ERGIN
New member
- Katılım
- 7 Eyl 2014
- Mesajlar
- 209
- Tepkime puanı
- 76
- Puanları
- 0
Kia Sportage 1.6 GDI Premium (Otomatik) - 04/07/2014
Bugün kendi aracım Cee'd'in 15.000 bakımı için Kia Bayraktar'da bakım sırasında Kia Sportage'ın makyajlı kasasını test etme fırsatı buldum.
Test sürüşü sırasında beni otomotiv konusunda bilgisiyle şaşırtan (İlk kez bu kadar dolu bir satış temsilcisiyle karşılaştım.) ve uzun test ricamı kırmayan Serhan Bey'e teşekkürler.
+'ları:
- İç mekanın genişliği. Aracın diz ve omuz mesafeleri oldukça bonkör. Hem ön hem arka tarafta oldukça rahat bir ortam sunuluyor.
- İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi son derece başarılı; yer yer sert plastiğe rastlasanız da hatasız işçilik sayesinde size kalite algısını başarılı bir biçimde hissettiriyor.
Aynı zamanda bozuk yola girmemize rağmen aracın hiçbir yerinden tıkırtı ve benzeri ses gelmiyordu.
- Şanzıman. Aracın 6 ileri otomatik şanzımanı yetersiz tork ile birleşince yakıt tüketimini olumsuz etkilemiş ancak geçişler son derece yumuşak, hızlı ve kararlı.
- Klima. Çift bölgeli klimanın soğutma performansı geniş iç hacimde göz önünde bulundurulduğunda çok başarılıydı.
- Göstergeler. Aracın göstergeleri net, güneş ışığının denk geldiği anlarda bile okunaklıydı. Ayrıca orta bölümde kullanılan grafikleri beğendim.
- Sessizllik. Aracın iç mekanı çok sessiz. Bunda aşırı beslemesiz benzinli motorun yanında etkii yalıtımında payı büyük.
- Yürüyen aksam ve konfor. Aracın yürüyen aksamı orta-sert ayarlanmış ancak konfor olarak bozuk zeminlerde istenileni fazlasıyla veriyor.
- Makyaj. Aracın bu sene makyajlanan kasası daha şık görünüyor, özellikle arka led stopların (Premium doanımda) tasarımını çok beğendim.
- Donanım. Aracın fiyatına göre donanımı oldukça dolu. Park asistanı, çift bölge klima, deri döşeme, tamamen elektrik ayarlı koltuklar, geri görüş kamerası, 3 farklı direksiyon modu gibi bir çok donanım Premium pakette bulunuyor.
- Direksiyon. SUV sınıfında yerden yüksek ve kalın latsik yanaklı araçların en büyük eksikliklerinden birisi direksiyon hissidir. İster Kuga olsun ister Skoda olsun; bu sınıfta hiç bir model bir Focus'un keskinliğini veremez.
Ancak Sportage bu skalada kötünün iyisi olarak nitelendirebileceğimiz yeterli keskin ve hisli bir direksiyon sistemi kullanmış. Renault Koleos gibi yüksek hızlarda balina misali gezinme yapmıyor. Ayrıca sertlik konusunda 3 moddan birini seçebiliyorsunuz.
-'leri:
- Performans. Aracın performansı şehir içi hızlar için son derece yeterli olsa da yüklü kullanım ve otoban hızlı sürüşlerinde biraz daha güçlü ve torklu bir motorun eksikliği hissediliyor. 110 km/s hıza kadar oldukça istekli hızlanan araç bu hızdan sonra nazlanmaya başlıyor.
Sollamalarda aracın gaz pedalı ile kick-down yapsanız bile hızlanma tatmin edici düzeyi ucu ucuna yakalayabiliyor (Pedalın altında yumurta varmış gibi kullananlar 110 km/s hızda çakılır kalır).
