Yazılımdan dolayı problem yaşayanlar.

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
PEki Serkan;
Carbon clean olayını araştırdın mı ? Benim kısa araştırmalarım ve Kia Gül-al servisini arayarak anladıklarım kadarı ile belirli periyodlarda yapılması gereken bir bakımmış. Değişik forum sitelerinde ise yazılımdan önce muhakkak yapılmalı (tabi yeni ve düşük km ler hariç olabilir) ve sonrasında 40 000 km de bir yapğılmalı diyorlar.

Kia gülal da 100 tl. Sordum sadece yağ değişim zamöanı yapıyoruz dedi. Yağı boşaltıp karterden makineye bağlıyorlar ve motorun içini komple temizliyorlar. İlk kez duydum bunu. Daha önce benzinli aracıma yaptırmıştım ama tamamen farklı birşeydi. Yakıt sistemini makineye bağlayıp yapılan bir uygulamaydı bu.
Dediğin şekilde yapılıyor birkaç defa duydum ama inan hiç yaptırmadım yalan yanlış birşey söyleyip yanıltmak istemem ancak temizliğin enjektörlere kadar sirayet ettiği söyleniyor ve km'si çok yüksek araçlara yapılması tavsiye edilmiyor diye birçok muhabbet esnasında duydum ama dediğim gibi o konuda çok bilgi sahibi değilim.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
abi bunların ayınısnı yazdım bir onceki mesajımda .işte demek istediklerim buydu 122 den 180 e kadar 1.4tsi var. ilk golf 5 te cıkan 140lıklar sadece turbo 170hplik gt gecenler turbo+supercharger.sonra cıkan 122-125 140 vs olanların hepside yine tek aşırı besleme, 160lık roccoda 2asırı besleme diye gidiyor böyle.torkun olmadıgı alt devirler supercharcer onun omrünün bittigi yerde turbo.

bmw 3.16i 136hp ile 3.20ied(1.6 170hp) olan arasında kabaca 10bin TL var yazık günah sanmıyorm turboları ve ıvır zıvırları farklı olsun ama hadi diyelim öyle onun turbosunu alıp taksak iscilik dahil yine 10bin etmez. yok yazılım yapsak zaten kemiksiz 170 olcak :) masraf ne 1000tl olsun maksimum

edit: @c@n baska bir ornek üstünden anlatılmısı tesekürler :)



tamamen ayrı karakterler biri atmosferik biri turbo.

ama deminden beri bakınıyorm bulmak için

hem 135 ligin hem 204lüğün hacimleri aynı 1591cc çap ve strok oranlarıda aynı.

olması gereken fark turbodan dolayı sıkıstırmaları farklı. sıkıstırma farkı icinde muhtelen kol piston ve muhtemelen kapakta ufak farklılıklar vardır


-------

buarada türk sitesindeki igrenc 5 satırlık bilgiler ayrılmıs kategori yerine iç içe isteyenler için :)

Ceed için :

Kia cee'd Technical Specification | Kia Motors UK


Ceed Gt için :

Kia pro_cee'd GT - Technical Specification | Kia Motors UK
Ama şunu unutmamak lazım biz sabahtan beri hep aynı hacimli motorlar üzerinde durduk.Şimdi 316 ile 320 arasında ki hacim farkı herşeyi bozuyor.Ne kadar işlem yaparsan yap işte o hacim farkını muhakkak çekişte veya yüksek süratlerde farkediyorsun.O yüzden hep söylerim eğer ki bu işi denemek için para ayırmış olsam ve bütçem müsade etse yapacağım tek araba manuel Audi A3 2.0tdi'dir:)Şimdi bir arkadaşımız o projeyi tamamlamak üzere ve çıkacak sonuç bence oldukça geçerli ve ciddi bir sonuç olacak.Muhakkak bilgiyi paylaşırım iş bittiğinde.

