2012-2014 10-35 bin KM arası Kia Ceed Premium Arıyorum

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Suan memlekete ev yapmaya karar verdim. Aslinda gozum yeni passatta kaldi. 1.4 tsi trendline 68.000 tl. Comfortline 75.000 tl. Araca cok icim isindi.
Ozellikleri saymakla bitmez.
Serkan soruyorum sana ;
75.000 tl 2015 comfortline passatmi,
70.000 tl ye 2014 concept plus manuelmi?
Valla bu soru pek kolay bir soru değil:) Bende passatı oldum olası severim tipik aile arabası.Tamda bebek arefesinde bagaj açısından bana uygun.Bence bu sorunun cevabı bu araba bundan daha iyi,onun tipi daha yakışıklı,onun donanımı daha fazla vb bir sürü karşılaştırma yapılarak karar vermekten ziyade araçtan kişilerin ne beklediği ile alakalı bir durum. Ben hatcback seven biriyim o bakımdan passat bana bir adım uzak kalıyor, ne kadar yakıtta cimri denilsede neticede benzinli araç.Donanım olarak ikisininde farklı artıları olabilir, yani yine kişinin beklentileri ile alakalı bir durum.Ancak şunu pas geçmeyelim aynı kulvarda koşan elma ile elmanın karşılaştırıldığı araçlar değil.Passat biraz ağır basıyor ama Kia Optima mesela bu karşılaştırma için daha anlamlı olur.Düşün bak aslında Kia o kadar güzel bir araç yapmış ki polo, golf, jetta ile değil direk passat ile arasında kalıyorsun:) Donanım olarak Consept plus içeriği ezberimde değil ama passat illaki dolu bir araçtır. Dedigim gibi biri benzinli biri dizel, biri başka segment öteki bambaşka, biri hatcback birisi sedan ama illaki ikisi arasında seçmek zorunda kalsam şu anki psikolojome göre Passat derdim herhalde:) Bu karşılaştırma dışında bence adil olması eşit şartlarda donanım fiyat ve performans açısından Golf comfortline ile yapılabilir.Bu karşılaştırma sonucu ise ben düşünmeden objektif olarak Ceed derim:)Sadece dizayn ve duruş olarak ise Ceed'i Golfe ve passat'ta asla değişmem.Forumdaki herkes araba seven insanlar ve eminim ki passat ne kadar oturaklı dursada klasik çizgilere sahip bir araç bizler ise biraz gösterişli kendini belli eden baktıkça sportifliği arayan yapıda bir araç bekleriz diye düşünüyorum.Yani passatın kulvarı belli, bana sedan ağır bir klasik aile arabasından başka bir his vermiyor.Yani gönlünde kalacağına al Passatı dene, ikinci elde değerli bir marka piyasası belli elinde kalmaz her halukarda sattığın paralara yine iyi seçenekler çok.En azından Ceed seni her zaman bekliyor olacak:)
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Satış listeleri bir aracın iyi veya kötü olduğunu, herhangi bir kriterde başarılı veya başarısız olduğunu göstermez. Hepimiz biliyoruz ki bu listelerde liste başı olan araçların çoğu ciddi filo satış rakamlarına ulaşan modellerden oluşuyor. Örneğin iki şampiyonu ele alalım; iç hacim genişliği dışında önce çıkan hiç bir özelliği bulunmayan hatta aksine yol tutuş konusunda sınıfının sonlarında yer alıp üstünede ne motorları nede tasarımıyla kimseyi etkileyemeyen Fluence ve Linea liste başı araçlar. Ne yazık ki ülkemizde "sedan olsun, servisi her yerde bulunabilir ve makul fiyatlı olsun candır" zihniyeti hakim olduğu için bu devran böyle devam eder.

Aynı şekilde VW gurubu araçlarında çoğu TSI motorda yağ yakma ve çoğu DSG şanzımanında belalı sorunlar çıkmasına rağmen tercih edilmesi ise ayrı bir pazarlama başarısıdır. Ki bu başarıyı şu an Kia'da da görmeye başladık ancak buna mesajın en sonunda geleceğim.
Hatırlar mısınız bilmem ancak 1997-1998 yılı küresel otomobil pazarında VW için milattı. Bu yıldan önceki VW'lerin hepsi silik, varlık gösteremeyen, kayda değer ciddi bir başarısı bulunmayan modellerdi ("GOLF GTI efsaneydi amaaaa" diyecek sazan arkadaş olursa, kendisinden bir elin parmakları kadar efsane olmuş model saymasını rica ederim.).

Ancak 1997-1998 yılları sonrasında VW müthiş bir atağa kalktı. Gerek sınıfında kalite anlamında dönemi için inanılmaz bir sıçrama yapmış GOLF IV - BORA ikilisi olsun gerekse de donanım ve motor seçenekleriyle sınıfına ilkleri getirmiş Passat IV olsun (Dönemi için Turbo motor, dönemi için yeni TDI teknolojisi, benzinlilerde silindir başına 5 subap teknolojisi vb...) gerekse de VW'nin marka olarak atılımlar ile SEAT ve Skoda'yı alması olsun bu dönemde küresel pazarda VW markası ciddi tırmanışa geçti.

