Ynt: enjektor sakırdaması
Bu problem bendeki araçtada olmuştu, servise gösterdim , aracın yazılımına bakıldı zaten güncel, diagnostik değerler, ateşleme , vs vs her şey normaldi. Yakıt alacağın markayı değiştirmemi önerdiler ( Zaten bende yakıttan şüpheleniyordum ), Shell V-Power dizel aldım , Bostancı Shell den, sorun kayboldu, herşey normal.
Yaptığım incelemede Shell V-Power dizel in data sheet ini buldum. EN 5165 Standartlarına göre Euro Dizel de SETAN sayısı Min 51 , Max 70 oluyor. Shell in spektinde 62 Typical değer verilmiş. OPET de sadece Min 51 verilmiş. Sanırım bağlayıcı olmasın diye Min Max değer aralığını ve typical değeri vermiyorlar, yani diyorlarki EN 5165 standartına göre Min 51 SETAN madem kabul bizde size Min 51 Setan lık Euro dizel veriyoruz.( zannediyorum FIAT ve Ford araçlarda 51 setan lık dizel e göre set-up ı yapılmış ve subap aralıkları ve enjektör değerleri 51 setan a göre -Yorum sadece , iddia aetmiyorum )
Bizim araçların kullanma kılavuzuna baktığınızda 52-54 SETAN Euro dizel kullanınız der. ( Hatta Hyundai gibi CRDI motor olan lardada ) .
Kısacas durum ortadaShell GTLbile almaya gerek yok, 51 SETAN üzerindeki dizel işimizi görecek.
( Türkiyede ki Shell V Power ında 62 SETAN olduğunu sanmıyorum amam 51 in üzerinde olduğu aldığım sonuca göre ortada
Shell ve OPET in spektleri ektedir. Diğer markaların spektlerinide araştırıyorum.