Arkadaşlar öncelikle herkese merhaba, çoooook uzun bir yazı yazmayı planlıyorum baştan sona kadar okuyacak herkese şimdiden kolay gelsin diyorum. Yazacağım yazıda Paşaoğlu'nu bazen övecek bazen yerden yere vuracağım, yazıyı okuyanlarlada bu konuları tartışacağız. Öncelikle üşenmedim oturdum 60 sayfayı baştan aşağı detaylı okudum. Hatta aracımın önceki sahibi @
Bugra abinin forumda yazdığı her şeyi dahi okudum

Kendisi 30 lu sayfalarda yazılımı yaptırdığını yazmış.
Öncelikle aracımı neredeyse 3 ay önce Buğra abi'den aldım. İmzamda yazan araç yani Kia Pro Cee'd 1.6 CRDI 128 HP M/T Concept SR. Aracıma Paşaoğlu tarafından yazılım uygulanmış ve sitede verdiği değerlere göre 170 HP 340 nm tork alınmış. Aracımı alırken ekspertize götürdüm, araç dynoya çıktı ve çıkan değer 157 cv - 337 nm tork. Bu değerleri sırasıyla 3800 devir ve 2450 devir de veriyor. Bu arada unutmadan söyleyeyim aracım Euro 4 ve bu yüzden fabrika çıkışlı DPF yok. Ekspertizi Ankara Computest'te yaptırdım çünkü uzun araştırmalar sonucu Ankara'da en sağlıklı dynonun orada olduğunu öğrendim. Gittiğimde oranın sahibinde Astra GTC vardı ve bizler gibi araç tutkunu olduğu için en kötü ihtimalle her ay aracını sokup dynoya ölçüm alıyormuş. Değerlerde bir sapma varsa dyno kalibrasyonunu sürekli olarak kontrol ediyormuş. Birde bu değerlerin tekere aktarılan değerleri 133 cv - 300 nm tork . Bu da %17 lik bir güç kaybı anlamına geliyorki önden çeker bir araç için sınır olan %18 değerden düşük. Araç dynoya girdiğinde üst devirlerde dip gaz yapıldığında hatrı sayılır şekilde duman atıyordu, Buğra abinin deyimiyle kara trene bağlıyordu. Koyacağım videolarda da bunu göreceksiniz zaten. Bu kadar duman atmasını en başta DPF olmamasına bağlıyorum; fakat yinede bence çok fazla duman atıyordu. Benim için büyük bir sorun değildi açıkçası. Neyse görüşüp anlaştık aracı aldım.
İlk defa dizel aracım olmuştu. 3 yıldır ailemde bulunan 13' 1.2 TSI DSG Ibiza ve 09' 1.5 Lancer M/T yi kullanıyordum. İki aracı sıfır km aldık. Neyseki ben bu araçlarda ehliyetimi alıp acemiliğimi attım ve bu araçlarda gerçek anlamda tepindim. Ibıza'ya ne yaptın derseniz rodaj diye bir kavram bilmeyip ilk haftalarında sürekli gazladım hem de motor ısınmadan. Kaç kere top speed denemişimdir hatırlamıyorum bile. 210'u geçememiştim galiba hiç. Lancer'ı %70-80 aralığında kullandığım, babamın eline ayda belki 4-5 defa geçer halde olan bir araç haline gelmişti. Ehliyeti ilk aldığımda da büyük maliyetli bir kaza yaptım(8200 TL), araç tamir oldu son 30 bin km'dir gıkı çıkmadı. Lancer ile yaptıklarım, kışın -15 derecede motor ısınsın diye 6-7 bin devir çevirmeler, geceleri panora tepenin yollarında el freni çekerek aralıksız 15-20 dk yanlamalar, motor ısınmadan sürekli yüksek devir çevirmeler, kısacası bir araca zarar verecek her türlü hareketi yaptım. Şimdi içinizden diyosunuz tavşan b*ku gibi motor zaten sorun çıkarmasın ama bir araçta turbo var diyede tek bir top speed denemesinde bozulmalı manasına gelmez.
