Kia Sportage 1.6 GDI Premium (Otomatik) - 04/07/2014

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Kia Sportage 1.6 GDI Premium (Otomatik) - 04/07/2014

Bugün kendi aracım Cee'd'in 15.000 bakımı için Kia Bayraktar'da bakım sırasında Kia Sportage'ın makyajlı kasasını test etme fırsatı buldum.
Test sürüşü sırasında beni otomotiv konusunda bilgisiyle şaşırtan (İlk kez bu kadar dolu bir satış temsilcisiyle karşılaştım.) ve uzun test ricamı kırmayan Serhan Bey'e teşekkürler.

+'ları:

- İç mekanın genişliği. Aracın diz ve omuz mesafeleri oldukça bonkör. Hem ön hem arka tarafta oldukça rahat bir ortam sunuluyor.
- İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi son derece başarılı; yer yer sert plastiğe rastlasanız da hatasız işçilik sayesinde size kalite algısını başarılı bir biçimde hissettiriyor.
Aynı zamanda bozuk yola girmemize rağmen aracın hiçbir yerinden tıkırtı ve benzeri ses gelmiyordu.
- Şanzıman. Aracın 6 ileri otomatik şanzımanı yetersiz tork ile birleşince yakıt tüketimini olumsuz etkilemiş ancak geçişler son derece yumuşak, hızlı ve kararlı.
- Klima. Çift bölgeli klimanın soğutma performansı geniş iç hacimde göz önünde bulundurulduğunda çok başarılıydı.
- Göstergeler. Aracın göstergeleri net, güneş ışığının denk geldiği anlarda bile okunaklıydı. Ayrıca orta bölümde kullanılan grafikleri beğendim.
- Sessizllik. Aracın iç mekanı çok sessiz. Bunda aşırı beslemesiz benzinli motorun yanında etkii yalıtımında payı büyük.
- Yürüyen aksam ve konfor. Aracın yürüyen aksamı orta-sert ayarlanmış ancak konfor olarak bozuk zeminlerde istenileni fazlasıyla veriyor.
- Makyaj. Aracın bu sene makyajlanan kasası daha şık görünüyor, özellikle arka led stopların (Premium doanımda) tasarımını çok beğendim.
- Donanım. Aracın fiyatına göre donanımı oldukça dolu. Park asistanı, çift bölge klima, deri döşeme, tamamen elektrik ayarlı koltuklar, geri görüş kamerası, 3 farklı direksiyon modu gibi bir çok donanım Premium pakette bulunuyor.
- Direksiyon. SUV sınıfında yerden yüksek ve kalın latsik yanaklı araçların en büyük eksikliklerinden birisi direksiyon hissidir. İster Kuga olsun ister Skoda olsun; bu sınıfta hiç bir model bir Focus'un keskinliğini veremez.
Ancak Sportage bu skalada kötünün iyisi olarak nitelendirebileceğimiz yeterli keskin ve hisli bir direksiyon sistemi kullanmış. Renault Koleos gibi yüksek hızlarda balina misali gezinme yapmıyor. Ayrıca sertlik konusunda 3 moddan birini seçebiliyorsunuz.


-'leri:

- Performans. Aracın performansı şehir içi hızlar için son derece yeterli olsa da yüklü kullanım ve otoban hızlı sürüşlerinde biraz daha güçlü ve torklu bir motorun eksikliği hissediliyor. 110 km/s hıza kadar oldukça istekli hızlanan araç bu hızdan sonra nazlanmaya başlıyor.
Sollamalarda aracın gaz pedalı ile kick-down yapsanız bile hızlanma tatmin edici düzeyi ucu ucuna yakalayabiliyor (Pedalın altında yumurta varmış gibi kullananlar 110 km/s hızda çakılır kalır).
- Tüketim. Aracın benim sert kullanımım sonrası yol bilgisayarında gösterdiği 14,6 litrelik ortalama tüketimi ciddi anlamda yüksek. Bilgisayarda bu ortalama tüketimi görünce insanın hemen bir Nissan (Qashqai Dizel) bayisi bulası geliyor.
- Tavan yüksekliği. Aracın iç mekanı diz ve omuz mesafeleri konusunda oldukça bonkör iken tavan yüksekliği bana yetersiz geldi, özellikle de arka kotuklarda.
- Jantlar. Aracın makyaj operasyonu sonrası değiştirilen jant tasarımını beğenmedim; suv ve maceracı karakterini ortaya çıkarmaya çalışan bir araca bu jantlar fazla kibar olmuş. Tasarımının haricinde kasaya göre oldukça ufak görünüyorlar. Ayrıca bu 17" jantalrın haricinde hiç bir jant opsiyonuda sunulmuyormuş.
- Dizel motor eksikliği. Aracın hem düşük tüketim hem de yüksek tork ihtiyacına cevap verebilecek 1.6 dizel seçeneği bulunmuyor.
Gönül isterdi ki Çelik Motor'da tıpkı Otosan (Mondeo için) veya Mercedes-Türkiye (C-Serisi için) gibi aksiyon alıp Türkiye pazarında bu motor kombinasyonu için Kia-Global'e bastırsaydı ancak nerde onlarda o pazarlama veya stratejik planlama ekibi....

Sonuç: Makyaj sonrası çok daha şık bir görünüme kavuşan Sportage, 1.6 Litre motor ve otomatik şanzıman seçeneği sayesinde şu an Kia'nın Türkiye'de satışlar açısından amiral gemisi konumunda. Ancak insan kendini keşke 1.6 dizel otomatiğide olsaydı demekten alıkoyamıyor.

