Turbo sorunsalı

OzgurGunes

New member
Katılım
28 Eki 2015
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Öncelikle herkese merhaba, aracım 12' Kia Pro Cee'd 1.6 CRDI 128 HP M/T 56 bin km'de. Aracımda Paşaoğlu yazılım var 170 HP 340nm tork veriyor, aracımla 1 ay önce top speed denemesi yaptım ve 240 km/s gördüm, tabii bu sürate çıkmak için Ankara çevre yolunda 30-40 km boyunca aralıksız dip gaz gittim, e tabi eve dönerken turbo ıslık sesi çıkarmaya başladı, o akşam ses çıkardı; fakat sabah uyanıp motoru çalıştırdığımda ıslık sesi kesilmişti. Tahminim yağ sıcaklığı çok yükseldiği için yağ özelliğini kaybetti ve turboyu yağlayamadı. İkinci tahminim ise carbon clean, carbon clean yaptırdıktan sonra turbodan ses gelmedi;fakat 1 hafta sonra turbo ıslık sesine benzer bir olay gelmeye başladıki son 3 haftadır bu ses geliyordu her devirde. Bugün artık sanayiye gittim, turboyu gösterdim. Turbo milinin bozulduğunu söylediler. Tamiri için 600-750 lira arası fiyat aldım. Sonra yıldız sanayiye gidip çıkma turbo aradım. 90 bindeki arabadan çıkma turbo buldum. Takma-çıkarması dahil 1000 lira istediler. Başka birisi 30 bindeki turbo için 850 lira istedi, ama 30 binde olup olmadığını bilmiyorum ki bence kesinlikle yalan söylüyor. Yeni turbo 2000 lira civarı. Arkadaşlar öğrenciyim, durumumu zorlayıp yaptırmaya çalışacağım; fakat gene de en verimli sonucu hangisinde alırım sizce?
 

matrox

New member
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Öncelikle geçmiş olsun

Bahsedilen fiyatlar çok uçuk fiyatlar , bence iyi bir turbo tamircisine git , turbonun tamir takimini değiştirsin . Ama turbo sökme takma için istenen 1000 tl yi anlamadım 2 yağ borusu, 4 eksoz manifolt civatasi dökülecek birde emme borusu. Bence fiyatlar biraz pahalı.

Yeniden geçmiş olsun
 

OzgurGunes

New member
Katılım
28 Eki 2015
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Çıkma turbo 900 lira, takma-çıkarma 100 lira, bide benim turboyu alacak, hafta içi garrett türkiye distrübitörlüğü ile iletişime geçicem, 1300-1500 arasına sıfır alırsın dediler.
 

Emre Akçay

New member
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
329
Tepkime puanı
13
Puanları
0
Yaş
33
Konum
Edirne
Bir an eski aracımla kendimi gördüm yani. Bende öyle top speed yaptım da ertesi gün duman dumana gitti araba. Turbo komple yağı boşaltmış egsoz borusuna kadar. Ben turboyu söktürüp pallerini değiştirip güçlendirmiştim. 600-700 lira bişey vermiştim. Canavar gibi olmuştu.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
tamir kitiyle iç palleri değişebilirsin Emre Akçayın dedigi sistemle. + olarak yag sogutusunada el, at aşırı ısı oluştugu ve yetersiz için yagsız kaldın muhtemelen.
 

