Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

Snaan

New member
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
1,589
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

İstatistiklere göre kazaların yüzde 60’tan fazlasına kış şartları sebep oluyor. Kış mevsiminin daha sert geçtiği dönemlerde ise bu oran daha da yükseliyor.

Kış şartlarına uyumlu lastik teknolojisinin bugün ulaştığı nokta sayesinde, dünyanın pek çok ülkesinde karayolları kanunları kış lastiğini takmayı mecburi tutuyor.

Kış şartları Türkiye’de de sürücüleri zorluyor. Ülkemizde de kazaların nedenleri arasında yağmur, kar ve buz üst sıralarda yer alıyor.

Niçin Kış Lastiği Kullanmalısınız?

 Yaz lastiklerinin yere temas eden yüzeyi +7 dereceden itibaren sertleşir. Bu nedenle ıslak ve soğuk yolda yeterli kavrama sağlamaz. Kış lastikleri ise yapılarındaki doğal kauçuk payları sayesinde düşük ısılarda bile esnekiğini korur ve tutuşları artar.

 Kışın, yaz lastikleri ile fren mesafesi uzar, virajda araç merkezkaç kuvvetinin etkisi ile daha fazla dışarıya doğru savrulur, araçlarda baştan veya arkadan kaymalar artar. Bu nedenle kış lastiği kullanılması sürücü ve sürüş güvenliği açısından büyük önem gösterir.

 Kış aylarında kaza yapma riski yaz aylarına göre 6 kat daha fazladır. Sadece atmosferik koşullar ve yol koşulları göz önüne alınarak ortaya çıkan bu rakama hatalı lastik seçimi dahil değildir.

 Karla kaplı bir zeminde 50km/h süratte standart lastik ile fren mesafesi 43m iken kış lastiği ile bu mesafe 35m’ye düşmektedir.

 Buzlu zeminde ise 30km/h süratte standart lastik ile fren mesafesi 68m iken kış lastiği ile bu mesafe 57m’ye düşmektedir.

 Kış lastiklerinin blok desenlerinin üzerinde bulunan derin yivler, lastiğin adeta yere yapışmasını sağlayarak extra bir tutunma sağlamaktadır.

Kış Sezonunda Dikkat Edilmesi Gereken Özel Noktalar:

 Kış sezonunda her zaman 4 lastiğinizde kış lastiği olmalıdır. Kış lastikleri ekim ayı ile nisan ayı arasında kullanılabilir.

 Kış Lastiği adı gibi kış lastiğidir, yani kar lastiği değildir. Bu yüzden araca takılması için karın yağmasını beklememek gerekir.

 Kış lastiklerinin üstün tutunma ve kavrama özellikleri, sadece karda buzda değil, ısının +7 dereceye düşmesiyle devreye girecektir.

Unutmayın!

 Lastiklerinizin diş derinliklerine dikkat edin. Diş derinliği azalmış lastikler su tahliyesi yapamaz ve oluşan aquaplaning fren mesafesinin uzamasına neden olur.

 Lastiklerdeki 3 mm’lik minimum diş derinliği güvenlik sınırı olarak kabul edilmektedir ancak kışın bu derinliğin 4mm olması gerektiğini unutmayın. Güvenilir bir kavrama, güvenilir durma ve güvenilir hızlanma anlamına gelir.

 Kış lastiklerini seçerken orjinal ebatlara uyun. Geniş tabanlı kış lastiğine yönelmek yanlış bir uygulamadır. Bu tür lastikler özellikle karlı ve buzlu zeminde yola daha az tutunabilirler. Yani geniş tabanlı lastik yerine araç üreticisinin uygun gördüğü lastik seçimine gidilebilir.

 Yağışlar başladığı için yollarda olan veya oluşabilecek çukurlar lastikler için büyük tehlikedir. Çukurlara ani ve hızlı düşüşlerde lastikler jantla zemin arasında sıkışarak özellikle yanaklarında arızalar meydana gelebilecektir.

 Sulu zeminlere aşırı hızla girildiğinde lastikler kızaklamaya (aquaplanning) maruz kalabilir ve direksiyon hakimiyeti yitirilmesi sonucu araç kontrolden çıkabilir.

 Tekrar kullanmak üzere sökülen ve saklanmak istenen lastikler jantlı olarak üst üste, jantsız olarak dik muhafaza edilmelidir.

 Karlı ve buzlu zeminde kalkma, durma ve direksiyon hamleleriniz yavaş olmalıdır.

Aracınızı Nasıl Kullanmalısınız?

 Kış sezonunda trafik ışıklarına, kavşaklara, yokuşlara, ve su birikintilerine yaklaşırken her zaman dikkatli olun ve hızınızı düşürün.

 Karlı zeminde aracınıza yavaş yavaş hız verin, lastiklerin patinaj yapması karın sertleşip daha kaygan bir zemine dönüşmesine neden olabilir.

