Kamber Açısı toleransı konusunda yardım

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Aracım 2013 Model yeni kasa Kia Cee'd. Geçen ay otobanda sağ ön taraftan oldukça sert biçimde çukura girmiştim. Sonrasında herhangi problem ile karşılaşmasam da geçen hafta lastikleri değiştirmek için uğradığım rot-balans ustası sağ ön tekerleğin 1 buçuk dereceye yakın negatif kamber yaptığını ve servise gitmem gerektiğini belirtti.
Esas sorun burdan sonra başlıyor; bugün Kia yetkili servisine gidip durumu izah ettim, aracı rot aletine bağladılar. Çıkan raporda hiçbir sorun olmadığını belirttiler, raporu aşağıda paylaşıyorum.

Rapora baktığımda alttaki kutularda görebileceğiniz üzere sağ ön tekerlek yerine çaprazında ki sol arka tekerlekte kamber açısında fark görünüyor (Sol -1,32' , sağ -0,43' ) Rapor böyle çıkınca da haliyle kafam karıştı. Araçta sağa sola çekme falan gibi sorunlar yok. Sorularıma gelince:
1- Bu fotoğraftaki tüm değerler tolerans limitinlerinde midir?
2- Bir usta sağ ön, bir usta sol arkada kamber farkı görürken, biri sorun var yetkili servise gidip yaptırmalısınız diyor diğer usta sorun yok değerler normal diyor. Sizce hangi usta doğru?
3- Sadece 70 km/s hızda seyrederken gazden ayağımı çektiğimde direksiyona çok hafif bir oynama yansıyor, bunada Kia servisinde usta "normaldir yeni lastik, 3.000 km bekleyin düzelir" dedi. Sizce bu teşhis doğru mudur?
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
Selam, sorduğunuz sorular oldukça teknik ve bence uzman bilgisi gerektiriyor. Gittiğiniz servisin dışında başka servisler de var İstanbul'da. Onlardan da bir görüş alın. Ya da forumdaki arkadaşlar size uzman görüşü verebilecek iyi bir rot balans ustası önerebilir. Kolay gelsin.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Bence cok iyi bir rot balans ustasina gidin.. servislerdeki ustalar bu kadar uzman degil bu konuda...

Eger anadolu yakasindaysaniz bostanci sanayi de kuzey oto rot bakans var.. orada metin usta var, benim selamimi soyleyin yardimci olur size...

TeamPASAOGLU
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
camber caster toe ayarları araca gore hatta lastige zemine kullanım sekline gore degisebilir.

kabaca camber lastigin yere basan sırtın poziyonu negatif deger arttıkca lastiğin ıc kısımlarını daha cok basar asınma dengesiz olabilir





pozitifte bunun tam tersi lastigin dıs kısmı basar.

--
sizin durumdada bence neticede bi dengesizlik var muhtemelen üsengecliklerinden yada yapmak istememelerinden bişey yok demiştir. eli yüzü düzgün bir balanscıda bence birbirine yakın degerlere getirilmeli .
örnek: ön tekerler 0.37 ye 0.42 gibi .

vakit varsa burasıda okunabilir güzel bilgiler benim acıklamaya calıstıgım degerler :)

Ön Düzen Açı ve Ayarları(Kamber,Kaster,Toe-İn)
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Arkadaşlar sorun halloldu, Can'ın tavsiyesi ile gittiğim Metin Usta sorunu 10 dakikada çözdü, az kalsın rakip firma tarafından dolandırılıyormuşum...

Can hızlı desteğin için teşekkürler, bu arada ben oradayken Metin Ustayla başka bir konu için bir kaç kez telefonlaşınız galiba :)
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Arkadaşlar sorun halloldu, Can'ın tavsiyesi ile gittiğim Metin Usta sorunu 10 dakikada çözdü, az kalsın rakip firma tarafından dolandırılıyormuşum...

Can hızlı desteğin için teşekkürler, bu arada ben oradayken Metin Ustayla başka bir konu için bir kaç kez telefonlaşınız galiba :)
Rica ederim.. sorununun cozuldugune sevindim... Evet ufak bir isim vardi hal ettim, Metin usta bir tanedir benim icin.. sag olsun isimi cok gormustur, ustaligi da iyidir... O yuzden gonul rahatligi ile tavsiye ediyorum....:)

TeamPASAOGLU
 

Srhn

New member
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,606
Tepkime puanı
241
Puanları
0
Yaş
35
Konum
İstanbul
bende kuzey rot balansa götürmüştüm aracı alalı daha bi kere rot ayarı yaptırdım hala ilk günki gibi :D
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Bugün otobanda deneme şansım oldu, araç yağ gibi akıyor, ne titreşm kaldı ne de başka sorun. Dönüş yolumun üzerinde oluğu için Metin Usta'ya uğradım tekrar, şaşırdı sadece "eline sağlık yağ gibi akıyor araç" demek için uğradığımı görünce :) piyasada milyon tane iş bilmez veya dolandırıcı varken böyle ustaların değerini bilmek lazım...
 

leonine25

Active member
Katılım
9 Ağu 2013
Mesajlar
313
Tepkime puanı
40
Puanları
28
Yaş
43
Konum
PENDİK
Bende cerato aracımda yaşamıştım. Bakıma girdim tekkarda. Sonra araba balans yapmaya başladı. Yolda direksiyonda sanki boşluk oluşuyordu.
Tekrar geri götürdüm rot ayarı yaptık dediler. Dedim arkadaş arabayı iyileştirmek için geldim bozuk geri aldık. Birazda sesim yükselince gözümün önünde rot balans yaptılar. Makinaya göre herşey düzeldi ama kullanınca düzelmediği ortada idi.Hatta testi birlikte yaptık servis çalışanıyla. Sonra sanayide bir rot balanscıya götürdüler araç düzeldi. Teknik servistekilerin elinin ayarı yok makina ne diyorsa o. Araba rolantide titriyor diyorum normal diyorlar. Servisteki başka bir arabayı çalıştırdık o titremiyor onada normal diyorlar. :) gülermisin ağlarmısın.
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Aynen, Kia Bayraktar'da da değerler normal demişlerdi ancak 70-90 arası direksiyonda hafif titreşim ve boşluk varmış hissi vardı. Sonunda halloldu...
 
Üst