OzgurGunes

New member
Katılım
28 Eki 2015
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
[MENTION=555]Emre Akçay[/MENTION] [MENTION=1547]Berkan[/MENTION] turboyu tamir ettirmek için İzmir'de Egeturbo diye bir yer var oraya göndereyim diyorum, adını çok methettiler, 350-600 lira arası fiyat verdiler, açıkçası turboyla oynayacak el becerim yok, yazılımı sildirip stock olarak kullanayim diyorum, hem yakıt tüketimi düşer hem de servise 10 değilde 15 binde bir giderim, yaptırsam bile turboyu ilerde gene sorun çıkaracak gibime geliyor, aracın intercooler ı saçma sapan yerleştirildiği için stock haline anca yetecek seviyede bence, öğrenci olduğum için aracın modifikasyonuna ayıracak paramda yok açıkçası:( Bekir Osmanpaşaoğlu bana aracın orijinal yazılımını maille gönderdi şu an, yarın da onla biraz sohbet edip turbonun neden cortladığı hakkında fikir yürütmeye çalışacağım, ama şu anlık aklımda orijinal yazılımı bir yere gidip yükletmek var, sonra turbo cortlayana kadar kullanıp sıfır turbo alayım diyorum, Garrett Türkiye distrübitörlüğü aradım bugün bana kdv dahil 1947 TL fiyat verdiler. https://www.youtube.com/watch?v=4NiSquD1dGE bu top speed den hemen sonra gelen ses, bu da şu anda bu arabayla tıpa tıp aynı gelen ses https://www.youtube.com/watch?v=t9U9WHD3MeM dün sesin kaynağını kontrol ettim, ya direk turbodan geliyor ya da turbodan çıkıp intercoolera giden borudan geliyor emin değilim, Bekir bey turbonun contalarında bozukluk olabileceğini öne sürdü.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
Ses tam turbo sesi gTurbo hortumlarını falanda bi kontrol ettirebilirsin kacak vardır belki. Birde egzozdan cıkan duman durumun nasıl ne renk ? Egeturboya git konus yapılcak seyi gör hatta bekleyebilebilirsin zamanın olursa
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
[MENTION=2549]OzgurGunes[/MENTION] Geçmiş olsun. Forumda yazılımlı olupta turbom gitti diyen bir arkadaş çıktı sonunda. Bu benim son 6 ayda duyduğum 5. oldu. Benim ceedi yazılımlı 10,000 km kullanmıştım ve satarken experde yüksek basınç hatasını görmüştük. Ben de arkadaş gibi top speed yapmıştım tabiki. Haata uzun yolda hatırı sayılır şekilde yüksek hızlardada kullanmıştım. Artık yazılım işinin kesinlikle zararlı olduğuna kanaat getirdim.
 

ybncii

New member
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Ses tam turbo sesi gTurbo hortumlarını falanda bi kontrol ettirebilirsin kacak vardır belki. Birde egzozdan cıkan duman durumun nasıl ne renk ? Egeturboya git konus yapılcak seyi gör hatta bekleyebilebilirsin zamanın olursa
Aslında yazılım işi zararlı değil zararlı olan amacına uygun kullanılmayan yazılım işidir bence. 128 hp olan bir araçtan 170 hp güç alıyorsunuz motoru yeniden haritalandırıyorsunuz ama mekanik aksama dokunmuyorsunuz. Bu arakadaş öyle yapmıştır demiyorum ama çoğu kişi hem maliyet açısından hemde erken sonuç almak açısından böyle yollara başvuruyor. Bu iş biraz vakit istiyor sanırım. Böyle bir artışta muhakkak turbonun basıncındada bir artış olacak. Bu artış turbonun sınırları içerisindemidir bakmak lazım. Turboyu büyütmek gerekiyormu. İntercooler ne durumda hacmi yeterlimi. Hepsi bence başlı başına bir bütün olarak ele alınması gerekiyor.
 

Emre Akçay

New member
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
329
Tepkime puanı
13
Puanları
0
Yaş
33
Konum
Edirne
Benim araçta DP,kutu içi filtre,custom son susturucu, yazılım vardı. 500 km yol yaptım turbom gittiydi. Bu iş şans işi birazda. Özgür egsoz dumanı ne renk. Beyaza yakın yada beyaz renk duman atıyordu bende. Düdüklü tencere gibi de ötüyordu turbo.
 

