Ses yalıtımı

NEROO1

New member
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
İstanbul
ceed yol sesi konusunda sıkıntım büyük. bunun için önerebilecek bir çözüm arıyorum fikir ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler.




edit : forumda büyük harf kullanmak yasaktır. lütfen bu konuya dikkat edelim.içerik küçük harf ile tekrar düzenlenmiştir.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Ynt: SES YALITIM

Hemen paylaşıma başlamadan önce bir kendinizi tanıtsaydınız daha iyi olurdu....

Ayrıca forumda büyük harf kullanmak yasaktır...

İyi günler...
 

ali gürbüz

New member
Katılım
13 May 2011
Mesajlar
1,555
Tepkime puanı
43
Puanları
0
Yaş
37
Konum
istanbul
Ynt: SES YALITIM

öncelikle tanışma bölümünde tanışma formunu doldurarak kendinizi tanıtırsanız daha iyi olur..

ses yalıtımı için aracın alt tarafına zift kaplatabiliyorsunuz .
 

miqado

New member
Katılım
20 Ara 2011
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
ILGIN
Ynt: SES YALITIM

[quote author=NEROO1 link=topic=1147.msg30632#msg30632 date=1332855645]
ceed yol sesi konusunda sıkıntım büyük. bunun için önerebilecek bir çözüm arıyorum fikir ve önerileriniz için şimdiden teşekkürler.




edit : forumda büyük harf kullanmak yasaktır. lütfen bu konuya dikkat edelim.içerik küçük harf ile tekrar düzenlenmiştir.

[/quote]


Bu konuyu ben de biraz araştırdım,formlardan topladığım yazıları paylaşıyorum.
yalıtım
eskiden toyota corolla aracım vardı ve bu yol sesi beni deli ederdi.
ziebartta yalıtım yaptırdım. tek kelimeyle fiyasko.
bu konuda bayağı bir kafa yordum.
ses kesilebilir mi?
büyük oranda kesilebilir.
fakat asıl zorluklar araç dizaynında düşünülmemiş uygulamanın sonradan araca yamanması.
peki nasıl keseceğiz bu sesi?
önce sesin kaynağı nedir onu bulalım.
1- lastiklerden gelen yol gürültüsü (asıl ses kaynağı)
sesin kaynağını azaltmanın tek yolu araç lastiklerini
yumuşak hamurlu lastiklerle değiştirmek(michellin ya da nokia ben michellin kullandım oldukça iyi)
2- lastiklerden gelen sesin kapordada titreşimle iletilmesi.
kaporta titreşim yapmazsa ses zor iletilir.
peki nasıl titreşmeyecek?
taban ve tavan döşemesi sökülecek , kapı sacları dahil
ziftli plakalar boşluk kalmayacak şekilde ısıtılıp yapıştırılacak
özelikle çamuluk bölümleri kaplanacak
çamurluk bölümlerine çoğu arabada içeriden ulaşamayacaksınız. o nedenle
bu ziftli plakaları dışarıdan yapıştırmayı denemelisiniz(ben bunu yapmadım)
titreşmeyi önledik. şimdi yapmamız gereken sesin yutulması.
ses yutucu malzemeler(yapı marketlerde bulunabilir süngerimsi rulolar)
bu yapıştırdığımız plakaların üzerine serilip döşemeler kapatılacak
3- kapı filtilleri iki sıra olmalı(yani hem kapıda hem de karşıda olmalı)
4-son olarak alttan zift attırabilirsiniz.
bütün bunları yapmak için hem paranız çok olacak
hem vaktiniz çok olacak
hem de kafayı yemiş olmalısınız yoksa olmaz.
sonuç sizi tatmin edecektir.

