Ses cikarmayan kaliteli balata onerisi

yaneli

New member
Katılım
3 Şub 2013
Mesajlar
20
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Aracim 2011 ceed sw ve üzerinde 25000 km dir kullandığım yan sanayi balatalar var ve aldigimdan beri her frenlemede metalik sürtünme sesi cikariyor.servis orjinal balatalara ön arka toplam 350+75iscilik= 425 tl istiyor.sessiz ve kaliteli marka önerisi olan varmı?fiyat verebilende olursa memnun olurum
 

berkan1981

New member
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
898
Tepkime puanı
168
Puanları
0
Yaş
42
Konum
istanbul
Benim araçta yuksek hizlarda 170 200 civarı hizlarda frene basinca bi ugultu geliyor balatalardan neden
 

xunalx

New member
Katılım
19 Eyl 2013
Mesajlar
28
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Kore mali yan sanayi balata aldim oldukca fuyati uygun, sessiz ve performansi cok iyi, bana orjinalini aratmadi.

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
2 gün önce aracın 15.000km bakımını yaptırdım arka balataların azaldığını, yaklaşık 3000 km daha gideceğini sonrasında bir kontrol edelim dediler.Sadece arka balataların değişimi işçilik dahil 270 TL fiyat verdiler.Çok az fren kullanmama rağmen çıkan sonuç beni şaşırttı ve üzdü.Özellikle servis ustaları ile aram iyi olduğu için bunu dışarıda halletmek istediğimi söyledim.Usta aynı balatayı kesinlikle bulamazsın eğer bulursan yaptır dediler ancak uygun fiyatlı olsun diye kesinlikle yan sanayi bilmedigin balatayı alma içindeki malzeme sebebi ile sert oluyor bu sefer balata yüzüne disklerde sorun yaşarsın bu daha büyük maliyet çıkarır disklerin sorunsuz çok iyi durumda bu yüzden balataya dikkat et şeklinde uyarıda bulundu.2004-2006 yılları arasında Türkiye'de balata üretimi yapan bir firmada satışçı olarak çalıştım en büyük sıkıntı asbest kuklanımının yasaklanması sebebi ile hep frenlerin ötmesiydi ve malzeme dayanıklı gibi görünsede içindeki malzemenin sertliğinden ötürü erimeden karşı tarafa daha büyük zarar veriyor.İnternette araştırdım sadece arka balatalar 225 TL gibi rakamlar gördüm kararsız kaldım açıkçası.
 

xunalx

New member
Katılım
19 Eyl 2013
Mesajlar
28
Tepkime puanı
2
Puanları
0
En guzel alternarif, bosch diye dusunuyorum. Nispeten fiyati daha uygun ve bilinen guvenilir bir marka, Bosch Car Care servislerden uygulama dahil fiyat alabilirsiniz. Kullananlarin yarisi sessiz yarisi sesli diyor, o yuzden ben kore mali balata tercih etmistim TUV standartlarina uygun, asbest yok ve sessiz. Diske bir sey yapmazda o marka ile devam ederim :D

