Yazılımdan dolayı problem yaşayanlar.

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
Mehmet hoca olaya dışardan bakan biri olarak çok yerinde tespitleriniz var sanki:) Bakalım diğer arkadaşlar neler yazacak? Oldukça keyifli ve bilgi dolu şeyler yazıyor zira konuya dair yazanlar:eek:
[MENTION=1354]dellobaltino[/MENTION]
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Dedigim gibi yanildigim yerler de olabilir. Keske imkan olsa da uzun süre yazilimli ve yazilimsiz kullanilmis iki motoru söküp silindirleri sübaplari sekmanlari turbo pallerini filtreyi falan inceleyebilsek
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
yazılım senin motoruna birşey yapmaz işte onu anlatamıyorum uzatmıyorda kısaltmıyorda. uzatmıyor peki tamam, kısalttıgna dair bir dayanak varmı. aramızda 150-200bin km aracını kullancak varmı oda ayrı konu hiç girmiyorum. ,
kişi kullanıp kullanıp kontagı çat diye kapatı giderse yada soguk soguk calıstırp yol almaya calısırsa turbonda patlar kat.ında dolar.
euro normlarına uydurmak için bütün o gereksiz dpf dir egr dir adını ne koyarsan ucundan duman cıkmasn karbon ıvır zıvır salınmasın yakılmayan mazot geri döndürülsün vs vs bunların hepsi aracın gücünü torpüloyor. öyle yada böyle kullanıma baglı zaten tıkanacak veya dolacak seyler bunlar.

onca benzinli arasından dizel yarıs motorunu solemiştim demin x6 icinde tamam 1.6 koymayacak ama o amirali prestij aracı zaten. 1.6 hiçte kücümsencek motor degil yeni furya downsizing(hacim kücültme) + aşırı beslemeye gidiyor tüm markalar ford 1.0dan 140hp, mercedes 2.0dan 360 hp bmw-psa grubu rcz ve 208 ve 308 de 1.6 270hp, vw senelerdir ödüllere koşan 1.4 tsi 180, bmw 2.0d ile sapık gibi uğrasıyor 2006 da 163 hp olan motorun şuan uç noktası 218 hp oldu x5 ve 5 serisinde. eskiden koca x6dan büyük x5 e 2.0d desek güler gecerdik hadi ordan diye
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Tabi dedigin dogru kimse aracini 150-200 bin kullanmiyor kullanansa nadir.Ama bu yazilimin artisini eksisini degistirmez. Ikincisi ise dedigim gibi bilincsiz kullanmak apayri bir konu. Bu da yazlimli olmak yada yazilimsiz olmaktan farkli bi konu.gerekirse bu farkli bir baslik altinda tartisilabilir. Ben farkli güclerde calismis ayni tip iki motorun farkli zamanlarda parcalarini gordum.keske fotografini cejseydim.ayrica bunun icin illaki gozle gorunur bi kanit olmasina gerek yok.fizigin temel kanunlari bunun icin yeterli. Yazilimla sen 128 hp 170 hplere cikariyosan motor yipranmasinin hizlanmasi kacinilmazdir. Evet motorun gücünü arac firmalari artirip kucuk hacimlerden büyük güc elde ediyorlar. Sence bunu sadece yazilimla mi yapiyorlar? Ya da bazi motor parcalarini daha dayanikli farkli alasimlar kullanarak üretiyor olabilirler mi. Evet ford 1.0 hacimden nasil guc elde ediyor ama emin ol motor parcalari da bu guc hesaplanip daha kaliteli daha dayanikli alasimlardan üretiliyordur. Yani olay malzemede bitiyor sirf yazilimla olmuyor bu isler.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Kimse yanlış anlamasın ama performans atiklik serilik isteyen birinin dizel araç almasını anlamıyorum. Benzinli ve dizel araçların motor karakteristikleri ve buna bağlı olarak kullanım amaçları farklıdır. Zaten kia da performanslı araç kullanmayı sevenler için GT modelini çıkarmış. Biz dizel araç alıp benzinli performansı bekliyoruz. Turbo dizellerde genel olarak turbonun devreye girdiği devire kadar -ki bu modeline göre 1700-2000 devir arası olabilir- cansızdır. Bu motorların karakteristiği budur. Dizel genellikle çok yol yapan yük taşıyan ekonomik olması istenen araçların motorudur. Zıpkın gibi fişek gibi bastınmı fırlayacak araba GT dir.
Size bu konuda katılmıyorum. Bu benim ilk dizel aracım. Birkaç defada farklı markaları sürmüşlüğüm var ama 17 senedir 1.6 benzinli araç kullanırım.
Mesela son aracım Peugeot 307 markaydı ve inanın ortalama yakıt tüketimim 50 kuruştu ve bu araba kadar seri atik değildi. Kaldıki bilirsiniz Peugeot motorları seridirler. Sonuç olarak bu bir tercih meselesi, araç hem az yaksın, hem atik olsun, hemde aile aracı olsun isteyen biri olarak bu aracı tercih ettim. Tabiki maddi kaygılarım olmasaydı 2000 cc bir arabayı tercih ederdim. Bu araç yerine GT 'yi neden önerdiniz onu anlamadım. Aynı sınıf kullanıcıya hitap etmiyorlarki.