 Karda ve buzde hareket etmek için aracınız 1.viteste patinaja neden oluyorsa daha yavaş kalkış için 2. vitesle hareket etmeyi deneyin.

 Normal, karlı veya buzlu yollarda hiç bir şekilde lastiklerinizin havasını düşürmeyin. lastiklerin tabanları yola tam olarak oturmalı, aşırı veye düşük hava basıncı uygulanan lastikler yola tam olarak temas etmezler. Dolayısıyla kavrama oranı çok düşecektir.

 Buzlu alana yaklaşırken frene aralıklarla basınız, ABS’li araçlarda ise buna gerek yoktur, frene çok güçlü olarak basmak gerekir.

 Yokuş inerken motorun frenleme (düşük vites) gücünü kullanın. Vites küçültme hamlesini yokuş başlamadan gerçekleştirin. İnişe geçtikten sonraki ani vites küçültmeleri ve fren hareketiniz aracın kaymasına neden olacaktır.



Haber7
 
J

Josefsalvatini

Guest
Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

Saol Sinan sürekli kıs lastiği kullanan olarak tavsiye ediyorum hemde şiddetle
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,667
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Sakarya
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

güzel paylaşım teşekkürler
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Re: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

Bende bu sene deneyecegim ilk defa....

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

Ben geçen yıl Lassa Snoways Era kullandım. Biraz sert bir lastik bizim araçların amortisörleri göz önüne alındığında konfordan biraz daha ödün vermek zorunda kalıyorsunuz. Eğer bütçeyi esnetmek söz konusu ise Nokian marka kış lastiklerini öneririm.
 
J

Josefsalvatini

Guest
Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

Ben diğer aracımda brigestone blilizzak lm 25 kullanıyorum çok memnunum ya bu sefer lm 30 yada goodyear ultragrip + alacağım
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

Benim ilk Ceed'ten kalan 15 inch - Good year Ultra grip 7 var .
Bu sene 4.senesi olacak, masallah tas gibi :) benim aldigimda ultra grip 7+ getirmiyorlardi ,

Bana gore aalinacaksa tek kis lastigi bu , ustune yok.
 

Snaan

New member
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
1,589
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

ben diğer arabalarımda bridgestone kış lastiği kullandım. en iyisi budur diyemem çünkü bridgestone'dan başka lastik kullanmıyorum babamın sevdiği lastik olduğu için. bence çok iyi kalitede ve uzun ömürlü oluyor bu marka. ama fiyatları genel fiyatlardan hep daha pahalı.
 

argovolkan

New member
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
304
Tepkime puanı
20
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Ankara
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

Kesinlikle 4 lastikte değişmesi lazım..Sadece 2 tanesini değiştirmek çok daha tehlikeli oluyor. Karlı veya buzlu yolda frene bastıgınızda arabanızın 8 çizmesine hazırlıklı olun yoksa..
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

[quote author=c@n link=topic=671.msg20598#msg20598 date=1317904234]
Bende bu sene deneyecegim ilk defa....

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk
[/quote]

Dünden sonra benim kış lastiği planı suya yatar.... :(
 

Snaan

New member
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
1,589
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

[quote author=c@n link=topic=671.msg21824#msg21824 date=1319704589]
Dünden sonra benim kış lastiği planı suya yatar.... :(
[/quote]

neden abi ne oldu?
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

17 jant lastik aldım....
 

Snaan

New member
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
1,589
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

hmm doğru ya unutmuşum. hayırlı olsun tekrar.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

Sağol.........
 

metin

New member
Katılım
22 Haz 2011
Mesajlar
780
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

ben hersene 4 adet kış lastiği takarım bu senede taktım kullanmayan o farkı bilemez karda giderken resmen canavar oluyor herkez size ağzı açık bakıyor mutlaka taktırın özellikle hanımı cocuğu alıp karda gezintiye çıkıyorum malum bizim burası çavuşbaşı kar burda biraz fazla oluyor.
 

Snaan

New member
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
1,589
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

abi bence buralarda kar lastiği bile takılsa çıkmamak lazım pek
 

metin

New member
Katılım
22 Haz 2011
Mesajlar
780
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

iş icabı mecbur çıkıyoruz birde seviyorum karda gezmeyi süper oluyor ne bilim bende kışı seviyorum.
 

Snaan

New member
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
1,589
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

kar lastiği bile taksanız araç 4 çeker olmadığı için bu civarda sakat iş
 
J

Josefsalvatini

Guest
Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

Valla kar lastiği ile karda sürmek 10 numara bende Metın gibi kar pesinde koşarım kısın :)
 

Snaan

New member
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
1,589
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Ynt: Kışın Güvenliğin Altın Kuralı: Kış Lastiği

abi burda 40 50cm kar olduğu oluyor. lastik falan gömülü oluyor. ben bi sefer jiple bile çıkamamıştım.
 
Üst