Ses yalıtımı için kapıya takılan lastik fitillerin içine akvaryumda kullanılan hava hortumlarından geçirmek , motorla göğüslüğün araya izalasyon yapmak, davlonbazlara ve şase altına pütürlü sprey uygulamak, ön cam önündeki yağmur suyu ızgaralarına ve polen filtresi etrafına yalıtım uygulamak, % 70 oranında sesi azaltır. Bu işlemleri profosyonel bir yerde yaptırmak çok pahalıya malolur ama el becerisi olan biri kendi yaparsa malzeme 200 lira civarında tutar.

davlumbazlara yapılan yalıtım pütür denilen spreyle yapılıyor.PÜTÜR ALT KORUMA SPREYİ - SİYAH 500 MLDuyduğuma göre bu yöntemi tavsiye etmeyen arkadaşlarım var , bunun yerine Hani lastik şamriyel mi denir ne denir bu bisiklet lastiklerinin içindeki madde var ya işte onun büyüklerini kesip yapıştırıyorlar davlumbazlara ve bu sprey ile sıkılandan daha çok ses giderdiği söyleniyor , mantıkende öyle olması gerekir ama motor aksamına yapılan birşey varsa sıcaklıkdan ötürü bu şamriyelleri eritme durumu söz konusuysa ısıya dayanıklı olan sprey motora , davlumbazada şamriyel yapıştırılabilir.
Arkadaşlar dün bi dostum kaportacı var onunla görüştüm arabayın altını davlumbazları iyice yıkat gel dedi. Aracı iyice yıkatttıktan sora görüştük aracın ön davlumbazlarını söktü 4 davlumbaza her birine 1 kg olmak üzere koruma maddesi sıktı bu madde seside azaltan cinstendi çünkü ben öyle olmasını istedim. altınada 3 kg sıkıldı egzos hariç altına sıkılması gereken her yere sıktırdım. sora kampanaları boyattım ve ön davlumbazlar felan takıldı ve işlem tamamlandı aracın arkasından şuan hiç teker ve yol sesi gelmiyor. Önlerdede bariz şekilde ses kesildi; ama yinede çok az bir ses var. Çok güzel oldu 150 ytl ye hallaldu. Şuan sıkılan maddenin ismini hatırlayamadım Tam 7kg sıkıldı. Hatırlayınca yazarım. Yanlış anlaşılmnasın zit sıktırmadım servislerin sıktığı maddeden sıkıldı kuruyunca kemik gibi oluyor ve kalın katı bir madde. İsmi aklıma gelirse hemen yazacam şuan hatırımda kalmamış.
Aracı yıkatıyosun özellikle altını ve çamurlukları iyice yıkatıyosun makineyle aracı kaldırıp lastiklerini ve davlumbazları söküyorları söküyorlar. sora yıkatılan yerleri havayla iyice kurutup sıkma işlemi başlıyor bir kat her yere vuruyor hafif kuruyunca yaklaşık 5 dakika sora bi kat daha öyle öyle devam ediyor.

Normalde servisler 2 kat vuruyormuş ben tam 6 kat vurdurdum. bugün baktım iyice kurumuş kemik gibi olmuş.

Aslında normalde 2sadece 2kat vurulunca bir aracın altına ve çamurlukların içine 3 kg yetiyor. Ben yol sesi hiç girmesin diye kalın attırdım tam 7 kg meges kullanıldı. yaklaşık çamurlukların içi ve aracın altı yaklaşık 3 mm belkide daha fazla kalınlaştı ve kuruyunca sıkılan yerde kemik gibi oluyor hava ve ses geçirmiyor ayrıca pas ve su tutmuyor.

valla ben kendim yaptım kardeş kutusu 10 tl 6 adet aldım kaba boşalttım ve fırçayla sürdüm usta işi gibi oldu yoldan içeriye ses falan girmiyo taş çarpmalarına birebir kendin yap derim ama günlerden pazarı seçki sanayide kanala çekebilesin ::))
 

Snaan

New member
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
1,589
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Ynt: SES YALITIM