Şimdi olayı bağlarsak arkadaşlar ben aracın Pro Cee'd'in turbosunu patlattım, aslında daha tam olarak patlatmadım ama ilk belirtileri göstermeye başladı. Aşağıda koyacağım videoda aracın çıkardığı ıslık sesini dinleyebilirsiniz. Yaptığım top speed güzergahı Ankara Gölbaşı çevre yolundan girip Yaşamkent tarafından u dönüşü yapıp Gölbaşına geri gelmekti. Giderken arkadaşım bastı 200 km/s i hiç geçmedi, yüklenmedi yani çok fazla araca anlayacağınız, bende gaza geldim dönüş güzergahında full tapa gaz geldim 240 km/s'e neredeyse ulaştım(videodan izleyebilirsiniz), amaaaa eve dönerken ne oldu, aracın turbosu üflemeye başladı. Arkadaşlar aracı aldığımdan beri ilk çalıştırma ve kapatmalarda mutlaka minimum 1 dk bekleyen, motor ısınmadan 2000 deviri geçmeyen biri olarak çok koymuştu bu olay bana. Zaten aracın şasinin dandikliği olsun, dizel motordaki alt devirlerin ölülüğü olsun canımı çok sıkıyordu ki bu olay üstüne tam oldu!
Öncelikle bizler dizel aracı neden alıyoruz, az yaksın diye. Ben bilmiyorum kaçıncı depomdayım ama genellikle pompadan ölçüm 8 litre çıkıyor, yol bilgisayarı 7.3 gösteriyor. Az gazladığım zamanlar bu değer 6.5-7 civarı arası oluyor yol bilgisayarında. Evin diğer aracı olan Lancerla ben neredeyse aynı değerleri zaten yakalıyordum. Ev-okul arası ekstrem derecede kasarak Cee'd ile gittiğimde 4.8 litrenin altına düşemedim. Gene ekstrem derecede kasarak aynı hava sıcaklığı-aynı trafik yoğunluğunda Lancer ile 5.2 litre ile gidiyordum. E ben ne anladım bu dizelden? Lancer ile ş arası 5.5 ş içi 6-8 arası ortalama olarak 6.5-7 arası zaten geziyordum yol bilgisayarına göre.
Bir başka konuya gelirsek Paşaoğlu'nun CRDI motorlardan vaad ettiği güce. Bende bir çoğunuz gibi 115 ile 128 lik motor arasında sadece küçük bir yazılım farkı vardır diye düşünüyordum; fakat bu durum sanayide çıkma turbo arayana kadar sürdü. Gittiğim çıkmacılarda ilk önce 115 lik ile 128 lik arasındaki neredeyse 2 kat turbo boyut farkını öğrendikten sonra şoka girdim, birde yetmezmiş gibi enjektörler farklıymış. Şimdi aradaki 13 hp için bu kadar şey değişiyor ama Paşaoğlu diye övülen yazılım şirketi 115 ile 128 liğe aynı değerleri verdirtiyor. Bu da bana işlerini hiçte bilinçli yapmadıkları algısını uyandırıyor, en azından CRDI motorlar için.
Son olarak araç tam bir düz yol gazcı arabası. Aracımı yerden yere vurdum ama yeri geldi mi çok sevdiğim zamanlar oldu. Aracı aldığım ilk hafta roll yapacak insanlar arıyorum, gece 12 civarı yol boş, konya yolu 82 radarına doğru scirocco gt-s(160 hp dsg) gidiyor, dur dedim şunla kalkayım, radarı geçtikten hemen sonra 3. vites 70 den kalkış yaptığımız gibi adamın ağzına ..., adam hırsından direksiyona kafa atıyordu en son dikiz aynamdan gördüğüm

ama aynı olayı 2. vitesten yapsak büyük ihtimal tokadı yemiştim. 0-100 videosunda da göreceğiniz üzere araçla yüksek devir çevirirken 2 den 3 e atınca acayip fazla derecede bir turbo lag oluyor. Ve de sonra koyacağım başka bir videonun son kısımlarında(video u kaldırdım başka bir sitenin reklamı vardı içerisinde burada rahatsız olanlar olabilir) Leon ve Astra GTC ile kapışıyorum, şaşırtıcı bir şekilde Leon ağzıma ediyor ve Astra GTC 1.4 T 140 HP A/T ile neredeyse başa baş gidiyorum, benim aracım Astra'dan 30 kilo daha hafif ama toplam ondan 100 kilo daha ağırım araçtaki kişi sayısıyla. Neyse lafı çok uzattım okuyanlara teşekkür ederim.
https://www.youtube.com/watch?v=BWr9B8RaNo4
https://www.youtube.com/watch?v=4NiSquD1dGE
https://www.youtube.com/watch?v=gH3t4UDpt0A