Fıskiye Motoru Sorunu ve Çözümü

khf

New member
Katılım
8 Ağu 2011
Mesajlar
89
Tepkime puanı
33
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
k.maraş
Herkese merhaba.

Bendeki araç 2011 ceed motion manuel dizel.

Son 2 - 3 aydır ön cama su sıkınca arka cama da baya bir su sızıyordu. Sorunun fıskiye motorundan olduğunu düşündüm.

Kahramanmaraş'ta servis olmadığı için Gaziantep'teki servise gittim. Baktılar ve saçma sapan bir tespitte bulundular, ve ilk başta buna beni de inandırdılar;

cama su sıktıkça cam yüzeyinde biriken su, ön camın hemen altındaki su tahliye kanalından ön tekerin hemen arkasına dökülüyordu.

Servisteki arkadaşlar bu durumu hortumlarda veya su haznesinde bir çatlağın olması ihtimaliyle açıkladı. Halbuki alakası yok! Sanayi ustası bir kapla ön cama suyu döktü, su olduğu gibi kanallardan geçip aşağıda. Bu kadar basit testi yapmak bile servisin aklına gelmiyor.

Yani arabanın işinin çok uzun olduğunu, su haznesini çıkarmak için sağ çamurluğu bile sökmenin gerekebileceğini
(!!! yapmamak için işi yokuşa sürüyor ya da gerçekten bilgisi bu kadar! İkinci ihtimal doğruysa durum çok daha vahim; g..tü b..klu bir fıskiye motoru için adam çamurluğu sökecekti),

bundan dolayı hafta içi bir gün tekrar gelmemi, aracı o gün kendilerine bırakmam gerektiğini, daha sonra başka bir gün bir daha gelip gerekli onarımı yaptırmam gerektiğini, garantiden değişeceklerinin de garantisini veremeyeceklerini söylediler!

İki kere Gaziantep'e git gel, arabayı 1 gün orada bırak, dandik bir sorun için çamurluğu söksünler (kardeşim kaza mı yaptık da çamurluğu söküp arabanın anasını ağlatıyorsun!) bunların üstüne bir de parça ve onarım ücreti öde(me ihtimali)!

Yani paranla rezil olmak buna denir. Adamlara benim Maraştan geldiğimi, bu söylediklerinin benim için çok zor olduğunu söylemem durumu değiştirmedi. İyi ki de değiştirmemiş!

Maraşta bir elektrik ustasına götürdüm, ne borularda ne de su haznesinde bir sorunun olduğunu, sorunun sadece fıskiye motoru olduğunu söyledi, ve gerçek de bu idi. Elektrik ustası araştırdı; 160 tl demişler. Ben MEB Başayar'ı aradım 130 tl dediler. Pahalı geldi, almadım.

İstanbul'da bir firmada buldum 60 tl.
Ekli dosyayı görüntüle 1862
Mavi etiketli olanı bozuk yani arabada takılı olan, diğeri de istanbuldan getirttiğim. Dikkat ederseniz ürün numaraları farklı; satıcı ürün numarasının farklı olmasının sorun oluşturmayacağını söyledi. Neyse bu ürünü taktık sorun devam ediyor; ön tarafa su sıktığımızda arkadan da oluk gibi su akıyor. Satıcıyı aradım; gönderdiğin ürün düzgün çalışmıyor dedim, kabul etmedi, senin tesisatında sorun var dedi.

(bak sen ustaya!!! istanbuldan maraştaki arabada arıza tespiti yapıyor. Burnundan kıl aldırmayan bir tip idi telefondaki ses tonundan yaptığım karakter analizine göre)

Yine de (benim tesisatın bozuk olma ihtimalini göz önünde bulundurarak) istanbuldaki satıcının hakkı bana geçmesin, başka bir tane fıskiye motoru başka bir yerden sipariş edeyim, sorun giderilirse ancak o zaman adamın ürününü iade edeyim dedim.

Ebay'dan şu muadil ürünü buldum. Fiyatı 23 dolar, bedava kargo, Güney Koreden 10 günde elime ulaştı. Orjinalliğinden de hiç şüphem yok.
Ekli dosyayı görüntüle 1863
Bu ürünün de numarası farklı idi. Fakat canavar gibi çalışıyor.


Gelelim parçayı söküp takma meselesine; elektrik ustasının çırağı arabanın altına yattı, 5 dakikada sağ ön davlumbazın iki klipsini çıkarıp fıskiye motoruna ulaştı. (Servise bıraksak çamurluğu sökecekti zahar!)

Ekli dosyayı görüntüle 1864


Şimdi tek yapmam gereken elimdeki bozuk ürünü satıcıya (istanbula) iade etmek. Onu da kazasız atlatırsam, kendimi bu işten ucuz kurtulmuş sayacağım. Ölümü görüp sıtmaya razı oldum yani.

Hizmet anlayışı mı dersiniz, insanlık mı dersiniz, ahlak mı dersiniz, dürüstlük mü dersiniz, haddini bilme mi dersiniz ne derseniz deyin, bunlar memleketimizde maalesef çok az.


Arkadaşlar bu kadar basit bir konuyu uzun uzadıya anlatmamın sebebi, eğer sizin de başınıza gelirse (inşallah gelmez) olayı daha çabuk ve daha ucuz yolla çözebilmenizdir.


Herkese iyi günler.
 

Hasan

New member
Katılım
16 May 2011
Mesajlar
545
Tepkime puanı
36
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
Sakarya
Sözde bu arabalarin 5 yil garantisi var....
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Bir arabada bu tarz hataların çıkması normal karşılanabilir. Sonuçta mekanik bir parça.
Anormal olan ise, servisin bu problemlere yaklaşımı ve çözüm sürecidir.
Beyaz eşyaların servis el kitabı ve arıza akış diyagramı denen bir şey vardır. Burada olası sorunlar ve çözümleri anlatılır. Yani müşteri makinem soğuk yıkama yapıyor dediğinde olası arızalar sıralanır. Peki bu servisler nasıl çalışıyor. Tecrübe ile varsayım ile olacak işmidir bu. Yokmu bunların bir programı bir kitabı.
 

khf

New member
Katılım
8 Ağu 2011
Mesajlar
89
Tepkime puanı
33
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
k.maraş
Bir arabada bu tarz hataların çıkması normal karşılanabilir. Sonuçta mekanik bir parça.
Anormal olan ise, servisin bu problemlere yaklaşımı ve çözüm sürecidir.
Beyaz eşyaların servis el kitabı ve arıza akış diyagramı denen bir şey vardır. Burada olası sorunlar ve çözümleri anlatılır. Yani müşteri makinem soğuk yıkama yapıyor dediğinde olası arızalar sıralanır. Peki bu servisler nasıl çalışıyor. Tecrübe ile varsayım ile olacak işmidir bu. Yokmu bunların bir programı bir kitabı.
Hocam adamlar gayrıciddi. Bir iki sene önce Ramazan ayında arabayı yine bunlara götürdüm. İşlerini bitirmişler, baktım araba yok. Nerde diye sordum, teste çıktı dediler. Araba geldi, bindim, içi lahmacun kokuyor.

O servise her seferinde gittiğimde bir daha gitmeyeceğim diyorum, ama sonra bakıyorum gideceğim başka bir servis yok yakınımda.
 
Üst