Yazılımdan dolayı problem yaşayanlar.

ceronimo1978

New member
Katılım
4 Ağu 2011
Mesajlar
716
Tepkime puanı
103
Puanları
0
Yaş
46
Konum
istanbul
Arkadaslar bu mesele uzar gider. Ben once gittim yazilim yuklu bir ceed kullandim. Dedim aga kac km oldu yazilim atali bir sikinti oldu mu yakitin dustu mu performansini zaten kendim kullanarak gordum. Gittim yazilimi yaptirdim. 15000 km oldu yakitim guzel performans gerekirse kullanabiliyorum. Hatta ilk bakim sonrasi serviste abs yazilim guncellemesi yapilinca fabrika yazilimina dondum. Araba inanilmaz hantaldi ve yakit artmisti. Gittim yazilimcima ve sonra dedim ki usta sen bu isi biliyorsun. Selamlar
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Belki söylediklerinde kısmen haklı olabilirsin bende kesin şöyle yapıyorlar diyemem açıkçası ancak senin dediğin gibiyse ve o kadar basit ise o zaman bunu sen,ben yapalım deneyelim.Bence dediğin kadar kolay yapılıyor olsa bile biz yapamadığımız için bunu yapan kişilerde bunu meslek olarak yapıp insanları memnun edebiliyorsa kazandığı rakamın yaptığı iş ve süreyle alakalı eder etmez kısmını konuşmamak lazım.Burda seni eleştiriyorum diye düşünme sakın iğneleme vs falanda yapmıyorum neticede yazılanlar bazen yanlış anlaşılabiliyor.Donanım farklı yazılım farklı bir konu.Donanım birçok kişi tarafından aracın içinde araçla beraber hediye edilse hayır denemeyecek bir hediyedir.Ancak yazılım hediye dahi edilse birçok kişi tarafından yine orjinali tercih edilecek bir seçenektir.Kişiye özel yazılım olayına birşey diyemem ancak herkesin istediği gibi değilde tek çeşit bir yazılım olsaydı aynı aracın yanımdan rahatça geçmesi gibi bir durum söz konusu olmazdı.Kişiye özel demeyelimde aracın değerlerini kullanıcı isteğine göre riske girip arttırılması diyelim.Dediğin gibi 150hp yapıp piyasaya çıkarmakta sorun değil ancak kendi sınıfında rekabet edeceği araçlara göre çevreci bir araç ve emisyon değerleri rakipleri ile rekabet edebilecek şekilde optimum olmak zorunda,perde arkasında çok farklı bilmediğimiz durumlar olabilir.Aslında derin bir konu ama beni yazdıklarım için yanlış anlamazsın umarım ama işi çok basite indirgediğini düşünüyorum.Yapılacak en son şey yazılımcı ile konuşmak olursa yazılımdan %90 üzeri kullanıcı memnuniyeti çıkması muhtemel olduğu için bence yine doğru olmaz.İşini düzgün yapan bir insan senin istediğin değerler ile ne sorun yaşayabileceğini sana anlatıp uygun olanınsana tavsiye edebilendir.Bana yazılım yapan arkadaş az çok karakterimi isteklerimi bildiği için fazlasını yapalım mı dediğimde gerek yok böylesi daha sağlıklı ve sorunsuz olur diye beni uyardı.Bu arada yazılımcılar ile hiçbir bağım ortaklığım yok yanlış anlaşılmasın:)
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Tamam en sonunda ikna oldum. Uygun olduğum en kısa zamanda yaptırmayı düşünüyorum. Hayırlısı artık. Baktım olmadı memnun kalmadım eskiye dönerim.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
Bu yazılımla ilgili yazılımcıların ortaya attığı bazı argümanlar var ki insanlar da buna inanıp yazılım yaptırıyor. Neymiş her ülkenin özellikleri farklı olduğundan,sıcağı soğuğu benzini v.s farklı olduğundan standart bi araba yapıyolarmış. Eee? Onlar da yazılımla arabada var olan bu gücü açığa çıkarıyolarmış. İyi de adamlar her ülkeye farklı donanımda araba satabiliyolar da yazılım mı atamıyolar. Sen navigasyonu xenonu bilmem daha bir sürü özelliği değiştirebiliyosun da yazılımı mı değiştiremiyosun. Kia için bu arabayı türkiyede 150 beygir satmak bunları yapmaktan daha zor değil.İkinci yalan da şu: Kişiye özel yazılım! Sanırsın adamlar bilgisayar programcısı, açıyolar bilgisayarı programlama dilinden yeni bir yazılım üretiyolar. Halbuki olan hazır programda bazı kutucukları işaretlemek, bazı seçenekleri falan seçip sonra yükle deyip yüklemek. Yani ortada kişiye özel denilen durum hazır program içinde ufak tefek oynamalar. Sonra bas tuşa yükle bide dynoda eğri çıkart al sana 500-1000 lira. Yazılım hakkında bilgi almak için yapacağınız en son şey bi yazılımcıyı aramak olsun.

