Soğuklar başladı, aracım çok zor çalışıyor.

argovolkan

New member
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
304
Tepkime puanı
20
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Ankara
Birkac gündür eksilerinaltına düştü hava. Sabahları 25-30 saniye marşa basmadan çalışmıyor. Araba marş aldığı sırada bayagı duman çıkıyor. Normalmi bilemiyorum, daha önce dikkat etmedim hiç. Marşa basarkende sürekli akü ışığı yanıyor, odamı normaldir acaba. Yarın servise gitmeden size danışmak istedim. Geçen sene kışın da oluyodu ama 4-5 saniye en fazla, bu sene bayağı arttı.
 

Emre Akçay

New member
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
329
Tepkime puanı
13
Puanları
0
Yaş
33
Konum
Edirne
Benim aracım 13 gündür -2 derece havada duruyordu. Hiç çalıştırmadım. Geçen deneyim dedim tek marşta 2-3 saniyede çalıştı. Akünün durumunu kontrol ettirin bence.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Birkac gündür eksilerinaltına düştü hava. Sabahları 25-30 saniye marşa basmadan çalışmıyor. Araba marş aldığı sırada bayagı duman çıkıyor. Normalmi bilemiyorum, daha önce dikkat etmedim hiç. Marşa basarkende sürekli akü ışığı yanıyor, odamı normaldir acaba. Yarın servise gitmeden size danışmak istedim. Geçen sene kışın da oluyodu ama 4-5 saniye en fazla, bu sene bayağı arttı.
Volkan bey bence o kadar uzun süre marşa basıp çalışmaması normal değil.Bence aküde sorun olsa yada zayıf olsa o kadar süre marşa basamazsınız zaten ve araç çalışana kadar akü lambası sönmüyor diye hatırlıyorum.Soğuk belki etkiliyor olsada uzun süre marşa basılan ve yanıp patlamadan içerde biriken onca yakıtın çalıştığı esnada bu şekilde egzosdan çıkması normal.Mesela benim araç -1,-2 derecede tüm gece ayazda durdu sabah ilk kontakta 1-2 saniyede çalıştı.Fikir vermeyi çok isterdim ancak en temizi tabii ki servisin görmesi.
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Volkan akü, yakında bana arkadan el sallarsın moduna girmiş. :D
Benim akü bu sabah el sallamadın gitti. :D
Ben de takviye ile sanayiye gidip kendisi ile vedalaştım. Bana maliyeti arkadaş hatırına 170 Tl. :)
Neymiş kia da orjinal akü ancak 3.5 yıl civarı gidiyormuş.
 

argovolkan

New member
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
304
Tepkime puanı
20
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Ankara
Aküde sorun yokmuş.. Kızdırma bujileri bozulmuş(yanmış), 4 taneymiş değişmesi gerekiyormuş. 2 tanesini söktüler ama diğer ikisini sökemediler. Genleştiğinden dolayı sökemiyorlarmış, biraz daha zorlarsak kırılır dedi usta arkadaş. Çözüm olarakta motor üst kapağın sökülerek çıkarılması gerek dedi.. O şekilde 1500 tl masraf çıkarmış.. Şimdilik sadece 2 tanesini taktırttım. Maddi ve manevi(Havaların Soğuklugu) olarak rahatlayınca mecbur söktürücez sanırım. Bir kaç gün deneyim, sıkıntı çıkmazsa yaza, çıkarsa hemen götürücez artık..
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Aküde sorun yokmuş.. Kızdırma bujileri bozulmuş(yanmış), 4 taneymiş değişmesi gerekiyormuş. 2 tanesini söktüler ama diğer ikisini sökemediler. Genleştiğinden dolayı sökemiyorlarmış, biraz daha zorlarsak kırılır dedi usta arkadaş. Çözüm olarakta motor üst kapağın sökülerek çıkarılması gerek dedi.. O şekilde 1500 tl masraf çıkarmış.. Şimdilik sadece 2 tanesini taktırttım. Maddi ve manevi(Havaların Soğuklugu) olarak rahatlayınca mecbur söktürücez sanırım. Bir kaç gün deneyim, sıkıntı çıkmazsa yaza, çıkarsa hemen götürücez artık..
Sorunun kısmen çözülmüş olmasına sevindim.Dediğim gibi yaşanan sıkıntı akü ile alakalı bir belirti değil.Direk olarak sebebi budur diyemem ama ben her ne kadar kızdırma bujileri ısıttıktan sonra devre dışı kalıyor deselerde marş basılmayacaksa o konumda bekletmemeye özen gösteriyorum çünkü diğer marka araçlarda da kızdırma buji arızasına sık rastladım İlk etapta üst kapağın açılmadan deneme şansınızın olması bence iyi olmuş hem masraf yüksek hemde kapak açma olayını nedense oldum olası sevmiyorum.Umarım tekrar sıkıntı çıkarmadan keyifle kullanırsınız.
 

