kayıp anahtar ve servislerin işgüzarlığı

alp2er

New member
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
52
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Konum
istanbul
aracımı aldıgım kişi yedek anahtarı bulamamış. bende mecburen yeni bir yedek anahtar çıkartmak ve kayıp anahtar ile arabanın çalınmasının engellenmesi için neler yapabileceğimi araştırdım.

- kasko pert-çalınma vb durumlarda her iki anahtarıda istiyor.
- servisler sadece yedek anahtar için 310tl istiyor.. bazı servisler 400tl bile dedi..
- yetkili servislere göre kayıp anahtarın kodunun immobilizerden silinmesi mümkün değilmiş.
- kilit setinin komple değişmesi gerekliymiş ki bir servise göre 600 küsür+100tl işcilik.... giderine göre ise 800küsür+150tl işcilik
(yetkili servis hepside.. ancak fiyatlar arasındaki ciddi rakam farklılıklarına dikkatinizi çekerim!!!)

- internette araştırmaya çalıştım. bir anahtarcı buldum. birebir aynı sustalı anahtar için 220tl fiyat verdi. kodlama vs dahil... eski anahtarın kodunun silinip silineneyeceği için kesin birşey soyleyemedi , aracı görmek gerekliymiş... bazı durumlarda silinemeyebiliyormuş...

- maltepe de belediyenin yanındaki carrefourun karşısındaki anahtarcıya gittim... Çok efendi düzgün biriydi... önce sustalı anahtarın metal kısmını yaptı. sonra biraz ugraslar sonucu aracın pin kodunu falan zorda olsa bulduk.... önce ilk denememizde yanlış kod uyarısı verdi. yetkili servisi aradık anahtarcıyla beraber. servis aracın gelmesinin şart oldugunu bilgisayara bağlanmadan pin kodunu almanınimkansız oldugunu, ancak pazartesi gelebilirsem verebileceklerini soyledı...anadolu yakasındaki 3 farklı servis ( isimlerini vermiyorum)...
bu durum üzerine anahtarcı, dükkanındaki anahtar yazılımını yapan bilgisayarı üretici-satıcı firmayla irtibata geçti. 10 dk sonra kendisine kod geldi :)

üstelikte şasi numarasının son basamaklarını girerek!... yetkili servise kalsa 2 gün sonra bilgisayarlara baglayacaklar ve verecekler!


aracın kayıp anahtarını silmeyi, yeni anahtarıda tanıtmayı başardık. şu anda eski anahtarla sadece araç kapıları vs açılabilinir, motorun çalıştrılması imkansız...

- bilgisayarı bagladıgımızda sistemde eski anahtarın silindigi ve şuanda sadece bendeki 2 anahtarın immobilizer kodunun tanımlı oldugu da görülmekte...

(anahtarcı ruhsat ve kimlik görmeden kesinlikle yeni anahtarı yapmıyor. hatta şüphelendigi kişilerden kimlik ve ruhsat fotokopilerini alıp kendi el yazılarıyla bişeyler yazdırtıyor...)

- eger servise gitseydim yaklaşık 1000tl ye mal olacak bir işlem için sadece 220tl verdim... kaldıki servisler bile eski anahtarların kodunu silip yeni anahtarı çok rahatlıkla tanıtabilirlerken komple kilit setinin değişmesi gerek dediler! defalarca kendilerine sadece anahtarın kodu degişsin yeter, kapıları açsın sorunolmaz motoru çalıştıramasın yeter , bunun için set niye değişiyor diye sormama ragmen böyle bir sistemleri olmadıgını soylediler... yetkili serviste olmayan bilgisayarlı sistemler maltepedeki bu anahtarcıda vardı! :)


dileyen-ihtiyacı olan arkadaşlara anahtarcının iletişim bilgilerini verebilirim... yukarıda zaten adresini kısaca tarif ettim :)
 

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
yeri geldiğinde çalıştıkları yetkili servisleri savunan arkadaşlar şimdi de savunsun da görelim.. 10 dakkalık iş için 2 gün sonra gel anca burda biz veririz edebiyatı çek... şu garanti olayı olmasa selam vermeye bile gitmem servislere. Helal olsun bu arada alp kardeş. iyi iş çıkarmışsın
 

erginy

New member
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
95
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Ben sadece kia servislerinin değil hiçbir yetkili servisin gereken yeterlilikte olmadığına eminim. Eğer konu devam ederse, başımdan geçenleri anlatırım.