tamamen yanlış dusunuyosun aynen tamamiyle farklı benzin kapagına bosuna yazmıyorlar yanlızca 95 oktanla kullanın diye cünkü ona optimumda ayarlılar. sadece 95 degilde 98-100 e göre bile ayarını degiştirmen sana güç katıcaktır. aklıma gelen ilk örnek 2008 audi s3 ler yırtıdısnda 265 bizde 255 hp.dir gibi.

ciddi yazılımcı diye gecicenler evet cogu yazılımcı bilgisyarcı vsdir üstteki mesajımda dedim araca takılan box kafasında benzini artır havayı artır degil olay. gayet ince iscilik gerekiyor .yoksa ebayden baglantı kablosunu sipariş edebilirsin programıda indirebilirsin ulasılmayacak birşey degil ama ayartı tutturamasan abartarak yazıyorm kaputtan cıkan pistonuna bye bye dersin yada turbona yada hiç biri olmaz aracın yürümez calısmaz güçten düşer. isini hakkıyla gerceklestiren en az 1-2 saat kafa patlatır yazar cizer ikitane kutucuga tıklamaz her viteste her devrine ayrı ayrı üstüne durur durmak zorundadır
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Yazilim tamamen kisisel tercihtir, bireysel risktir, kullaniciyi baglar; sifir risk diye bir sey yoktur . Forumda kimse Acik Acik yazmaz, problem yasayanlar kendileri cozmustur. Oyle yazilim atip ta 100.000 km kullanan yoktur. Gidin yaptirin deneyin gorun, sorun yasanabilir yasanmayabilir de bunu kimse garantisini veremez. Ya turbo gider , ya DPF dolar, ya egr valfi gider :) ya da hicbir sey olmaz :))
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Tamam en sonunda ikna oldum. Uygun olduğum en kısa zamanda yaptırmayı düşünüyorum. Hayırlısı artık. Baktım olmadı memnun kalmadım eskiye dönerim.
Salih senin sonunda yaptırmaya karar vereceğini adım kadar iyi biliyordum:)Baştan sona kadar seni endişelendiren ve teknik olarak düşündüren sorularının aynısını bende düşündüm.Riske girmeyi çok seven birisi olmadığım için yıllarca yazılımlı kullanan tüm arkadaşlarımın yanında yazılımsız kullanan tek bendim bile diyebilirim.Ama sonuçta abartı bir güç istemediğim için riske girmeye değer dedim ve pişman olmadım.Olumsuz düşünen arkadaşlara sonuna kadar saygı duyarım bu iş birazda şans işi gerçekten.Orjinal kullanıpta turboyu eline alanda gördüm yazılım ile kullanıp tık demeyenide gördüm.Ömür boyu kullanma zorunluluğu yok anında eskisine dönersin sadece olan paraya olur,o kadarda olsun.

Yazilim tamamen kisisel tercihtir, bireysel risktir, kullaniciyi baglar; sifir risk diye bir sey yoktur . Forumda kimse Acik Acik yazmaz, problem yasayanlar kendileri cozmustur. Oyle yazilim atip ta 100.000 km kullanan yoktur. Gidin yaptirin deneyin gorun, sorun yasanabilir yasanmayabilir de bunu kimse garantisini veremez. Ya turbo gider , ya DPF dolar, ya egr valfi gider :) ya da hicbir sey olmaz :))
Aynı fikirdeyim sıfır risk diye birşey yoktur ama kullanıcı yüzünden aynı zamanda aynı km'de aynı araca aynı yazılım atılan iki kişinin sırf kullanım farkı yüzünden birinin sorunsuz hala aracını kullandığını diğerinin ise sıkıntı yaşadığını görmek bazı sorunların sadece yazılım ile alakalı olmadığını bana ispatladı diyebilirim.Sadece şu konuda sana katılamıyorum,yazılım atıpta 100.000km giden yoktur cümlesi çok iddialı gibi geldi.Ben çevremde 100.000km değil inan 200.000km üstünü bile çok gördüm.
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Bu forumda 100 000 km kullanan yoktur , varsa cok cok nadirdir. Onlarda sorunsuz kullanmamistir . Bir daha yaziyorum yazilim risktir, halk dili tabiriyle "yiyorsa" yaptirin :) servise sorun icin gittiginizde yaninizda ne yazilimci ne burda tavsiyede bulunan arkadaslar olmayacak , sadece siz , arabaniz ve cuzdaniniz olacak.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Yazilimi tamamen nerede yaptirdiginiza bagli... Ama yazilimli arabaya daha fazla bakilmasi bakimlarinin daha once yapilmasi getekir.. daha iyi yag kullanilmasi ve daha kisa surede degistirilmesi gerekir...