Ben o zaman sunu merak ediyorum. Ceed 1.6 benzinli 135 bg arac ile ceed gt 1.6 204 hp benzinli iki motor arasindaki tek fark yazilim ve turbo mu. Ikisi de 1.6 gdi. Eger tek fark turboysa motor bu guc artisindan sikinti yaratmaz. Arac ureticileri motoru yaparken bircok parcayi standart üretip her iki gucteki aracinda kullanir ama hangi parcalar ayni hangileri farkli bilmek gerekiyor
Aynen dediğin gibi farkları illaki vardır gerek sıkıştırma gerek bazı ekstraları ile muhakkak aynı değildir ancak taban belli blok belli 1.6gdi atmosferik ama ikisi arasında belkide en belirgin fark ama hepsini örtecek fark turbo denen illetin işin içine girmesi ve bununla birlikte intercooler takılması vs vs daha eklenecek şeyler muhakkak vardır.135 lik motora haricen orjinal turboyu ve ona bağlı ekipmanları monte etsen ve yine 200 hp'leri yakalarsın hatta geçersin diye düşünüyorum.Ama ben o tarz işlere girmek yerine o kadar uğraşmak yerine riske girmeden Gt'yi alıp o şekilde ellemeden kullanırdım.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
hayır abi 3.20i değil 3.20i ed

