yeni kia ceed 136 hp DCT alacaklara duyurulur !!!

akrepkral86

New member
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
678
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Anladım bende bana birşey yazdın zannettim karışıklık oldu afedersin kusura bakma;)
 

ugrkrt

New member
Katılım
28 Eyl 2015
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
4 bin km yi gectim yeni ceed'imle . suan icin mennumum. dct teyle ilgili herangi bi sorun yasamadim.isinma falan olmadi.uzun yolda 5-5.5 litre/100 km yakiyo sakin kullanimda.sehir ici 7 litre seviyelerinde.daha oncede belirtigim gibi yol-rüzgar ses yalitimi ve kotu yolda süspansiyon konforu disinda genel anlamda memnunum.yakit durumu sizlerde nasil ???
 

akrepkral86

New member
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
678
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Abi benimde senin gibi 5 bin km'ye yakın oldu şehiriçi 7 litrenin altına indiremedim şehirdışı ise dediğin gibi 5-5,5 arada kullanışa göre 4,5'larada indiğim oldu ama bence süspansiyon konforu gayet iyi yol-rüzgar sesine gelince kişiye göre değişir ama öyle aman aman bir ses yok genelde sessiz bir araç bence eski ceedime göre ses ve süspansiyon konusunda bir tık daha iyi geldi
 

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Zaten Ceed'de yolda duyduğunuz ses rüzgar sesi değil, asfalt sesi. Rüzgar konusunda gayet başarılı (makyajsız olanlar dahil).

Makyajlıda alt yalıtım iyileşmiş deniyor ama denemek nasip olmadı, ilk fırsatta inşallah...
 

XanaX

New member
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Merhaba Arkadaşlar yakıt tüketimi çok gibi geldi bana araç daha 600 km'de uzun yolda 6.9 gösterdi şehiriçi 10.5 - 9 gibi gösteriyor normalmi aceba araç açılırmı sizce.
 

43YD620

New member
Katılım
21 Eki 2013
Mesajlar
607
Tepkime puanı
61
Puanları
0
Yaş
44
Şehiriçi çok normal, şehir dışı ise hızınıza bağlı

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

XanaX

New member
Katılım
8 Ara 2015
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Yakıt konusunda sanırım kullanınla alakalı bugün 4.0 yakaladım hemde şehiriçi resim atacaktım nasıl atılacak konusunda bir bilgim yok...
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Yakıt ölçümü yapacaksanız güzergah geliş gidiş olmalı. MEsela 3 gün boyunca ev ile iş arasındaki gidiş geliş ortalamanız veya uzun yoldaki geliş gidiş ortalamanız gibi. Ayrıca araç kullanıma göre 1 veya 1,5 lt civarı fazla yakabilir. Aracın ortalamasını düşürmenin birçok yolu var. MEsela duracağınızı bile bile gaza basıp frenlemek. Önündeki aracı sıkıştırmak. (gaz fren) Düşük devir veya yüksek devirde sürmek gibi. Şehiriçi kullanımda oturduğunuz yeri bilemiyorum ama aracınızın uzun yoldaki ortalaması 5,5 lt. ( dikkat etmeden) [ QUOTE=XanaX;93932]Yakıt konusunda sanırım kullanınla alakalı bugün 4.0 yakaladım hemde şehiriçi resim atacaktım nasıl atılacak konusunda bir bilgim yok...[/QUOTE]
 

Passenger

New member
Katılım
3 Eyl 2015
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Aracınız hayırlı olsun, güle güle kullanın...
 