argovolkan

New member
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
304
Tepkime puanı
20
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Ankara
Evet dediğiniz gibi akü ile ilgili bir sıkıntı çıkmadı, ısrarla iki kere kontrol ettirdim, bir sorun yok dediler. Kapak açma dedikleri motor sökme gibi bir şeymi oluyor, yani kötü birşey mi? Bu arada bu sabah -7 derecede tek seferde çalıştı araba. Kaç gündür çalışmıyordu. Değişen 2 kızdırma bujisi işe yaradı galiba. Servisteki teknik arkadaş soğuk havalarda kontağı iki kere aç kapat diye tavsiyede bulunmuştu(Yani iki kere kızdır bujiyi demişti). Bu sabah öyle yaptım..
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Evet dediğiniz gibi akü ile ilgili bir sıkıntı çıkmadı, ısrarla iki kere kontrol ettirdim, bir sorun yok dediler. Kapak açma dedikleri motor sökme gibi bir şeymi oluyor, yani kötü birşey mi? Bu arada bu sabah -7 derecede tek seferde çalıştı araba. Kaç gündür çalışmıyordu. Değişen 2 kızdırma bujisi işe yaradı galiba. Servisteki teknik arkadaş soğuk havalarda kontağı iki kere aç kapat diye tavsiyede bulunmuştu(Yani iki kere kızdır bujiyi demişti). Bu sabah öyle yaptım..
Kızdırma bujisi bence dizel araçların en önemli parçası.Araç çok soğukta ve tüm gece ayazda kaldığı zaman nadiren 2 defa kızdırma olayını yapıyorum ancak çok işe yaradığını düşünmüyorum fabrika bunu yaparken bizden fazlası ile düşünmüştür.Motor sağlıklı ise herhangi bir sorunu yok ise bir kere kızdırma bile çalışması için fazlası ile yeterlidir yeter ki kızdırma bujileri sağlıklı çalışsın.Ancak kilometresi yüksek,bakımları düzgün olmayan ve kompresörü düşük araçlarda çalışma zorluğu ister istemez oluyor.Kapak açmak kötü birşey demek değil ancak maliyet artmasına ve işlem süresinin uzamadın neden oluyor.Üst kapak açmak daha kolay ve derinlemesine bir işlem değildir.Ancak silindir kapağı sökülmesi hemen hemen motorun yarısının inmesi demek.Bunların inmeside dediğim gibi sorun değil ancak silindir kapağının taşlanması,contaların değişmesi masrafı arttırıyor tabi başka sorunlarda çıkmaz ise:)
 

argovolkan

New member
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
304
Tepkime puanı
20
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Ankara
Teşekkür ederim Serkan bey verdiğiniz bilgiler için.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
Evet dediğiniz gibi akü ile ilgili bir sıkıntı çıkmadı, ısrarla iki kere kontrol ettirdim, bir sorun yok dediler. Kapak açma dedikleri motor sökme gibi bir şeymi oluyor, yani kötü birşey mi? Bu arada bu sabah -7 derecede tek seferde çalıştı araba. Kaç gündür çalışmıyordu. Değişen 2 kızdırma bujisi işe yaradı galiba. Servisteki teknik arkadaş soğuk havalarda kontağı iki kere aç kapat diye tavsiyede bulunmuştu(Yani iki kere kızdır bujiyi demişti). Bu sabah öyle yaptım..
Moturun üstünü sokmek diyebiliriz motor yerinde durur. plastik kapak sokülür külbütör kapagı cıkar ve bikacı daha