[quote author=ali gürbüz link=topic=1147.msg30648#msg30648 date=1332864619]
öncelikle tanışma bölümünde tanışma formunu doldurarak kendinizi tanıtırsanız daha iyi olur..

ses yalıtımı için aracın alt tarafına zift kaplatabiliyorsunuz .
[/quote]

zift olayı ne derece etkili abi? hissedilir bir fark olur mu?
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Ynt: SES YALITIM

Olur Sinan...
 

ali gürbüz

New member
Katılım
13 May 2011
Mesajlar
1,555
Tepkime puanı
43
Puanları
0
Yaş
37
Konum
istanbul
Ynt: SES YALITIM

sinan ben yaptırmadım ama yusuf abi yaptırmıştı ziebartta..
o yorumlayabilir bence bu konuyu.aradaki farkı en iyi o bilir.
 
J

Josefsalvatini

Guest
SES YALITIM

Hemde cok faydalı tavsiye ederim
Aslında Metın arkadaşına yaptırdı Hazir ürünler ile daha uygun hem aslında Lift olsa kendimizde yapariz
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Ynt: SES YALITIM

Lift ayarlayalım abi....
 

Hasan

New member
Katılım
16 May 2011
Mesajlar
545
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
Sakarya
Ynt: SES YALITIM

lift buluşması:)
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Ynt: SES YALITIM

yalitim operasyonu ne zaman? ziebarta para vermek istemiyorum :)
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Re: SES YALITIM

Aslinda gercekten ayarlayalim birseyler.... hem gizel bir organizasyon olur hemde isimizi daha ucuza halletmis oluruz....

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Ynt: SES YALITIM

evet mangalda yapariz :) ama bu hafta olmasin fuardayim:)
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Ynt: SES YALITIM

Olur bu hafta sonu yapmayız.... ;D ;D
 

Snaan

New member
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
1,589
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Ynt: SES YALITIM

benim araba gelince yapsak olur mu?
 

NEROO1

New member
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
11
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
İstanbul
Ynt: SES YALITIM

aslında kısaca profesyonel ve ucuz:) nasıl çözülebilir.
ziebart düşündüm bira ama yorumları okuyunca ve google da araştırınca vaz geçtim ve aynı marka araç kullanan arkadaşlara danışatım dedim birde:)
 

enjanka

New member
Katılım
12 Mar 2012
Mesajlar
118
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
43
Konum
İstanbul
Ynt: SES YALITIM

Merhaba arkadaşlar.
Bu konuda son durum nedir? Zira bu arabada beni en çok rahatsız eden şey yol sesi oldu. 70-80 km hızla giderken sorun yok ancak bunun üzerindeki hızlarda, hele 120 km ve üzerinde içeride konuşulanları duymak zorlaşıyor, sesinizi yükseltmeniz gerekiyor ve kısa bir süre sonra başınız şişmeye başlıyor. Var mıdır bir çözümü? Şu pütür denilen maddeyi deneyen oldu mu? Ziebartı ben de araştırdım ama genelde çok fazla memnun kalınmadığını biliyorum. Yaptırıp deneyen var mı? Sadece gövde altı mı yoksa tam yalıtım mı gerekir?
 

Likya

New member
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
55
Tepkime puanı
26
Puanları
0
Yaş
66
Konum
İstanbul
Ynt: SES YALITIM

Ses konusunda bendede sıkıntı var. Çook uzun detaylı olarak paylaşayım. Yorumlarınız beklerim.

Yaklaşık 25 -30 km /h hızlarda başlayan , 80-100 km lerden sonra kaybolan, ayrıca uğıltu şiddeti yolun desenine göre değişen bir durum var.Araç 2000 km de yani daha yeni .