Dizel aracı artık sadece çok yol yapan insanlar almıyor. Eskisi gibi bakım maliyetleri pahalı değil. Bizim araçlar 90000 km ye kadar benzinliden tek fazla maliyeti yıllık 50-100 tl yağ ve filtre farkı. Farklı bir ağır bakımı yok. Bilinçli bir kullanıcı isen turbo ve motoruda kolay kolay bozamazsın.

Son olarak bence bir şöför aracını her bakımdan tanımalı ve ustasınıda ona göre yönlendirmelidir.Bu şekilde aracının ömrünü artırabilir. Ben ustaya elimde yapılacakların listesi ile aracımı teslim ederim. Motor ustalarına kalırsak arabanın vay haline.Onlara göre araçta yapılması gereken birçok bakım ya gereksizdir, ya ömürlüktür yada daha zamanı vardır...
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
direk aklıma gelenleri yazıyorum

1.6 bmw-psa 156-184-200-270hp

yeni bmw 1.6turbo (3.16i-3.20ied) 136 - 170hp

yeni bmw 2.0turbo (3.20i-3.28i olan) 184-245 hp

1.4 tsi 122-125-140-150-160-170-180hp

2.0tfsi 200-218-228-240-255/265-280hp

hyundai-kia 1.6crdi 90-115-128hp

vw grubu 1.6 tdi 90-105

boş pakette gücü kıs, donanım istiyosan fazla güç istiyosan hop üst pakete hadi bakalım ver coskuyu:)