OzgurGunes

New member
Katılım
28 Eki 2015
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
[MENTION=1857]slhyldz[/MENTION] vallahi büyük konuşacağım ama Paşaoğlu yazılım işini bilmiyor, en azından benim araba için bilmiyor, 115 liğide 128 liğide yazılımla 170 hp yapmış, sanayiye gidip 2 motor arasındaki turbo farkına baktığım zaman neredeyse iki katıydı! Zaten söyledikleri değerlerede ulaşmıyor verdikleri değerler, imzamdaki verileri çok güvendiğim sürekli kalibrasyonları yapılan bir dynodan aldım [MENTION=2617]ybncii[/MENTION] bana aracın önceki sahibi bu forumda sözü geçen bir abimizle paşaoğluna gittiğini, yazılım için 1 gününü verdiğini söyledi ama o günü aracın ömrünü kısaltmak için vermişler heralde, birde dynocum arabayı test ederken bugüne kadar gördüğüm en verimli yazılım falan dedide artık şüpheliyim, 2000km de turbo patladı, turbo standart 1.3 bar basıyorken 1.5 bara yükseltmişler, turbo benim fikrime göre zaten sınır basınçlarda çalışan bir turbo, intercoolerda stock haline anca yetiyor aracın, o yüzden belki daha az değerler alarak yazılım yapmak daha sağlıklı bu araç için [MENTION=555]Emre Akçay[/MENTION] aracımın motoru euro 4 öncelikle, o yüzden dpf yok, sabah ilk çalıştırmada bayağı beyaz duman atıyor ama günlük kullanımda herhangi bir duman atmıyor, sadece yazılımdan kaynaklı gaza abanınca siyah duman atma sorunu var.
 

Emre Akçay

New member
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
329
Tepkime puanı
13
Puanları
0
Yaş
33
Konum
Edirne
Benimde Euro 4 tü. Gaza basınca değilde motor ısındıktan sonra dahi beyaz duman atıyordu benim araba. Yanık mazot gibi koku vardı zaten. 1-2 km yol yapamadan stop etti yolda kalmıştım. CRDI motorlarda sadece yazılım yaptırmak sıkıntılı. Intercooler, yağ soğutucu ne varsa değiştirmek lazım ki sorunsuz verimli olsun.
 

ybncii

New member
Katılım
7 Ara 2015
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
@slhyldz vallahi büyük konuşacağım ama Paşaoğlu yazılım işini bilmiyor, en azından benim araba için bilmiyor, 115 liğide 128 liğide yazılımla 170 hp yapmış, sanayiye gidip 2 motor arasındaki turbo farkına baktığım zaman neredeyse iki katıydı! Zaten söyledikleri değerlerede ulaşmıyor verdikleri değerler, imzamdaki verileri çok güvendiğim sürekli kalibrasyonları yapılan bir dynodan aldım @ybncii bana aracın önceki sahibi bu forumda sözü geçen bir abimizle paşaoğluna gittiğini, yazılım için 1 gününü verdiğini söyledi ama o günü aracın ömrünü kısaltmak için vermişler heralde, birde dynocum arabayı test ederken bugüne kadar gördüğüm en verimli yazılım falan dedide artık şüpheliyim, 2000km de turbo patladı, turbo standart 1.3 bar basıyorken 1.5 bara yükseltmişler, turbo benim fikrime göre zaten sınır basınçlarda çalışan bir turbo, intercoolerda stock haline anca yetiyor aracın, o yüzden belki daha az değerler alarak yazılım yapmak daha sağlıklı bu araç için @Emre Akçay aracımın motoru euro 4 öncelikle, o yüzden dpf yok, sabah ilk çalıştırmada bayağı beyaz duman atıyor ama günlük kullanımda herhangi bir duman atmıyor, sadece yazılımdan kaynaklı gaza abanınca siyah duman atma sorunu var.
yazılım 170 hp diyebilir ama bu yola aktarılan değer değildir orasını iyi özümsemek gerekir. Detaylı anlatımları mevcuttur çeşitli platformlarda. 115 hp olan bir araçtan sadece yazılımla 170 hp güçalmak benim gözümde tamamen intihardır. Tamam bu iş zevk işi ama kardeşim aracı gıdıklarken sadece yazılımı değil motoruda biraz gıdıklamak lazım diye düşünüyorum. şimdi paşoğlunun sitesine baktım dediğiniz gibi hepsine aynı değerleri basmış gitmişler. Bu demek değildirki paşaoğlu kötü bir firmadır. Ama sanki her marka her modele aynı ilgiyi göstermiyorlar gibime geliyor.
 