2 ayrı servise gösterdim , araçla ilgiliherhangi bir mekanik problşem olmadığını ( Bilya vs gibi ), lastiklerin yol sesi olduğunu söylediler. Ancak yurt dığı birçok forumda yakınılan ( Her marka arçata var , VW, Ford, Honda, hatta BMW ve Jeep ) bu sıkıntıya bazı kişiler araç altına ve davlumbazlara izolasyon yaptırılarak kısmen çözüldüğünü ( Gittiğim servislerden bir taneside % 40 oranında azalma olabilir ancak demişti). Lastik çaprazlamak için aracın km si daha çok yeni, dolayısıyla çaprazlama işleminin fayda getirmeyeceği de belirtildi -birçok forumda da yazıyor)

Audio-akustik konularıyla ilgili bir kişi olarak konuya yaklaşımımı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Her araç bir kapalı kabindri ve bütün katı cisimlerde olduğu gibi onunda bir rezonans frekansı vardır.

16 Inç jant üzerindeki Michelin energy saver lastiklerin üzerindeki desenlerin de lastiğin yaptığı devir sayısına göre ürettiği bir titrşim oluşmakta. Bu konu aşağıdaki linkte benzer problemi olan müşteriye verilen cevaplar arasında yer almakta . Yani 30 -80 km arasında yol alırken lastiğin döndğü devir hesap edildiğinde lastik sırtı üzerindeki desen -nokta adedinin hava ile sürtünmesinden dolayı yarattığı ses 300-400 Hz ler civarında olmakta ( woow wooow woow veya hummm hummm humm şeklinde oluşan derin bir bass sesi, yani lastğin yolda dönerken yaratığı tırlama sesinden bahsetmiyorum ). Kaymak asfalt yolda bu ses neredeyse yok veya kayda değmeyecek kadar çok çok az. Pütürlü asfaltta veya şehir içinde çok bariz sadece düşük hızda ( 25-ile max 60-80 km ye kadar ve hız yükseldikçe azalacak şekilde )

Aşağıdaki yazıyı okuduğumuzda yaklaşım doğru, lastiğin üzerinde 80 blok luk diş deseni varsa 100 km ye çıktığınızda tekerlek saniyede 14 tur atıyor sn de 1100 hz lik bir ses titreşimi oluşuyor ( 14 X 80 = 1100 ) ve bu frekans aracın kabin rezonans frekansının üzerinde olduğu için duyulmuyor , ama 30 km hıza düştüğünüzde tekerlek sn de 3-3.5 tur atıyor ve frekans da 250 -300 hzlere düşünce özellikle davlumbazlar ve boş bağaj kabini titreşip duduğumuz sesi yapıyor.Aşağıdaki yorum teknik olarak çok doğru. Yani bu gürültüyü üreten kaynağın oluşturduğu rezonans frekansı kabinin rez frekansı ile eşitlendiğimnde duyulabilir gürültü oluşmakta ( Tıpkı hoparlör kabinleri gibi), genelde yapılan uygulamada izolasyon yaptırılarak kısmen kabinin rezonans frekensını daha üst frekenslara çekmek ve dB olarak biraz bastırmak ( Max 5-6 dB kadar olabiliyor )

Link:http://www.kia-forums.com/2011-xm-so...help-tire.html

(Could be just the tread pattern; usually the tread is cut with somewhat random block sizes to dampen the sound and perhaps it's not so effective at low speeds.

For example, the tyres on one of my cars have about 80 tread blocks; at 100 km/h, there's about 14 rotations per second, which could generate a sound at approx. 1100 Hz (2 octaves above middle C). The fact that there is no audible sound means that the tyre designer has done his job.

At lower speeds, you would expect to hear sounds of say, 300 Hz which is the sort of sound that would resonate inside a car with interior dimensions of the order of 1 metre (wavelength of sound at 300 Hz).)

Şimdi ben sizlerle bu konuyu paylaşıp kendi yorumumuda ekleyip sormak istiyorum. Kia club a üye arkadaşların içinde araçlarında bir şekilde bahsettiğim uğultu problemi ile karşılaşanlar mutlaka vardır, benim araçtaki durum la ilgili başka bir CEED 2012 de deneme imkanım olmadı ,( Bir türlü servislerde test aracını denk getiremedik hep birileri almış kullanır durumda ) benzer durum sizlerde nasıl sormak istiyorum.