- Tüketim. Aracın benim sert kullanımım sonrası yol bilgisayarında gösterdiği 14,6 litrelik ortalama tüketimi ciddi anlamda yüksek. Bilgisayarda bu ortalama tüketimi görünce insanın hemen bir Nissan (Qashqai Dizel) bayisi bulası geliyor.
- Tavan yüksekliği. Aracın iç mekanı diz ve omuz mesafeleri konusunda oldukça bonkör iken tavan yüksekliği bana yetersiz geldi, özellikle de arka kotuklarda.
- Jantlar. Aracın makyaj operasyonu sonrası değiştirilen jant tasarımını beğenmedim; suv ve maceracı karakterini ortaya çıkarmaya çalışan bir araca bu jantlar fazla kibar olmuş. Tasarımının haricinde kasaya göre oldukça ufak görünüyorlar. Ayrıca bu 17" jantalrın haricinde hiç bir jant opsiyonuda sunulmuyormuş.
- Dizel motor eksikliği. Aracın hem düşük tüketim hem de yüksek tork ihtiyacına cevap verebilecek 1.6 dizel seçeneği bulunmuyor.
Gönül isterdi ki Çelik Motor'da tıpkı Otosan (Mondeo için) veya Mercedes-Türkiye (C-Serisi için) gibi aksiyon alıp Türkiye pazarında bu motor kombinasyonu için Kia-Global'e bastırsaydı ancak nerde onlarda o pazarlama veya stratejik planlama ekibi....
Sonuç: Makyaj sonrası çok daha şık bir görünüme kavuşan Sportage, 1.6 Litre motor ve otomatik şanzıman seçeneği sayesinde şu an Kia'nın Türkiye'de satışlar açısından amiral gemisi konumunda. Ancak insan kendini keşke 1.6 dizel otomatiğide olsaydı demekten alıkoyamıyor.
Şahsi notum: 7/10
Ekli dosyayı görüntüle 1639Ekli dosyayı görüntüle 1640Ekli dosyayı görüntüle 1641Ekli dosyayı görüntüle 1642Ekli dosyayı görüntüle 1643
Bugün kendi aracım Cee'd'in 15.000 bakımı için Kia Bayraktar'da bakım sırasında Kia Sportage'ın makyajlı kasasını test etme fırsatı buldum.
Test sürüşü sırasında beni otomotiv konusunda bilgisiyle şaşırtan (İlk kez bu kadar dolu bir satış temsilcisiyle karşılaştım.) ve uzun test ricamı kırmayan Serhan Bey'e teşekkürler.
+'ları:
- İç mekanın genişliği. Aracın diz ve omuz mesafeleri oldukça bonkör. Hem ön hem arka tarafta oldukça rahat bir ortam sunuluyor.
- İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi son derece başarılı; yer yer sert plastiğe rastlasanız da hatasız işçilik sayesinde size kalite algısını başarılı bir biçimde hissettiriyor.
Aynı zamanda bozuk yola girmemize rağmen aracın hiçbir yerinden tıkırtı ve benzeri ses gelmiyordu.
- Şanzıman. Aracın 6 ileri otomatik şanzımanı yetersiz tork ile birleşince yakıt tüketimini olumsuz etkilemiş ancak geçişler son derece yumuşak, hızlı ve kararlı.
- Klima. Çift bölgeli klimanın soğutma performansı geniş iç hacimde göz önünde bulundurulduğunda çok başarılıydı.
- Göstergeler. Aracın göstergeleri net, güneş ışığının denk geldiği anlarda bile okunaklıydı. Ayrıca orta bölümde kullanılan grafikleri beğendim.
- Sessizllik. Aracın iç mekanı çok sessiz. Bunda aşırı beslemesiz benzinli motorun yanında etkii yalıtımında payı büyük.
- Yürüyen aksam ve konfor. Aracın yürüyen aksamı orta-sert ayarlanmış ancak konfor olarak bozuk zeminlerde istenileni fazlasıyla veriyor.
