Kia Ceed 2012 Diesel 1.ve 2.Viteste Geçiş Sorunu

dante

New member
Katılım
26 Ara 2012
Mesajlar
60
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Konum
Istanbul
Arkadaşlar merhaba,

2012 model Kia Ceed Manual aracımda 1.ve 2.viteslerin geçişleri bana biraz sıkıntılı gibi geldi.Özellikle 1'den 2'ye atışlarda sanki herhangi bir yere takılıyormuş hissi yaşıyorum. Bu problem diğer viteslerde olmuyor çok şükür. Vites yolları sanki çok net değil gibi bir kanı oluştu bende. Bu durum bazen arabayı sarsmadan akıcı kullanmamı engelliyor maalesef. Benzer bir problemi yaşayan aranızda bulunuyor mu? Teşekkürler...
 

altea_

New member
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
64
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Şanzuman yağına baktırın.
Eğer geçişte ses te varsa dişliyi bozabilir.
 

Sam

New member
Katılım
25 Ara 2011
Mesajlar
1,896
Tepkime puanı
57
Puanları
0
Ynt: Kia Ceed 2012 Diesel 1.ve 2.Viteste Geçiş Sorunu

Aynisi babamin ceratoda var ama herhangibir sikinti yok gozukuyo ozellikle soguk motor 1. Ve 2. Vites cok sert

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

Hasan

New member
Katılım
16 May 2011
Mesajlar
545
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
Sakarya
ceed in özelliği. kemikli vites diye tabir ediliyor.
 

Brkcn

New member
Katılım
29 Eki 2011
Mesajlar
97
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
İstanbul
Sanziman yagi soguksa kolay gecis yapmaz zaten isindiktan sonra ise birazcik kemikli gecisler olur.
 

berkural34

New member
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
645
Tepkime puanı
85
Puanları
0
Yaş
31
Benim aracta manuel , sabahlari sogukta 1-2 ve 2-1 gecisleri cok sert gercekten . Ama isindiktan sonra birseyi kalmiyor ondan sorun oldugunu sanmiyorum.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Bende oyle bir problem yok... soguk hava da bile zor gecis yok allah sukur...:)

Sent from my Samsung Galaxy Note 2 using Xparent Red Tapatalk
 

Likya

New member
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
55
Tepkime puanı
26
Puanları
0
Yaş
66
Konum
İstanbul
Cevap: Re: Kia Ceed 2012 Diesel 1.ve 2.Viteste Geçiş Sorunu

Özellikle kışın çok soğukta 1 ve 2 inci vites geçişleri zor demiyelimde 3-4-5-6 dan farklı. Ama burada vites değiştirme devri ve debrijadan ayağı çekiş stilide önemli . Özellikle 2 ye geçerken araba ısınmadan ve özellikle soğuk havalarda devir 2000 d/d ya kalar civarına gelmek üzereyken debriyaja a yavaşça basın (ani değil ) vitesi 2 ye takıp debriyajı yavaşça bırakırsanız gayet güzel sonuç alırsınız.1. vites geçişleri senkromeçleri şanzımanı korumal amacıyla biraz kemikli geçecek şekilde yapılıyor ve her markada farklı bir kemiklilik karekteri taşıyor ( Renault grubunu, Citroeni , hatta VW grubundan POLO yu kontrol etmenizi öneririm , en kemikli vites onlarda ) Araç yeni iken ve özellikle kış mevsimi başında satın aldıysanız bu tip takıntılar olabiliyor , araç 5000 km yi geçtikten ve hele ilk yağ değişimden sonra sesi sedası vites geçişleri yağ gibi oluyor. CEED vites geçişleri en rahat arabadır, ben vakti zamanında 2000 model golf kullandım, şehir içinde 1, vitese geçerken neredeyse pazu yaptım diyebilirim. Sonra renault kullandım , çok iyi vitesi var diyordum, Kia CEED için mükemmel rahat geçen vitesi var diyebilirim. Bendeki araç da 2012 eski kasa 6 vitesli, akrabamdada yeni ceed var manuel oda gayet yumuşak geçişli. Yeni araba alışıncaya kadar sabredin derim. Güle güle kullanın EE
 

gorkemsin

New member
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
28
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
İSTANBUL
Cevap: Re: Kia Ceed 2012 Diesel 1.ve 2.Viteste Geçiş Sorunu