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Bu kilometrelerde balatalar nasıl biter anlamış değilim. Şimdiye kadar 5 aracım oldu hiç birinde fren balatası değiştirmeden sattım. Gerçi en fazla yaptığım km bundan 2 önceki aracımda 52 bindi. :D
Şu anda aracım 50 binde ve fren balatalarında bir problem yok. Bence servisten başka bir yere de gösterin. Çünkü, servislerin genel eğilimi belli bir km'de parça değişimi yapmak.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Bu kilometrelerde balatalar nasıl biter anlamış değilim. Şimdiye kadar 5 aracım oldu hiç birinde fren balatası değiştirmeden sattım. Gerçi en fazla yaptığım km bundan 2 önceki aracımda 52 bindi. :D
Şu anda aracım 50 binde ve fren balatalarında bir problem yok. Bence servisten başka bir yere de gösterin. Çünkü, servislerin genel eğilimi belli bir km'de parça değişimi yapmak.
Vallahi Rasim abi çok haklısın bende hayatım boyunca ilk defa 15.000Km'de bir aracın balata istediğini duyuyorum.Otomatik olmasından ötürü desem senelerce babamın araçlarıda dahil otomatik kullandım ama balatanın bu kadar çabuk bittiğine ilk defa denk geliyorum.Bence bunun temel sebebi arabayı aldığım kişinin çok fazla fren yapması olabilir yada Esp denen sistemin kafasına göre devreye girip çıkmasından ötürü boyuna frenlere yüklenmesi olabilir.Kaldı ki bu araca diğer arabalarıma baktığımdan çok daha fazla gözüm gibi bakıyorum.Genelde önümdeki ile mesafemi uzun tutarak frenleme yapmadan önce motor frenini oldukça dengeli şekilde kullanıp frene çok az gereksinim duyuyorum.Böyle bir kullanım ile kafadan 50.000km devirmem gerekirken aracı alalı 4 ay olmasına rağmen bunu benim yapmış olmam imkansız.Buna rağmen böyle bir sonuç çıkıyor ise ya balataların ömürleri çok kısa ( ki hiç öyle düşünmüyorum ) yada bir önceki sahibi biraz freni fazla kullanmış.Servisteki arkadaşıma tanıdığım için güveniyorum çünkü şimdi bunun değişmesi lazım derlerse şu an müsait değilim deyip geçiştir,seni şu anda kalan kısmı ile daha çok idare eder öyle sıkıntı yok sadece önlere göre daha önce bitecek gibi duruyor dedi.Zaten o da ayrı bir muamma,benim bildiğim fren esnasında yük genelde ön tarafa bindiği için bugüne dek kullandığım araçlarda balata bitecekse öncelikle hep ön fren balataları biterdi bu sefer arkanın bitmeside ayrı bir durum onuda anlamış değilim.Neyse balata bitene kadar bir çare bulur planlama yaparım artık:)
 

berkan1981

New member
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
898
Tepkime puanı
168
Puanları
0
Yaş
42
Konum
istanbul
Benim önler 26000 km bitti arkalar 32000km oldu hala bitmedi :)

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Bu kadar km yaptıysan daha da bitmez 40.000km devirirsin:)
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
hyundai kia da dert daha dogrusu yeni arabaların büyük kısmında dert

i30 umda 15binde babama demiştim bitti diye inanmamıstı ;)4 balata üstüne 2 diski cizmisim onuda degismiştim.

sonra 30 35 civarlarında yine hissediyodum sacmaladıgnı ama askere gidince ellememiştim ama babam degismiş 45 bine gelince geldikten sonraki zamanlarda 57-58 bin gibi pert oldu ama yine sacmalama evresine girmişti..gerci benimde katkım büyük sevmedigim huyum olan freni onceden yavas yavas degilde daha geç ve sert yapmamdan oluyo :eek:

arkadasımın 1 sene bile olmayan c 180 coupesi 13000 de uyarı verdi bilgi ekranında arka balatarınız bitti diye baska bir arkadasmın yine c180 i uyarı verdi busefer ön diye gibi gibi :)
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
hyundai kia da dert daha dogrusu yeni arabaların büyük kısmında dert

i30 umda 15binde babama demiştim bitti diye inanmamıstı ;)4 balata üstüne 2 diski cizmisim onuda degismiştim.