Tum bunlar yapilir ise uzun sure sikintisiz kullanilir...

Ama risk her zaman vardir... Ercan kardesim dedigi gibi ben yiyen kisimdayim, dusunmeden yazilimi yaptirdim cunku, hem de edc sanzimanli arabaya...:)

TeamPASAOGLU
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Bu forumda 100 000 km kullanan yoktur , varsa cok cok nadirdir. Onlarda sorunsuz kullanmamistir . Bir daha yaziyorum yazilim risktir, halk dili tabiriyle "yiyorsa" yaptirin :) servise sorun icin gittiginizde yaninizda ne yazilimci ne burda tavsiyede bulunan arkadaslar olmayacak , sadece siz , arabaniz ve cuzdaniniz olacak.
Sizi iyi anlıyorum. Bende oluşan son algı ise şöyle;
Yaptırdığın yazılım sınırlar içindeyse, motorunu iyi tanıyıp, iyi bakar ve dizel araç kullanma prosüdürlerine iyi uyarsan (yakıt,bakım,kullanım) bir problem çıkacağını sanmıyorum. Ben aracımı 60 000 km de aldım. Aldığım gün binmeden bütün bakımlarını yaptırdım. Seneyede 90 000 km de yapılması gereken ne varsa hepsini yaptıracağım. Şuan için hiçbir sıkıntı yok. Benden önceki sahibide benim gibi iyi kullandıysa yazılımdan sonrada sıkıntı yaşayacağımı pek düşünmüyorum.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Salih senin sonunda yaptırmaya karar vereceğini adım kadar iyi biliyordum:)Baştan sona kadar seni endişelendiren ve teknik olarak düşündüren sorularının aynısını bende düşündüm.Riske girmeyi çok seven birisi olmadığım için yıllarca yazılımlı kullanan tüm arkadaşlarımın yanında yazılımsız kullanan tek bendim bile diyebilirim.Ama sonuçta abartı bir güç istemediğim için riske girmeye değer dedim ve pişman olmadım.Olumsuz düşünen arkadaşlara sonuna kadar saygı duyarım bu iş birazda şans işi gerçekten.Orjinal kullanıpta turboyu eline alanda gördüm yazılım ile kullanıp tık demeyenide gördüm.Ömür boyu kullanma zorunluluğu yok anında eskisine dönersin sadece olan paraya olur,o kadarda olsun.

Hayırlısı artık. Yazılımdan önce carbon clear yaptırsammı diye düşünüyorum. Bu konuyu biraz arastırayım ondan sonra yazılım işine gireceğim. Yazılımdan önce aracın kusursuz olmasını istiyorum.

Son olarak ben bu işte artık risk falan görmemeye başladım. Risk bence tamamen kullanım ile alakalı birşey. Zamnında bakımlarını yaptırırsan, aracını ilk çalıştırma ve stop larda 15-20 sn. rölentide tutarsan, benzinli gibi yüksek devirlerde kullanmazsan, bizim aracın motorları çok verimli. Hiçbir sıkıntı çıkaracağını düşünmüyorum. Zaten motora güvenmesem hiç düşünmezdim.
 

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
Can abinin bakım sıklığı ile ilgili yorumunu okuyunca yazılımın yakıt tasarrufu sağlama kısmı anlamsız oluyor sanki. Bazı arkadaşlar siz bakmayın 15 20 kmlik bakım aralıklarına trde 7.5ta bir bakıma sokmalı diyorlar. Eminim bi bildikleri vardır. Fakat normal şartlarda yazılımsiz aracı bakıma 15te götürmek yerine yazılımın zorunluluğu sonucu 7.5ta goturunce yakıttan kalan para bakıma gitmiş olmaz mı? Sanki kazanç olarak performans artışı daha gerçekçi gibi geliyor bana.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Yazilima ben yakit tasarrufu olarak hic bakmiyorum.. evet daha az yakiyor arac bu bir gercek, ama benim icin asil hedef performans...

