sonra motorda sıkıntılar başlar diye bir şey söyleyemem kimse de söyleyemez bu kullanıcıya göre de değişim gösterir. demek istediğim şudur: işte motor emisyon dolayısıyla daha düşük beygirli piyasaya sunulmuştur. kapasitesi daha fazladır. yazılımla bu kapasiteyi kullanmanın hiçbir sakıncası yoktur düşüncesi eksik bir düşüncedir. mesele sadece emisyon değildir aynı zamanda motorun daha uzun ömürlü olması hedeflenmektedir.
Acaba araciniz dynoya ciktimi kac bg bide yuksek devirlerde gazlarken duman olayi varmi
 
Üst