Tüketim Değerleriniz

müziksiyen

New member
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
39
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
arkadaşlar nedir bu 3.8-9.8 arası değerler okudum burada..otomatik için normal şehir içi nedir..şaşkınlık içindeyim
Bende de otomatik dizel 1.6 115 bg sw ceed var sehir ici 8.5 ten asagi ne yaparsan yap dusmuyor. Resmen dede modunda kullaniyorum. Ama tabi tekirdag in yollarini bilen bilir. Burada duz yol sehirlerarasi anayolda bile yok. Kisacasi chip tuning yaptiracam ama para olayini ayarlayamadik bi turlu. Yarim litre bile dusse benim icin chip yaptiracam insallah. Zaten yusuf abiyle bekir abinin haberi var ama bi gelemedik istanbula :)
 

bir.mann

New member
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
İstanbul
arkadaşlar nedir bu 3.8-9.8 arası değerler okudum burada..otomatik için normal şehir içi nedir..şaşkınlık içindeyim
3.8 şehir içi mümkün değil. İstanbul'da çevre yolunda 80 km hızla giderseniz ancak yakarsınız o da şehirler arası gibi değerlendirilecek bir değer.
Benim güzergâhım, yokuş çıkılan, trafikti, ışıklardı, dönemeçlerdi derken bol dur kalk ya da yavaşla hızlan yapılan bir yol. Yaklaşık 2 km. gittikten sonra ortalama 14 civarında. Daha sonrasında 50-70 km arasında hızlanıp yavaşladığım E-5 yan yoldan devam ediyorum. Yaklaşık 6 km sonunda ortalamam 8.3 lt.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Aracım 9500 km'de full depo sadece şehir içi dur kalk ve şehir dışı hiç yol yapmadan çok sakin kullanmama rağmen 7.5 litre ortalama değer. Lamba yanar yanmaz 46LT mazot aldım ve 630 km civarı bir yol yaptım. Otomatik olmasıda büyük etken tabii ki ancak yinede daha makul bir değer çıkmasını hayal etmiştim şimdilik hayalim suya düştü diyebilirim:) Ancak aracın güzelliği bunu örtecek şekilde mutlu ediyor.
 

akrepkral86

New member
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
678
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Arkadaşlar ben golf forumuna bakıyorum adamlar 1.4 tsi 140'lık golflerle bizim gibi değerlere ulaşıyorlar ben bu işi çözemedim onlarınki benzinli bizimkiler dizel aynı değerleri yakmaları bana saçma geldi hele golf'ün dizelleri zaten şehir içi 6 litrenin üzerinde yakmıyor bunlar doğruysa tabiki millet golf alır
 

müziksiyen

New member
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
39
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
Arkadaşlar ben golf forumuna bakıyorum adamlar 1.4 tsi 140'lık golflerle bizim gibi değerlere ulaşıyorlar ben bu işi çözemedim onlarınki benzinli bizimkiler dizel aynı değerleri yakmaları bana saçma geldi hele golf'ün dizelleri zaten şehir içi 6 litrenin üzerinde yakmıyor bunlar doğruysa tabiki millet golf alır
Şimdi şöyle bir hesap yapayım size. golf dizel otm şehir içi 6 litre yaksın en fazla benim ceed de 9 litre yaksın. aradaki fark ( mazot 4.5 lira ) 10000 km de 1350 lira yapıyor. aynı model ve km golf ile ceed arasında sahibinden e bakarsanız 20 bin liraya yakın fark var. bakım masrafları ve şanzıman sorunları gibi durumları da değerlendirirseniz eğer ceed her halukarda sınıfına ve özellik ile donanımlarına göre f/p arabasıdır. Ben bu hesapları çok daha ince detaylarına kadar yaparak 2010 ceed otm dizel aldım. Şimdi hesap yapmaya kalksam bayağı bi yazarım :)
Ayrıca yukarıda 9 litre yazdım ama benim araç 8.5 litre full şehir içi yakıyor. Ve golfün aynı şekilde kullanımla 6 litre yakacağını Tekirdağ gibi bir yerde ben hiç sanmıyorum. Tekirdağ daki 1.3 ve 1.6 motor kullanıcılarından bayağı bi kişiyle konuştum düz vites kullananlar bile 30 kuruş diyorlar :)
 