3.20i ed(efficient dynamics) 1.600cc :) 170hp

3.20i 2.000cc 184 hp

3.16i 1.600cc 136 hp

fiyat farkıda 9binmiş yanlıs olmasn sonra kızanlar oluyo 9 mu 10 diye

ModelŞanzımanMotorKDV DahilAnahtar Teslim
Tipiccsilindir/valfbgEuroEuroTL
BMW 316iSedanOtomatik15984 / 413642.17642.696119.121
BMW 320i EDSedanOtomatik15984 / 417045.59846.118128.669
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Ekli dosyayı görüntüle 1359
Bir siteden çektim bu fotoyu. Renksiz oldu ancak alttaki çizgi aracın yazılımsız orjinal halini, üsteki çizgi ise yazılım atıldıktan sonraki durumunu gösteriyor. Süperchips remap tarafından yapılmış bir yazılım.
Grafiği incelediğimde sabit torkun öncesi ve sonrasındada 1900-2750 rpm arasında olduğu görülüyor. Bundan öncesinde herhangi bir tork artışı yok. Yani yazılımlı araç bu örnekte 1900 rpm den sonra farkını gösteriyor.
Sİzin araçlardaki durum nedir? Eğer böyleyse benim işime yaramaz zira bu aralıktaki aracımın mevcut gücünden ben memnunum. Benim yazılımdan güç ve ekonomi olarak beklentim 1500 rpmlerden itibaren kademeli tork artışı.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Ben o zaman sunu merak ediyorum. Ceed 1.6 benzinli 135 bg arac ile ceed gt 1.6 204 hp benzinli iki motor arasindaki tek fark yazilim ve turbo mu. Ikisi de 1.6 gdi. Eger tek fark turboysa motor bu guc artisindan sikinti yaratmaz. Arac ureticileri motoru yaparken bircok parcayi standart üretip her iki gucteki aracinda kullanir ama hangi parcalar ayni hangileri farkli bilmek gerekiyor
Bu motorlar tamamen farklı. youtube da videoları mevcut. Aynı olması olanaksız.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Ekli dosyayı görüntüle 1359
Bir siteden çektim bu fotoyu. Renksiz oldu ancak alttaki çizgi aracın yazılımsız orjinal halini, üsteki çizgi ise yazılım atıldıktan sonraki durumunu gösteriyor. Süperchips remap tarafından yapılmış bir yazılım.
Grafiği incelediğimde sabit torkun öncesi ve sonrasındada 1900-2750 rpm arasında olduğu görülüyor. Bundan öncesinde herhangi bir tork artışı yok. Yani yazılımlı araç bu örnekte 1900 rpm den sonra farkını gösteriyor.
Sİzin araçlardaki durum nedir? Eğer böyleyse benim işime yaramaz zira bu aralıktaki aracımın mevcut gücünden ben memnunum. Benim yazılımdan güç ve ekonomi olarak beklentim 1500 rpmlerden itibaren kademeli tork artışı.
Sanırım dediğim gibi oldu,daha önceki mesajlarımda aracın Turbo çalışma aralığını veya turbonun kendini doldurduğu devirlere müdahale etmek gibi bir durumun pek olmadığını söylemiştim.Çünkü arkadaşımın Corsa aracını örnek verdim ve X5 turbosu çok erken doldurduğu için çok hoşuna gitmişti ama bazı aksilikler veya düşünülmeyen ufak detaylar yüzüne kırıldı.Daha sağlam bir Turbo olarak Mercedes Atego turbosu takıldı ama onunda Turbo doldurma aralığı biraz daha yüksek devirlerde olduğu için geç geliyordu ama çok fena bir şekilde geliyor:)Kırılmadığı için ve dayanıklı olduğu için kullanmaya devam ediyor.Kendisine erken doldurması için müdahale edecek hiçbir seçenek yokmu dediğimde hayır abi onu değiştiremiyoruz dedi,bunu diyen kişi işi bilen birisi ama yinede bir yolu vardır belki.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Sanırım dediğim gibi oldu,daha önceki mesajlarımda aracın Turbo çalışma aralığını veya turbonun kendini doldurduğu devirlere müdahale etmek gibi bir durumun pek olmadığını söylemiştim.Çünkü arkadaşımın Corsa aracını örnek verdim ve X5 turbosu çok erken doldurduğu için çok hoşuna gitmişti ama bazı aksilikler veya düşünülmeyen ufak detaylar yüzüne kırıldı.Daha sağlam bir Turbo olarak Mercedes Atego turbosu takıldı ama onunda Turbo doldurma aralığı biraz daha yüksek devirlerde olduğu için geç geliyordu ama çok fena bir şekilde geliyor:)Kırılmadığı için ve dayanıklı olduğu için kullanmaya devam ediyor.Kendisine erken doldurması için müdahale edecek hiçbir seçenek yokmu dediğimde hayır abi onu değiştiremiyoruz dedi,bunu diyen kişi işi bilen birisi ama yinede bir yolu vardır belki.