Ayrıca yukarıdaki teknik yoruma ilaveten benimde aynı bağlamda jantın desen aralıkları ile ilgili bir yaklaşımım var, şöyleki açık aralıklı dilimleri olan jantlarda örneğin 5 dilimli tekerlek 1 tur attığında 5 delik olduğu için 5Hz üretecektir. 10 tur attığında 50 hz yani oldukça dip bir bas ses.
Sorum şu olacak, jant desen aralığı daha sık olan jantlarda ( Örneğin Ford focus, Fiat linea veya Kia Ceed in bazılarında ve 2013 modelinde 10 delik var jantta ) uğultu daha az olabilirmi, bu şekilde jant kullanan arkadaşların yorumunu alabilirmiyim.

İlginize şimdiden teşekkürler

Likya
 

enjanka

New member
Katılım
12 Mar 2012
Mesajlar
118
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
43
Konum
İstanbul
Ynt: SES YALITIM

[quote author=Likya link=topic=1147.msg34084#msg34084 date=1335288619]
Ses konusunda bendede sıkıntı var. Çook uzun detaylı olarak paylaşayım. Yorumlarınız beklerim.

Yaklaşık 25 -30 km /h hızlarda başlayan , 80-100 km lerden sonra kaybolan, ayrıca uğıltu şiddeti yolun desenine göre değişen bir durum var.Araç 2000 km de yani daha yeni .

2 ayrı servise gösterdim , araçla ilgiliherhangi bir mekanik problşem olmadığını ( Bilya vs gibi ), lastiklerin yol sesi olduğunu söylediler. Ancak yurt dığı birçok forumda yakınılan ( Her marka arçata var , VW, Ford, Honda, hatta BMW ve Jeep ) bu sıkıntıya bazı kişiler araç altına ve davlumbazlara izolasyon yaptırılarak kısmen çözüldüğünü ( Gittiğim servislerden bir taneside % 40 oranında azalma olabilir ancak demişti). Lastik çaprazlamak için aracın km si daha çok yeni, dolayısıyla çaprazlama işleminin fayda getirmeyeceği de belirtildi -birçok forumda da yazıyor)

Audio-akustik konularıyla ilgili bir kişi olarak konuya yaklaşımımı sizlerle paylaşmak istiyorum.

Her araç bir kapalı kabindri ve bütün katı cisimlerde olduğu gibi onunda bir rezonans frekansı vardır.

16 Inç jant üzerindeki Michelin energy saver lastiklerin üzerindeki desenlerin de lastiğin yaptığı devir sayısına göre ürettiği bir titrşim oluşmakta. Bu konu aşağıdaki linkte benzer problemi olan müşteriye verilen cevaplar arasında yer almakta . Yani 30 -80 km arasında yol alırken lastiğin döndğü devir hesap edildiğinde lastik sırtı üzerindeki desen -nokta adedinin hava ile sürtünmesinden dolayı yarattığı ses 300-400 Hz ler civarında olmakta ( woow wooow woow veya hummm hummm humm şeklinde oluşan derin bir bass sesi, yani lastğin yolda dönerken yaratığı tırlama sesinden bahsetmiyorum ). Kaymak asfalt yolda bu ses neredeyse yok veya kayda değmeyecek kadar çok çok az. Pütürlü asfaltta veya şehir içinde çok bariz sadece düşük hızda ( 25-ile max 60-80 km ye kadar ve hız yükseldikçe azalacak şekilde )