kısaca pistonun üstüne oturan kapak soktüklerinde pistonun gozukcek kıvamdadır
 

argovolkan

New member
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
304
Tepkime puanı
20
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Ankara
Birkaç gündür kullanıyorum araba tek seferde çalışıyor, Ankaranın gece soğuğuna rağmen.. Ama aklımda hep o bozuk 2 kızdırma bujisi kalıcak, yaza doğru değiştirtcem heralde onlarıda üst kapağı söktürüp..
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Birkaç gündür kullanıyorum araba tek seferde çalışıyor, Ankaranın gece soğuğuna rağmen.. Ama aklımda hep o bozuk 2 kızdırma bujisi kalıcak, yaza doğru değiştirtcem heralde onlarıda üst kapağı söktürüp..
Volkan bey güzel haberlerinize sevindim:) Ankara'nın gece ayazını az çok biliyorum,ona rağmen tek seferde çalışıyorsa içinizde kalmasın.Sorun olsa zaten yine aynı sıkıntıyı azda olsa yine yaşardınız.Bakım zamanı geldiğinde hepsine baktırırsınız artık.Önemli olan ilk etapta şu kış zamanını sorunsuz atlatmak.
 

beyazgolge

New member
Katılım
30 Eki 2011
Mesajlar
15
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
kayseri
Birkaç gündür kullanıyorum araba tek seferde çalışıyor, Ankaranın gece soğuğuna rağmen.. Ama aklımda hep o bozuk 2 kızdırma bujisi kalıcak, yaza doğru değiştirtcem heralde onlarıda üst kapağı söktürüp..
bende de soğuklar başladıktan sonra olmaya başladı 3. marşta ancak alıyor bulunduğum yerden dolayı şimdilik servise gidemiyorum umarım sadece ısıtma bujileridir bu arada ısıtma bujilerinin tanesi ne kadarmış acaba birde yetkili serviste mi yaptırdınız tşkler
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
öbür konuya yazdım burayada yazıyım buji harici aküdende olma ihtimali çook yüksek ..
çok ilginc bu akü olayı kimisinde sorunsuz kimisinde sorunlar yasanabiliyor
 

argovolkan

New member
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
304
Tepkime puanı
20
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Ankara
bende de soğuklar başladıktan sonra olmaya başladı 3. marşta ancak alıyor bulunduğum yerden dolayı şimdilik servise gidemiyorum umarım sadece ısıtma bujileridir bu arada ısıtma bujilerinin tanesi ne kadarmış acaba birde yetkili serviste mi yaptırdınız tşkler
Bence sorun aküden çıksa daha iyi, tanesi serviste 100 tl..İşçilik dahil 450 tl fiyat verdiler.
 

BURAK POYRAZ

New member
Katılım
19 Mar 2013
Mesajlar
36
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
benim aracım da swmotion 100000de.0ın altında sıcaklıklarda calışma problemi oluyor.servis kız.bujıleri dedi.tanesi 90tl.işçilik 80tl dedi.özele gittim aynı buji tanesi 40 tl işçilik 70 tl dedi.
 

tsimen

New member
Katılım
16 May 2011
Mesajlar
94
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
61
Konum
Eskişehir
Aynı parçaları bende 440 tl ye değiştirdim. Sorun halloluyor ancak 35000 km de böyle bir sorunun çıkması normalmidir? Birde bozulan parça kaynıyor çıkmazsa kapak sökülecek deniyor. Bende yapışan bujileri çıkardılar. Yanlız acele işim vardı sonra çıkarırsınız şehir dışına gitmem gerekiyor dediğimde kırılıp motora zarar verme ihtimali olur dediler. Böyle her 35000 km de ısıtma bujisi değiştireceksek işimiz var. Bazı değişimlerdede kapak açmak zorunda kalırlarsa berbat olur. Dizayn hatasımı yoksa her dizel araçta böylemi?
 
Üst