Şimdi ciddi ciddi acaba nasıl kendi aracımın bakımını yapıpta garanti dışı kalmaz yolunu araştırmaktayım.
 

berkan1981

New member
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
898
Tepkime puanı
168
Puanları
0
Yaş
42
Konum
istanbul
Yaw benim arka tampon tirnaklari koptu servise gittim adamlar bana tampon sokulcek tampon boyancak yeni tirnaklar yapilcak dedi ee dedim fiyat ne olcak 400 tl dedi arti iscilik ciktim servisten geldim is yerime elime aldim slikonu bastim kopan tirnaklarin oldugu yereyapistirdim guzelce tamponuda bantladim 3 saat guneste biraktim araci sonra bantlari soktum eskisinden daha iyi ve dayanikli oldu
 

erginy

New member
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
95
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Motosiklet kullanıcısı da olduğumdan ve mekanik şeylerle uğraşmayı sevdiğimden bu işleri severek yaparım. Zaten motosikletiniz varsa ve dağda bayırda geziyorsanız, teknikten biraz anlamak gerekiyor.

Küçük bir örnek vermek istiyorum. Arabadaki ve motosikletteki tüm vidalar ve sıkılarak sağlamlaştırılan tüm ekipmanlar (yağ filtresi gibi) belirtilen sıkılaştırma oranı (tork) kadar sıkılmalı. Bu o kadar ciddi bir durumdur ki, hemen hemen tüm hırdavat firmaları piyasaya "kaliteli tork anahtarı yapabiliyoruz" diye çıkar. Tork anahtarının önemi ile ilgili diğer mevzulara sonradan istersek bakarız.

Şimdi bana bir yetkili servis gösterin ki tork anahtarı kullansın. Çoğu ismini bile bilmiyordur. Ancak araçlarımızın kullanım kılavuzunda sıkma miktarı newton metre cinsinden belirtilir.

Hani bazı sohbetler vardır, "ya motora anahtar değdi, o zamandan beri düzen tutmuyor" diye. Eee, tutmaz kardeşim. Motor gövdesini ikiye bölen vidaları ve motor kapağının vidalarını aynı oranda sıkmazsan düzen tutmaz.

Geçen arabamın çalışmadığından bahsetmiştim. İlgili yetkili servisin elektrik teknisyeni aküden enerji çalan birşeyler var mı diye kara düzen oluşturduğu bir lamba ile kontrol etti. "Multimetre (Avometre) ile araç boş iken akım çekiliyor mu diye bakmayacak mısınız?" diye sorduğumda, "bu da aynı şeyi yapıyor" diye cevap aldım.

Yani işin özü, yetkili servislerin durumu içler acısı...
 

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
ne diyeyim işte..torunlarımız görürse gerçek ''yetkili'' servisi iyi valla.
 

erginy

New member
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
95
Tepkime puanı
18
Puanları
0
ne diyeyim işte..torunlarımız görürse gerçek ''yetkili'' servisi iyi valla.
Şimdi benim tork anahtarım da var, multimetrem de. Lokma takımlarından, darbe tornavidasına kadar... "İstemiyorum sizin yaptığınız bakımı, ben kendim yaparım" desem garantisi zora giriyor. "İyi, peki, siz yapın" desem gözüm arkada kalıyor. Çünkü hiç mi hiç güvenmiyorum. Şaşırdım kaldım.

Geçen servise de söyledim "eğer ustanın başında durabiliyor isem, bakım için size geleceğim" diye. Araçların durduğu yerin kaplamasını başka renk yapmışlar, "buranın gerisinde durmanız lazım" dedi. Yani onlara götürmeyeceğim.
 

ahmymn

New member
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
382
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
izmir
Ben de yaşadığım bir anektotu paylaşıyım bu servislerle ilgili olarak ; Akü ile ilgili ben de 3. gün yaşadığım sorun sonunda sabahı köründe yol yardımını aradım, sorunumu anlattığımda akümün bitmiş olabileceğini söylediler ve bir araç gönderip baktırabileceklerini belirttiler. Sonrasında başıma gelenler;1- Aracımın başına gittiğimizde, getirdikleri akünün yeteri kadar dolu olmadığından şarj edemediğini söylediler ki bunun için geçen süre yaklaşık 2 saat... Aracımı servise götürmeyi teklif ettiler ben de mecburen ok dedim. Sonrasında ise çekici çağırıldı, kia yol yardımında aracımın plakası ve buna bağlı tüm bilgileri olmasına rağmen, aracım otoparkta olduğundan ve eletronik park freni çekili olduğundan örümcek tipi çekici çağırmalarını başka türlü çekemeyeceklerini belirttim, 1 saati aşkın süre bekledikten sonra bu arada herhangi bir bilgilendirme kesinlikle olmadı, ki bu anlattıklarım hep şehir içerisinde herhangi bir şehirler arası yolda yaşanmış değildir, tekrar kia yol yardımı aradık benden aracımın teknik bilgilerini istediler!!! sonrasında çekici operatörü aradı araba kaç jant diye sordu, daha bitmedi ve bir sonra ki bombayı patlattı; 17" janta göre ekipman yok abi dedi...
Tabii ben bu kadarını anlatayım gerisini siz düşünün...3.gün aracın aküsünün bitmesi hadi belki anlaşılabilinir ama ya diğerleri...
Yetkili servis ve elemanları ve koordinasyonları, ekipmanlarının, iyileri tenzih ediyorum, hali bu şekildedir...
 

