Yazılımdan dolayı problem yaşayanlar.

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Yazilimi bilen bir yerde yapilinca birsey olmaz, ama risk var midir, evet vardir...

Ben risk alirmiyim, evet alirim... Yazilimsiz dizel kullanilir mi ya...:D soft yazilim = sikintisiz ama zevkli kullanim...:D

TeamPASAOGLU
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Aracımı uzun yıllar kullanmayı düşündüğüm için yazılım yaptırmıyorum. En basit fizik kurallarından biridir. Daha fazla güç=Daha fazla ısı=Daha fazla aşınma. Ayrıca yazılım yaptırılıyorsa aracın fren sistemi vs. başka birkaç alt sisteminde daha güçlendirme yapmak gerekir.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Aracımı uzun yıllar kullanmayı düşündüğüm için yazılım yaptırmıyorum. En basit fizik kurallarından biridir. Daha fazla güç=Daha fazla ısı=Daha fazla aşınma. Ayrıca yazılım yaptırılıyorsa aracın fren sistemi vs. başka birkaç alt sisteminde daha güçlendirme yapmak gerekir.
Bu yapilan yazilimlarda fren guclendirmesine gerek yok... Ekstra alinana 30 hp ler icin gereksiz...

TeamPASAOGLU
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
yazılım var olmayan bişeyi vermiyor size. fabrikanın her ülkenin sıcagın sogunua benzin kalitesine vs. vs. göre ayarlama yapamayacagı için bir ayar belirleyip piyasaya sunuyor .atıyorum tamamen rakamları turbonun gücü 100. fabrika bunu 50sini koyarak piyasa sunuyor. sende bu 50 yi istegin dogrultusunda 60-70-80 artık neyse ayarlatıyosun ve var olan kullanabilecegin gücünü kullanmıs oluyorsun.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Bostancı kozyatağında Forumdan bir arkadaş yazılımını Tech garaj diye bir firmaya yaptırmış. Memnun olduğunu söyledi. Buraya yazılım yaptırıpta sıkıntı yaşayan veya bura ile alakalı yorum yapacak arkadaş var mı ?
 

branke

New member
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
156
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Aracımı uzun yıllar kullanmayı düşündüğüm için yazılım yaptırmıyorum. En basit fizik kurallarından biridir. Daha fazla güç=Daha fazla ısı=Daha fazla aşınma. Ayrıca yazılım yaptırılıyorsa aracın fren sistemi vs. başka birkaç alt sisteminde daha güçlendirme yapmak gerekir.

Katılıyorum..

