Yazılım hk.

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
Cevap: Re: Yazılım hk.

aynı fikirdeyiz abi..fakat vurgulamak istediğim koltuğa yapıştırsın istiyorsan yazılımda kesmeyecek ki : ))) busefer yazılım yaptırdıktan sonra bune ya okadar para verdim bunun içinmiydi gibi yorumları okuyoruz buarada yada diğer forumlarda, evet yazılım yada box yada adı herneyse anonim oldu şimdilerde : )) aracın karakterini değiştiriyor ama yürüyen aksamda herhangi değişiklik yapmazsanız ki ozaman bile koltuğa yapıştırma yine beklemeyin...

Orasida biraz paraya bakiyor ama.. 600-700 tl vererek aracin karakterini degistirmek daha mantikli.... ;) o kadar para veren adam da bir sure sonra daha ne yapsam diyor... Birazda doyumsuzluk diyelim...
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
bende kitabın ortasından konuşayım bari; arkadaşlar kusura bakmayında stock motorun neolduğu belli 128 bg 260 tork la ne bekliyorsunuz allah aşkına?? koltuğa yapıştırmasını istiyorsanız gidip bmw m serisi yada amg alaydınız yazılımlada uğraşmazdınız!
Sevgili Yalçın yazdiklarimi keşke sadece okumak yerine anlamaya da calissaydin!!!

Crdi motoru muadil turbo dizellere kıyasla yorumlamisim...yok m paket yok amg paket konuyu neden odak noktasindan uzaklaştırıyorsun da elle tutulur fikirlerle gelmiyorsunuz !

Sizin tork patlamasından koltuğa yapistirmaktan kastınız süper lüks araçlar midir?

72 bg cdti corsa (mjet)
90 bg mjet linea
112 bg 1.6 tdci focus
110bg dci megane
Kullandim...hepside max.tork ürettikleri devirde beni koltuğa yapıştırdı....var mi itiraz????
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
verdiğiniz listedeki araçları hangi koşulda kullandınız bilemiyorum fakat kıyasladığınız yeni kasa ceed ise eğer 128 ps 260 tork tur büyük ihtimalle ve kıyas ettiğiniz araçlara göre torku hissetmiş olmanız lazım,
tork patlaması deyince ve bu listedeki araçları yazmayınca insan süper lüks araçları düşünüyor ister istemez. yoksa okuduğumu anlayan birisiyimdir genelde : )
focus ve megane la aynı tork patlamasını yaşamış olmanız gerek diye tahmin ediyorum neticede tonaj olarakda yakın araçlar.
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
çok özür dilerim ben konuşmayı bilmiyorum. saygılar!
Özür dilenecek bir durum yok ortada...kimse kimseye nasıl konuşması gerektiğini öğretemez...herkesin bir üslubu var kendince!

ben şikayetçi olduğum, beğenmediğim bir durumdan bahsediyorum sen çıkmış oradan "beğenmiyorsan m paket BMW al" diyorsun...yorum mu şimdi bu?? Bir de sonuna ünlem koymuşsun derdin ne ise...:mad:
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
verdiğiniz listedeki araçları hangi koşulda kullandınız bilemiyorum fakat kıyasladığınız yeni kasa ceed ise eğer 128 ps 260 tork tur büyük ihtimalle ve kıyas ettiğiniz araçlara göre torku hissetmiş olmanız lazım,
tork patlaması deyince ve bu listedeki araçları yazmayınca insan süper lüks araçları düşünüyor ister istemez. yoksa okuduğumu anlayan birisiyimdir genelde : )
focus ve megane la aynı tork patlamasını yaşamış olmanız gerek diye tahmin ediyorum neticede tonaj olarakda yakın araçlar.
Aracımdan tabi ki memnunum ve pek tabi ki gücünü hissediyorum...sen benim demek istediğimi anlamadın yada anlamak istemiyorsun...o nedenle hiç uğraşmayalım
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
elbette ben burada kalkıp imla bilgisi verecek değilim keza sözüm ona "sosyal medya" da ünlemin ne anlama geldiğini bilen de var mı oda tartışılır da! bak yine ünlem kullandım yahu : )))

Özür dilenecek bir durum yok ortada...kimse kimseye nasıl konuşması gerektiğini öğretemez...herkesin bir üslubu var kendince!

ben şikayetçi olduğum, beğenmediğim bir durumdan bahsediyorum sen çıkmış oradan "beğenmiyorsan m paket BMW al" diyorsun...yorum mu şimdi bu?? Bir de sonuna ünlem koymuşsun derdin ne ise...:mad:
ayrıca kimse kusura bakmasın özgürlükler ülkesi canım ülkemde nasıl yorum yapacağımı da sizin "sen çıkmış oradan" yorumunuzla öğretecek de değilsiniz.