erginy

New member
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
95
Tepkime puanı
18
Puanları
0
Ben de yaşadığım bir anektotu paylaşıyım bu servislerle ilgili olarak ; Akü ile ilgili ben de 3. gün yaşadığım sorun sonunda sabahı köründe yol yardımını aradım, sorunumu anlattığımda akümün bitmiş olabileceğini söylediler ve bir araç gönderip baktırabileceklerini belirttiler. Sonrasında başıma gelenler;1- Aracımın başına gittiğimizde, getirdikleri akünün yeteri kadar dolu olmadığından şarj edemediğini söylediler ki bunun için geçen süre yaklaşık 2 saat... Aracımı servise götürmeyi teklif ettiler ben de mecburen ok dedim. Sonrasında ise çekici çağırıldı, kia yol yardımında aracımın plakası ve buna bağlı tüm bilgileri olmasına rağmen, aracım otoparkta olduğundan ve eletronik park freni çekili olduğundan örümcek tipi çekici çağırmalarını başka türlü çekemeyeceklerini belirttim, 1 saati aşkın süre bekledikten sonra bu arada herhangi bir bilgilendirme kesinlikle olmadı, ki bu anlattıklarım hep şehir içerisinde herhangi bir şehirler arası yolda yaşanmış değildir, tekrar kia yol yardımı aradık benden aracımın teknik bilgilerini istediler!!! sonrasında çekici operatörü aradı araba kaç jant diye sordu, daha bitmedi ve bir sonra ki bombayı patlattı; 17" janta göre ekipman yok abi dedi...
Tabii ben bu kadarını anlatayım gerisini siz düşünün...3.gün aracın aküsünün bitmesi hadi belki anlaşılabilinir ama ya diğerleri...
Yetkili servis ve elemanları ve koordinasyonları, ekipmanlarının, iyileri tenzih ediyorum, hali bu şekildedir...
Geçmiş olsun. İnsanı hakikaten bıktırıyorlar. Bu anlattıkların gördüklerimiz. Bir de görmediğimiz neler oluyor acaba araçlarımıza.
Bir de geçen servise uğradığımda dikkatimi çekti, showroom kısmındaki ilgi alaka ile servis kısmındaki ilgi alaka ne kadar da birbirine zıt.
 

ahmymn

New member
Katılım
2 Kas 2012
Mesajlar
382
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
izmir
İşte hala küçük düşünüyorlar...Kurumsallık oluşmadığı sürece bunların düzelmesi zor görünüyor...Tabi bu söylediklerimizde iyileri tenzih ediyorum
 

josefsalvatini

Yasaklı Üye
Katılım
7 Eki 2012
Mesajlar
1,698
Tepkime puanı
182
Puanları
0
Yaş
49
Konum
istanbul
konuyu tam okumadım ama sıze net bıılgı
aracın ımo sıstemıne yenı bır anahtar takılınca ılk hafızada olan ımo kodu ıptal oluyor yanı calıstırmıyor
eger servıs bu bılgıyı vermedıyse yada bılmıyorsa ayıp
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Yerkili servislerin ne kadar yetkili oldugu tartisilir hem de coookkk tartisilir... yetkili ve yetkinlik pek ugramamamis Turkiye'deki yetkili (?) Servislerin kapisina.. burda sadece kia olarak algilamayalim tum markalar icin gecerli bu soylediklerim...

TeamPASAOGLU
 

alp2er

New member
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
52
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Konum
istanbul
servis, belirttiğim gibi aracın komple kilit seti değiştirilmeli dedi, yoksa kayıp anahtar aracı çalıştırırmış! ancak yedek anahtarı cıkarttıktan sonra cihaza baglayıp kontrol etıgımızde immobilizer de kayıtlı sadece iki anahtar oldugunu gorduk, yanı kayıp anahtar iptal edilmiş oldu...
 
Üst