Şahsi notum: 7/10

Ekli dosyayı görüntüle 1639Ekli dosyayı görüntüle 1640Ekli dosyayı görüntüle 1641Ekli dosyayı görüntüle 1642Ekli dosyayı görüntüle 1643
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Evet , jantlar olmamis . Sportage konusunda 2 sehir efsanesi var : 1.ci Celik Motor 1.6 dizel motor istemis, Kota ne koyarsanjz koyun satariz denmis , Lakin Kia biz mevcut talebe zaten yetisemiyoruz demis. 2.ci versiyonda ise Celik motor 1.6 dizel Sportage ile cok artacak olan talebi karsi karsilayacak alt yapi ve bayi yapisi olmadigindan, ayrica artacak Satis hacminden dolayi Kia nun direkt olarak Turkiyeye girmesinden cekiniyormus :)
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Evet , jantlar olmamis . Sportage konusunda 2 sehir efsanesi var : 1.ci Celik Motor 1.6 dizel motor istemis, Kota ne koyarsanjz koyun satariz denmis , Lakin Kia biz mevcut talebe zaten yetisemiyoruz demis. 2.ci versiyonda ise Celik motor 1.6 dizel Sportage ile cok artacak olan talebi karsi karsilayacak alt yapi ve bayi yapisi olmadigindan, ayrica artacak Satis hacminden dolayi Kia nun direkt olarak Turkiyeye girmesinden cekiniyormus :)
Hatırlar mısınız bilmiyorum ama Mercedes-Türkiye bir önceki C kasa için Almanya Mercedes'e tam saha pres yapmıştı 1 yıl boyunca ve sonunda 1.6 Kompresörlü modeli üretime ekletebilmişlerdi. Sonuç? satışları patladı ve yeni kasada bu motoru artık baştan koymaya başladılar.
Aynı şekilde Otosan, Ford Almanya'ya tam saha pres yapmıştı Mondeo modeline 1.6 litrelik motorlar eklenmesi için ve bir senenin sonunda amacına ulaşmıştı. Ben açıkçası Çelik Motor'un bastırdığına pek ihtimal vermiyorum çünkü Çelik Motor'da çalışan arkadaşım şirketin pazarlamaya neredeyse hiç bütçe ayırmadığını ve özellikle son dönemde sadece kiralamaya ağırlık verdiklerini belirtmişti. Açıkçası piyasa bu kadar kızışmışken Çelik Motor'un stratejisi çok ama çok başarısız ilerliyor. Bunda belki önce Mazda'da tutunamayıp sonra Citroen'e geçen sonra burada da kayda değer bir başarı gösteremeyince gönderilen ve Kia Çelik Motor'a geçen genel müdürün vizyonsuzluğu en büyük etkendir.
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Aynen öyle :) galiba filo kiralamadan fazla para kazaniyorlar
 

bir.mann

New member
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
İstanbul
Premiumlara düz vites navigasyon xenon farı(Cee'd) opsiyon olarak bile sunamayan Çelik Motor mu Kia'ya bastıracak? Güldürmeyin beni.
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
No düz vites, yes otomatik vites. :D:D:D
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
43
Valla geçen gün yıkamacı arkadaşımın mekanına detaylı iç ve dış temizlik için Sportage geldi.Araç 2013 modeldi ve arkadaşım tüm işlemler bittiğinde ister istemez aracın her yeri ile haşır neşir olduğu için senin araç bambaşka dedi, hayırdır ne oldu diye sorduğumda arka kapının iç fitillerinin dibinden paslanma başladığını söyledi,gördüğümde bende inanamadım ve açıkçası özel bir durum mu yoksa bizimde böyle sıkıntılar yaşama ihtimalimiz var mı diye kaygılanmadım desem yalan olur.Zaten önceden birkaç defa kullandığım aracın sadece hoşuma giden tek tarafı çok sessiz olmasıydı onun dışında beni hiç cezbetmedi.Dizel 1.6 otomatik seçeneği olsa bile performansının hiçbir şekilde yeterli olmayacağını bildiğim halde ancak öyle bir seçenek olursa bu aracı düşünebilirim. Ama dedigim gibi paslanma olayı ciddi şaşırttı beni.
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Valla geçen gün yıkamacı arkadaşımın mekanına detaylı iç ve dış temizlik için Sportage geldi.Araç 2013 modeldi ve arkadaşım tüm işlemler bittiğinde ister istemez aracın her yeri ile haşır neşir olduğu için senin araç bambaşka dedi, hayırdır ne oldu diye sorduğumda arka kapının iç fitillerinin dibinden paslanma başladığını söyledi,gördüğümde bende inanamadım ve açıkçası özel bir durum mu yoksa bizimde böyle sıkıntılar yaşama ihtimalimiz var mı diye kaygılanmadım desem yalan olur.Zaten önceden birkaç defa kullandığım aracın sadece hoşuma giden tek tarafı çok sessiz olmasıydı onun dışında beni hiç cezbetmedi.Dizel 1.6 otomatik seçeneği olsa bile performansının hiçbir şekilde yeterli olmayacağını bildiğim halde ancak öyle bir seçenek olursa bu aracı düşünebilirim. Ama dedigim gibi paslanma olayı ciddi şaşırttı beni.
Aslında bu paslanma sorununa şaşırmadım desem yeridir çünkü iki araçta (Cee'd ve Sportage) Slovakya fabrikasından çıkıyor. Umarım yeni kasada (2016 başı) hem bu kalite sorunun hemde motor seçeneği alternatifsizliğinin önüne geçerler.
 
Üst