Anladığım senin yazılımda aynen böyle. Yani 1500-1750 rpm aralığında 150-200 nm tork veriyor. Keşke yazılım sonrası dayno grafiğiniz olsaydı bakardık. Aslında bu değerler çok iyi. Birçok aracın max. torku 200-220 NM. Ancak Bizim aracın ağırlığımı fazla yoksa neden bilmiyorum bana buralarda biraz sağır gibi geldi. Bir focus, bir peugeot değil yani.
Hele sizin aracınız otomatik ve sakin kullanımda buralarda max. vitese geçiyordur. Nasıl bir önceki yazılıma göre bu devirlerde bir fark var mı ? Yani aracınız yazılım öncesi sonrası 1900 rpm altında gücünde fark hissettiniz mi?
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Anladığım senin yazılımda aynen böyle. Yani 1500-1750 rpm aralığında 150-200 nm tork veriyor. Keşke yazılım sonrası dayno grafiğiniz olsaydı bakardık. Aslında bu değerler çok iyi. Birçok aracın max. torku 200-220 NM. Ancak Bizim aracın ağırlığımı fazla yoksa neden bilmiyorum bana buralarda biraz sağır gibi geldi. Bir focus, bir peugeot değil yani.
Hele sizin aracınız otomatik ve sakin kullanımda buralarda max. vitese geçiyordur. Nasıl bir önceki yazılıma göre bu devirlerde bir fark var mı ? Yani aracınız yazılım öncesi sonrası 1900 rpm altında gücünde fark hissettiniz mi?
Orjinal halini çok çok detaylı incelemedim ama evet araç çok oturaklı bahsettiğin araçlardan bence çok daha oturaklı ve ağır Focus hemen hemen aynıdır diye düşünüyorum.Benim aracın torku 300'ün üstünde şu anda ona eminim ama dyno'ya sokacak zaman bulamamıştım birde aracı orda o kadar zorlamak işime gelmedi açıkçası.Belki alt devirlerde biraz daha fazla yakıt geliyorsa ataklık artabilir ama yine söylüyorum turbo yine maksimum gücünü belirli aralıkta verir ama yazılım sonrası standart araçtan her şekilde farkı hissediliyor.Benim araç otomatik ve bazen vites küçültsün diye hafif gazı sert verdiğimde vites düşürmeden kendini kaldırdığını çok net hissediyorum tork yeterli geliyor alt vitese düşmeye ihtiyaç duymuyor.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Orjinal halini çok çok detaylı incelemedim ama evet araç çok oturaklı bahsettiğin araçlardan bence çok daha oturaklı ve ağır Focus hemen hemen aynıdır diye düşünüyorum.Benim aracın torku 300'ün üstünde şu anda ona eminim ama dyno'ya sokacak zaman bulamamıştım birde aracı orda o kadar zorlamak işime gelmedi açıkçası.Belki alt devirlerde biraz daha fazla yakıt geliyorsa ataklık artabilir ama yine söylüyorum turbo yine maksimum gücünü belirli aralıkta verir ama yazılım sonrası standart araçtan her şekilde farkı hissediliyor.Benim araç otomatik ve bazen vites küçültsün diye hafif gazı sert verdiğimde vites düşürmeden kendini kaldırdığını çok net hissediyorum tork yeterli geliyor alt vitese düşmeye ihtiyaç duymuyor.
Tam anlayamadım. Açacak olursak, yazılım öncesi ve sonrasında 1500 -1750 devir bandında aracını sürerken bir değişiklik hissediyormusun?
1900 devirden itibaren sormuyorum.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Tam anlayamadım. Açacak olursak, yazılım öncesi ve sonrasında 1500 -1750 devir bandında aracını sürerken bir değişiklik hissediyormusun?
1900 devirden itibaren sormuyorum.
Evet değişiyor biraz daha atak oluyor ancak bahsettiğin aralık o kadar kısa ki yani yazılımı sırf bu aralık için düşünüyorsan tekrar düşün derim.Çünkü 1 saniye bile geçmeden aşacağın o devirde çok fasa birşey hissedeceğini,yazılımın gerçek tadını o devirlerde alınacağını sanmıyorum.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Evet değişiyor biraz daha atak oluyor ancak bahsettiğin aralık o kadar kısa ki yani yazılımı sırf bu aralık için düşünüyorsan tekrar düşün derim.Çünkü 1 saniye bile geçmeden aşacağın o devirde çok fasa birşey hissedeceğini,yazılımın gerçek tadını o devirlerde alınacağını sanmıyorum.
Tamam anladım. Öğreneceğimi öğrendim artık. Öğrendiklerim araştırmalarım sonucunda şu kanıya vardım.