büyük kısmı yazılımla oluyor bugücler her araca ve donanıma ayrı üretmeye kalkarsa altından kalkamazki daha dogrusu kalkar ama bizi kaldırmaz :)
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
yarış otomobillerinin ezici çoğunluğu benzinlidir dizel değil. x6 ağırlığındaki bi arabada 1,6 motor olacak değil haliyle güçlü bir motor olmak zorunda. güçlü otomobille seri atik otomobil aynı şey değil. tabiki dizel araba daha güçlü olacak torkundan dolayı. her konuda örnekler bulunabilir ama dizel ve benzinli arabaların her ikisini de kullananlar aradaki farkı bilirler. o zaman benzinli araba niye üretilsin ki. tıpkı benzinli performansına sahip ve ondan çok daha ekonomik bi araba dururken neden insanlar benzinli araba alsınlar. neden hemen hemen bütün GT araçlar benzinli? Yanlış anlama kardeşim ben de böyle bi aracım olsun isterim ama o zaman arabaya çift turbo koymaları lazım ki her devirde atak olsun o zaman da almaya paramız yetmez. İkincisi ise yazılımın riskini, artısını eksisini bilen bunu göze alıp yaptıran birine benim diyeceğim bir şey yok. Ama yazılımı hiçbir zararı ve riski olmayan birşeymiş gibi mantık yürütülmesini yanlış buluyorum. Mesela arkadaşın biri demiş ki: 'Ben yazılım yaptırmayıp turboyu eline alan da gördüm yazılım yaptırıp sıkıntı yaşamayan da. Dolayısıyla yazılımın bi zararı yoktur yanlış kullanımın zararı vardır.' Şimdi sigara içmeyip akciğer kanseri olan da vardır. Sigara içip bu hastalığa yakalanmayan da. Burdan sigaranın zararsız olduğu mantığı çıkarılabilir mi? Bilinçsiz kullanımın araca zararı elbette vardır ama bunun yazılımlı veya yazılımsız olmakla bi alakası yoktur bu farklı bir konudur. Araç üreticilerinin araçlarını motor limitlerini zorlayacak şekilde tam güçle üretmemelerinin tek nedeni emisyon değerlerini yakalamak değildir. Araç üreticilerin en birinci hedefi uzun ömürlü ve yıllarca sorun çıkarmayacak araç yapmaktır çünkü kalitenin en önemli göstergesi budur. Adamlar ceedi 180 hp üretip satmayı da bilir ama atıyorum 5 yıl sonra ürettikleri araçlar dökülmeye su koyvermeye başlarsa kalitesiz damgası yerler ve silinirler. Neden alman araçları çok tutulur çünkü uzun yıllar dayandıkları için. Sen yazlımla belki yüzbinlerce km sorunsuz gidecek olan turboyu dpfyi -atıyorum- 150 binde eline alırsın. Ve bu parçalar oldukça maliyetli parçalar. Ben yaptırdım sorunsuz kullanıyorum demek yazılımı zararsız yapmaz. Bunun zararı uzun vadede açığa çıkar. Yazılımcı değilim ve eminim haksız yada yanlış olduğum noktalar vardır. Ama teknik eğitim almış motorculuk mesleğiyle naçizane haşır neşir olan biri olarak şunu söyleyebilirim ki, ister araba ister uçak ister gemi ne motoru olursa olsun performansı artırmak; aşınmayı artırmak ve motor ömrünü veya bazı parçalarının ömrünü kısaltmak demektir. Bu da uzun vadede ısıya maruz kalan parçaların ömürlerinin erken dolması ve bakım maliyeti demektir. Bu motorlarla yük veya yolcu taşıyan bunun karşılığında daha fazla para kazanan firmalar bu bakım maliyetini göze alarak bunu yaparlar. Ben şahsen zevk için bunu göze almıyorum alana da sonsuz saygı duyuyorum. Ama bilinçli olmak lazım. Ben yazılım motorun ömrünü uzatıyomuş diyen bile duydum. Yuh artık!
Mehmet bey selam;

Size farkındaysanız yazılarıma genelde hep Mehmet bey diye başlıyorum.Sizde arkadaşın biri diye bana göre tam sokak ağızı ile gönderme yapmışsınız.Benimle babam bu şekilde konuşamıyor bilginiz olsun.Teknisyen olmak olaylara mekaniğe tek taraflı bakmak demek değildir.Sizin fikirlerinize uygun düşmeyen yorum sahiplerine ismi ile hitap edin yoksa bilgi paylaşmaya gerek yok zaten.Samimiyeti severim ama arkadaşın birini tarzı üslup sevmem.Konuya gelince ben yazılımın zararı yoktur mantığında asla değilim mesajlarımı düzgün okuyun lütfen.Ben kullanım tarzıda bazı şeyleri çok etkikiyor dedim.Yazılımın ömrü arttırdığı ise gerçekten komik bir tez olur.İşine gelen yaptırır işine gelmeyen yaptırmaz çokta fazla uzatmanın anlamı yok.Ben bilmediğim şeyler hakkında yorum yapmam.Keşke iki motor açılsada baksak dediğin manzarayı ben her Allahın günü görüyorum.İnan yağını bakımını erken ve düzgün yaptıkça bahsettiğin parçalar sorunsuz çıkıyor.Ama dediğim koşullar ufak bir yazılım ile artış yapan ve işi abartıp drag yapacak araçlar için söylemiyorum.Yoksa sonuna kadar yazılım ve mod ile her yarıştan sonra gördüklerim senin dediğin şekikde oluyor.Görüpte birşey anlatamamak ayrı bir sıkıntı.Daha konu ile ilgili pek yorum getirmek istemiyorum.Olurda unutmaz isem yazılım ve mod yapılmış aracın motoru açıldığında bahsettiğin parçaların resimlerini çeker paylaşırım hemde güzel bir bilgi olur forum için.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Sadece yazılımla değil. Yanlış olmasın turbolar farklı. Vites oranları farklı. Onun dışında farklarda olabilir belki araştırmak gerek. Tabi bu kadar fark olunca haliyle yazılımda farklı :)
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Mehmet bey selam;