Passenger

New member
Katılım
3 Eyl 2015
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
41
Yeni Ceed alan arkadaşlar ağız tadı ile güle güle kullansınlar araçlarını,inşallah hiç sorun yaşanmaz ve yıllarca keyifle binerler araçlarına.Şimdilik olası arıza vs konularında kesin konuşmak için zaten çok erken.Şöyle Km'ler ilerlesin,geri dönüşler yavaş yavaş başlar ama ben yinede kimsenin sorun yaşamasını istemem umarım yanılırız.Yeni model yeni modeldir illa ki artısı olacaktır ama ben kemik gibi olan şanzımana devam edeceğim,varsın 1-2 Lt fazla yaksın,varsın biraz daha ağır olsun ama kafam rahat olsun.Babamdaki Mercedes 85 model 400.000 km'yi geçti ve hala tık yok Ceed ile aynı sistem sayılır.Gerçekten çok dayanıklı ve yumuşak geçişleri olan bir şanzıman.Bana göre en iyisi en sorunsuz olandır.
Ben de aracı almama daha var ama 2015 Model Premium Tork konvertörlü ikinci ellere bakacağım.
Eminim Yeni DCT zevkli ve az yakıyordur ama bendeki düşünce de tıpkı sizdeki gibi, varsın 1 litre çok yaksın ama sorunsuz olsun mantığıdır. :D
 

drtaner

New member
Katılım
31 Ara 2015
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
Daha önce ceed concept plus 2013 manuel 1.6 crdi kullandım şimdi 3015 yeni motor ve dct şanzıman ceed concept plus var ancak aralarında dağlar kadar fark var bence. son kasada makyajlamayı bence teknik olarak yapmış özellikle arka süspansiyonlar çok iyi olmuş çekis ve performansta iyi araç daha yeni 3000 km olduğu için yeni yeni zorlayacağım bakalım buradan paylaşırım
 

mertgulkokan

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
390
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ESKİŞEHİR
Dsg dct gibi şanzımanlardan mükemmel şeyler beklemek çok doğru değil tork konventörlü klasik tip otomatik şanzımanlara göre. Çift kavramalı otomatik şanzımanlar hızlı ve seri vites geçişleri ve az yakması gibi önemli avantajlara sahip. Ancak gaza yüklenmede geç tepki verme kararsızlıklar yaşaması gayet normal çünkü sizin yerinize debriyaja basan bir robotik ünite var. Bu kararsızlıklar yazılım ile iyileştirilebilir.
Dsg kullanmış olanlar bilir trafikte durduğu anda vitesi boşa atar ve siz ayağınız frende olduğu sürece devir rölantide bekler yani kavrama yapmaz bunun sebebi boş yere kavramaya zarar vermemesi. Dct kullanmadım ancak ayağınız frende iken devir rölantiye düşmüyor mu ? Servisin beklerken n ye alın demesi bundan sanırım ancak buda sürücüyü yorar diye düşünüyorum. Birde dsg 1. viteste kalkışıp 7 km ye ulaştığı anda 2. Vitese geçer. Bu sebeple İstanbul gibi sıkışık trafiği olan dur kalklı durumlarda araç sürekli 1 ve 2. vites arasında geçiş yapar buda kavramanın ömrünü tamamlamasını hızlandırır. Bu gibi durumda dsg yi manuel moda alıp vites geçişlerini kendiniz yapmanızı tavsiye ederler.
 

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Daha önce ceed concept plus 2013 manuel 1.6 crdi kullandım şimdi 3015 yeni motor ve dct şanzıman ceed concept plus var ancak aralarında dağlar kadar fark var bence. son kasada makyajlamayı bence teknik olarak yapmış özellikle arka süspansiyonlar çok iyi olmuş çekis ve performansta iyi araç daha yeni 3000 km olduğu için yeni yeni zorlayacağım bakalım buradan paylaşırım
Detaylı izlenimlerinizi bekliyoruz. Özellikle eski/yeni farkı...
 

