Trafikte bunu yapana hapis cezası geliyor

branke

New member
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
156
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Kaynak: İnternet Haber



Emniyet Genel Müdürlüğü, kurallara aykırı biçimde kısa aralıklarla birçok kez şerit değiştirip trafikte vatandaşların can ve mal güvenliğini tehlikeye atan sürücülere 2 yıla kadar hapis ve bin 400 lira para cezası verilmesini öngören yeni bir düzenleme ha




Emniyet Genel Müdürlüğü, trafikte "makas atma" olarak da bilinen kısa aralıklarla birçok kez şerit değiştirip vatandaşların can ve mal güvenliğini tehlikeye atan sürücülere, 2 yıla kadar hapis ve bin 400 lira para cezası verilmesini öngören yeni bir düzenleme hazırladı.
Daha önce alkollü araç kullanma, hız ve emniyet kemeri ihlallerine verilen cezayı arttıran düzenlemeler hazırlayan Emniyet Genel Müdürlüğü, en fazla ölümlü kazaya yol açan ihlallerden biri olan "kısa aralıklarla birçok kez şerit değiştirmenin" cezasını ağırlaştırmak için harekete geçti.
Karayolları Trafik Kanunu'nda değişiklik yapılmasını öngören düzenleme, İçişleri Bakanlığınca da uygun bulunursa Meclis'e sevk edilecek.
2 YILA KADAR HAPİS, BİN 400 LİRA CEZA
Düzenleme yasalaşırsa, Karayolları Trafik Kanunu'nun karayollarında trafiğin akışını düzenleyen 46. maddesi ve ilgili yönetmeliklerde yapılacak değişikliklerle, kurallara aykırı biçimde kısa aralıklarla birçok kez şerit değiştiren sürücülere, bin 400 lira para cezası verilecek.
Düzenlemeyle trafikte "makas atarak" ilerleyen sürücüler hakkında ayrıca, vatandaşların can ve mal güvenliğini tehlikeye attıkları gerekçesiyle Türk Ceza Kanunu'nun (TCK) 179. maddesinden işlem yapılacak.

Trafik güvenliğini tehlikeye atanlara verilecek cezaları belirleyen TCK 179'da "Kara, deniz, hava veya demiryolu ulaşım araçlarını kişilerin hayat, sağlık veya malvarlığı açısından tehlikeli olabilecek şekilde sevk ve idare eden kişi, iki yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır" hükmü yer alıyor.
Kurallara aykırı biçimde kısa aralıklarla birçok kez şerit değiştirme ihlali de TCK 179 kapsamına alınacak ve sürücüler, bu maddeden yargılanacak.
İHLAL TESPİT EDİLECEK

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Uygulama ve Denetleme Daire Başkanlığınca hazırlanan düzenlemenin ardından polis, trafikte "makas atan" sürücüleri tespit ettiği an, plakaya para cezası yazabilecek.
Mahkemenin hapis cezası uygulayabilmesi için tek başına şikayet yeterli olmayacak. İhlalin ispatı için çevredeki MOBESE ya da güvenlik kameralarının çektiği görüntüler mahkemeye delil olarak sunulacak. Araçtaki yolcu veya çevredeki vatandaşların telefonla çektiği görüntüler de delil kabul edilecek.
Ceza 2 yıldan az olduğu için sürücü cezaevine girmeyecek, hükmün açıklaması geri bırakılacak. Ancak 5 yıl içinde aynı suçu tekrar işlerse hapis cezası uygulanacak.
Trafik Uygulama ve Denetleme Daire Başkanlığınca hazırlanan düzenlemeyle, trafikte kısa aralıklarla kontrolsüz biçimde şerit değiştiren sürücülerin yol açtığı kazaların azaltılması hedefleniyor.