Size farkındaysanız yazılarıma genelde hep Mehmet bey diye başlıyorum.Sizde arkadaşın biri diye bana göre tam sokak ağızı ile gönderme yapmışsınız.Benimle babam bu şekilde konuşamıyor bilginiz olsun.Teknisyen olmak olaylara mekaniğe tek taraflı bakmak demek değildir.Sizin fikirlerinize uygun düşmeyen yorum sahiplerine ismi ile hitap edin yoksa bilgi paylaşmaya gerek yok zaten.Samimiyeti severim ama arkadaşın birini tarzı üslup sevmem.Konuya gelince ben yazılımın zararı yoktur mantığında asla değilim mesajlarımı düzgün okuyun.Ben kullanım tarzıda bazı şeyleri çok etkikiyor dedim.İşine gelen yaptırır işine gelmeyen yaptırmaz çokta fazla uzatmanın anlamı yok.Ben bilmediğim şeyler hakkında yorum yapmam.Keşke iki motor açılsada baksak dediğin manzarayı ben her Allahın günü görüyorum.Görüpte birşey anlatamamak ayrı bir sıkıntı.Daha konu ile ilgili pek yorum getirmek istemiyorum.
Evet serkan çok haklısın. Ne olursa olsun ne kadar arkadaşta olsak sınırları zorlamamak gerek.Helede tanımıyorsan asla. Uslup bencede çok önemli.
 