Bu aralık yerine göre kısa yerine görede uzun olabiliyor. Nasıl mı ? Hızlanma sürecindeysen evet kısa ve gerekte olmuyor. 2500 devirlerde vites değiştirdiğinde bu aralıkta zaten kalmazsın ve yazılımın gücünüde haliyle hissedersin.

Fakat benim yazılımdan beklentim olan 90-110 km hız aralığı ekonomi modunda, 1500-1700 rpm aralığında seyir halinde iken, yazılımın bu devirlerde pek faydasını göremeyiz. Son viteste 110 ile giderken bir araç sollamaya kalkarsan veya önüne tatlı bir yokuş çıkarsa hızlanman için inan bu aralık 4-5 sn. leri rahat buluyor ve vites değiştirmeden atak olmuyor. Ayrıca Yokuşlarda 1900 rpm altındaysan vites bile düşürmen gerekiyor.

İşte ben bu sebepten ötürü tork gücünün daha düşük devirlerde gelmesini istiyorum. NE kadar az vites değiştirirsen o kadar az yakar ve o kadar konforlu sürüş olur. Araçtan alacağın zevk ayrı tabi.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Tamam anladım. Öğreneceğimi öğrendim artık. Öğrendiklerim araştırmalarım sonucunda şu kanıya vardım.

