Elektrikli direksiyonlu araçlarda ROT AYAR farkı ve yurdum ustalarının sınavı..

akif_ulucay

New member
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
merhaba benim aracım 7 ileri benim de rot ayarında problem var henüz çözülemeyen.geri geri giderken arkamdaki aracı görmeyip sol arka tekeri arkadaki aracın tekerine vurdum ve benim teker içeriye doğru bükülme yaptı servise götürdüm yamulan gerekli parçaları değiştirdiler aracı teslim ettiler kullanmaya başladım ama araç özellikle 120km den sonra baya hissedilir şekilde sola çekme yapıyordu.3 kere özel rot 2 kerede servis ayar yaptı düzeldi dediler ama hiç bi düzelme göremedm afyonda ikamet ediyorum burdaki servis beş para etmediğinden bugun aracı istanbula gönderdim..sizce problem nedir nelere dikkat etmem gerek ve istanbulda en iyi en bilgili yetkli servis hangisidir?cevaplarınızı bekliyorum teşekkür ederim
 

mako

New member
Katılım
3 Kas 2014
Mesajlar
50
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
46
Bende servise güvenmiyorum hiç. 3 sene önce arabayı almadan serviste ekspert yaptırdım ve Turbo,Bask balata değişmesi dahil 20 kalemlik toplamı 12 bin TL olan masraf çıkartılar inanmadım birde özel bir serviste baktırdım sadece rotil ve amortisöt takolarını değiştir bir 10.000 sonrada fren balatalarını değiştirirsin dediler 300 TL işçilik dahil masraf ettim rutin bakımlar hariç aracımda hiç bir sıkıntı çıkmadı Allaha şükür.Sonra 3 Yıl sonra başka bir serviste mekanik kontrol ücretsiz kampanyası vardı ama arabada hiç bir sıkıntım yok bir gideyim dedim ordada 13 bin TL lik bir masraf çıkardılar üzerinden 1 sene geçti hala bir skıntım yok :))
 

kahrman

New member
Katılım
19 Tem 2017
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Herkese Allah sabır versin...
benim araçta sık sık EPS ışığı yanığpp direksiyon taş kesiliyor...
bi ustaya götürdüm açı sensörlerinin kalibrasyonu ile ilgili dedi güya PC ye bağlayıp ayarladı sonrasında tekrarlayınca servisle konuştum çukur veya taşa çıktınız mı dedi malum her yer köstebek yuvası, evet dedim ama sonrasında bölgenin sıcak oluşundan da olabilir dedi EPS motoru kendine zarar gelmesin diye devre dışı bırakıyormuş ama geceleri de aynı problem olunca bu sefer çok fazla manevra yaptığım için oluyor dedi..
işin özü ben bir anlamadım bu işten problem hala devam ediyor...
ama şu rot olayı kafama yattı zira ben 2-3 defa yaptırdım her seferinde motor kapalı hatta bazen "P" da bile yaptılar.. kimsede sensör kalibrasyonu yapmadı :(
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
[MENTION=3429]kahrman[/MENTION] eps ısıgı akünün zayıflıgıylada alakalı olabilir bir ölctürün. söyleki eski i30 umda basıma geldi eger azalmıssa akünün ömrü eps yi destekleyemeyip aynen dediginiz gibi taştan hallice oluyor direksiyon.
 

kahrman

New member
Katılım
19 Tem 2017
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
[MENTION=1547]Berkan[/MENTION] teşekkürler bugun yine pc’ye bağladık ama direksiyon sistemi düzgün yazmasıyla beraber 3 tane ABS hatası vardı, ustanın dediği hepsinin beraber çalıştığı ABS hataları olunca dolayısıyla EPS de vevre dışı kalıyor olabilirmiş
 

hakan26

Member
Katılım
8 Ağu 2015
Mesajlar
243
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Arkadaşlar aracımın rot ayarını Eskişehir oto sanayi sitesinde eski adı ile Ankaralılar oto lastik yeni adı ile Lastik Park ta çok önceden Hases mercedes servisinden tanıdığım değerli ustam Sadık ustama yaptırdım araç on numara oldu,ilgi alaka ve ustalık ne ararsanız her şeyine kefilim ustamın...
 

mekan

New member
Katılım
25 Şub 2017
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba Arkadaşlar 2011 Kie Ceed Sw Sahibiyim Benim araçtada Da 120 Den Sonra Direksiyona Ufak Dokunuşlar Yapmam Gerekiyor Bu Sebebden Dolayı Rot Ve Balans Yaptırdım Ama Faydası Olmadı Yarın Kia Eresine Gidip Önce Rot Sonra Sıfırlama Yaptırıcam İnşallah Sonuç Beklediğim Gibi Olur.

Bu Arada Bu Bilgilendirme İçin Çok Teşekkür Ederim
 

mekan

New member
Katılım
25 Şub 2017
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba Arkadaşlar 2011 Kie Ceed Sw Sahibiyim Benim araçtada Da 120 Den Sonra Direksiyona Ufak Dokunuşlar Yapmam Gerekiyor Bu Sebebden Dolayı Rot Ve Balans Yaptırdım Ama Faydası Olmadı Yarın Kia Eresine Gidip Önce Rot Sonra Sıfırlama Yaptırıcam İnşallah Sonuç Beklediğim Gibi Olur.