akrepkral86

New member
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
678
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Aynen dsg'de olduğu gibi benim araçta dct şanzımanda yani sıkışık trafikte hemen ikiye atıyor vitesi ve özellikle yokuşlarda durunca ikinci viteste kalkış yapıyor gaza çok basıncada birinci vitese atıp patinaj çekiyor yani araç kararsızlık yaşıyor onun için gaza aniden basmayıp şanzımanın bire atmasını beklemek lazım
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
Dsg dct gibi şanzımanlardan mükemmel şeyler beklemek çok doğru değil tork konventörlü klasik tip otomatik şanzımanlara göre. Çift kavramalı otomatik şanzımanlar hızlı ve seri vites geçişleri ve az yakması gibi önemli avantajlara sahip. Ancak gaza yüklenmede geç tepki verme kararsızlıklar yaşaması gayet normal çünkü sizin yerinize debriyaja basan bir robotik ünite var. Bu kararsızlıklar yazılım ile iyileştirilebilir.
Dsg kullanmış olanlar bilir trafikte durduğu anda vitesi boşa atar ve siz ayağınız frende olduğu sürece devir rölantide bekler yani kavrama yapmaz bunun sebebi boş yere kavramaya zarar vermemesi. Dct kullanmadım ancak ayağınız frende iken devir rölantiye düşmüyor mu ? Servisin beklerken n ye alın demesi bundan sanırım ancak buda sürücüyü yorar diye düşünüyorum. Birde dsg 1. viteste kalkışıp 7 km ye ulaştığı anda 2. Vitese geçer. Bu sebeple İstanbul gibi sıkışık trafiği olan dur kalklı durumlarda araç sürekli 1 ve 2. vites arasında geçiş yapar buda kavramanın ömrünü tamamlamasını hızlandırır. Bu gibi durumda dsg yi manuel moda alıp vites geçişlerini kendiniz yapmanızı tavsiye ederler.
1- dsg vitesi boşa atmaz(eski modellerden bahsediyorum) şuan güncel yeni fabia superbde bunu yapmaya başladılar.
2- dur kalk trafikte dsg zahmet edip 1 cekmeyip kendini 2de kaldırmaya calıstığı için ve 5 - 10km ile gitmeye cebelleştiğinden için titrer haliyele. sonrada zorlandıgını anladıgı için 2-1-2 yapmaya calısır gereksizce. bu 2.de kalkma hikayeside zorladığı için zamanla kavrama mekatronik vs. asınma bozulma sıyırmalara neden olup bozuyor anlamsız tıkır tıkır sesler yapıyor altta, korumanın en net çözümü vitesi manuele çekip dur kalk süresinde 1de kalmasını saglamaktır
 

mertgulkokan

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
390
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Yaş
37
Konum
ESKİŞEHİR
1- dsg vitesi boşa atmaz(eski modellerden bahsediyorum) şuan güncel yeni fabia superbde bunu yapmaya başladılar.
2- dur kalk trafikte dsg zahmet edip 1 cekmeyip kendini 2de kaldırmaya calıstığı için ve 5 - 10km ile gitmeye cebelleştiğinden için titrer haliyele. sonrada zorlandıgını anladıgı için 2-1-2 yapmaya calısır gereksizce. bu 2.de kalkma hikayeside zorladığı için zamanla kavrama mekatronik vs. asınma bozulma sıyırmalara neden olup bozuyor anlamsız tıkır tıkır sesler yapıyor altta, korumanın en net çözümü vitesi manuele çekip dur kalk süresinde 1de kalmasını saglamaktır
Tam tarihi bilmiyorum artık güncel dsg ler frene basılı iken boşa atıyor arkadaşımın 2013 ocakta aldığı golf 7 si boşa atıyor direk. Benim bildiğim dsgler hep 1 de kalkar 2 de kalkmaya çalışmak normal olarak kavramaya zarar vermesi çok normal. Dct nin 2 de kalkmaya çalışması bana garip geldi
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
Tam tarihi bilmiyorum artık güncel dsg ler frene basılı iken boşa atıyor arkadaşımın 2013 ocakta aldığı golf 7 si boşa atıyor direk. Benim bildiğim dsgler hep 1 de kalkar 2 de kalkmaya çalışmak normal olarak kavramaya zarar vermesi çok normal. Dct nin 2 de kalkmaya çalışması bana garip geldi
kırmızıda falan 1 de kalkıyorda biraz sıkısık trafik dur kalk gelince inceleyin direk 2 de kalkıyor kalktıktan sonra tekrar 1-2 yada direk büyütmeye calısıyor çok denedim hiç sektirmedi.
 
Üst