Fatih senin dedigin dogru ama benim dedigim gibi bakim araligini one ceken kisi sayisi az..

TeamPASAOGLU
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Bu forumda 100 000 km kullanan yoktur , varsa cok cok nadirdir. Onlarda sorunsuz kullanmamistir . Bir daha yaziyorum yazilim risktir, halk dili tabiriyle "yiyorsa" yaptirin :) servise sorun icin gittiginizde yaninizda ne yazilimci ne burda tavsiyede bulunan arkadaslar olmayacak , sadece siz , arabaniz ve cuzdaniniz olacak.
Eee tabi daha araçlar yeni forumda o kadar km yapan dediğin gibi yok denecek kadar azdır herhalde.Bir sıkıntı olduğunda evet tek başımızayız orası aşikar ama her zevkin riski ve bedeli var.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Can abinin bakım sıklığı ile ilgili yorumunu okuyunca yazılımın yakıt tasarrufu sağlama kısmı anlamsız oluyor sanki. Bazı arkadaşlar siz bakmayın 15 20 kmlik bakım aralıklarına trde 7.5ta bir bakıma sokmalı diyorlar. Eminim bi bildikleri vardır. Fakat normal şartlarda yazılımsiz aracı bakıma 15te götürmek yerine yazılımın zorunluluğu sonucu 7.5ta goturunce yakıttan kalan para bakıma gitmiş olmaz mı? Sanki kazanç olarak performans artışı daha gerçekçi gibi geliyor bana.
Aynen dediğin gibi.Zaten yazılım madem ki risk ve bu riski sorunsuz şekilde sadece yağ bakımı ve düzgünce araç bakarak bertaraf edebiliyorsan sonuç olarak performans verdiğin ücrete karşılık aldığın en net ve temiz sonuç oluyor.Yoksa sadece yakıttan tasarruf edilecese bende yapmazdım açıkçası.
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Kimse yanlış anlamasın ama performans atiklik serilik isteyen birinin dizel araç almasını anlamıyorum. Benzinli ve dizel araçların motor karakteristikleri ve buna bağlı olarak kullanım amaçları farklıdır. Zaten kia da performanslı araç kullanmayı sevenler için GT modelini çıkarmış. Biz dizel araç alıp benzinli performansı bekliyoruz. Turbo dizellerde genel olarak turbonun devreye girdiği devire kadar -ki bu modeline göre 1700-2000 devir arası olabilir- cansızdır. Bu motorların karakteristiği budur. Dizel genellikle çok yol yapan yük taşıyan ekonomik olması istenen araçların motorudur. Zıpkın gibi fişek gibi bastınmı fırlayacak araba GT dir.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
yazılım konusundada km yapma kısmıda yanlıs arkadasıma gelen uzun yol tırları -minibus - otobüs -lojistik firmaları - filo araçları-insaat araçları kepce ıvır zıvır gibi buadamlar senedeki yaptıgı kmleri varın siz düşünün adam yük tasıdıgı ekmek teknesine bunu yaparmı.