Yorumlar:


  • nickim 22 Haziran 2014 Pazar 12:34

    şimdi efendim emniyetin derdi sadece hükümete gelir yaratmaktır, insan hayatını düşünmedikleri 1400 tl ile belli oluyor zaten. makas atmak doğru değildir, yalnız sol ve orta şeritleri babasının arazisi sanıp 50 ile 70 ile tıkayan sözüm ona sürücüler neden görülmez? geçen bayramda istanbuldan ankaraya giderken binlercesini gördüm , otobanda en sol şeriti 50 ve 70 km'lerde kapatıp trafiği felç ettiler. böyle sürücüler kesinlikle makası da cezayı da hakediyorlar. devletin bu işe sadece para cezası yazacağım gözü ile bakması sadece gelir kapısıdır, zira devleti yönetenlerin vatandaşın durumu, cebi , hayatı nasıl diye bir derdi yoktur. sadece arkadaşlar vatandaşı nasıl daha iyi sağarız, onun derdindedirler. 70 ile gidilecek yolda 200 ile giden bakab ve milletvekiline ceza yazabiliyorlar mı?
    Cevapla

  • işteturgutlu 22 Haziran 2014 Pazar 12:24

    bu araç önlerine kamera şart.. o kadar trafik cenavarı varki..............
    Cevapla

  • asistanbul58 22 Haziran 2014 Pazar 12:23

    araçlarda ön cam kamera mecbur olmalı rusya gibi, o kamera delil sayılmalı, trafikde sivil trafik aracı kameraya almalı, mobesa kayıtları tıtızlıkle cezaya çevrilmeli vs. bakın bu serseriler bu hareketei yapacakmı?
    Cevapla

  • gerçekler 22 Haziran 2014 Pazar 12:22

    polis akp'ye nasıl hizmet ederim derdinde. devlete, vatandaşa hizmet yok. maalesef kanun, kural var ama uygulama yok. trafikte gördüğümüz canavarları kaç kere ihbar ettik, tık yok. direksiyon başında sigara içmek de cezalık bir durum. bundan dolayı ceza alanlar bir elin parmak sayısını geçmez. hem cezayı yiyen vatandaş basar tokadı polisçiğe. polis de özür diler olur biter. maalesef şu an ülkemin durumu bu.
    Cevapla

  • Yasalar Devleti 22 Haziran 2014 Pazar 11:53

    Çok güzel. En ufak şeyleri bile düzenleyen kanunlar çıkarılmalı ve daha da önemlisi harfiyyen uygulanmalıdır. Lafta kalmamalı. Trafik magandaları hapse atılmalıdır. Bu ülkede görgü ve saygı ancak cezayla öğretilebilir.
    Cevapla
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Makasa şiddetle karşıyım ama buna rağmen keyfi olarak değil zorunluluktan yapmışlığım da vardır. 50 km hızla sol şeritte gidip sellektör, korna, el kol hareketleri gibi bir çok uyarıyı dikkate almayıp bildiğinden şaşmayan sürücü tabir edilen kişilerin keyfini bir süre bekledikten sonra, ömrümü o aracın arkasında tüketmeyeceğimi düşünüp kibarca makasımı atarım. Sürekli sol şeridi meşgul etmeyin yazılarına karşı bunu yapanlara da bir ceza var mı acaba?
 

branke

New member
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
156
Tepkime puanı
29
Puanları
0
Makasa şiddetle karşıyım ama buna rağmen keyfi olarak değil zorunluluktan yapmışlığım da vardır. 50 km hızla sol şeritte gidip sellektör, korna, el kol hareketleri gibi bir çok uyarıyı dikkate almayıp bildiğinden şaşmayan sürücü tabir edilen kişilerin keyfini bir süre bekledikten sonra, ömrümü o aracın arkasında tüketmeyeceğimi düşünüp kibarca makasımı atarım. Sürekli sol şeridi meşgul etmeyin yazılarına karşı bunu yapanlara da bir ceza var mı acaba?



Olmalı!!

Yurt dışında sol veya sağ (memleketine göre)şerit geçiş şerididir, meşgul edemezsin ve cazaya tabidir.

Daha geçen günlerde kısa bir yoculuk yaptım, hızlı gitmedim, kimse de bana selektör yapmadı "yol ver" diye.

Sağ şeritteydim de ondan.


Karşılıklı saygı yoksa olmaz..



Bir konu daha açacaktım yayaya çarpan bir araba hakkında, burada söyleyeyim bari:



Telefonle konuşurken karşıya geçmeye çalışan bir bayana araba çarpıyor.


Hani araba sürerken telefonla konuşmak yasak ya, yayaların da telefonla konuşurken yürümeleri yasaklanmalı. (başıma gelen bir olay var, anlatırım başka bir zaman)


Ama söyle, bayanı 40 metre uzaklığa savurmak için ona kaç kilometre hızla çarpmak gerek? Şehir içinde?



Detay Cumhuriyet gazetesinde.

MAZARET KABUL ETMEZ BU!!
 

