Mercedes C Coupe...

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
BMW’ye karşı coupe ailesindeki boşluğu fark eden Mercedes, bu duruma yeni C Serisi Coupe ile cevap verdi. BMW 3 Serisi Coupe ile rekabet edecek olan C Coupe’nin basın tanıtımı, İspanya’nın Sevilla şehrinde gerçekleştirildi.

İlk kez 2011 Cenevre Otomobil Fuarı’nda halkın karşısına çıkan C Serisi Coupe ile Mercedes, yeni bir sınıfa da giriş yapmış oldu. Almanya’da kısa bir süre önce satışına başlanan yeni coupe, ileri teknolojileri ve güvenliği, ağabeyi E Serisi Coupe’ye göre daha dinamik ve daha kompakt bir karoserde toplarken, sportiflikle konforu harmanlayan sürüş özellikleriyle de iddialı.

A sütununa kadar sedan kardeşi ile aynı olan C Coupe, daha eğimli bir ön cama ve hoş bir bombeyle arkaya uzanan ve 41 mm daha alçak olan bir tavana sahip. C Coupe’nin koltuk yüksekliği de standart C Serisi’nden 2 cm daha alçak. Sürüş izlenimleri sırasında 4 kişiyle yaptığımız yolculukta, arka koltuk yolcuları önemli bir iç mekan eksikliği hissetmedi. Ayrıca iyi şekillendirilmiş arka koltuklar, yolcularını da gayet iyi kavrıyordu.

C Coupe’de Mercedes, CLS’den alınan yeni 3 kollu direksiyonu kullanmış. Sürüşler sırasında direksiyon, ele iyi oturmasının dışında, başarılı tepkileri ve geri bildirimleriyle beğeni topladı. Sevilla ve çevresindeki karma yollardaki sürüşlerde C Coupe, markanın dinamizm iddiasının doğru olduğunu kanıtladı. Sürüşün otoyol bölümlerinde başarılı düz gidiş özellikleri sergileyen otomobil, sık virajlı bölümlerde ise atak ve kıvrak sürüş özellikleri sergiledi.

Aslına bakılırsa C Coupe, bünyesinde birçok teknolojik yenilik barındıran bir otomobil ve bunların en önemlilerini verimlilikle ilgili yenilikler (BlueEfficiency teknolojileri) oluşturuyor. Örneğin 7G-Tronic Plus adlı otomatik şanzıman artık hem daha hızlı, hem de daha doğru tepki vererek performans ve tüketime katkıda bulunuyor. Eco start/stop sistemi tasarruf sağlarken, çok hızlı ve neredeyse hissedilmeyecek şekilde çalışarak beğeni topluyor.


C Coupe’de sunulan güvenlik teknolojileri ise sınırları zorluyor: Aktif şerit takip asistanı (yanlışlıkla şerit değiştirmeleri önlüyor), aktif kör nokta uyarısı, Distronic Plus adlı adaptif hız sabitleyici, sürücünün dikkat seviyesini kontrol eden Attention Assist, adaptif frenler (yokuşta kalkış yardımcısı da dahil), Pre-Safe adlı kaza öncesi gerekli önlemleri (kemerleri geriyor, camları ve sunroofu kapatıyor) alan sistem, hız limiti asistanı (trafik hız sınırı işaretlerini tanıyıp merkezi göstergede gösteriyor), LED’li stoplar, entegre kafalıklara sahip sportif koltuklar, müzik sistemine entegre 14.7 cm’lik renkli ekran, tüm C Coupe modellerinde standart.

Yeni C Coupe’de ilk etapta 2 dizel ve 3 benzinli olmak üzere 5 motor seçeneği bulunuyor. BlueEfficiency teknolojilerinin tümünde standart olduğu motorlardan C 220 CDI 170 HP güç ve 400 Nm (henüz 1400 d/d’de) tork üretiyor. İkinci dizel seçenek olan C 250 CDI’da ise bu rakamlar 204 HP ve 500 Nm (1600 d/d’de) olarak açıklanıyor. Benzinli motorlar ise C 180, C 250 ve C 350 olarak sıralanıyor. Araç ülkemize Ağustos ayında gelecek, ikisi de 1.8 lt hacimli olan C 180 (156 HP) ve C 250 (204 HP) motorlarla piyasaya çıkacak. Diğer motorlar ise sipariş üzerine ithal edilebilecek. Aracın başlangıç fiyatı ise 60 bin Euro civarında olacak.

M3 Avcısı

C Coupe’nin topmodeli C 63 AMG Coupe’yi İspanya’daki basın tanıtımının ikinci gününde kullanma fırsatı bulduk. Doğal olarak bu otomobilin de rakibi, BMW M3 Coupe.



Bazı sesler ne kadar yüksek olsa da insanın hoşuna gider: Homurtular, cayırtılar, çığlıklar... Tabi ki bunlar C 63 AMG Coupe gibi bir otomobilin V8 motorundan yükseldiği sürece. Gücünü devirden alan atmosferik V8’lerin sonuncu örneklerinden biri olan bu motor, 6800 d/d’de 457 HP güç üretiyor ve aracı 100 km/s hıza 4.4 saniyede ulaştırıyor. Sadece bu iki rakam bile C 63 AMG’nin doğal düşmanının hangisi olduğunu gösteriyor: BMW M3.