Bu Arada Bu Bilgilendirme İçin Çok Teşekkür Ederim
Arkadaşlar Eresin Kia Da Rot Ve Açı Sıfırlama İşlemini Yaptırdım Fakat Aracı Test Edemedim Trafikten Dolayı Ama Mutlaka Test Edip Farkı Yazıcam
 

veracocha

New member
Katılım
20 Ara 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Arkadaşlar merhaba bende rot ayarı düzgün olmayınca kafaya takan bir tipim , ,bende dışarda yaptırdım rotu ama sıfırlama filan yapılmadı tabi .. Direksiyonu tam ortaladığımda araç sola çekiyor ve direksiyonun sola daha sert dönerken sağa daha rahat dönüyor , Rotu da tam yapamadı usta ! Açı sensörünün sıfırlanması gerektiğini biliyorum ancak , Ankara'da hangi servislerde var adam gibi düzgün rot ayarı yapan servis ? önerilerinizi bekliyorum ...
 

EnginDeniz

New member
Katılım
22 May 2018
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Aranıza yeni katıldım bu konuyu görünce bilgilendirme yapmak istedim, yolda yolu ortalayamamak, sürekli direksiyona ufak dokunuşlar yapmak , direksiyonda ufak takılma hissi bu araçların ortak sorunu ( 2010 2011 modeller) bazıları direksiyon sistemindeki kauçuk dişliyi değiştirince bir nebze düzeliyor fakat genelde eps sistemi komple değişmesi gerekiyor, benim aracımda da aynı sorun vardı, aracımın tüm bakımları serviste yapıldığı İçin iyi niyet garantisinden eps direksiyon sistemi komple değişti ( normal fiyatı 10.000 tl civarında) bilginiz olsun benim gibi bütün rotçuları gezmeyin
 

veracocha

New member
Katılım
20 Ara 2017
Mesajlar
9
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bizim Cee'd'lerin Rot ayarının nasıl yapılması gerektiğini ayrıntılı olarak aşağıya yazıyorum; 2 nokta kritik.

Elektrikli direksiyonlu ve tam bağımsız süspansiyonlu araçların (Cee'd gibi) rot ayarlama süreci:

1- Araç lazerli rot aletine bağlanır.
2- Otomatik vitesli araçlar için N, düz vitesli araçlar için ise "boş" konuma alınır ve motor stop edilir.
3- Rot aletinin ekranında belirtilen ileri-geri ve direksiyondan sağ-sol hamleleri yapılır.
4- Kritik maddelerden birincisi: Direksiyon sıfır konuma ayarlanıp sabitlenir ancak elektrikli direksiyonlarda MUTLAKA motorun çalıştırılarak, elektrikli destek ile sıfır olarak ayarlanması gerekir. Ve ardından direksiyon kilidi takılır. Çoğu usta normal hidrolikler gibi motoru çalıştırmadan direksiyonu ayarlayıp sabitlemektedir.
5- Rot kontrol ve düzeltme mutlaka şu sıralama ile yapılmalıdır: Önce arka tekerleklere gerekli ayar, sonra ön tekerleklere ayar.
6- Kritik maddelerden ikincisi: Mekanik olarak rot ayarı işlemleri bittiğinde, direksiyon kilidi SÖKÜLMEDEN, halen direksiyon sıfır konumdayken direksiyon açı sensörlerinin GDS aletine bağlanarak sıfırlanması (Resetlenmesi) gerekir. 1 derecelik rot düzeltmesi sonrasında bile mutlaka açı sensörlerini sıfırlatın.
7- Tüm işlemler bittikten sonra direksiyon kilidi sökülerek test sürüşüne çıkabilirsiniz.

Elektrikli direksiyonlarda direksiyonun motor çalışırken sıfır konumuna ayarlanması gerektiğini ve her rot işlemi sonrası araca elektronik olarak "0" noktasının yazılımsal olarak öğretilmesi gerektiğini bilmeyen ustanız var ise mutlaka yukarıdaki sıralamayı uygulatın.

Ergin bey bu işlemleri Ankara'da hangi yetkili servisler yapıyor acaba , siz sanırım İstanbulda yaptırdınız , çok önemli bir konu
 

mekan

New member
Katılım
25 Şub 2017
Mesajlar
8
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Merhaba Arkadaşlar 2011 Kie Ceed Sw Sahibiyim Benim araçtada Da 120 Den Sonra Direksiyona Ufak Dokunuşlar Yapmam Gerekiyor Bu Sebebden Dolayı Rot Ve Balans Yaptırdım Ama Faydası Olmadı Yarın Kia Eresine Gidip Önce Rot Sonra Sıfırlama Yaptırıcam İnşallah Sonuç Beklediğim Gibi Olur.

Bu Arada Bu Bilgilendirme İçin Çok Teşekkür Ederim
Arkadaşlar Sonuç İstediğim Gibi Olmadı Ya Açıyı Sıfırlamadılar Yada Bir Farkı Olmadı Gibi Yalnız En Son Gittiğim Rot Balanscı Arkadaşla Konuyu Ele Alıp Aracın Arka Kısmını Yani Rot Makinasına Aracın Önü Değil Arkasını Soktuk O Şekilde Ayar Yapıldı Şuan O Sorunu Hissetmiyorum
 
Üst