deadgarden

New member
Katılım
22 May 2013
Mesajlar
532
Tepkime puanı
108
Puanları
0
Yaş
36
cok kisa yazacagim. elbette bizim araclara yazilim yapmak risktir. fazla guc motorun piston ve yataklarini zedeler. kullanilan malzeme atiyorum 200 bg kadar dayanikli malzemedir. bi m3 motoru gibi 400 bg lere dayanikli malzeme degildir. bizler ise motorumuzun ve turbomuzun dayanabilecegi max gucleri kullanmak en dogal hakkimiz. bu hakki kullanirsan bakim surelerin haliyle duser bir yagin vizkozzitesi dustugu an gorevini yapamaz yazilimli araclarinda yag bakimlari aksatilmassa uzunyillar yazilimli arac ile gezilebilir yeterki aşinmayi en aza indirelim.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Evet serkan çok haklısın. Ne olursa olsun ne kadar arkadaşta olsak sınırları zorlamamak gerek.Helede tanımıyorsan asla. Uslup bencede çok önemli.
Yok Salihçim aslında ben öyle takıntılı bir tip değilim bana samimiysek argoda konuşabilirsin,şakasına küfür edebilirsin,makara yapabilirsin.Samimiyeti severim.Mehmet beyde aynı şekilde takılabilir hiç önemli değil.Burda uzun zamandır birbirimizle yazışıyoruz belirli bir samimiyet olması çok güzel ama o kadar yazıştığımız halde yabancıymışım gibi arkadaşın biri kelimesi ne bileyim pek yakışmadı.Belkide kötü niyetli değildir Ramazandayız havalar sıcak kırıcı olmayalım bir avuç insanız şurda.
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Forumda bazen okudugumuz seyler aklimizda kaliyor ama kimin yazdigini hatirlayamayabiliyoruz. Geriye donüp bakmaya üsendigimden arkadasin biri diye yazdim. Tamam serkan bey demek daha güzel olurdu ama arkadasin biri demek de en fazla nezaketsizlik olur hakaret degil.benimle babam bile boyle konusamiyor diyecek kadar rencide edici bir ifade kullanmadim.yine de "arkadasin biri" ifadesinden bukadar rencide olduysan kusuruma bakma serkan bey hakkini helal et. Dedik paylasim yapalim bilmedigimizi ogrenelim bildigimiz varsa da yardimci olalim konu uzayinca gereksiz tartismalar cikiyo. Banane abi isine gelen yaptirsin isine gelmeyen yaptirmasin sonucta herkes kendi arabasindan mesul! Bu konuda baska bi msj daha yazmayacagim
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Forumda bazen okudugumuz seyler aklimizda kaliyor ama kimin yazdigini hatirlayamayabiliyoruz. Geriye donüp bakmaya üsendigimden arkadasin biri diye yazdim. Tamam serkan bey demek daha güzel olurdu ama arkadasin biri demek de en fazla nezaketsizlik olur hakaret degil.benimle babam bile boyle konusamiyor diyecek kadar rencide edici bir ifade kullanmadim.yine de "arkadasin biri" ifadesinden bukadar rencide olduysan kusuruma bakma serkan bey hakkini helal et. Dedik paylasim yapalim bilmedigimizi ogrenelim bildigimiz varsa da yardimci olalim konu uzayinca gereksiz tartismalar cikiyo. Banane abi isine gelen yaptirsin isine gelmeyen yaptirmasin sonucta herkes kendi arabasindan mesul! Bu konuda baska bi msj daha yazmayacagim
Helal olsun rica ederim sende kusura bakma sende hakkını helal et Ramazan günü küskünlük olmasın arkadaş keybetmek istemem,banada bey deme samimiyiz hergün burdayız Serkan dememi yeğlerim:) Yanlış anlaşılma diyelim unutalım gitsin ok?
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Küçük bir hitap sorunu oluşmuş, açıklamada yapılmış, olay bitmiştir. :)
Herkes kaldığı yerden paylaşıma devam etsin.
Not olarak kendi görüşümü belirtmeden geçemeyeceğim. :D
10 ay sürekli beyli, bayanlı konuşulan bir ortamdan sonra burda da aynı söylemi kullanmak beni bayıyor. :)
Genelde takıştıklarımla resmi konuşurum. Bir de sevdiklerime kinaye yapacaksam. :)
Onun için art niyet hissetmediğim herkes bana "la bebe" diye bile hitap edebilir. :D
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Benim acimdan bi problem yok dedigim gibi aklimda yazdigin cümle kalmis senin yazdigini unutmusum. Yoksa isim vererek yazardim bi artniyetim yok. Olur boyle bazen anlasmazlik
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Ok o zaman sende kusura bakma Mehmet,hakkını helal ettiğini düşünerek konuya kaldığımız yerden devam edelim madem.

Birçok kişinin bildiği bir örneği paylaşmak istiyorum.Mesela vw ustası arkadaşıma ve yanındaki silindir kapak ve rektifiye ustasına vw motorlarının örnek vererek bilgiyi tazelenek istedim, şöyleki;