Fren ve yürüme aksamları da mod'un yapıldığı arabaya göre güvencelik bakımından sağlamlaştırılmayı-değiştirilmeyi gerektirebilir.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
yazılım var olmayan bişeyi vermiyor size. fabrikanın her ülkenin sıcagın sogunua benzin kalitesine vs. vs. göre ayarlama yapamayacagı için bir ayar belirleyip piyasaya sunuyor .atıyorum tamamen rakamları turbonun gücü 100. fabrika bunu 50sini koyarak piyasa sunuyor. sende bu 50 yi istegin dogrultusunda 60-70-80 artık neyse ayarlatıyosun ve var olan kullanabilecegin gücünü kullanmıs oluyorsun.
PEki bu ayarları yaparken aracın orjinalliğine sadık kalarak mı tork ve güç artırılıyor ?
Yani araba max. gücü olan 255 NM. torku 1900 - 2750 devirde sabit tutuyorken, yazılımdan sonrada300 NM tork aynı devir aralığındamı oluyor. Yoksa max. güç 1900 den aşağıda bir yere çekilebiliyor mu?
Mesela 300 NM. tork 1500-2500 devirde verebiliyor mu?
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Bu isin meselasi Pek yok, yazilimciyi arayip sormak Veya gidip konusmak en iyisi :)
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Bu isin meselasi Pek yok, yazilimciyi arayip sormak Veya gidip konusmak en iyisi :)
Arkadaşım bunları gayet tabi soracağım. Ancak bu gibi ince detaylara dolaylı cevap alıyorum. Buradaki amacım şuydu;
Kişiye özel yazılım yapıldığı söyleniyorya, kim nasıl bir yazılım yaptırmış ve ne gibi sonuçlar elde etmiş. Mantığımın kabul ettiği tek şey fabrika ayarlarının, yapılan yazılım ile bütün devirlerde aynı orantıda arttırılması, mantığıma ters gelen ise şu devirde şu kadar güç versin maksumum güç aralığını şu devirlerde sabit tutsun işte çalışacağız kişiye özgü yazılım yapacağız vs.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
PEki bu ayarları yaparken aracın orjinalliğine sadık kalarak mı tork ve güç artırılıyor ?
Yani araba max. gücü olan 255 NM. torku 1900 - 2750 devirde sabit tutuyorken, yazılımdan sonrada300 NM tork aynı devir aralığındamı oluyor. Yoksa max. güç 1900 den aşağıda bir yere çekilebiliyor mu?
Mesela 300 NM. tork 1500-2500 devirde verebiliyor mu?
Tabii ki orjinaline sadık kalınıyor,zaten o şekilde olmasa araçta parça değişikliğine gitmek zorundasınız demektir,buda meşakkatli işlere girişmek ve birçok kişinin vazgeçeceği bir hal alması demektir.Aynen dediğiniz gibi almış olduğunuz extra performans yine turbonun çalışma aralığında ortaya çıkıyor.Bildiğim ve gördüğüm kadarıyla turbonun çalışma aralığı değişmiyor,yine kendini doldurup boşalttığı devir aralığı aynı kalıyor.Çünkü bunu arkadaşımın hazırladığı araçta yaşadık.Kendisi Corsa 1.7dti topluyor,rolling ve drag için.İlk olarak Bmw X5 turbosu takıldı.Turbo erken doldurduğu için performansı etkileyiciydi ancak dayanamadı,sonrasında Mercedes Atego turbosu takıldı ancak Turbo daha geç dolduruyordu ama gelince fena bir güç geliyordu ve kemik gibi sağlam hiçbirşey olmadı.Keşke sağlam olduğu kadar düşük devirlerde erken girse diye hayal ettik olmadı,bu örnekten yola çıkarak Turbo çalışma aralığının değişeceğini düşünmüyorum.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Tabii ki orjinaline sadık kalınıyor,zaten o şekilde olmasa araçta parça değişikliğine gitmek zorundasınız demektir,buda meşakkatli işlere girişmek ve birçok kişinin vazgeçeceği bir hal alması demektir.Aynen dediğiniz gibi almış olduğunuz extra performans yine turbonun çalışma aralığında ortaya çıkıyor.Bildiğim ve gördüğüm kadarıyla turbonun çalışma aralığı değişmiyor,yine kendini doldurup boşalttığı devir aralığı aynı kalıyor.Çünkü bunu arkadaşımın hazırladığı araçta yaşadık.Kendisi Corsa 1.7dti topluyor,rolling ve drag için.İlk olarak Bmw X5 turbosu takıldı.Turbo erken doldurduğu için performansı etkileyiciydi ancak dayanamadı,sonrasında Mercedes Atego turbosu takıldı ancak Turbo daha geç dolduruyordu ama gelince fena bir güç geliyordu ve kemik gibi sağlam hiçbirşey olmadı.Keşke sağlam olduğu kadar düşük devirlerde erken girse diye hayal ettik olmadı,bu örnekten yola çıkarak Turbo çalışma aralığının değişeceğini düşünmüyorum.
Serkancım selam;
Evet mantıklı gelen işte bu. Böyleyse tamam zaten. PEki neden yazılımı yapanlar bu şekilde söylemiyorda belli bir yazılım yok araba ve kişiye göre yazılım yapılıyor diyorlar. Her motora ayrı bir yazılım yapıp en iyi aldığı değerleri direk yüklese olmuyor mu? Yoksa bir pazarlama taktiğimi bu?
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Serkancım selam;
Evet mantıklı gelen işte bu. Böyleyse tamam zaten. PEki neden yazılımı yapanlar bu şekilde söylemiyorda belli bir yazılım yok araba ve kişiye göre yazılım yapılıyor diyorlar. Her motora ayrı bir yazılım yapıp en iyi aldığı değerleri direk yüklese olmuyor mu? Yoksa bir pazarlama taktiğimi bu?
Aleyküm selam Salih:)Sorduğun bazı sorular insanın merak ettiği ve içine sinmesi açısından cevaplarının alınması gereken ve seni tatmin eden cevapların gelmesini beklediğin sorular sana çok hak veriyorum bu çok doğal.Tabii ki bu işi yapan bu işin piri olmuş,mühendislik bilgisi isteyen ve bu işi bilen ve yazan kişilerin daha rahat cevaplayacağı sorular.Ama şunu söyleyebilirim,bence pazarlama taktiği değil çünkü herkesin beklentisi aynı değil.Şöyle ki sana bahsetmiştim ben soft bir yazılım istedim sınırları zorlamayan aracı mümkün olduğu kadar riske atmamak sureti ile biraz beygir ve tork artışı benim için yeterliydi.Muhakkak her motor için optimum ve hiç kötü dönüş alınmayan datalar muhakkak bu işi yapan kişilerin ellerinde vardır.Ancak dediğim gibi beklentiler farklı olabiliyor.Kimisi aracının gidebildiği yere kadar gitmesini isteyip turbosunu gerektiğinden fazla değerle çalıştırıp dumanlı bir şekilde gittiği yere kadar gidiyor,kimisi dumansız gittiği yere kadar,kimiside benim gibi hem dumansız hemde biraz güç artışı ile sakin gittiğinde yakıt ekonomiside yapsın istiyor.O yüzden beklentilerini soruyorlar,hangi amaçla kullanacağını,yada kafanda aracın ile ilgili neler bekliyorsan onları dile getirmen muhakkak ihtiyacını anlamaları için çok önemli.Ben mesela alt devirlerde keyif alıyorum ancak yüksek süratlerde aynı verimi alamadım ama yarın gidip yüksek süratte çekiş istiyorum,yüksek viteslerde daha kısa sürede ivmelenmek istiyorum dediğimde ona göre bazı değerlerin yine değiştirilip arttırılması ( ya turbo basıncının açılması veya daha enjektörlere fazla yakıt gönderimi ile ) bu tarz değişiklikler yapılarak sağlanabiliyor.Bence dediğim gibi önce nerede yaptıracağına karar ver yada hepsi ile görüş sana mantıklı gelen seni anladığına inandığın kişileri internette araştır ve yerinde olsam bu konuda en son olarak fiyata bakarım.Bu kadar para verdikten sonra üçe beşe bakma,çünkü 3 kuruş yüzüne 5 kuruş daha cebinden çıkmasın.Birde yüzyüze konuş telefonda değil,sana sebebini söylemiştim günde kaç kişi laf olsun diye saçma sapan sorular ile insanın zamanını alıyorlar ama yüzyüze en azından işin ciddiyeti açısından daha iyi olur ve yapan kişide daha ilgili olur.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
kimseyi zan altında bırakmıyım ama cogu chip yapıyorm diye gecicenler box mantıgında calısıyolar benzini artır havayı artır hop alsana direk güç.