Tam bu dönem de, VW zaten başarılı modeller piyasaya çıkarmaya başlamışken her ne kadar günahım kadar sevmesem de DOĞUŞ OTO çok doğru bir kararla tüm satıcılarına cücük kadar dükkanda satış yerine paşa paşa plaza şartını getirdi. Çünkü bu kadar mükemmel modeller çıkarmaya başlamış VW markasının müşterileri 5 yıldızlı otel atmosferinde ağırlanmalıydı. Sonrasında tüm rakipler bu konsepti uygulamaya başladılar ancak atı alan ne yazık ki Üsküdar'ı geçti. Sonunda da bugünlere uzanan, aslında olmamasına rağmen VW sanki premium markaymış pazarlama yalanı fiyatlarda şişirilerek pekiştirildi. Dikkat ederseniz Avrupa'da çoğu VW modeli, rakip modellerden (Örneğin GOLF-Megane) 100-200 euro pahalı veya ucuzken Türkiye'de yaratılan bu balon premium pazarlaması sayesinde ciddi fiyat farklarıyla karşılaşıyoruz. Aradan geçen 16 senede bu yapı o kadar kemikleşti ki artık VW Türkiye'de çöp çıkarsa yine liste başı satışlara ulaşacaktır.

Bu kadar ayrıntılı neden yazdım? Çünkü Kia'yı da şu anda ben tıpkı 1997-1998'deki VW gibi görüyorum. Son 3-4 senedir o kadar başarılı modeller çıkarmaya başladılar ki bunu yerli test ve kullanıcılar değil, Fifth Gear veya Top Gear gibi programlarda tescillemeye başladılar. İlk olarak Sportage ile başlayan kalite atağı arkasından Cee'd ve K900 ile devam etti. Daha önceki paylaştığım videolarda Fifth Gear ve Top Gear'ın yeni Cee'd hakkındaki yorumlarından sonra vaktiniz olursa K900 testinide (hele ki beyaz olanının Amerika testi) youtube'da aratıp izlemenizi tavsiye ederim. Bu kadar başarılı modellere karşılık Türkiye'de de İhlas motor gibi din ayağına her türlü katakulliyi yapan bir distribütör yerine Çelik Motor'un Kia distribütörlüğünü alması ve istikrarlı çizgisini bozmaması emin olun Türkiye'de 5-6 yıl sonrasına Kia'yı çok farklı bir konumda görmemizi sağlayacaktır. Sadece Çelik Motor'un pazarlama ekibini acilen lağvedip yeni bir ekip kurması gerekiyor :)

Satış listelerine dönersek; Fluence ve Linea gibi traktörler liste başı olsa kaç yazar olmasa kaç yazar...

Top Gear Kia Cee'd Test: www.topgear.com/uk/videos/2789702240001

Fifth Gear Kia Pro Cee'd Test: www.youtube.com/watch?v=LwoXQmveUnI

Autobytel Kia K900 Test: www.youtube.com/watch?v=ZIO0FuPY4gY
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
K900 için söylenecek hiçbirşey yok.Tek kelime ile muhteşem bir araç yapmışlar ancak bu modelin Turkiyeye geleceğini hiç sanmıyorum. Ceed bu markayı harekete geçiren ve patlatan bir model oldu.Bu fiyata piyasada yer bulmaya çalışırken k900 gibi bir aracın bizim piyasaya girişi olsa acaba kaç para ile girer merak ediyorum:)Yazdıklarınada eksiksiz %100 katılıyorum.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
[MENTION=1959]ERGIN[/MENTION]
Satis rakamlarini paylasmamdaki amac baskaydi. Sizin dediginiz gibi arac kalitesiz oldugundan ilk ona giremedi demek istemedim. Tamamiyla bakis acisi. Flo satisini saymasakta bu soylediginiz markalari yine gecemez oda ayri. Kia wolsvagenden ne kadar kaliteli oda tartisilir. Su forumda o kadar sikayet okudumki. Basta ses ve motorla alakali yorumlar. Torpido, sanrouf, baski balata vs...
Kim bilir kullandikca daha neler cikacak.
[MENTION=104]serkan[/MENTION] Oguz

