Ynt: Güney Ege Turu
Arkadaşlar geçtiğimiz hafta 7 günlük bir izne ayrılmıştım. Antalya'dan yola çıkarak birkaç farklı memleket gezdim. Tatil esnasında araç hakkında edindiğim tecrübe ve bilgileri paylaşmak istedim.
Araç: Cee'd 1.4 DOHC CVVT 90 PS M/T
Rota: Antalya - Fethiye - Göcek - Dalyan - Marmaris - Bozburun - Datça - Antalya
Toplam Ağırlık: 2 Yetişkin birey (140 kg) + Bagaj (Yaklaşık 75 kg) = 215 kg
Toplam Menzil: 1257 km
Toplam yakıt Tüketimi: 87,45 lt
Toplam Yakıt Bedeli: 390 TL
Kullanılan Yakıt: Shell 97 Oktan Benzin
Yakıt Fiyatı: 4.46 TL/lt
Ortalama Yakıt Tüketimi: 6,96 lt/100km
Ortalama Yakıt Bedeli: 31,04 TL/100km
Şehir Dışı Yakıt Tüketimi: 5,7 lt/100km (100km/h hız ve 3. kademede açık klima ile)
Şehir İçi Yakıt Tüketimi: 7.9 lt/100km (3. kademede açık klima ve 3000 d/d vites değişimi ile)
Şehir İçi Yakıt Tüketimi: 8.5 lt/100km (3. kademede açık klima ve 4000 d/d vites değişimi ile)
Aracın Olumlu Özellikleri:
1. Çok hoş bir motor sesi var ve ortalama hızlarda aracın içerisinde kesinlikle motor sesi duyulmuyor.
2. Motor klima açık dahi olsa düz yollarda gaz tepkilerine çabuk yanıt veriyor.
3. Düz yollarda motor 2500 d/d nın üzerinde gaz tepkilerine anında cevap veriyor.
4. 6500 d/d ya kadar motor rahatça kullanılabiliyor.
5. 3000 d/d nın üzerinde dik yokuşlar hiç zorlanmadan rahatça çıkılabiliyor. Yokuşlarda en ufak bir yığılma ya da zorlanma yaşanmıyor.
6. 80-120 km/h hızları arası esnekliği yeterli seviyede.
7. Yol tutuşu gerçekten oldukça başarılı.
8. Yüksek süratlerde dönülen virajlarda kesinlikle çizgisinden çıkmıyor.
9. Zorlamadan kullanıldığında düşük yakıt tüketim değerleri elde edilebiliyor.
10. Aracın arka koltuk diz ve baş mesafeleri sınıfındaki birçok araçtan daha yeterli.
11. Oturma pozisyonu ve görüş açısı yeterli.
12. Orta ve yüksek hızlarda direksiyon tepkileri çok başarılı.
13. Orjinal müzik sistemi oldukça iyi.
14. Rüzgar sesi oluşumu yok.
15. Bagaj kapasitesi yeterli.
16. Araç içerisinde huzursuzluk yaratan herhangi bir ses oluşumu yok (şimdilik).
17. Araç yolculuk esnasında şoförü yormuyor.
18. Göstergeler rahat okunuyor, orta konsola ulaşım kolay ve kullanımı karmaşık değil.
19. Klima gücü yeterli ve çıkardığı ses rahatsız etmiyor (41 derece öğlen sıcağında 3. kademe yeterli soğutmayı sağlayabiliyor).
20. Rölantide motorun sesini duymak çok zor.
Aracın Olumsuz Özellikleri:
1. Dik yokuşlarda 3000 d/d nın altında motordan performans alınamıyor. Bu durum yakıt tüketimini arttırıyor.
2. Dik yokuşlarda performans kaybı yaşamamak için vites küçültmek gerekiyor. Gaza fazla basarak dengelemeye çalışmak sadece yakıt tüketimini arttırıyor.
3. Aracın performansının hissedilir seviyede artması için motorun 3000 d/d yı geçmesi gerekiyor.
4. Direksiyonun düşük hızlarda yumuşak olmasına rağmen hissiz olması nedeniyle (EPS den dolayı) kullanımına alışmak gerekiyor.
5. Sert süspansiyon sistemi konforu törpülüyor.
6. Süspansiyon sisteminden kaynaklı yol sesi (motor, rüzgar veya kabin içi sesleri değil) oluşuyor.
7. Süspansiyon sisteminin sertliği ve ülkemiz yollarının kötülüğü nedeniyle, kabin içinde ilerleyen zamanlarda ses yapan parçaların olması oldukça muhtemel.
8. Aracın boyası ince, yoldaki taşlara ve sürtünmelere dikkat etmek gerekiyor.
9. Bozuk yollarda aracın yaylarından değişik sesler çıkıyor.
Aracım tüm yolculuğum boyunca beni hiç üzmeden görevini yerine getirdi. Yola çıkmadan birkaç gün önce Ali ile arabadan gelen sesler hakkında konuşmuştuk. Ben de ne yalan söyleyeyim orasından burasından ses gelecek mi diye dinlemeye başladım pür dikkat. Yolculuğun ilk 100 km sinden sonra sağ A sütunu ile ön camın sağ tarafından bir yerlerden lıkırtı şeklinde hafif bir ses gelmeye başladı. Hayırlı olsun ilk kabin içi sesim dedim kendi kendime. Belli bir müddet gittikten sonra kendi kendine kesildi ve bir daha duymadım o sesi. Yalnız arkadaşlar ülkemiz yollarında aracın ses çıkarmaması mümkün değil. Tamam birçok yerde artık geniş geniş yollar var ama 1250 km yolun herhalde ancak 100-150 kmsi falan sıcak asfalttır, gerisi çukur tümsek patlak çatlak ne ararsan var. Antalya’ya döndüğüm zaman her yerinden ses gelir aracın diye beklemiştim ama çok şükür şimdilik sorun yok.
Arkadaşlar gittiğim her yerde gezmedik ve uğramadık yer bırakmadığım için yolun yaklaşık %60-65 dur kalk yapmakla geçti, bu nedenle yakıt tüketim değerlerinin fazla çıktığını düşünüyorum. Sanıyorum ki bu kadar çok dur kalk yapmasaydım toplam yakıt tüketim değerlerim çok daha düşük olabilirdi.
Saklıkent Kanyonu, Ölüdeniz, İztuzu Plajı, Kız Kumu, Bozburun, Knidos mutlaka bir seferde olsa gidilip görülesi yerler. Buralara gidecek arkadaşlara tavsiyelerde bulunabilirim.
Şimdilik aklıma gelenler bunlar, hatırladıkça yazarım…
Birkaç Cee’d fotoğrafı paylaşalım şimdi de.