Hacim küçültüp turbo besleme kullanılarak tasarruf etmek gibi bir yöntem bu otomobilde kullanılmamış. Ancak bu durum, C 63 AMG’nin müsrif bir otomobil olduğu anlamına gelmiyor kesinlikle. Yakıt tasarrufu için sürücünün, tasarruf programını devreye sokan “C” düğmesine basması yeterli: Otomatik şanzıman (tork konvertörü yok) daha erken vites büyütüyor ve gaz pedalı komutlarına verilen tepkiler yumuşuyor. Mercedes’in açıklamasına göre araç, bu modda kullanıldığında 12.0 lt/100 km’lik bir tüketim rakamına imza atabiliyor.

Diğer taraftan C 63 AMG, sürücüsünü tasarruf yerine SLS’ten alınan yeni sürüş programlarını seçmeye tahrik ediyor. S, S Plus ve M kısaltmalı bu modlar, vites kolunun yanındaki düğmeler kullanılarak seçiliyor. Bu modların tümü araca çok yüksek bir sportiflik kazandırıyor.

Bu araca özgü ön aksa sahip spor süspansiyon, güçlendirilmiş frenler, spoyler paketi ve CLS 63 AMG’yi andıran iç mekan ilaveleriyle birlikte aracın Almanya başlangıç fiyatı 72 bin 590 Euro’ya çıkıyor.




C 63 AMG’nin 457 HP’lik standart gücünü yetersiz bulanlar için AMG, 7 bin 116 Euro karşılığında bir performans paketi sunuyor. Bu paketle aracın gücü 487 HP’ye çıkarken 0-100 km/s hızlanma süresi ise 4.3 saniyeye geriliyor.

“C Coupe’nin başarısına inanıyoruz”

Mercedes-Benz Otomobilleri Satış ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Dr. Joachim Schmidt ile Mercedes modelleri hakkında sohbet ettik.

C Coupe ile ilgili hedefleriniz nedir?

M.S.: 2011 için 5 haneli rakamlar hedefliyoruz. C Coupe’nin başarısına inanıyoruz. ABD’de de satılıyor olmasına rağmen ana pazar Avrupa olacak.

Mercedes’in Türkiye’deki durumunu nasıl görüyorsunuz?

M.S.: Ülkenizdeki satışlardan ve fabrikalarımızdan çok memnunuz. Kamyon ve otobüs branşları çok iyi gidiyor.

Mercedes’te küçük hacimli downsizing ürünü motorlar görecek miyiz?

M.S.: Henüz 1.6 lt’den küçük motorumuz yok. Ama 4-5 yıl içinde olabilir. Renault ile birlikte yaklaşık bir yıldır küçük hacimli motorlar üzerinde çalışıyoruz.



Elektrikli otomobil hakkındaki düşünceleriniz neler?

M.S: Menzil sınırlamaları nedeniyle elektrikli sistemler, şehir içinde kullanılan küçük otomobiller için daha uygun. Örneğin Smart için. Gelecek bahar Smart, yeni akü ve elektrik motoruyla piyasaya çıkacak.

Artan menzil sayesinde satışlarımız daha iyi noktalara çıkacak. Yeni B Serisi’nin de elektrikli versiyonları olacak.

Elektrikli SLS’i neden ürettiniz?

M.S: Potansiyelimizi göstermek istedik. Alman markalar birlikte elektrikli otomobil geliştiriyor mu?

M.S.: Elektrikli otomobilde böyle bir işbirliği yok. Ama hibridde var. Örneğin BMW 7 Serisi ve Mercedes S Serisi’nin hibridlerinde.

Güncel A ve B serileri neden değişikliğe uğradı?

M.S.: Aslında ikilinin satışları gayet iyiydi. Ancak sandviç zemin biraz zorlu bir konsept. Çünkü özel bir motor gerektiriyor. B Serisi müşterilerini korumak içinse yeni B Serisi’ni üretme kararı aldık. Ayrıca bu aracın farklı versiyonları da üretilecek.



www.autoshow.com.tr sitesinden alıntıdır....
 
J

Josefsalvatini

Guest
Boşluk doldu :) artık m3 istemiyorum

Şimdide cabrio bekliyoruz :)
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Ynt: Mercedes C Coupe...

Birkaç seneye gelir abi merak etme..... :):):)
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Ynt: Mercedes C Coupe...

BMW out.... Merso INNNN diyorsun yani......

Ben o paralara Nissan GTR alırım...... Ne BMW, ne Merso.... Nissanın yanında tırt..... ;D ;D ;D
 
J

Josefsalvatini

Guest
Abi sınıf farkı var gtr ayrı onun yerigonlumde farklı ama tr de hibede çok şişti fiyatı
Fuarda 110.000 dolardı şimdi haline bak
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Ynt: Mercedes C Coupe...

Şişik fiyatı ile bile daha ucuz..... US$ 190.000 a alınabiliyor.... Daha ne olsun.... :):):):)
 
J

Josefsalvatini

Guest
Abi gtr ye lafım yok alet muhteşem her zaman dediğim gibi 1ferrari yerine 3 gtr alırım :)
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Ynt: Mercedes C Coupe...

Her renginden bir tane alırım şerefsizim....:):):):):):):)
 
Üst