sonra 30 35 civarlarında yine hissediyodum sacmaladıgnı ama askere gidince ellememiştim ama babam degismiş 45 bine gelince geldikten sonraki zamanlarda 57-58 bin gibi pert oldu ama yine sacmalama evresine girmişti..gerci benimde katkım büyük sevmedigim huyum olan freni onceden yavas yavas degilde daha geç ve sert yapmamdan oluyo :eek:

arkadasımın 1 sene bile olmayan c 180 coupesi 13000 de uyarı verdi bilgi ekranında arka balatarınız bitti diye baska bir arkadasmın yine c180 i uyarı verdi busefer ön diye gibi gibi :)
Doğrudur, bende balata konusunda bugüne kadar böyle bir durum hiç yaşamadığım ve çok önemsemediğim için çok fazla dikkat edip çevremdeki insanlara sormadım.Daha önceki mesajımda yazdığım gibi balata satışı yaptığım dönem tam asbest maddesinin yasaklandığı dönemdi ve yeni sisteme geçiş aşamasında inanılmaz sorun ve sıkıntılar yaşandı.En çok rastladığım sorunlar;

1) Erken sürede balata bitmesi,en azından eski sisteme göre ömrünün çok daha kısalması.
2) Balataların ciddi şekilde ötmesi ve sert olması ve şişmesi.
3) Takıldığı ilk zamanlarda ani ve sert şekilde frene basıp çok sıkıştırılması sonucu balatanın yanması vs vs.

Şu anda muhakkak o döneme göre çok şey değişmiş rayına oturmuştur ama benim yaşadığım gördüğüm sorunlar bunlardı.Ancak ne kadar doğrudur bilemiyorum ama ben yinede bu esp'ninde etkili olduğunu düşünüyorum.
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Dün manuel 2012 procee'd'in yağını değişdirdim. Bu arada balata ve diskleri kontrol ettirdim, gözümle gördüm hala taş gibi. Araç 23 binde.
Balatalar erken bitti diyenler, sürüş tarzlarını gözden geçirsinler.

Ben gönderdim.
 

icmumcu

New member
Katılım
19 Mar 2013
Mesajlar
81
Tepkime puanı
9
Puanları
0
benim aracım 48bin km de. bakımda önlerin değişmesi lazım %80i bitmiş dediler. 250tl civarı bir fiyat verdiler. yan sanayi bakıyorum şuan. samsunda kaliteli, ses yapmayan, asbestsiz balata satan bir yer bilen varsa söylerse çok sevinirim. yada internet sitesi önerisi olan?
 

berkan1981

New member
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
898
Tepkime puanı
168
Puanları
0
Yaş
42
Konum
istanbul
Ynt: Ses cikarmayan kaliteli balata onerisi

benim aracım 48bin km de. bakımda önlerin değişmesi lazım %80i bitmiş dediler. 250tl civarı bir fiyat verdiler. yan sanayi bakıyorum şuan. samsunda kaliteli, ses yapmayan, asbestsiz balata satan bir yer bilen varsa söylerse çok sevinirim. yada internet sitesi önerisi olan?
Bence yan sanayi balata takmayin bende sizin gibi dusunuyordum ama fren bu guven olmaz yan sanayiye degistim cok memnunum

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
benim aracım 48bin km de. bakımda önlerin değişmesi lazım %80i bitmiş dediler. 250tl civarı bir fiyat verdiler. yan sanayi bakıyorum şuan. samsunda kaliteli, ses yapmayan, asbestsiz balata satan bir yer bilen varsa söylerse çok sevinirim. yada internet sitesi önerisi olan?
ben yinede servise güvenme onlar degiştirmek icinde dedikleri olabiliyor bazen .dısarda bir ustaya göster durumlarını balatanın nasıl diye.mercedes arkadasımın aracına bitik dedi o bitik balata 12bin km daha sorunsuz gitti
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
44
Eğer ki orjinal dışına çıkılacak ise benim aklımda olan ve kaliteli olduğunu bildiğim TRW balatalarını muhakkak incelemenizi sitesine girip bakmanızı tavsiye ederim.Birçok firma fabrikasyon olarak bu balatayı araçları üzerinde çıkarıyor.Aynı zamanda Valeo ile birlikte bu ikisi dışında balata markası almayı düşünmüyorum.
 
Üst