berkural34

New member
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
645
Tepkime puanı
85
Puanları
0
Yaş
32
Benim arabam manuel gerçi ama istanbul trafiğinde haftanın 4 günü 150 km yapıyorum ve yaka değiştiriyorum . Genellikle tem kullanıyorum ama yine trafiğe girsiğim oluyor ve haftalık 600 km nin ortalaması 5.1-5.2 oluyor . Bu sabah mazot aldım , 150 km yaptım yine ve eve geldim . Çok anormal trafiğe girmedim ve sakin - sabit hızla kullanmaya özen gösterdim , ortalamam 4.5 litre. ( aracım 42500 km ve ara bakıma girmedim ) sonuç olarak kullanılam güzergah , sürüş stili vs en önemli faktörler. Ama oto ceedin, dsg golften 1.5-2.0 litre fazla yakması bence normal.
 

akrepkral86

New member
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
678
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Ilker kardeş amacım burada f/p oranını karşılaştırmak değil tabiki golf'ün dizeli ceed'den en az 15000 daha pahalı ancak benim demek istediğim aynı segmentteki ve aşağı yukarı aynı motor teknolojilerine sahip araçları nasıl oluyorsa benzinlisiyle dizeli birbirine denk geliyor demekki bir sorun var bizim araçlarda tork konvertörlü şanzumandan desem bu kadar etkiler mi yakıtı diye düşünüyorum ben anlamadım bu yakıt işini bizim araçların anlayan varsa anlatsın
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Ankara
Tork konvertörlü şanzıman da büyük etken ama motor teknolojileri, sıkıştırma oranları, yüksek torkun devreye girdiği devir ve en önemlisi aracın kilosu gibi etkenler de var. MKB platformlu golf eskisine göre 100 kg daha hafif artık. Tamam herkes Golf'ün dizaynını sıkıcı buluyor ve tekrar tekrar aynı modelleri yeni kasa olarak piyasaya sürüldüğü iddia ediliyor ve Kia dizayn olarak ön plana çıkıyor (ki bence arka dizaynı hiç hoş değil; farlar çok yukarıda yeni kasada) ama VW mühendisleri durmadan motor, yakıt ve süspansiyon üzerinde çalışıyor. Bu da bence önemli bir etken.
 

omurkadir

New member
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
2,360
Tepkime puanı
147
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
ist.
Tork konvertörlü şanzıman da büyük etken ama motor teknolojileri, sıkıştırma oranları, yüksek torkun devreye girdiği devir ve en önemlisi aracın kilosu gibi etkenler de var. MKB platformlu golf eskisine göre 100 kg daha hafif artık. Tamam herkes Golf'ün dizaynını sıkıcı buluyor ve tekrar tekrar aynı modelleri yeni kasa olarak piyasaya sürüldüğü iddia ediliyor ve Kia dizayn olarak ön plana çıkıyor (ki bence arka dizaynı hiç hoş değil; farlar çok yukarıda yeni kasada) ama VW mühendisleri durmadan motor, yakıt ve süspansiyon üzerinde çalışıyor. Bu da bence önemli bir etken.
+1 kia tasarıma odaklı daha fazla ve donanım ekledi.
golf ile çok dalga geçildi arka süspansiyon bağımsız değil diye
ancak adamlar xds sinden yorgunluk tespit sistemi fren enerjisi geri kazanımı daha hafif kasa daha iyi aerodinamik daha iyi ses yalıtımı elektronik el freni vs lerle uğraşıyorlar ve en boşundan dolusuna bu teknolojiler standart.

düne kadar bu ceedlerin freni tutmuyordu panik frende daha yeni düzeldi yazılımla.
evet dsg sorunu var ve ülkemizde fiyatları yüksek doğuş oto ve klasik türk zihniyeti yüzünden.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Ilker kardeş amacım burada f/p oranını karşılaştırmak değil tabiki golf'ün dizeli ceed'den en az 15000 daha pahalı ancak benim demek istediğim aynı segmentteki ve aşağı yukarı aynı motor teknolojilerine sahip araçları nasıl oluyorsa benzinlisiyle dizeli birbirine denk geliyor demekki bir sorun var bizim araçlarda tork konvertörlü şanzumandan desem bu kadar etkiler mi yakıtı diye düşünüyorum ben anlamadım bu yakıt işini bizim araçların anlayan varsa anlatsın
Bende otomatik kullanıyorum ve inanın turk konvertörlü şanzuman en etkili sebeplerden birisi.Araç zaten ağırlık bakımındanda oturaklı.Aynı aracın düz vitesi ile fabrika değerlerinde dahi 2 litreye varan fark mevcut birde kullanıcı etkisi ile bu fark dahada kendini belli ediyor.Ancak yinede f/p ve bu dolulukta bir araç için bence değer çünkü kendilerini iş oldukça geliştirdiler.
 