ayrıca dizelde gayet performanlıdır yüksek sıkıstırması oldugu için cogu benzinli aractan güclüdür kolları pistonları ha diyince kırılmaz saglamdırlar
lemans 24 saatlik yarısta sampiyon olan audinin motoru v10 dizelidir performs yada ekonomiylede baglantılı degil olay. bmw 5-x5-x6'da m550d var mesela 3000cc 3 turbo 381 beygircik 750 tork olan standart verileri ortalama tüketimine gidişine bir bakın bir bakın kök söktürür benim diyen arabaya. yada türkiyeye gelmeyen dizel cooper S ler var, nebilim eski leon 1.9ler 160lık dizeller var sport gibi gibi
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Bu konular uzar gider:)Benzinli yada Dizel her motorun kendine has özellikleri vardır.Ancak geleceğin araçlarının dizel olacağı 4 sene öncesinden belliydi.Devir artık tork devri, düşük hızda yüksek vitesi kaldıracak güce sahip araçlar ile hem gücü hissedip hemde yakıt tasarrufu verebilen tek motor stili.Tabii ki parası olan için hesabını yapmak zorunda olmayanlar için benzinli spor otomobiller eskiden öncelikli oluyordu ama artık dizellerin gücü yadsınamayacak güç ve dayanıklılıkta olduğu için başta Porsche olmak üzere dizel spor arabalarıda yaygınlaşmaya başladı.Benzinliyim diyen bir motora turbo basıncı 1.8 bar bastığınızda aracı anormal derecede riske sokmaya başlarsınız ancak dizel bir motora 2.5 hatta 2.8 bar basınç veren bir turbo ile arkadaşım hala tık demeden kullanmaya devam ediyor.Draglarda izledim ağızına kadar doldurulmuş bir saxo veya 106gti gibi araçları polo, Corsa,Ibiza,fabia dizel araçların nasıl rahatça geçebildiğini görünce korktum:) Sonuç olarak zevk meselesi tabii ki ama benim için sessiz olması dışında hiçbir üstünlüğü yok gibi görünüyor.Kaldı ki en sessiz dizelleri kullanıyoruz onunda farkı bana göre çok fazla değil.
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
yarış otomobillerinin ezici çoğunluğu benzinlidir dizel değil. x6 ağırlığındaki bi arabada 1,6 motor olacak değil haliyle güçlü bir motor olmak zorunda. güçlü otomobille seri atik otomobil aynı şey değil. tabiki dizel araba daha güçlü olacak torkundan dolayı. her konuda örnekler bulunabilir ama dizel ve benzinli arabaların her ikisini de kullananlar aradaki farkı bilirler. o zaman benzinli araba niye üretilsin ki. tıpkı benzinli performansına sahip ve ondan çok daha ekonomik bi araba dururken neden insanlar benzinli araba alsınlar. neden hemen hemen bütün GT araçlar benzinli? Yanlış anlama kardeşim ben de böyle bi aracım olsun isterim ama o zaman arabaya çift turbo koymaları lazım ki her devirde atak olsun o zaman da almaya paramız yetmez. İkincisi ise yazılımın riskini, artısını eksisini bilen bunu göze alıp yaptıran birine benim diyeceğim bir şey yok. Ama yazılımı hiçbir zararı ve riski olmayan birşeymiş gibi mantık yürütülmesini yanlış buluyorum. Mesela arkadaşın biri demiş ki: 'Ben yazılım yaptırmayıp turboyu eline alan da gördüm yazılım yaptırıp sıkıntı yaşamayan da. Dolayısıyla yazılımın bi zararı yoktur yanlış kullanımın zararı vardır.' Şimdi sigara içmeyip akciğer kanseri olan da vardır. Sigara içip bu hastalığa yakalanmayan da. Burdan sigaranın zararsız olduğu mantığı çıkarılabilir mi? Bilinçsiz kullanımın araca zararı elbette vardır ama bunun yazılımlı veya yazılımsız olmakla bi alakası yoktur bu farklı bir konudur. Araç üreticilerinin araçlarını motor limitlerini zorlayacak şekilde tam güçle üretmemelerinin tek nedeni emisyon değerlerini yakalamak değildir. Araç üreticilerin en birinci hedefi uzun ömürlü ve yıllarca sorun çıkarmayacak araç yapmaktır çünkü kalitenin en önemli göstergesi budur. Adamlar ceedi 180 hp üretip satmayı da bilir ama atıyorum 5 yıl sonra ürettikleri araçlar dökülmeye su koyvermeye başlarsa kalitesiz damgası yerler ve silinirler. Neden alman araçları çok tutulur çünkü uzun yıllar dayandıkları için. Sen yazlımla belki yüzbinlerce km sorunsuz gidecek olan turboyu dpfyi -atıyorum- 150 binde eline alırsın. Ve bu parçalar oldukça maliyetli parçalar. Ben yaptırdım sorunsuz kullanıyorum demek yazılımı zararsız yapmaz. Bunun zararı uzun vadede açığa çıkar. Yazılımcı değilim ve eminim haksız yada yanlış olduğum noktalar vardır. Ama teknik eğitim almış motorculuk mesleğiyle naçizane haşır neşir olan biri olarak şunu söyleyebilirim ki, ister araba ister uçak ister gemi ne motoru olursa olsun performansı artırmak; aşınmayı artırmak ve motor ömrünü veya bazı parçalarının ömrünü kısaltmak demektir. Bu da uzun vadede ısıya maruz kalan parçaların ömürlerinin erken dolması ve bakım maliyeti demektir. Bu motorlarla yük veya yolcu taşıyan bunun karşılığında daha fazla para kazanan firmalar bu bakım maliyetini göze alarak bunu yaparlar. Ben şahsen zevk için bunu göze almıyorum alana da sonsuz saygı duyuyorum. Ama bilinçli olmak lazım. Ben yazılım motorun ömrünü uzatıyomuş diyen bile duydum. Yuh artık!
 
Üst