Tsi 1.4 122 hp
Tsi 1.4 140 hp
Tsi 1.4 160 hp şeklinde seçenekler mevcut.Bu motorların birbirinden bariz farkları nedir diye sorduğumda ufak tefek farklar olduğunu ancak performans ile ilgili parçalar olmadığını belirtti.Eee abi o zaman bu kadar güç farkı nerden çıkıyor dediğimde yazılım ve turbo farkı başka hiçbir fark yok dedi.Peki motor aynı mı tamam 1.4 hacim ama piston gömlek veya hareketli parçalar hepsi mi aynı dediğimde evet blokta dahil hepsi aynı.Sadece turbo bir başka versiyon daha performanslı vsvs dedi.O zaman bende burdan yola çıkarak şöyle bir sonuca varıyorum.Gerek benzinli gerekse dizel araçlarda motor yapısı blok yapısı çok daha üst besleme parçaları ile kullanılacak dayanıklılıkta üretiliyor.Yani 122 hp kullanana sen bu aracı alıyorsun minimum 200.000km deyip 160hp kullanan kişiyede kusura bakma sen çok daha fazla para verdin araca ama seninkide normal şartlarda 150.000km'den fazla gitmez diyemeyeceği için bu koşullarda yazılım yaptırmanın tek ve en kötü senaryosu turboyu mevcut gücünden çok fazla çalıştıran değerlerini üst limitlere çıkaranların turboyu kırmasından öteye gidemez.Kısacası motor aynı, aktarma aynı sadece besleme organları farklı.Ama yinede teknisyen olduğun için dediğin şekilde gücü düşük olanın mantık olarak daha az aşındığı ihtimalini kati surette inkar etmem ama bu adamlar muhtemelen bunu düşünmüşlerdir yada yedek parça ve servisten para kazanmak için yapılmış bir tuzak gibi görmeye başlarım.Burda ki temel amaç güçlü olmasını istediğiniz araçların seçeneklerini turboya ellemeden size sunmaya çalışması.Yoksa 122 lik araçta gelen turbo ilede yüksek değerlere çıkarsınız ama 160 lık aracın üstünde gelen turbo kadar dayanıklı olmaz.Aynı sıkıntı 160 lığında yeterli gelmeyip oynanması sonucu onuda kırabilir yada ömrünü kısaltabilirsiniz.Sonunda bir bakmışsınız Mehmetinde dediği gibi parçalar aşınmış, motor ve bloğun dayanamadığı seviyeye gelmişsiniz.Benim yazılım konusunda korkmayın demekte ki kastım bizim gibi bir çıt yukarıya alınmış abartı olmayan tatmin edici bir artış için geçerli yoksa aklın yolu bir tabii ki.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Ok o zaman sende kusura bakma Mehmet,hakkını helal ettiğini düşünerek konuya kaldığımız yerden devam edelim madem.

Birçok kişinin bildiği bir örneği paylaşmak istiyorum.Mesela vw ustası arkadaşıma ve yanındaki silindir kapak ve rektifiye ustasına vw motorlarının örnek vererek bilgiyi tazelenek istedim, şöyleki;

Tsi 1.4 122 hp
Tsi 1.4 140 hp
Tsi 1.4 160 hp şeklinde seçenekler mevcut.Bu motorların birbirinden bariz farkları nedir diye sorduğumda ufak tefek farklar olduğunu ancak performans ile ilgili parçalar olmadığını belirtti.Eee abi o zaman bu kadar güç farkı nerden çıkıyor dediğimde yazılım ve turbo farkı başka hiçbir fark yok dedi.Peki motor aynı mı tamam 1.4 hacim ama piston gömlek veya hareketli parçalar hepsi mi aynı dediğimde evet blokta dahil hepsi aynı.Sadece turbo bir başka versiyon daha performanslı vsvs dedi.O zaman bende burdan yola çıkarak şöyle bir sonuca varıyorum.Gerek benzinli gerekse dizel araçlarda motor yapısı blok yapısı çok daha üst besleme parçaları ile kullanılacak dayanıklılıkta üretiliyor.Yani 122 hp kullanana sen bu aracı alıyorsun minimum 200.000km deyip 160hp kullanan kişiyede kusura bakma sen çok daha fazla para verdin araca ama seninkide normal şartlarda 150.000km'den fazla gitmez diyemeyeceği için bu koşullarda yazılım yaptırmanın tek ve en kötü senaryosu turboyu mevcut gücünden çok fazla çalıştıran değerlerini üst limitlere çıkaranların turboyu kırmasından öteye gidemez.Kısacası motor aynı, aktarma aynı sadece besleme organları farklı.Ama yinede teknisyen olduğun için dediğin şekilde gücü düşük olanın mantık olarak daha az aşındığı ihtimalini kati surette inkar etmem ama bu adamlar muhtemelen bunu düşünmüşlerdir yada yedek parça ve servisten para kazanmak için yapılmış bir tuzak gibi görmeye başlarım.Burda ki temel amaç güçlü olmasını istediğiniz araçların seçeneklerini turboya ellemeden size sunmaya çalışması.Yoksa 122 lik araçta gelen turbo ilede yüksek değerlere çıkarsınız ama 160 lık aracın üstünde gelen turbo kadar dayanıklı olmaz.Aynı sıkıntı 160 lığında yeterli gelmeyip oynanması sonucu onuda kırabilir yada ömrünü kısaltabilirsiniz.Sonunda bir bakmışsınız Mehmetinde dediği gibi parçalar aşınmış, motor ve bloğun dayanamadığı seviyeye gelmişsiniz.Benim yazılım konusunda korkmayın demekte ki kastım bizim gibi bir çıt yukarıya alınmış abartı olmayan tatmin edici bir artış için geçerli yoksa aklın yolu bir tabii ki.
PEki Serkan;
Carbon clean olayını araştırdın mı ? Benim kısa araştırmalarım ve Kia Gül-al servisini arayarak anladıklarım kadarı ile belirli periyodlarda yapılması gereken bir bakımmış. Değişik forum sitelerinde ise yazılımdan önce muhakkak yapılmalı (tabi yeni ve düşük km ler hariç olabilir) ve sonrasında 40 000 km de bir yapğılmalı diyorlar.