Bu aralık yerine göre kısa yerine görede uzun olabiliyor. Nasıl mı ? Hızlanma sürecindeysen evet kısa ve gerekte olmuyor. 2500 devirlerde vites değiştirdiğinde bu aralıkta zaten kalmazsın ve yazılımın gücünüde haliyle hissedersin.

Fakat benim yazılımdan beklentim olan 90-110 km hız aralığı ekonomi modunda, 1500-1700 rpm aralığında seyir halinde iken, yazılımın bu devirlerde pek faydasını göremeyiz. Son viteste 110 ile giderken bir araç sollamaya kalkarsan veya önüne tatlı bir yokuş çıkarsa hızlanman için inan bu aralık 4-5 sn. leri rahat buluyor ve vites değiştirmeden atak olmuyor. Ayrıca Yokuşlarda 1900 rpm altındaysan vites bile düşürmen gerekiyor.

İşte ben bu sebepten ötürü tork gücünün daha düşük devirlerde gelmesini istiyorum. NE kadar az vites değiştirirsen o kadar az yakar ve o kadar konforlu sürüş olur. Araçtan alacağın zevk ayrı tabi.
Tabii ki herkesin beklentileri farklı ama ben genelde hep kalkış anını düşünerek cevap verdim.Dediğin süratlerde ve yüksek viteslerde evet o devir aralıklarında çok daha uzun süreli kullanım yapacağın için gücün o kısımda fazla olmasını dolayısı ile kendini rahat kaldırıp vites düşürmeden düşük yakıt tüketimi ile keyif vermesini istiyorsun.Son olarak senden ricam muhakkak bu işin ehli ile görüş çünkü bahsettiğin beklentilere muhakkak cevap verecek bir yazılım tarzı vardır.Burda bilgi paylaşıyoruz ama bu işin kompedanı değilim tabii ki bilgim bir yere kadar,hatta benim dediklerimin tersine bir iki aksi birşeyler bile duyabilirsin.Kesinlikle istediğin tarz bir yazılım yapacaklarına eminim.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Tabii ki herkesin beklentileri farklı ama ben genelde hep kalkış anını düşünerek cevap verdim.Dediğin süratlerde ve yüksek viteslerde evet o devir aralıklarında çok daha uzun süreli kullanım yapacağın için gücün o kısımda fazla olmasını dolayısı ile kendini rahat kaldırıp vites düşürmeden düşük yakıt tüketimi ile keyif vermesini istiyorsun.Son olarak senden ricam muhakkak bu işin ehli ile görüş çünkü bahsettiğin beklentilere muhakkak cevap verecek bir yazılım tarzı vardır.Burda bilgi paylaşıyoruz ama bu işin kompedanı değilim tabii ki bilgim bir yere kadar,hatta benim dediklerimin tersine bir iki aksi birşeyler bile duyabilirsin.Kesinlikle istediğin tarz bir yazılım yapacaklarına eminim.
Tamam konuşacağım. Ayrıca bu bilgi birikimi ile yazılımcının karşısında elim güçlendi. Artık ne istediğini bilen birisiyim. Yanlız bu yazılım işinde hani hep diyoruzya limitler içinde kalırsak diye. İşte benim isteklerim limitler dışına çıkacaksa bu iş yatar.
Neden mi? Benim istediğim gibi bir yazılımda araç kalkışlarda daha atak ve daha güçlü olur. Artık hayırlısı. Bu arada akümün ömrü bitmiş herhalde. Bu araçlardada akü sorunumu var ne. Forumdada oldukça okur oldum. Şöyle kaliteli bir akü alayımda yolda kalmayalım bari.
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Anladığım kadarıyla yazılım turbonun devir aralığını değiştirmiyor. yani turbo gene 1900 devirde devreye giriyorsa alt devirde yazılım sonrası canlanma nasıl oluyor? daha fazla yakıt yakıt göndererek mi yoksa sıkıştırma oranları mı değişiyor
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Bence değiştirmiyor çünkü dyno sonuçlarındaki değerlere bakınca aynı devir aralığında daha fazla güç çıkaran bir çizelge çıkıyor,sıkıştırma oranları değişmiyordur diğer dediğin seçenek bana daha yakın geldi.Daha fazla yakıt gönderip alt devirleri canlandırıp akabinde turbonun devreye girip yardımcı olması sayesinde araç kendini kaldırıp götürüyor.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Anladığım kadarıyla yazılım turbonun devir aralığını değiştirmiyor. yani turbo gene 1900 devirde devreye giriyorsa alt devirde yazılım sonrası canlanma nasıl oluyor? daha fazla yakıt yakıt göndererek mi yoksa sıkıştırma oranları mı değişiyor
Selam;
Benim resmini payşatığım öncesi ve sonrası yazılım grafiği için konuşacak olursak, 1900-4000 devir aralığına kadar yazılımlı ve yazılımsız araç arasında hiçbir fark yok. Bu devir aralığına geldikten sonra bariz fark fark. Şİmdi Serkan fark var vs. diyecek ama onun dyno verisi olmadığından arabasında ne var ne yok bilemiyoruz. Sınırlar içinde yaptırdığını söylemişti. Muhtemelen örnekteki gibidir.

