Servis paşaoğlu kalite ve güvencesi ile yazilim

  • Konbuyu başlatan Josefsalvatini
  • Başlangıç tarihi

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
Konu anlaşılmıştır. Ankaraya gideceğiz artık
 

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
Baktım da öyle yazdım zaten. Ateş olmayan yerden..
 

akenatons

New member
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
364
Tepkime puanı
57
Puanları
0
Yaş
44
Arkadaşlar yazılım konusunda çok şey yazıldı çizildi. Ben de yaklaşık 3 aylık tecrübelerimi sizinle paylaşmak istedim. Öncelikle evim Beylikdüzü'nde. Aşağıda yazdığım sıkıntılar sebebiyle toplamda 3 kere Maslağa gidip gelmem gerekti.

Aracıma ilk yazılım yaptırdığımda yakıt tüketimi gözle görülür ölçüde düştü. Şehir içinde 8 litrelerden 6,8 lere geriledi yakıt tüketimim. Ancak yazılım sonrası başıma gelen bazı talihsizlikleri de paylaşmadan geçemeyeceğim.

1-İlk sıkıntı, motorun çalışmasında kendini gösterdi. Özellikle rölantide motor sesi bana sanki her an stop edebilecekmiş izlenimi verecek ölçüde değişti.

50-60 km hızda standart gazla giderken araç boğuluyormuş gibi oluyordu. Bu durum için EGR valfinin bir pulla basitçe iptal edilebileceğini söylediler. Ama yaptırmadım.


2-Aracımla işten çıkıp E-5 üzerinden evime giderken 50-60 km civarında bir hızla seyrediyordum. Önümde tın tın ilerleyen bir aracı hızlanarak geçmek istedim. Tam bu anda gaza aniden basıp aracın yanından giderken birden aracın motoru stop etti. Şans eseri yan yol bağlanıtısına yakın bir yerde bu olay başıma geldi ve dörtlüleri yakarak yol ayırımında bulunan sarı çizgili yere zor çektim aracı. Biliyorsunuz motor stop ettiğinde direksiyonun hidrolik bağlantısı da kesiliyor. Eğer bariyerlere çok yakın bir açıdayken bu olay olsaydı son derece talihsiz bir kaza olabilirdi.

Bu durumu Yusuf Abi ile konuştum. "Bir ara paşaoğlunda bir kontrol yaparız aniden hızlandığın o noktanın km hızını unutma bir güncelleme yapmamız gerekecek dedi."

3- Son olarak geçen hafta yazılımı tekrar güncelletmem gerekti. Ancak şu anda yakıt tüketimim tıpkı eskisi gibi 8,0 litre civarında.

4- Ayrıca burada detaylarını yazamayacağım 2 arıza daha oldu ve parça değişimi gerçekleşti. Elimde sorunun yazılım kaynaklı olduğuna dair bir ispat olmasada, yazılım kaynaklı olmadığına ilişkin kanıtta yok.

Ben netice olarak aracın standart değerlerinde yapılan oynamaların artıları olduğu kadar eksiklerinin de olduğunu görmüş ve yaşamış birisiyim. Hiç kimseye chip tuning yaptırın ya da yaptırmayın demem.

Ama ben yazılım olayında umduğunu bulamayanlar grubundayım.:(
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
Yazilim isi her zaman risktir... bu gercege gore hareket etmek lazim..

TeamPASAOGLU
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
istanbul
Egr ile ilgili problemlere katılıyorum :) onun dışında yazılımda optimum değerlere ulaşmak zaman istiyor, yakıt, hava ısısı bile gunluk kullanımı çok etkiliyor, yazılım konusunda çok yazıldı çizildi , zararları olduğu kadar faydaları da Var. Gaza ve frene basmayı bilen yaptırsın :)
 