Aşağıdaki yazıyı okuduğumuzda yaklaşım doğru, lastiğin üzerinde 80 blok luk diş deseni varsa 100 km ye çıktığınızda tekerlek saniyede 14 tur atıyor sn de 1100 hz lik bir ses titreşimi oluşuyor ( 14 X 80 = 1100 ) ve bu frekans aracın kabin rezonans frekansının üzerinde olduğu için duyulmuyor , ama 30 km hıza düştüğünüzde tekerlek sn de 3-3.5 tur atıyor ve frekans da 250 -300 hzlere düşünce özellikle davlumbazlar ve boş bağaj kabini titreşip duduğumuz sesi yapıyor.Aşağıdaki yorum teknik olarak çok doğru. Yani bu gürültüyü üreten kaynağın oluşturduğu rezonans frekansı kabinin rez frekansı ile eşitlendiğimnde duyulabilir gürültü oluşmakta ( Tıpkı hoparlör kabinleri gibi), genelde yapılan uygulamada izolasyon yaptırılarak kısmen kabinin rezonans frekensını daha üst frekenslara çekmek ve dB olarak biraz bastırmak ( Max 5-6 dB kadar olabiliyor )

Link:http://www.kia-forums.com/2011-xm-so...help-tire.html

(Could be just the tread pattern; usually the tread is cut with somewhat random block sizes to dampen the sound and perhaps it's not so effective at low speeds.

For example, the tyres on one of my cars have about 80 tread blocks; at 100 km/h, there's about 14 rotations per second, which could generate a sound at approx. 1100 Hz (2 octaves above middle C). The fact that there is no audible sound means that the tyre designer has done his job.

At lower speeds, you would expect to hear sounds of say, 300 Hz which is the sort of sound that would resonate inside a car with interior dimensions of the order of 1 metre (wavelength of sound at 300 Hz).)

Şimdi ben sizlerle bu konuyu paylaşıp kendi yorumumuda ekleyip sormak istiyorum. Kia club a üye arkadaşların içinde araçlarında bir şekilde bahsettiğim uğultu problemi ile karşılaşanlar mutlaka vardır, benim araçtaki durum la ilgili başka bir CEED 2012 de deneme imkanım olmadı ,( Bir türlü servislerde test aracını denk getiremedik hep birileri almış kullanır durumda ) benzer durum sizlerde nasıl sormak istiyorum.

Ayrıca yukarıdaki teknik yoruma ilaveten benimde aynı bağlamda jantın desen aralıkları ile ilgili bir yaklaşımım var, şöyleki açık aralıklı dilimleri olan jantlarda örneğin 5 dilimli tekerlek 1 tur attığında 5 delik olduğu için 5Hz üretecektir. 10 tur attığında 50 hz yani oldukça dip bir bas ses.
Sorum şu olacak, jant desen aralığı daha sık olan jantlarda ( Örneğin Ford focus, Fiat linea veya Kia Ceed in bazılarında ve 2013 modelinde 10 delik var jantta ) uğultu daha az olabilirmi, bu şekilde jant kullanan arkadaşların yorumunu alabilirmiyim.

İlginize şimdiden teşekkürler

Likya
[/quote]

Açıkçası siz söyleyinceye kadar dikkatimi çekmedi ama benim sorunum yüksek hızlardaki yol sesi. Belirli bir hızdan sonra konuşulanları duymak zorlaşıyor. Benim aracım da 2012 ve bir ayı daha yeni doldu. Forumları epeydir takip ediyorum ama sanırım bu sorundan ya da yol sesinden çok fazla rahatsız olan yok ki bunun üzerinde çok fazla tartışılmamış. Açıkçası kıllanmıyor değilim. Acaba Kia 2011'den sonra, maliyeti düşürmek için izolasyon ve kaliteden biraz ödün vermiş olabilir mi? Bunu denemeden anlamak zor. Servise gitsem bile büyük olasılıkla bu normal diyeceklerdir. Ben de Ataşehir'e yakın bir yerde (Tavukçuyolu) oturuyorum. Eğer isterseniz deneme yapabiliriz zira gerçekten kafamı kurcalayan bir konu bu.
 
Üst