saygılar! (buda ünlemle bitti)
 

E.Mert

New member
Katılım
30 Ocak 2015
Mesajlar
27
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
39
konu biraz yanlış yöne gitmiş ama ben kısaca toparlayayım :)

Yalçın (@yalcin) arkadaşımız benim ve Barış'ın (@pepe) söylemek istediği şeyi tam olarak anlayamamış, sanırım yeni kasa ceed'i kullanmadığından kaynaklanıyor. olayın m kasa ile de amg ile de hiç alakası yok, Barış'ın verdiği örneklerde ki ceed ile aynı sınıfta yada daha alt sınıfta olan araçlar da bile tork patlamasını çok net hissediyorsun. Özellikle 1.6 112 bg'lik peugeot motoru kullanan citroen, peugeot, focus da ve aynı şekilde dci motorda. çok daha vahim olanı ise 1.3 opel motoru veya 1.3 multi jet motor bile bunu hissettiriyor bu da insanın zoruna gidiyor açıkçası :cool: tamam paramız yetmedi m kasa yada amg alamadık da bari 1.3 puntoya rezil olmayalım ya ;)

benim yazılımdan beklentim beni m kasa ile amg seviyesine çıkartması değil, sadece gaza bastığım zaman tepki vermesi, ivmelenmesi çok mu şey istiyorum :D
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Dpfli Euro 5 ceed için fazla beklentiye girmemek lazım , aktarması çök şahane değil , fakat bana göre bır tık değilde 2-3 tıklık yazılımı yapılması ile daha zevkli olur , yeni kasa ceedlerde paşaoğlu daha verimli değerler ile yazılım yapıyor, ecufast sanki daha light :)
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
elbette ben burada kalkıp imla bilgisi verecek değilim keza sözüm ona "sosyal medya" da ünlemin ne anlama geldiğini bilen de var mı oda tartışılır da! bak yine ünlem kullandım yahu : )))



ayrıca kimse kusura bakmasın özgürlükler ülkesi canım ülkemde nasıl yorum yapacağımı da sizin "sen çıkmış oradan" yorumunuzla öğretecek de değilsiniz.

saygılar! (buda ünlemle bitti)

Yalçın inatla anlamamk için kasıyorsun kendini...maalesef özgür ülkemin empati kurmasını bilmeyen ama pek bilmiş!!! bireyleri yüzünden acınacak haldeyiz...özgürlük adı altında yaptığın sığ yorumları paylaşmak yerine kendine saklarsan daha iyi edersin...

Konu ile alakalı yazacaksan yaz bana cevap vereceksen özelden yaz tartışalım!!! Forumu kirletmeye kimsenin hakkı yok! Al bu da benden sana gelsin ünlem ;)
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
konu biraz yanlış yöne gitmiş ama ben kısaca toparlayayım :)

Yalçın (@yalcin) arkadaşımız benim ve Barış'ın (@pepe) söylemek istediği şeyi tam olarak anlayamamış, sanırım yeni kasa ceed'i kullanmadığından kaynaklanıyor. olayın m kasa ile de amg ile de hiç alakası yok, Barış'ın verdiği örneklerde ki ceed ile aynı sınıfta yada daha alt sınıfta olan araçlar da bile tork patlamasını çok net hissediyorsun. Özellikle 1.6 112 bg'lik peugeot motoru kullanan citroen, peugeot, focus da ve aynı şekilde dci motorda. çok daha vahim olanı ise 1.3 opel motoru veya 1.3 multi jet motor bile bunu hissettiriyor bu da insanın zoruna gidiyor açıkçası :cool: tamam paramız yetmedi m kasa yada amg alamadık da bari 1.3 puntoya rezil olmayalım ya ;)

benim yazılımdan beklentim beni m kasa ile amg seviyesine çıkartması değil, sadece gaza bastığım zaman tepki vermesi, ivmelenmesi çok mu şey istiyorum :D
Mert sen de saydığım araçları kullandıysan ki kullanmışsın ne demek istediğimi çok iyi anlıyorsun...;)

aynı dertten muzdaripiz... Ben açıkçası 4-5-6.viteslerde gayet memnunum ama dediğim gibi 1.-2. viteslerin canlanması gerekiyor...yazılım yaptıran arkadaşlar bu performans düşüklüğünü görmediğini söylüyorlar. Çözüm yazılım gibi gözüküyor ama çok iyi etüt etmek lazım herkesin harcı değil yazılım atmak
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Konu gereksiz yere uzuyor arkadaşlar.... Biraz sakin olun lütfen...
 