OzgurGunes

New member
Katılım
28 Eki 2015
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
yazılım 170 hp diyebilir ama bu yola aktarılan değer değildir orasını iyi özümsemek gerekir. Detaylı anlatımları mevcuttur çeşitli platformlarda. 115 hp olan bir araçtan sadece yazılımla 170 hp güçalmak benim gözümde tamamen intihardır. Tamam bu iş zevk işi ama kardeşim aracı gıdıklarken sadece yazılımı değil motoruda biraz gıdıklamak lazım diye düşünüyorum. şimdi paşoğlunun sitesine baktım dediğiniz gibi hepsine aynı değerleri basmış gitmişler. Bu demek değildirki paşaoğlu kötü bir firmadır. Ama sanki her marka her modele aynı ilgiyi göstermiyorlar gibime geliyor.
Tekere aktarılan 130 hp çıktı hocam, benim dediğim motordan çıkan değer
 

OzgurGunes

New member
Katılım
28 Eki 2015
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Benimde Euro 4 tü. Gaza basınca değilde motor ısındıktan sonra dahi beyaz duman atıyordu benim araba. Yanık mazot gibi koku vardı zaten. 1-2 km yol yapamadan stop etti yolda kalmıştım. CRDI motorlarda sadece yazılım yaptırmak sıkıntılı. Intercooler, yağ soğutucu ne varsa değiştirmek lazım ki sorunsuz verimli olsun.
aynen katılıyorum, arkadaşımın Linea 1.6 mjet 115 hp yazılım yaptırdı 140 oldu, intercooler büyük geldiği için yazılımdan önce çok fazla turbo lag vardı, bide yolda giderken kaloriferi açınca motor sıcaklığı düşüyordu, bende ısındı mı motoru kapatmadığınız sürece hararet düşmüyor, ne yazılımdan önce ne de sonra gram turbo lag yoktu ki bu da zaten intercooler ın standart haline anca yettiğini gösteriyor.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Bu yazılım işi geçen sene aylarca konuşuldu tartışıldı. Mantığıma aykırı bulduğum halde merakımdan ( ne gelirse...) yaptırdım ve denedim. Ben zararlı ve yararsız olduğuna kesinlikle kanaat getirdim. Bazı arkadaşlar uzun kilometreler binebilir. Bence tamamen kullanım ile alakalı ama yıllar sonra bu yazılımdan kaynaklı kesin sorun yaşaşacak bir araçları var.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
[MENTION=2549]OzgurGunes[/MENTION] Bu arada aracını yazılımsız kullancaksan git yetkili serviste yazılım attır. son halini güncellesinler bence.
 

OzgurGunes

New member
Katılım
28 Eki 2015
Mesajlar
35
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
28
Şimdi yetkili servisi aradım, kesinlikle yazılım uygulamalarında orijinale dönüşte yardımcı olmuyoruz dediler. Remaps'i aradım orijinal yazılım elimde diye, geçiş için 300 lira istediler, battım ben yav :(
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
genel olarak crdi'lerin turbosu intercoolerı falan sıkıntılı değil olusan sorunların cogu patlayan catlayanların nedeni yağ sıcaklıgı. yag sogutucusuna gerekli düzenleme geliştirmeleri yaptıktan sonra sıkıntı olmaz veya diger secenek basıncı 170 hp lere gelecek kadar değilde 150 160 lara gelecek kadar diye belirtirseniz onada gerek kalmaz güç var diye limitine dayayıp köküne kadar kullanmamak lazım bazı seyleride.
yoksa standarttada dayanıksız olurdu, bende senin gibi ankara gişelerden cıkıp istanbul gişelerden girene kadar 2.5 saatte 2 tuvalet molası dısında ayagımı gazdan çekmedim sürekli 150-200 arası gittim, catlayıp patlıcak olsa 50 kere giderdi benim turboda:)
 
Üst