yeni ceed de çözemediğim konular

atalay83

New member
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
90
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
40
Demek klimayı bizim açmamız gerekiyormuş :)
 

CeedMaster

New member
Katılım
11 Ağu 2014
Mesajlar
32
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Selam arkadaşlar bende birşey soracağim
Otomatik şanzımanda En Altta ARTI VE EKSİ + - Var Onlar Ne Anlama Geliyor

Sadece D(driving). Moduna Alınca .. Devir Arttıkça Direksiyondan Vites Attırmakmı Gerekir Yoksa Direk Otomatik olarak kendisimi vites atıyor ?
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
@atalay83
Şu ön camda dikizin arkadasında duran sensörlerden birtanesi muhtemelen buğu için. su sıralar yazdan dolayı arac dısarda gece kırağı düştügünde anca devreye giriyoda.
sabahları kışında havalandırmayı actıgımda nereye ayarlı olursa olsun ön cam tusuna basmasanızda veriyor(havalandırma acılsın yeter) otomatikmen sıcagı/sogugu veryor auto yazısı cıkıp ön cam isareti cıkıyor direk ekranda klimayla beraber ve autodan cıkana kadarda kapattırmıyor katiyetle klimayı :) geç çözdüm bende ilk ama islevsel gayet
Kesinlikle çok işlevsel ve çok düzgün çalışıyor.Ufak bir donanım gibi görünsede önceki araçlarımda buğu sıkıntısı sık yaşıyordum bu gayet keyifli:) Diyorum ya kullandıkça her geçen gün donanım zenginliği ve özelliklerinin bol olması sebebiyle dahada çok seviyorum aracımı,şu ana kadar hiç pişman olmadım bu aracı aldığıma.

Selam arkadaşlar bende birşey soracağim
Otomatik şanzımanda En Altta ARTI VE EKSİ + - Var Onlar Ne Anlama Geliyor

Sadece D(driving). Moduna Alınca .. Devir Arttıkça Direksiyondan Vites Attırmakmı Gerekir Yoksa Direk Otomatik olarak kendisimi vites atıyor ?
En alttaki + - vites topuzunu sağa ittirdiğinizde manuel konumuna geçmesi anlamını taşıyor.Drive modunda devir arttıkça beyin otomatik olarak vitesi atması gerektiği yeri algılayıp kendisi bir üst vitese,düşmesi gerektiği yerde bir alt vitese atar,direksiyondan vites arttırmak gerekmez ancak dediğim gibi vites topuzunu sağa ittirdiğinizde andan itibaren vites arttırmak ve düşürmek sizin elinizde.Birde Drivie konumunda giderkende direksiyondan vites büyütüp küçültebiliyorsunuz bir süre vitese dokunmadan yola devam ettiğinizde yine belirli bir zaman sonra Driving konumuna kendi kendine geçiyor.Son olarak + - konumunda gidiyor olsanız dahi diyelim ki 4.vitestesiniz ve durmaya kalktığınızda yine siz vites düşürmeden otomatik müdahale edip kendisi uygun bir vitese otomatik olarak düşürüyor.Anlatınca biraz karmaşık görünebilir ama kullanırken algılamak 10 dakika sürmüyor:)
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
Hocam sizin guvenliginiz geregi arac bu sekilde dikkatinizi dagatmamasi icin muzik sesini kesip hoporlorlerden sesli mesafe ikazi veriyor. Bunu engellemeniz bildigim kadariyla mumkun degil. Selamlar

bu durum sanırım sadece otomatiklerde var...manuelde denedim olmuyor :D Olsa pek iyi olurdu aslında
 

CeedMaster

New member
Katılım
11 Ağu 2014
Mesajlar
32
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
36
Kesinlikle çok işlevsel ve çok düzgün çalışıyor.Ufak bir donanım gibi görünsede önceki araçlarımda buğu sıkıntısı sık yaşıyordum bu gayet keyifli:) Diyorum ya kullandıkça her geçen gün donanım zenginliği ve özelliklerinin bol olması sebebiyle dahada çok seviyorum aracımı,şu ana kadar hiç pişman olmadım bu aracı aldığıma.



En alttaki + - vites topuzunu sağa ittirdiğinizde manuel konumuna geçmesi anlamını taşıyor.Drive modunda devir arttıkça beyin otomatik olarak vitesi atması gerektiği yeri algılayıp kendisi bir üst vitese,düşmesi gerektiği yerde bir alt vitese atar,direksiyondan vites arttırmak gerekmez ancak dediğim gibi vites topuzunu sağa ittirdiğinizde andan itibaren vites arttırmak ve düşürmek sizin elinizde.Birde Drivie konumunda giderkende direksiyondan vites büyütüp küçültebiliyorsunuz bir süre vitese dokunmadan yola devam ettiğinizde yine belirli bir zaman sonra Driving konumuna kendi kendine geçiyor.Son olarak + - konumunda gidiyor olsanız dahi diyelim ki 4.vitestesiniz ve durmaya kalktığınızda yine siz vites düşürmeden otomatik müdahale edip kendisi uygun bir vitese otomatik olarak düşürüyor.Anlatınca biraz karmaşık görünebilir ama kullanırken algılamak 10 dakika sürmüyor:)
Çok Teşekkür Ederim
Yani
Kısacasi Hem Tam Otomatik Hemde Yarı Otomatik Kullanmak Bizim Elimizde ..
 