ErkanKASIM

New member
Katılım
26 Eyl 2014
Mesajlar
303
Tepkime puanı
27
Puanları
0
Yaş
40
Mert sen de saydığım araçları kullandıysan ki kullanmışsın ne demek istediğimi çok iyi anlıyorsun...;)

aynı dertten muzdaripiz... Ben açıkçası 4-5-6.viteslerde gayet memnunum ama dediğim gibi 1.-2. viteslerin canlanması gerekiyor...yazılım yaptıran arkadaşlar bu performans düşüklüğünü görmediğini söylüyorlar. Çözüm yazılım gibi gözüküyor ama çok iyi etüt etmek lazım herkesin harcı değil yazılım atmak
aracın alt devirleri yazılımdan dolayı canlı olmayabilir.. üst devirlerden memnunsun çünkü.. hani arabada bir sorun yok yani.. gidiyor..
 

ceronimo1978

New member
Katılım
4 Ağu 2011
Mesajlar
716
Tepkime puanı
103
Puanları
0
Yaş
46
Konum
istanbul
Yeni kasa 2012 consept plus otomatik kasa kullandim. Pasaoglunda yazilim yaptirdim. Kapat esp yi al f1 e uza git. Arac geldi 39000 kmye hic bir sikinti yasamadi sattigim arkadasta memnun. Yazilimsiz hali ile mukayese bile edemezsiniz o kadar arada fark var. Ama son hiz ve motor sesi kesmedi diye gt aldik o baska :)
 

bsdundar

New member
Katılım
2 Kas 2014
Mesajlar
6
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bahsettiğiniz tork patlaması olayı eski nesil dizellerde var. Bunların en babasını 2006-2011 era ve cerato verir. Ben 5 yıl era (Euro5 olmayan, atik olan versiyon) kullandım. Üzerinde ayarı iyice kısılmış box da vardı. Verdiği zevk ve attığı tokat çok farklıydı. Şimdi 2014 Ceed CW manuel var. Ondan sonra his olarak hantal geliyor. Fakat aslında pek de öyle değil. Hem Euro5 normunun sıkıştırmasından, hem ekonomik sürüş isteğinden hem de daha yumuşak ve sürekli güç ihtiyaç için, üretciler son zamanlardaki yazılımları pek tork patlaması yapmayacak şekide yapıyorlar. Tüm markalarda bu böyle. Turbo dizelleri, benzinli tadına yaklaştırmaya çalışıyorlar sanki.
Ceed daha hantal duruyor ve gaz tepkisi daha gecikmeli fakat daha konforlu ve ayarlanabilir gazlama sunuyor eraya gore. Ayrıca hissiyat olarak olmasa bile, erayı yolda geçiyor. Tork patlamalı motorlar, daha düzensiz dengesiz ve düşük hızlarda daha sıkıntılı bir sürüş sunuyorlar aslına. Pek hissiyata kapılmamak lazım. BMW nin son nesil dizellerinde hiç tork patlaması hissetmiyosunuz. Sanki atmosferik benzinli gibi sürekli yumuşak güçlü bir çekiş sunuyor.
 

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
43
Evet aslında arkadaşlar güzel tespitler yapmışlar. 115 Euro4'lerdeki patlama 128 Euro5'lerde kesinlikle yok. Buna karşılık 1300 devirden itibaren arabayı yürütebilecek kadarlık bir torka sahipsiniz, max tork devrinden sonra da baya bi devam ediyor bu tork. Benzinli karakterinde bir turbodizel yapmışlar.

Ama şu var ki, cerato 260 Nm ise Ceed II 260 Nm olamaz bence. Çünkü Ceratonun 160'lara kadar hızlanabildiği dik rampada Ceed II 120'de denge buluyor ve hızlanmıyor. Pedakın altındaki kickdown tuşu biraz daha ittirse de bi cerato torku alamıyorsunuz. Bu da Euro5 kısıtlamalarından olsa gerek.

Yazılım benim de aklımda var. Bizim motorlar inanın içerisinde çok daha fazlasını barındırıyor. Değil bu aracın ağırlığı, 2 tane ceed'i rahat götürür desem yalan olmaz. Problem sadece kısıtlamalarda. Ceratoyu 5 kişi + bagaj doldur, rampada yine ceed'den daha yüksek hıza ulaştırırsın. Çünkü musluk açık :)
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Sattığım aracın computest sonuçlarını koyayım. Acaba yazılım yükletmeye gittiğinizde yazılım öncesi sizde aynı sonucu gördünüz mü? Merak ettim şimdi. :D

 

admmlkc

New member
Katılım
30 Nis 2013
Mesajlar
79
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Konum
pendik
bu yazılım yaptıran arkadaslar tasarruf sağlıyor mu ?
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Sağladığı iddia ediliyor. Bence gücü hisseden daha fazla gazladığı için tasarruf filan olmuyordur. :D
 
Üst