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
Egr ile ilgili problemlere katılıyorum :) onun dışında yazılımda optimum değerlere ulaşmak zaman istiyor, yakıt, hava ısısı bile gunluk kullanımı çok etkiliyor, yazılım konusunda çok yazıldı çizildi , zararları olduğu kadar faydaları da Var. Gaza ve frene basmayı bilen yaptırsın :)
Abi gaza frene basmayı bilmek derken biraz açar mısın ? Yukarda ömer abi ani bi hızlanma gerektiği anda yaşadığı sıkıntıdan bahsetmiş. Burda gaza basmayı bilmek nasıl oluyo ki ? Benim araç otomatik mesela. Kararında gaza basıyorum aynı şekilde de frene. Ben yazılım yükletmek istiyorum ama yukarda ömer abinin yazdıkları korkutuyor. Zira istanbulda olmadığım için sıkıntı çıkarsa götürebileceğim bi yer yok :(
 

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
bu durumda stop ederse önce hemen debriyaja bas kontağı aç kapat 1 vites küçült çek ayağını debriyajdan giderken vurdurarak çalıştırabilirsin arabayı hiç sıkıntı olmaz :D Onun dışında alacağın bir elm327 arıza tespit cihazı ve android veya apple marketten indireceğin torque benzeri programlarla arabanın beynıne baglanıp hata kodunu okuyabilir ve hata kodunu silebilirsin sıkıntısı olmaz şehir dışında olmanın
ama bnm araç otomatik
 

ReNe

New member
Katılım
20 Şub 2012
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
Konum
İstanbul
Beyler turbo dizel araçlarda vurdurarak çalıştırmayın motora masraflı zarar verebilirsiniz denirdi ?
 

ceedlove

New member
Katılım
23 Şub 2013
Mesajlar
18
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
51
Beyler turbo dizel araçlarda vurdurarak çalıştırmayın motora masraflı zarar verebilirsiniz denirdi ?
yakıt pompasına zarar veriyor vurdurmak ayrıca kompresör freni de öyle ayrıca rölantide klima çalıştırmakta öyle ayrıca düşük devir gitmeye çalışmakta öyle etki yapıyor.
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Rölantide klima çalıştırmanın nasıl bir zararı olabilir?
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
O ayrı bir konu. Klima artı masraf demek zaten. Ancak motora herhangi bir zararı olmaz, olsaydı şimdiye kadar benim motor bir yerde su koyuverirdi. Yazın 15-20 dakika gibi sürelerle çok çalışmışlığı vardır. İşim olur, araçtan inerim, ben gelinceye kadar içerdekiler pişmesin diye motor çalışır vaziyette klimayı açık bırakır giderim. Sadece yüksek hızlarda ve yokuş tırmanırken klimayı açmayın derler. O da klima aniden motora yük bindirip çekişi düşürmesin diye. Ama bizim motorlarda öyle bir güç kaybı olmuyor. Sadece uzun ve dik yokuşlarda performansın çok az düştüğünü söyleyebilirim çünkü bu tür yollarda klimayı kapattığınız anda motor hemen bir atraksiyon moduna geçiyor, araç hızlanıyor. Ben ancak bu yollarda sollama sırasında kapatırım o da risk almamak için. Bilenler için söyleyeyim Marmaris'den Muğla'ya gelirken bir Sakar yokuşu vardır ki, arabalara su kaynattırır. Bu yolda hiç klima kapattığımı hatırlamam.
 

ceedlove

New member
Katılım
23 Şub 2013
Mesajlar
18
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
51
rolantide klima pompanın zorlanmasına ve arızalanmasına neden olur fazla yakıta emmeye ihtiyacı var ve tahrik gücü düşük bundan kaynaklanır. Diğer pompa arızalarının çoğu nedenide budur tahrik yetersizse pompa zorlanır yetersiz güç sonucu uzun vadede arıza olur.
 

akenatons

New member
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
364
Tepkime puanı
57
Puanları
0
Yaş
44
Egr ile ilgili problemlere katılıyorum :) onun dışında yazılımda optimum değerlere ulaşmak zaman istiyor, yakıt, hava ısısı bile gunluk kullanımı çok etkiliyor, yazılım konusunda çok yazıldı çizildi , zararları olduğu kadar faydaları da Var. Gaza ve frene basmayı bilen yaptırsın :)

Tekrar altını çizmemde fayda var. Yazılımı ilk yaptırdığımda aracımın şehir içi tüketimi 6,8 litre civarındaydı. Son güncellemede 8 litre üstü. Gaza da hep aynı şekilde basıyorum :)
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kadıköy
Rica ederiz...

TeamPASAOGLU
 
Üst