- Makyaj. Aracın bu sene makyajlanan kasası daha şık görünüyor, özellikle arka led stopların (Premium doanımda) tasarımını çok beğendim.
- Donanım. Aracın fiyatına göre donanımı oldukça dolu. Park asistanı, çift bölge klima, deri döşeme, tamamen elektrik ayarlı koltuklar, geri görüş kamerası, 3 farklı direksiyon modu gibi bir çok donanım Premium pakette bulunuyor.
- Direksiyon. SUV sınıfında yerden yüksek ve kalın latsik yanaklı araçların en büyük eksikliklerinden birisi direksiyon hissidir. İster Kuga olsun ister Skoda olsun; bu sınıfta hiç bir model bir Focus'un keskinliğini veremez.
Ancak Sportage bu skalada kötünün iyisi olarak nitelendirebileceğimiz yeterli keskin ve hisli bir direksiyon sistemi kullanmış. Renault Koleos gibi yüksek hızlarda balina misali gezinme yapmıyor. Ayrıca sertlik konusunda 3 moddan birini seçebiliyorsunuz.
-'leri:
- Performans. Aracın performansı şehir içi hızlar için son derece yeterli olsa da yüklü kullanım ve otoban hızlı sürüşlerinde biraz daha güçlü ve torklu bir motorun eksikliği hissediliyor. 110 km/s hıza kadar oldukça istekli hızlanan araç bu hızdan sonra nazlanmaya başlıyor.
Sollamalarda aracın gaz pedalı ile kick-down yapsanız bile hızlanma tatmin edici düzeyi ucu ucuna yakalayabiliyor (Pedalın altında yumurta varmış gibi kullananlar 110 km/s hızda çakılır kalır).
- Tüketim. Aracın benim sert kullanımım sonrası yol bilgisayarında gösterdiği 14,6 litrelik ortalama tüketimi ciddi anlamda yüksek. Bilgisayarda bu ortalama tüketimi görünce insanın hemen bir Nissan (Qashqai Dizel) bayisi bulası geliyor.
- Tavan yüksekliği. Aracın iç mekanı diz ve omuz mesafeleri konusunda oldukça bonkör iken tavan yüksekliği bana yetersiz geldi, özellikle de arka kotuklarda.
- Jantlar. Aracın makyaj operasyonu sonrası değiştirilen jant tasarımını beğenmedim; suv ve maceracı karakterini ortaya çıkarmaya çalışan bir araca bu jantlar fazla kibar olmuş. Tasarımının haricinde kasaya göre oldukça ufak görünüyorlar. Ayrıca bu 17" jantalrın haricinde hiç bir jant opsiyonuda sunulmuyormuş.
- Dizel motor eksikliği. Aracın hem düşük tüketim hem de yüksek tork ihtiyacına cevap verebilecek 1.6 dizel seçeneği bulunmuyor.
Gönül isterdi ki Çelik Motor'da tıpkı Otosan (Mondeo için) veya Mercedes-Türkiye (C-Serisi için) gibi aksiyon alıp Türkiye pazarında bu motor kombinasyonu için Kia-Global'e bastırsaydı ancak nerde onlarda o pazarlama veya stratejik planlama ekibi....
Sonuç: Makyaj sonrası çok daha şık bir görünüme kavuşan Sportage, 1.6 Litre motor ve otomatik şanzıman seçeneği sayesinde şu an Kia'nın Türkiye'de satışlar açısından amiral gemisi konumunda. Ancak insan kendini keşke 1.6 dizel otomatiğide olsaydı demekten alıkoyamıyor.
Şahsi notum: 7/10
Ekli dosyayı görüntüle 1639Ekli dosyayı görüntüle 1640Ekli dosyayı görüntüle 1641Ekli dosyayı görüntüle 1642Ekli dosyayı görüntüle 1643