ince detay yapılıp hareet halinde yada mümküse dyno üzerinde son detayların gecilmesi gerekir.


serkan abinin dedigi gibi örnek olarak verirsem kalkmada ve sonraki alt devirlerde baymasın gereksiz bayırda vites ufaltmıyım üstler cok sorun degil gibi düsünülürse .torkun ve gücün gelmesini asagı cekmişlerdir muhtemelen ve güc+tork egrisini daha yayarak lineer ve düzgün bir hatta gücün gelmesini saglamıslardır.
kaba tabirle: standart yazılımsız haldeki torkun gelmeye basladıgındaki sanki sırtına tekme yemişşinde kosmaya baslamıssın hissinin daha genişe banda yayılmıs halidir.
atıyorum 1900 de tekme atan tork :D 3500den sonra azalmaya baslıyorsa boşa devir cevirmekten bi işe yaramaz üstlere tasımamız arabayı.(standart olarak)
işte bunu daha alttan ve daha üstten uzatmaya sansına sahipler atıyorm 1700de inceden gelsin birden tekme yemeyelimde hafif iteklenelim :) diyip, üstlerde boş boş yada gücsüzce dondürmeye calıstıgmız devirlere gücü yayarak kesilmeden hızlanmasınıda saglarlar.

gece gece cok vakıf olamadım toparlayamadım cümleleri anlasılmadıysa daha anlasılır sekilde yardımcı olmaya calısırm :)
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
kimseyi zan altında bırakmıyım ama cogu chip yapıyorm diye gecicenler box mantıgında calısıyolar benzini artır havayı artır hop alsana direk güç.

ince detay yapılıp hareet halinde yada mümküse dyno üzerinde son detayların gecilmesi gerekir.