Kia gülal da 100 tl. Sordum sadece yağ değişim zamöanı yapıyoruz dedi. Yağı boşaltıp karterden makineye bağlıyorlar ve motorun içini komple temizliyorlar. İlk kez duydum bunu. Daha önce benzinli aracıma yaptırmıştım ama tamamen farklı birşeydi. Yakıt sistemini makineye bağlayıp yapılan bir uygulamaydı bu.
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Ben o zaman sunu merak ediyorum. Ceed 1.6 benzinli 135 bg arac ile ceed gt 1.6 204 hp benzinli iki motor arasindaki tek fark yazilim ve turbo mu. Ikisi de 1.6 gdi. Eger tek fark turboysa motor bu guc artisindan sikinti yaratmaz. Arac ureticileri motoru yaparken bircok parcayi standart üretip her iki gucteki aracinda kullanir ama hangi parcalar ayni hangileri farkli bilmek gerekiyor
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Ben o zaman sunu merak ediyorum. Ceed 1.6 benzinli 135 bg arac ile ceed gt 1.6 204 hp benzinli iki motor arasindaki tek fark yazilim ve turbo mu. Ikisi de 1.6 gdi. Eger tek fark turboysa motor bu guc artisindan sikinti yaratmaz. Arac ureticileri motoru yaparken bircok parcayi standart üretip her iki gucteki aracinda kullanir ama hangi parcalar ayni hangileri farkli bilmek gerekiyor
Tam olarak bilmemekle birlikte, tahminim olarak motorlarin bircok parcasi aynidir... Maliyet korkusundan ayri ayri parcalar ile 1.6 motor uretmezler...

Ornek vermek gerelirse,

Vag grubunda kullanilan asagidaki motorlar arasindaki tek fark yazilim,

1,6 tdi 90 hp ile 1,6 tdi 105 hp
1,8 tfsi 120 hp ile 1,8 tfsi 160 hp

Bu motorlarin tum parcalari ayni. 120 hp motora da yazilim yapinca 210 hp oluyor, 160 motora da.. keza 90 hp ile 105 hp motorlar da yazilim ile ayni gucler aliniyor....:)

TeamPASAOGLU
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
Ok o zaman sende kusura bakma Mehmet,hakkını helal ettiğini düşünerek konuya kaldığımız yerden devam edelim madem.

Birçok kişinin bildiği bir örneği paylaşmak istiyorum.Mesela vw ustası arkadaşıma ve yanındaki silindir kapak ve rektifiye ustasına vw motorlarının örnek vererek bilgiyi tazelenek istedim, şöyleki;

