Yazılımdan dolayı problem yaşayanlar.

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Çünkü her aracın tabii ki üretim amaçları olsun,tüketici beklentilerini karşılamak olsun farklı olabiliyor.Bugün bir Caddy dediğin zaman akla hemen ticari olarak kullanan kişiler geliyor.Yük taşımak istenen araçlar kalkış esnasında o yükü hareket ettirmek için çok erken devirlerde maksimum tork üretmek ve kendini kısa sürede kaldırmak zorunda olduğu için yapısal olarak bu şekilde tasarlanmış olabilir,amaç süratten ziyade kısa süre içerisinde güç çıkartıp çok bayılmadan ve bekleme yapmadan üst devirlerde yürüyebileceği kısma geçmek için bu şekilde üretiliyordur herhalde.Kimisi geç girip geç çıkıyor,kimisi erken girip erken çıkıyor.

Bu arada Salih dediğin testi uyguladım araç 1500 devir civarında 6. viteste tam 80km hıza denk geldi,düz bir yoldaydım araç otomatik konumdaydı ve gaza çok sert basmadan çok rahat şekilde vites küçültmeden ivmelenme sorunsuz devam etti.Ancak yine aynı hızlara düşüp sert gaz verdiğimde ise hiç beklemeden 5.vitese geçti ama bu tork gücünün bu vitesi kaldıramadığından değil,beyin muhtemelen ani bir durum diye algılıyor veya solladığını düşünüyor vs vs direk beklemeden vitesi küçültüyor.Daha sonra yine aynı hızlara düşüp 80km hızda 6.viteste ve yine 1500 devirde manuel olarak kullandığım zaman ise gazı sert verdiğimde araç yine kendini kaldırıyor ama bu sefer esneklik azalıyor,ivmelenme süresi uzuyor ve turbonun kendini tam güç doldurduğu maksimum aralığa biraz geç ulaşıyorsun.Böyle ağırlıkta bir araç için bence çok iyi.Ancak bu devirlerde yüksek viteste gitmek sorun değil ancak vites düşürmeden gitsin diye gazlayıp sıkıştırmakta hiç doğru değil.Vitesi küçültmeden gitsin diye biraz gaza yüklendiğim anda anlık yakıt tüketimi zaten oldukça artıyor,gerek motora gerekse turboya çok yük bindiğini hissediyorsun.Beşinci vitese düştüğünde ise anlık tüketimde dahil herşey stabil hale geliyor.Buna şöyle bir benzetme yapılabilir,bisiklet kullanırken düşük hızda yüksek viteste hızlanmaya çalıştığında pedalları rahat çevirmediğin için gereğinden fazla güç sarfedip hatta ayağa kalkıp daha sert şekilde pedallara basmaya ihtiyaç duyup aşırı efor sarfediyorsun ancak vites küçülttüğünde daha rahat şekilde hızlanıp aşırı efor sarfetmiyorsun gibide örneklendirilebilir.Unutmadan son olarak ben 225/40/18 kullanıyorum ve Jantlar orjinalleri göre biraz daha ağır bununda etkisi muhakkak negatif yönde oluyordur,yani Orjinaller ile bu memnuniyet dahada artabilir.Biraz uzun yazdım kusura bakmayın.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
  • Test için tşk. Güzel bir test olmuş. Buradan şu sonucu çıkarırsak yanlış olmaz herhalde.
Senin sınırlar içinde hazırlanmış yazılımlı araçla, benim yazılımsız araç, max. torkun sabit tutulduğu devrin altında seyir ederken, vites küçültmeden ivmelenme süresi aynı. (aradaki ufak tork gücünü görmezden gelerek tabi) . Çünki yamış olduğun testi bende yaptım ve sonuç aynı.

  • Yakıt olayında haklısın. Dedğin gibi kullanmak lazım. Ama yazılımın yakıta ve kullanım konforuna etki etmesindeki benim bekllentim bu şekilde bir yazılım. Yani 1500- 1900 rpm arasındada azda olsa bir tork artışı. Haliyle bu devir aralığında son yaptığın 6. vites 80-90 km. hız testinde olduğu gibi gaza bastığında yazılım öncesinden az benzin harcar değil mi? Soracağım bunu. Yapabiliyor mu? Yaparsa negatif etkisi ne olur vs...
  • Son olarak arabam.com sitesinde testler var. Bizim yaptığımız testler varya onlarınkinden katbekat faydalı ve bilgi dolu oldu. İyi bir konu ve okuyanlar için faydalı oldu diye düşünüyorum.
 