Serkan'ın aracı için şu yorumu yapıyorum;
Uygun viteste gaza bastığı için zaten 1900 rpm'e ulaşması 1 sn. sürer ve 2500-3000 rpm de vites değiştireceğinden, bir sonraki viteste 2000 rpm de başlayacağından aracından yazılım sonrası aldığı max. gücü elde eder. Ondan aracım ani hızlanmalarda çok iyi diyor.

Yanlız Serkan şöyle bir test yapabilirmisin;
Aracın 5 veya 6. viteste 1500-1600 rpm lerde giderken hafif bir yokuş çık ve aracında 1-2 cm gaza basarak 1900 rpm'e kadar hızlanmayı dene ve sonucu paylaşırsan daha açıklayıcı olabilir.

Son olarak Mehmet bildiğinden eminim yanlız yazım hatası yaptığını düşünüyorum. Turbo gaza dokunduğun an her zaman devrede. 1900-2750 devir arasında max. torku sabit tutuyor. Bu devir haricindede tork var ama daha düşük.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Fark var demeyeceğim:) Zaten hiçbir mesajımda öyle bir iddiam olmadı belki yazım hatası yapmış olabilirim ama benimde fikrim seninki ile aynı.Aldığın tüm güç tamamı ile belirli aralıkta ortaya çıkıyor.Diğer devirlerde ise yazılımın belki getirmiş olduğu fazla yakıt püskürtmesi varsa biraz daha canlanma olabilir şeklinde bir düşüncem var. Dyno verisine gerek yok örnekte gördüğünden çok farklı birşey çıkacağını bende sanmıyorum. Bahsettiğin testi yapmaya çalışayım ama bire bir istediğin şekilde olması şehiriçi için çok zor çünkü trafik burda berbat.Sabah bir ara yol buldum biraz deneme fırsatım oldu ileride hafif yokuş vardı hızım 100km'ydi 1-2 cm değil çeyrek gazdan fazla şekilde bastım rahat bir şekilde vites küçültmeden çıktım ama o süratlerde devir saati tam 2000'i gösteriyordu.Fırsatım olsa aynı yeri tekrar senin dediğin şekikde 1500-1600 devirle denk getirmeye çalışırım ama çeyrek gaz olmasa bile hafif gaz vererekte aynı sonucu alacağıma eminim. Hele ki bu 5.viteste olursa çok daha rahat çıkacaktır.Ancak düşük devirlerle yüksek viteste aracı zorlamakta çok doğru değil, ayrıca anlık tüketimde göreceğin rakamlar vites küçültüp göreceğin rakamdan çok daha fazla olacaktır.
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
evet salih haklısın kastettiğim max torku vermeye başladığı devir. zaten turbo devirle değil de gaz pedalına basma açısıyla orantılı bildiğim kadarıyla. alt devirler cansız diyoruz çünkü max torku 1900 de vermeye başladığı için. mesela focuslardaki tdci motorda 1750 devirde max torku vermeye başlıyor. tahminim ondaki alt devir cansızlığı bizim motordan daha azdır. mesela aşağıdaki resimde wv caddy 1500-2500 devir aralığında max torku veriyor. tabi max torku erken vermesinden cok devir bandının genişliği daha önemli. her motorun farklı karasteristiği var bizimki de böyle napacan :)Ekli dosyayı görüntüle 1395
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
ayrıca serkan haklı olabilir. emin değilim ama şöyle bir mantık yürütüyorum: arabamız 260 torka sahip ve max torku 1900 devirde veriyor. peki bu devirden önce tork üretmiyor mu, üretiyor ama max değil. yani 1500 devirde belki de 150 tork üretiyor atıyorum. şimdi yazılımla aracı 320 torka yükselttik diyelim. yine max torku 1900 devirde verecek ama yazılımla arabanın torku artmış olduğundan bu alt devirlerde de bir miktar artışa sebep olacak. yani daha önce 1500 devirde 150 tork üretiyorsa bu belkide 170-180 olacak.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
ayrıca serkan haklı olabilir. emin değilim ama şöyle bir mantık yürütüyorum: arabamız 260 torka sahip ve max torku 1900 devirde veriyor. peki bu devirden önce tork üretmiyor mu, üretiyor ama max değil. yani 1500 devirde belki de 150 tork üretiyor atıyorum. şimdi yazılımla aracı 320 torka yükselttik diyelim. yine max torku 1900 devirde verecek ama yazılımla arabanın torku artmış olduğundan bu alt devirlerde de bir miktar artışa sebep olacak. yani daha önce 1500 devirde 150 tork üretiyorsa bu belkide 170-180 olacak.
Selam;
Psa ve ww grubunun motorları 1750 devirde max. torku veriyor ve alt devirlerde daha canlı evet ve daha az yakıyor. Bizim araçlardanda daha atik. Fakat belli bir hızdan sonra bizim araçlar daha atik ve uzar gider. Çünkü torkun alt devirden hariç birde üst deviri vardır. Ayrıca torkun düşmeye başladığı 2750 rpm den sonrada devreye beygir gücü girerki oradada bizim araçlarımız diğer guruplara göre bir tık önde. WW gurubunun aracı 2500 rpm den sonra tork düşerken bizimki 2750 rpme kadar sabit tutar. Onun aracı 105 hp Bizimki 115-128 hp. Tabi geride oldukları motorlarda var. Bence kia bu devir aralığını motor ve turbonun ömrü açısından yapmıştır ve buna eminim.

2. paylaşımın için düşüncelerimde şöyle;
Serkan'ın aracına gelince o araç otomatik ve bunu es geçmişim. Otomatik araçların manuele göre tork eğrisi farklıdır. Otomatikler alt viteslerde daha fazla tork üretirler. Ayrıca son vites aralığıda manuele göre daha uzundur.
Diğer konu ise Zaten dyno verisini incelersen 1500 rpm de 150 nm tork, 1750 rpmde ise 200 nm. tork ürettiğini göreceksin. Ama araç çok ağır olduğundan arabaya o devir bandında atiklik veremiyor. Serkan'ın arabasının yazılımı bir önceki sayfada benim paylaştığım dyno grafiğindeki gibiyse (onu bir incele) 1900 rpmden öncesinde hiç fark yok. Yani senin dediğin gibi 170-180 olmuyor. Yazılımla adamlar sadece 1900-2750 rpm aralığıyla oynamışlar. Bilmem anlatabildim mi?

Son olarak bunları okuyan misafirler için şunu söylemek isterim. Araç 1. vitesten 6. vitese kadar çok seri bastınmı koltuğa yapıştırıyor. Bizim bu konuştuklarımız tamamen, ekonomik ve sakin kullanımlarda, düşük devirlerde vites düşürmeden kullanımlar için geçerli :)
 
Üst