Bide benim eski 2002 Opel Astra yı görecektiniz. Daha kötüydü. Likya ya katılıyorum. Debriyaj üzerinde yavaş hareket etmek ve motor soğukken 1 den 2 ye geçişte debriyaj üzerinde herzamankinden daha yavaş hareket ederken 1 vitesten önce boşa atar gibi yapıp tekrar 2 ye geçiş yaptığınızda daha rahat vites değişimi oluyor gibi geliyor bana. Yani direk aşağı çekmeyin vitesi sabah vakti motor soğuksa.
 

dante

New member
Katılım
26 Ara 2012
Mesajlar
60
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Konum
Istanbul
Cevap: Re: Kia Ceed 2012 Diesel 1.ve 2.Viteste Geçiş Sorunu

Harika bilgilendirmen için teşekkür ederim tekrar tekrar.İçim artık daha rahat...

Özellikle kışın çok soğukta 1 ve 2 inci vites geçişleri zor demiyelimde 3-4-5-6 dan farklı. Ama burada vites değiştirme devri ve debrijadan ayağı çekiş stilide önemli . Özellikle 2 ye geçerken araba ısınmadan ve özellikle soğuk havalarda devir 2000 d/d ya kalar civarına gelmek üzereyken debriyaja a yavaşça basın (ani değil ) vitesi 2 ye takıp debriyajı yavaşça bırakırsanız gayet güzel sonuç alırsınız.1. vites geçişleri senkromeçleri şanzımanı korumal amacıyla biraz kemikli geçecek şekilde yapılıyor ve her markada farklı bir kemiklilik karekteri taşıyor ( Renault grubunu, Citroeni , hatta VW grubundan POLO yu kontrol etmenizi öneririm , en kemikli vites onlarda ) Araç yeni iken ve özellikle kış mevsimi başında satın aldıysanız bu tip takıntılar olabiliyor , araç 5000 km yi geçtikten ve hele ilk yağ değişimden sonra sesi sedası vites geçişleri yağ gibi oluyor. CEED vites geçişleri en rahat arabadır, ben vakti zamanında 2000 model golf kullandım, şehir içinde 1, vitese geçerken neredeyse pazu yaptım diyebilirim. Sonra renault kullandım , çok iyi vitesi var diyordum, Kia CEED için mükemmel rahat geçen vitesi var diyebilirim. Bendeki araç da 2012 eski kasa 6 vitesli, akrabamdada yeni ceed var manuel oda gayet yumuşak geçişli. Yeni araba alışıncaya kadar sabredin derim. Güle güle kullanın EE
 

dante

New member
Katılım
26 Ara 2012
Mesajlar
60
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Konum
Istanbul
Cevap: Re: Kia Ceed 2012 Diesel 1.ve 2.Viteste Geçiş Sorunu

Neyse ki kurtulmuşsunuz o viteslerden:)Bu yöntemi bende kullandım bazı anlarda haklı olabilirsin.Galiba biraz da olay doğru devri yakalayabilmekte.Ama şunu gördüm 2.vitese mümkün kadar düşük devirde geçmek de sarsıntı olayını azaltıyor.Bugünlerde vites sanki daha bir rahatladı 1050 km'lerde...

Bide benim eski 2002 Opel Astra yı görecektiniz. Daha kötüydü. Likya ya katılıyorum. Debriyaj üzerinde yavaş hareket etmek ve motor soğukken 1 den 2 ye geçişte debriyaj üzerinde herzamankinden daha yavaş hareket ederken 1 vitesten önce boşa atar gibi yapıp tekrar 2 ye geçiş yaptığınızda daha rahat vites değişimi oluyor gibi geliyor bana. Yani direk aşağı çekmeyin vitesi sabah vakti motor soğuksa.
 
Üst