serkan abinin dedigi gibi örnek olarak verirsem kalkmada ve sonraki alt devirlerde baymasın gereksiz bayırda vites ufaltmıyım üstler cok sorun degil gibi düsünülürse .torkun ve gücün gelmesini asagı cekmişlerdir muhtemelen ve güc+tork egrisini daha yayarak lineer ve düzgün bir hatta gücün gelmesini saglamıslardır.
kaba tabirle: standart yazılımsız haldeki torkun gelmeye basladıgındaki sanki sırtına tekme yemişşinde kosmaya baslamıssın hissinin daha genişe banda yayılmıs halidir.
atıyorum 1900 de tekme atan tork :D 3500den sonra azalmaya baslıyorsa boşa devir cevirmekten bi işe yaramaz üstlere tasımamız arabayı.(standart olarak)
işte bunu daha alttan ve daha üstten uzatmaya sansına sahipler atıyorm 1700de inceden gelsin birden tekme yemeyelimde hafif iteklenelim :) diyip, üstlerde boş boş yada gücsüzce dondürmeye calıstıgmız devirlere gücü yayarak kesilmeden hızlanmasınıda saglarlar.

gece gece cok vakıf olamadım toparlayamadım cümleleri anlasılmadıysa daha anlasılır sekilde yardımcı olmaya calısırm :)

Selam ;

Benim isteğim max. torkun daha alt devirlerde gemesi ve suanda 1-2 cm bastığımda hissiz olan gaz pedalımın anında tepki vermesi.
Oyleyse benim yazılım;
1. Orjinalinde max. güç 1900- 2750 rpm arasındayken 1600- 2450 rpm aralığında olabilir mi ? bu şekilde araç 3000 devirlerde kullanıldığında tork çok düşer mi ? Yüksek hızlarda nasıl olur ( 140-170 arası) Düşük devirlerde yakıt eskiye göre nasıl olur.
2. Yoksa isteğime göre orjinalinin aynı tork eğrisini koruyarak aynı devir aralıklarındamı tork artışı yapmam daha mı iyi olur.

Bu iki seçenekten hangisi daha iyi daha faydalı olur.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37

Selam ;

Benim isteğim max. torkun daha alt devirlerde gemesi ve suanda 1-2 cm bastığımda hissiz olan gaz pedalımın anında tepki vermesi.
Oyleyse benim yazılım;
1. Orjinalinde max. güç 1900- 2750 rpm arasındayken 1600- 2450 rpm aralığında olabilir mi ? bu şekilde araç 3000 devirlerde kullanıldığında tork çok düşer mi ? Yüksek hızlarda nasıl olur ( 140-170 arası) Düşük devirlerde yakıt eskiye göre nasıl olur.
2. Yoksa isteğime göre orjinalinin aynı tork eğrisini koruyarak aynı devir aralıklarındamı tork artışı yapmam daha mı iyi olur.

Bu iki seçenekten hangisi daha iyi daha faydalı olur.
ilk sorunun sebebi basta hissisz gaz pedalı yani emin olmamakla beraber elektronik gaz kelebeginden kaynaklıdır. eski modellerdeki gibi telli olmadıgı için anında ve milim dokunmada tepki beklemek zor.

1-olur tabiki, tork düşmez aksine yazılımla tork artıcagı için sıkıntı olmaz.gaza daha az basma ihtiyacın olcuga ve alt devirlede baymıycagı için ekonımik kullanımda tabiki düşücek yakıtın.
2- devir aralıklarındada artısın olucak zaten tek biryerde sabit degilsinki orjinai zaten koruyamassn her şekilde artıcak istemesende :)
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Bu yazılımla ilgili yazılımcıların ortaya attığı bazı argümanlar var ki insanlar da buna inanıp yazılım yaptırıyor. Neymiş her ülkenin özellikleri farklı olduğundan,sıcağı soğuğu benzini v.s farklı olduğundan standart bi araba yapıyolarmış. Eee? Onlar da yazılımla arabada var olan bu gücü açığa çıkarıyolarmış. İyi de adamlar her ülkeye farklı donanımda araba satabiliyolar da yazılım mı atamıyolar. Sen navigasyonu xenonu bilmem daha bir sürü özelliği değiştirebiliyosun da yazılımı mı değiştiremiyosun. Kia için bu arabayı türkiyede 150 beygir satmak bunları yapmaktan daha zor değil.İkinci yalan da şu: Kişiye özel yazılım! Sanırsın adamlar bilgisayar programcısı, açıyolar bilgisayarı programlama dilinden yeni bir yazılım üretiyolar. Halbuki olan hazır programda bazı kutucukları işaretlemek, bazı seçenekleri falan seçip sonra yükle deyip yüklemek. Yani ortada kişiye özel denilen durum hazır program içinde ufak tefek oynamalar. Sonra bas tuşa yükle bide dynoda eğri çıkart al sana 500-1000 lira. Yazılım hakkında bilgi almak için yapacağınız en son şey bi yazılımcıyı aramak olsun.
 
Üst