abdturk

New member
Katılım
28 Eyl 2014
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
47
Erman bey ben sizin yan sokakta oturan sizin aracın bi alt kasasını kullanan komşunuzum hatta bi sabah karşılaşmıştık aracın yakıtını sormuştum size ben aracı alalı bir iki ay oldu şehir içinde 9,5 lt nin altına hiç inmedi ortalama 10.7 lt yakıyor.Bu yazılım işini soracaktım size ama bi türlü karşılaşamadım. memnunmusunuz,yada riskleri var mı? yakıtı ne kadar düşürüyor gibi.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Bu konuyu baştan sona kadar okursanız aradığınız cevabı bulabilirsiniz.
Erman bey ben sizin yan sokakta oturan sizin aracın bi alt kasasını kullanan komşunuzum hatta bi sabah karşılaşmıştık aracın yakıtını sormuştum size ben aracı alalı bir iki ay oldu şehir içinde 9,5 lt nin altına hiç inmedi ortalama 10.7 lt yakıyor.Bu yazılım işini soracaktım size ama bi türlü karşılaşamadım. memnunmusunuz,yada riskleri var mı? yakıtı ne kadar düşürüyor gibi.
 

ERGE

New member
Katılım
3 May 2014
Mesajlar
244
Tepkime puanı
39
Puanları
0
Yaş
42
Erman bey ben sizin yan sokakta oturan sizin aracın bi alt kasasını kullanan komşunuzum hatta bi sabah karşılaşmıştık aracın yakıtını sormuştum size ben aracı alalı bir iki ay oldu şehir içinde 9,5 lt nin altına hiç inmedi ortalama 10.7 lt yakıyor.Bu yazılım işini soracaktım size ama bi türlü karşılaşamadım. memnunmusunuz,yada riskleri var mı? yakıtı ne kadar düşürüyor gibi.
Merhaba abdullah bey. Yazılım sonrası kesinlikle olumlu sonuçlar aldım. Araç yazılımlıda olsa yazılımsızda olsa kullanım tarzı çok önemli. Agresif kullanımlarda yakıt konusunda pek verim alamıyorsunuz. Fakat sakin kulanımlarda kesinlikle faydalı. Özellikle şehir dışı kullanımınız çok ise kesinlikle yaptırın derim.
 

BerkayKRC

Moderator
Katılım
1 Şub 2012
Mesajlar
1,967
Tepkime puanı
49
Puanları
0
Yaş
36
Konum
istanbul
yazılım senin motoruna birşey yapmaz işte onu anlatamıyorum uzatmıyorda kısaltmıyorda. uzatmıyor peki tamam, kısalttıgna dair bir dayanak varmı. aramızda 150-200bin km aracını kullancak varmı oda ayrı konu hiç girmiyorum. ,
kişi kullanıp kullanıp kontagı çat diye kapatı giderse yada soguk soguk calıstırp yol almaya calısırsa turbonda patlar kat.ında dolar.
euro normlarına uydurmak için bütün o gereksiz dpf dir egr dir adını ne koyarsan ucundan duman cıkmasn karbon ıvır zıvır salınmasın yakılmayan mazot geri döndürülsün vs vs bunların hepsi aracın gücünü torpüloyor. öyle yada böyle kullanıma baglı zaten tıkanacak veya dolacak seyler bunlar.

onca benzinli arasından dizel yarıs motorunu solemiştim demin x6 icinde tamam 1.6 koymayacak ama o amirali prestij aracı zaten. 1.6 hiçte kücümsencek motor degil yeni furya downsizing(hacim kücültme) + aşırı beslemeye gidiyor tüm markalar ford 1.0dan 140hp, mercedes 2.0dan 360 hp bmw-psa grubu rcz ve 208 ve 308 de 1.6 270hp, vw senelerdir ödüllere koşan 1.4 tsi 180, bmw 2.0d ile sapık gibi uğrasıyor 2006 da 163 hp olan motorun şuan uç noktası 218 hp oldu x5 ve 5 serisinde. eskiden koca x6dan büyük x5 e 2.0d desek güler gecerdik hadi ordan diye
O euro normları aracın gücünü törpülüyor olarak görülmemelidir. Kimsenin dikkat etmediği belki de düşünmediği bir nokta işe yaramıyor dediğiniz parçaların egzoz emisyonundaki faydasıdır. Bütün dünya geri zekalı bir tek biz akıllıyız zaten halen dizel kullanıp bir de kara kara duman atıyoruz...
 

direnti

New member
Katılım
6 Ocak 2015
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
51
Nitrodata'da hangi ayarda kullanıyorsunuz?
 
Üst