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
Evet...bahsettiğim arka park sensörleri devreye girince radyonun sesinin otomatik olarak kısılması. Sadece otomatik viteslerde mevcut
sanırım söylediğiniz gibi... Çünkü bende teyibin sesini kısıyorum duyabilmek için... Ama otomatik vitesle nasıl bir bağlantı kurup bu özelliği sadece ona koymuşlar anlayamadım... Hatta bu özelliği duyunca acaba park sensörünün sesi hoporlerdenmi geliyor dedim :D

Bir sorum daha olacak... aracın içinde ön kısımda camın sağ tarafında torpido üstünde siyah bir parça var. Sanki tv (orjinal navigasyon mevcut) anteni görevini görüyor. Acaba aslı nedir bu parçanın..?
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
Arkadaşlar benim başka bir sorum olacak sizlere...

1.5 aydır kullandığım Ceed'imin yokuş kalkış mekanizmasını anlamadım. Kafasına göre bir yokuşta devreye giriyor başka yokuşta hiç girmiyor. Acaba eğimi hesaplayıp belli bir eğim değerinin altında olursa devreye mi girmiyor?

benim için sorun değil olsa da olmasa da ama merak ettim bir arıza göstergesi ise bu servise uğrayayım
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Belli bir egimim altinda devreye girmez... Normal bir durum..

TeamPASAOGLU
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
[MENTION=1764]pepe[/MENTION]
hem belli egim, hemde eger ayagın frendeyken aynı anda viteste debriyaja basıp kalkmaya calısırsan yada yarım debriyajda veya tamamen durmassan katiyetle girmiyor :)

arac tamamen durdugunda frenle ve dogal olarak boşta beklerken, debriyaja bastıgın zaman devreye girip busefer katiyetle bırakmıyor aracı :)

yani yokusta dur kalka denk gelirsen vitesi bosa al ve debriyajda bekleme sistemin devreye girmesi için
 

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
@pepe
hem belli egim, hemde eger ayagın frendeyken aynı anda viteste debriyaja basıp kalkmaya calısırsan yada yarım debriyajda veya tamamen durmassan katiyetle girmiyor :)

arac tamamen durdugunda frenle ve dogal olarak boşta beklerken, debriyaja bastıgın zaman devreye girip busefer katiyetle bırakmıyor aracı :)

yani yokusta dur kalka denk gelirsen vitesi bosa al ve debriyajda bekleme sistemin devreye girmesi için
Benim gözlemlerim ise söyle...

Belli bir eğim illaki gerekli ancak bu eğim aracın kayma eğilimi göstereceği minumum açı kadar hassas diyebilirim.. Yani eğim çok azda olsa devreye giriyor.. tabi durmanız şart. Devreye girmemesi içinde vitesi eğim yönüne almanız yeterli. Yani araç geri kaymaya meyilli ise geri ileri kaymaya meyilli ise 1-2-3-4-5-6 viteslerden birine almalısınız

örnek 1 :Aracın yönü yokuş yukarı , debriyaj ve fren kullananarak geri geri park yapmaya çalıştığımda (yani eğimi kullanarak arabayı kaydırarak) frene her bastığımda ayağım debriyaj da olmasına rağmen aracın kaymasına izin vermiyordu. Ancak vites geriye alındığında debriyaja da firene de bassanız devreye girmiyor.

Örnek 2 : Dün aracımı dik bir yokuştan aşağı inerken yol kenarına geri geri park etmek zorunda kaldım. Aracın yönü yokuş aşağı vites geri konumunda aracını öne doğru kaymasını da izin vermedi. (bu bir özellikse bilmiyordum. sadece geri geri kaymasını engelliyor biliyordum, Bu konuda fikri olan varmı)
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
[MENTION=1391]leonine25[/MENTION]

yokuş yukarı normal kalkıs prosedürü neyse, yokuş asagı geri geri kalkış prosedürüde aynı.

dediğin gibi yokus aşagı geriye atıp kalkmak istesen yine devreye giriyor aynı şekilde kalkış destek sistemi
 

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
@leonine25

yokuş yukarı normal kalkıs prosedürü neyse, yokuş asagı geri geri kalkış prosedürüde aynı.

dediğin gibi yokus aşagı geriye atıp kalkmak istesen yine devreye giriyor aynı şekilde kalkış destek sistemi
Hani otomatik araçlarda geri kaydırıyor mu derlerya :) Bende heralde araçta hill holder var kayarmı hiç seslerini duyar gibi olunca sadece geri kaymıyor gibi düşünmüştüm... Teşekkürler...
 

2012CEED

New member
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
17
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
54
Burada şunu da belirtmek isterim. Sağdaki + - konuma getirip + yada - ye bir defa dokunduğunuzda spor modu keyfinde sürüş sağlıyor. Vitesler otomatik olarak atıyor. Motor devir saati 4000 de kendisi değiştiriyor. Performans süper. Deneyin tavsiye ederim uçacakmış gibi gidiyor. Sollamarlada harika oluyor..
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
Merhabalar sayın Ceed severler,

Aracı dün park ettikten sonra kaputtaki kuş pisliklerini temizlemek için biraz oyalandım. Tam yerini kestirememekle birlikte aracın altından ''tın tın'' diye sanki metal bir boruya bozuk parayla vuruyormuşcasına inceden bir ses geliyor 2 sn'lik periyodlar halinde. Kaputun altından değil gibi...Dedim ''fren diskleri ısıdan dolayı genleşti şimdi de büzüşüyor da onun sesi mi?'' ama disklerin oradan da değil gibi...Nedir bu ses bir fikri olan var mı?

Edit: Dinledim bu sabah da aynı sesi aldım. 5-10 sn. sonra kesiliyor...
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
sesi tam anlayamadım ama fikir yürütücek olursam.
annahtarı kontaktan cektikten sonrada 5-10 saniye kesilmeyen ince tonda bir sesse kastın. %90 yakıt pompasının yakıtı kesip immobilzerın devreye girdigi anın sesi o :)
 
Üst