Serty86

New member
Katılım
18 Eki 2012
Mesajlar
60
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
38
Konum
İstanbul
Manuel de sıkıntı yok ama otomatik kimde varsa fazla yakıyor diye şikayetçi.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
İşin doğrusu şahsım adına şikayetçi değilim çünkü yakıt açısından çok düşük bir tüketim beklentim yoktu ancak 7Lt kafamdan geçirdiğim miktardı.Yıllarca birçok model otomatik araba kullandım genelde otomatiklerin kaderi böyle bunun aksini beklemek hayal bence:)
 

müziksiyen

New member
Katılım
11 Eyl 2013
Mesajlar
39
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
Ilker kardeş amacım burada f/p oranını karşılaştırmak değil tabiki golf'ün dizeli ceed'den en az 15000 daha pahalı ancak benim demek istediğim aynı segmentteki ve aşağı yukarı aynı motor teknolojilerine sahip araçları nasıl oluyorsa benzinlisiyle dizeli birbirine denk geliyor demekki bir sorun var bizim araçlarda tork konvertörlü şanzumandan desem bu kadar etkiler mi yakıtı diye düşünüyorum ben anlamadım bu yakıt işini bizim araçların anlayan varsa anlatsın
Anladım :) Valla bizim araçların otomatiği tork konventörlü ne oluyor bilmiyorum ama bu yüzden çok yakıyor. Benzinliyle dizeli aynı yakıyor derken onu da şöyle belirteyim. Dizelin otomatiğiyle benzinlinin düzü aynı yakıyor diyebiliriz. Mesela bi öğretmen abimde era 1.4 atiker tüplü otomatik araç var. Kmde benimle aynı yakıyor yani 35 kuruş gibi. Benzinde kullansa çok rahat 11 litre yakar. Araç hem hafif hem motoru ufak olduğu halde böyle. Benim araç 1530 kilo. Düz dizel olan hyundai kia motorlar şehir içi 6 6.5 litre ortalamayla geziyor benim gördüğüm...
 

omurkadir

New member
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
2,360
Tepkime puanı
147
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
ist.
donanımhaberde kia ve hyundai dizel otomatikler in ocağa incir ağacı diker diye namı var :D

ama dsg gibi sıkıntıları asla yok tam otomatik iyidir.

alanlar da tüketimi bilerek alıyorlar sonuçta mucize beklememek lazım tüketimden.
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Ankara
Şu DSG sıkıntısı ne sıklıkta oluyor ki merak ettim şimdi. Gerçi koca üretimde 10 defa bile olsa mide bulandırmaya yeter ya.
 