Ceed ile passati kiyaslamadim. Ayni fiyata hangi araci alirsin demek istedim.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Dün muhtemelen Passatı bagajı geniş bir araç olması sebebiyle tercih edebilirim dedim ama yok yine ciddi ciddi Ceed alırdım buna inan.5000tl fazla verip birde benzinli araç alacağıma o parayı cebime koyar şıkır şıkır dizel kullanırım veya Ceed fiyatına denk gelen temiz ikinci el dizel passat olabilir. Beklentin hangi yönde nasıl bir tarz ise ona göre seçim yap bence. Benim beklentimi karşılayan araç Ceed oldu seni belki tatmin etmeyebilir diyorum ya zevk işte:)
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
K900 için söylenecek hiçbirşey yok.Tek kelime ile muhteşem bir araç yapmışlar ancak bu modelin Turkiyeye geleceğini hiç sanmıyorum. Ceed bu markayı harekete geçiren ve patlatan bir model oldu.Bu fiyata piyasada yer bulmaya çalışırken k900 gibi bir aracın bizim piyasaya girişi olsa acaba kaç para ile girer merak ediyorum:)Yazdıklarınada eksiksiz %100 katılıyorum.
Muhteşem! giden ekonomimizin göstergesi olan mevcut vergi oranlarımızla 5.0 Lt V8 motorlu K900'e binmek hatta Türkiye'ye ithalatını görmeyi ummak tabiki hayalden öteye gidemez ancak ben bu örnekleri verirken genel anlamda Kia Global'in küresel pazarda ne şekilde atağa kalktığını göstermek istedim. :)
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
[MENTION=1959]ERGIN[/MENTION]
Satis rakamlarini paylasmamdaki amac baskaydi. Sizin dediginiz gibi arac kalitesiz oldugundan ilk ona giremedi demek istemedim. Tamamiyla bakis acisi. Flo satisini saymasakta bu soylediginiz markalari yine gecemez oda ayri. Kia wolsvagenden ne kadar kaliteli oda tartisilir. Su forumda o kadar sikayet okudumki. Basta ses ve motorla alakali yorumlar. Torpido, sanrouf, baski balata vs...
Kim bilir kullandikca daha neler cikacak.
[MENTION=104]serkan[/MENTION] Oguz

Ceed ile passati kiyaslamadim. Ayni fiyata hangi araci alirsin demek istedim.
Her dönem yükselen ve düşen markalar olur, olacaktır da.
90'ların ithal araçlarda satış rekortmeni olan Mazda (323,626 modelleri), Peugeot (106, 205, 206, 306, 406 modelleri) gibi markaların çoğu bugün pazarı domine eden markalar olmaktan çıkıp neredeyse butik satışa kadar düştüler.

Kia ise yeni yeni kendi kimliğini bulup atağa kalktı. Şöyle düşünün 10 sene öncesinin Sephia, Capital gibi modellerinin satışları bir elin parmaklarını geçmezken bugün her ne kadar Türkiye'de sedan model sıkıntısı çekse de Kia eskisine oranla ciddi anlamda satışlarını oturtmaya başladı.

Bu arada yanlış anlaşılmasın, Kia'nın sedan versiyonları yok değil, ancak her ne hikmetse Cee'd platformunu kullanan 2014 model yeni Forte'yi inatla ithal etmeyen Çelik Motor pazarlama ekibine selamlarımı gönderiyorum. Veya aynı şekilde B segmenti sedanlar, filo pazarında ciddi satış rakamlarına ulaşırken Rio Sedan'a neredeyse hiç yüklenmeyen aynı ekibe tekrar selamlarımı gönderiyorum (Ne için maaş alıyorlar gerçekten merak ediyorum).

Ses ve motor ile ilgili karşılaşılan sorunlar ise, açıkçası ben motor konusunda kimseden bir sorun duymadım (Yağ yakan TSI'lar gibi, kilitlenen şanzımanlar gibi...). Ses sorunu ise trim işçiliğinde iyileştirmeye açık yanlar olduğunu gösterir ancak şunuda unutmamak lazım ki üretim maliyetleri dolayısı ile iç mekanı yüzbinlerce kilometre sessiz kalabilen araç ben C sınıfında hiç görmedim. Golf'te tıkırdamaya başlıyor, Honda'da, Renault'da...
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Bu arada Passat'mı Cee'd mi sorusuna ben yeni kasa Nissan QQ (Siyah, Black Edition donanım) ile cevap veririm. Bu aralar ciddi kanıma giriyor alet :)
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
:) Fiyattan ne haber ? Arada uçurum var hani...
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Bu arada Passat'mı Cee'd mi sorusuna ben yeni kasa Nissan QQ (Siyah, Black Edition donanım) ile cevap veririm. Bu aralar ciddi kanıma giriyor alet :)
Ergin bey yeni kasa görüntü olarak benimde hoşuma gitti özellikle lacivert rengini ve yeni jantlarını beğendim,yıkamaya getiren bir müşterinin aracını detaylı olmasada az çok inceledim.Kasa görüntüsü hoş ancak iç detayı, malzemesi inanın yine tatmin edici olmamakla beraber adım kadar eminim ki o fiyatı asla edecek bir araç değil.

:) Fiyattan ne haber ? Arada uçurum var hani...
Fiyat dediğim gibi oldukça yüksek:) Yani direk fiyat yüzüne bile seçenekler arasından çıkarılabilir.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
[MENTION=1959]ERGIN[/MENTION] elinizi saglık valla güzel yazılar olmuş ornekleriniz cok yerinde yine 2000ler baslangıcı renaultda basta megane 1 den 2 ye gecisteki (ve diğer tüm modellerde) sürede cag atladı marka sloganını değişti etti bir anda spring broadwayden ibaretken adamlar dünyaları cıkardı şuan sonuc ortada zaten. bu seride bana şuanki hyundainin komple degisime baslayıp ilk "i" serisini sürmesiyle devam etti haliyle kankası kiaya sıcradı tabi :)
 
Üst