Herakles

New member
Katılım
7 Haz 2014
Mesajlar
54
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Yaş
43
Makas olayını genelde haddinden fazla yavaş giden araçlara yapıyorum ama bu kanununun yasalaşması zor gibi millet isyan bayrağı çeker valla... :)
 

ibrakbulut

New member
Katılım
18 Ara 2013
Mesajlar
138
Tepkime puanı
17
Puanları
0
Konum
Istanbul-Anadolu
Makas atmak, gençliğin verdiği bir hata yaptığımız oluyordu maalesef. Yapmamaya çalışıyorum ve yaparsam da sonunda kaza yapmasakta pişmanlık oluyor ya diyorsun bi hata yapıp başkasına sebep olabilirdim. Çareyi küçük hatırlatıcı yazılar asıyorum göz önüne. Gördükçe hatırlıyor insan.

Sol şeridi kapatıp gidenler için, ne desek fayda etmez. Arkasından çok yakın gitsek farkedip şerit değiştirsin diye taciz oluyor, sağından geçsek makas oluyor :)

Polislerimiz için, her insanın iyisi kötüsü vardır. Bizden önce kimlerle uğraşmıştır belki de sonra biz ne desek fayda etmez. Tek sevmediğim devlet adına çalışan araç çekicileridir. Ben uygunsuz yere park ediyorsam , 20 metre arkadaki arabayı neden çekmiyorsun diye sorarlar adama :)

Sadece cezaları arttırmakla işler yürümez, sıkı ve doğru denetimler gerekiyor.

Saygılarımla
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
çıksa bile kontrolü vs neye göre olucak orta seride gectim hadi 2 saniye sonra onume biri atladı tekrar sola geçtim o atlayan arkadası geçip bidaha saga geçtik hadi noldu al sana makas :)

sigara yasagından farklı olmaz heralde kaç kişiye sürücü koltugunda sigaradan ceza kesildi acaba bunada oyle olur
 

ceronimo1978

New member
Katılım
4 Ağu 2011
Mesajlar
716
Tepkime puanı
103
Puanları
0
Yaş
46
Konum
istanbul
Yanındakiyle paralel giden, arkadan selektör yaptıkça ısrarla yol vermeyen, sol şeridi parselleyen amcalar ablalar yurttaşlara ceza kesilmeyecekse eğer bu ceza hiç bir şekilde anlamlı değil. Her ne kadar makas atıp trafiği tehlikeye sokmak suçsa haddinden yavaş ve yanlış şerit seçenede ne bileyimen az yıl 1 yıl yada 700 TL ceza versinler.Yanlışmıyım ????
 

ERGE

New member
Katılım
3 May 2014
Mesajlar
244
Tepkime puanı
39
Puanları
0
Yaş
42
Makasa şiddetle karşıyım ama buna rağmen keyfi olarak değil zorunluluktan yapmışlığım da vardır. 50 km hızla sol şeritte gidip sellektör, korna, el kol hareketleri gibi bir çok uyarıyı dikkate almayıp bildiğinden şaşmayan sürücü tabir edilen kişilerin keyfini bir süre bekledikten sonra, ömrümü o aracın arkasında tüketmeyeceğimi düşünüp kibarca makasımı atarım. Sürekli sol şeridi meşgul etmeyin yazılarına karşı bunu yapanlara da bir ceza var mı acaba?
Gözlemimi paylaşmak istiyorum. Genelde bu tür davranışları gösteren 60 yaş üstü refleksleri zayıflamış sürücüler veya birkaç denemeden sonra ehliyetini alabilmiş bayan sürücüler. Ve bence!!!
Hız sınırının 120 km olduğu bir yolda en sol şeritte 60 km'yle tin tin giden sürücüler, 120 km hızla makas yapan Şoförlerden daha tehlikeli... Tabi iki davranış eğilimi de yanlış.
Sırf hava olsun diye veya kendini tatmin etmek için makas yapan şoförlerin ehliyeti alınmalı. Diğer acemi sürücülere ehliyet verilmemeli. Refleks, görme ve işitme yönünden zayıflayan sürücülerin de ehliyetleri alınmalı bence...
Saygılar...
 

berkan1981

New member
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
898
Tepkime puanı
168
Puanları
0
Yaş
42
Konum
istanbul
Herkes piskotecnich belgesi almali bunun cozumu bu

sabır ve zaman herşeyin ilacıdır !!!
 
Üst