enjanka

New member
Katılım
12 Mar 2012
Mesajlar
118
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
44
Konum
İstanbul
Şu DSG sıkıntısı ne sıklıkta oluyor ki merak ettim şimdi. Gerçi koca üretimde 10 defa bile olsa mide bulandırmaya yeter ya.
Abi bahsedeceğim olay arıza değil ancak DSG ile yaşanmış bir vakaya örnek.
Sanırım ya Temmuz sonu ya da Ağustos başı iş yerinde dışarıda arkadaşlarla sohbet ediyorduk. Bir arkadaşımıza telefon geldi. Samsun'dan dayısı ziyaretine gelecekmiş. Altındaki araç 2013 Passat DSG. Bu arada benim işyeri de Altunizade'de (gelmek için her halükarda 1. köprü trafiğine giriyorsun). Neyse, dayısı telefonda arkadaşa aracın Altunizade girişinde arıza ışığı yaktığını söyledi. Bu esnada biz de kulak misafiri olduk. Sonra arkadaş bize dişli şeklinde bir işaret çıktığını ve ne olabileceğini sordu. Ben daha önce bir forumda (yanlış hatırlamıyorsam DH), VW kullanım kitapçığında DSG'nin fazla ısındığında kenara çekilip beklenmesi gerektiğini yazdığını okumuştum ve arkadaşa söyledim. O da hemen çıkıp gitti. Sonra olanları yazayım. Evet, yaklaşık yarım saat bekledikten sonra arıza ışığı sönmüş. Tabi hemen servise gitmişler. Servisteki usta da benim aynen söylediklerimi söylemiş, bunun zaten kullanım kitapçığında yazdığını belirtmiş. Tabi bizim arkadaşın dayısı baya bir köpürmüş, "Bu kadar para verdik karşılığı bu mu?" gibilerinden laflar etmiş ama sonuçta değişen birşey yok. Bu durum DSG için olağan bir durummuş!
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Abi bahsedeceğim olay arıza değil ancak DSG ile yaşanmış bir vakaya örnek.
Sanırım ya Temmuz sonu ya da Ağustos başı iş yerinde dışarıda arkadaşlarla sohbet ediyorduk. Bir arkadaşımıza telefon geldi. Samsun'dan dayısı ziyaretine gelecekmiş. Altındaki araç 2013 Passat DSG. Bu arada benim işyeri de Altunizade'de (gelmek için her halükarda 1. köprü trafiğine giriyorsun). Neyse, dayısı telefonda arkadaşa aracın Altunizade girişinde arıza ışığı yaktığını söyledi. Bu esnada biz de kulak misafiri olduk. Sonra arkadaş bize dişli şeklinde bir işaret çıktığını ve ne olabileceğini sordu. Ben daha önce bir forumda (yanlış hatırlamıyorsam DH), VW kullanım kitapçığında DSG'nin fazla ısındığında kenara çekilip beklenmesi gerektiğini yazdığını okumuştum ve arkadaşa söyledim. O da hemen çıkıp gitti. Sonra olanları yazayım. Evet, yaklaşık yarım saat bekledikten sonra arıza ışığı sönmüş. Tabi hemen servise gitmişler. Servisteki usta da benim aynen söylediklerimi söylemiş, bunun zaten kullanım kitapçığında yazdığını belirtmiş. Tabi bizim arkadaşın dayısı baya bir köpürmüş, "Bu kadar para verdik karşılığı bu mu?" gibilerinden laflar etmiş ama sonuçta değişen birşey yok. Bu durum DSG için olağan bir durummuş!
Bu durumu yaşayan birçok kullanıcı biliyorum.Vw servisinde yıllarca çalışıp kendi dükkanını açan bir abimiz ile konuyu detaylı konuştuk Dsg şanzumandan mümkünse uzak dur diye defalarca uyardı.10.000TL üstü rakamlar telaffuz ediliyor genelde.Sorun giderildikten sonra tekrar sorun yaratmayacağının garantisi yine yok.Evet belki tasarruflu çok hızlı ve güzel bir sistem ancak arkadaşınızın dayısının köpürmesi çok doğal bir tepki.Oldukça ciddi paralar verilip kitapçığa ısındığında kenara çekin bekleyin gibi bir mantık oldukça komik görünüyor.1-2 litre fazla yaksın ama bu riske girmeye bu fiyatlara boş araba almaya değmez.
 

ceronimo1978

New member
Katılım
4 Ağu 2011
Mesajlar
716
Tepkime puanı
103
Puanları
0
Yaş
47
Konum
istanbul
Fiat puntoda aynı sıkıntı vardı. Gerçi DSG değildi ama, yoğun trafikte şanzıman robotu ısınıyor ve sürekli kenara çekip soğuması bekleniyormuş. Dolayısıyla trafikte boğuşan biri olarak forever ceed diyebilirim. Hiç bir sıkıntı çıkmadı şükür.
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
50
Konum
Ankara
Evet, cevaplar için teşekkürler. Sanırım bu sorun en sık yaşananı. Bir de Arnavut kaldırımı gibi olan yollardan geçerken bir şangırtı sesi gelirmiş. Videoları var Youtube'da. Isınma sorununu ise şöyle aşabilirler bence, ki bir forumda da okumuştum: araba çok bekleyecekse frenden çıkarıp boşa alıp el freni ile beklemekte fayda var. Bizim şanzımanlar kolay kolay ısınmaz ama mesela ışık 45 sn.den fazlaysa ben boşa alıp el frenini çekiyorum arazi eğimliyse.
 

omurkadir

New member
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
2,360
Tepkime puanı
147
Puanları
0
Yaş
2024
Konum
ist.
Şu DSG sıkıntısı ne sıklıkta oluyor ki merak ettim şimdi. Gerçi koca üretimde 10 defa bile olsa mide bulandırmaya yeter ya.
mutlu abi yurtdışında ciddi bir geri çağırma var vw de.tiguan ve toureg lerdeydi sanırım 7gang dsglerle ilgili birşey için de çağrıyorlar linki bulursam paylaşırım.daha taze.
 
Üst