Tsi 1.4 122 hp
Tsi 1.4 140 hp
Tsi 1.4 160 hp şeklinde seçenekler mevcut.Bu motorların birbirinden bariz farkları nedir diye sorduğumda ufak tefek farklar olduğunu ancak performans ile ilgili parçalar olmadığını belirtti.Eee abi o zaman bu kadar güç farkı nerden çıkıyor dediğimde yazılım ve turbo farkı başka hiçbir fark yok dedi.Peki motor aynı mı tamam 1.4 hacim ama piston gömlek veya hareketli parçalar hepsi mi aynı dediğimde evet blokta dahil hepsi aynı.Sadece turbo bir başka versiyon daha performanslı vsvs dedi.O zaman bende burdan yola çıkarak şöyle bir sonuca varıyorum.Gerek benzinli gerekse dizel araçlarda motor yapısı blok yapısı çok daha üst besleme parçaları ile kullanılacak dayanıklılıkta üretiliyor.Yani 122 hp kullanana sen bu aracı alıyorsun minimum 200.000km deyip 160hp kullanan kişiyede kusura bakma sen çok daha fazla para verdin araca ama seninkide normal şartlarda 150.000km'den fazla gitmez diyemeyeceği için bu koşullarda yazılım yaptırmanın tek ve en kötü senaryosu turboyu mevcut gücünden çok fazla çalıştıran değerlerini üst limitlere çıkaranların turboyu kırmasından öteye gidemez.Kısacası motor aynı, aktarma aynı sadece besleme organları farklı.Ama yinede teknisyen olduğun için dediğin şekilde gücü düşük olanın mantık olarak daha az aşındığı ihtimalini kati surette inkar etmem ama bu adamlar muhtemelen bunu düşünmüşlerdir yada yedek parça ve servisten para kazanmak için yapılmış bir tuzak gibi görmeye başlarım.Burda ki temel amaç güçlü olmasını istediğiniz araçların seçeneklerini turboya ellemeden size sunmaya çalışması.Yoksa 122 lik araçta gelen turbo ilede yüksek değerlere çıkarsınız ama 160 lık aracın üstünde gelen turbo kadar dayanıklı olmaz.Aynı sıkıntı 160 lığında yeterli gelmeyip oynanması sonucu onuda kırabilir yada ömrünü kısaltabilirsiniz.Sonunda bir bakmışsınız Mehmetinde dediği gibi parçalar aşınmış, motor ve bloğun dayanamadığı seviyeye gelmişsiniz.Benim yazılım konusunda korkmayın demekte ki kastım bizim gibi bir çıt yukarıya alınmış abartı olmayan tatmin edici bir artış için geçerli yoksa aklın yolu bir tabii ki.
abi bunların ayınısnı yazdım bir onceki mesajımda .işte demek istediklerim buydu 122 den 180 e kadar 1.4tsi var. ilk golf 5 te cıkan 140lıklar sadece turbo 170hplik gt gecenler turbo+supercharger.sonra cıkan 122-125 140 vs olanların hepside yine tek aşırı besleme, 160lık roccoda 2asırı besleme diye gidiyor böyle.torkun olmadıgı alt devirler supercharcer onun omrünün bittigi yerde turbo.

bmw 3.16i 136hp ile 3.20ied(1.6 170hp) olan arasında kabaca 10bin TL var yazık günah sanmıyorm turboları ve ıvır zıvırları farklı olsun ama hadi diyelim öyle onun turbosunu alıp taksak iscilik dahil yine 10bin etmez. yok yazılım yapsak zaten kemiksiz 170 olcak :) masraf ne 1000tl olsun maksimum

edit: @c@n baska bir ornek üstünden anlatılmısı tesekürler :)

Ben o zaman sunu merak ediyorum. Ceed 1.6 benzinli 135 bg arac ile ceed gt 1.6 204 hp benzinli iki motor arasindaki tek fark yazilim ve turbo mu. Ikisi de 1.6 gdi. Eger tek fark turboysa motor bu guc artisindan sikinti yaratmaz. Arac ureticileri motoru yaparken bircok parcayi standart üretip her iki gucteki aracinda kullanir ama hangi parcalar ayni hangileri farkli bilmek gerekiyor
tamamen ayrı karakterler biri atmosferik biri turbo.

ama deminden beri bakınıyorm bulmak için

hem 135 ligin hem 204lüğün hacimleri aynı 1591cc çap ve strok oranlarıda aynı.

olması gereken fark turbodan dolayı sıkıstırmaları farklı. sıkıstırma farkı icinde muhtelen kol piston ve muhtemelen kapakta ufak farklılıklar vardır


-------

buarada türk sitesindeki igrenc 5 satırlık bilgiler ayrılmıs kategori yerine iç içe isteyenler için :)

Ceed için :

http://www.kia.co.uk/new-cars/range/mid-sized-cars/new-ceed/specification/technical-specification.aspx


Ceed Gt için :

http://www.kia.co.uk/new-cars/range/mid-sized-cars/proceed-gt/specification/technical-specification.aspx
 
Üst