Merhabalar Arkadaşlar,
Uzun süreden beri yazmıyordum. 2012 yılı sonunda 0 km olarak almış olduğum yeni-makyajsız kasa Ceed 1.6 CRDI Concept (Manual) aracım 5 yıl içerisinde 71.000 km'ye sorunsuz diyebileceğim şekilde geldi.
Aracımı bugüne kadar bir çok araçla denedim. Örnek olarak, Corolla, Golf, Fiat Egea, Audi A3, Seat Leon vb. son dizel modellerini sayabiliriz. Çoğunda performans olarak geride kalmasam da hatta bazılarını geçsem de, bugün yapmış olduğum düz vites benzinli Honda Civic 1.6 IES ile denememde geride kaldım diyebilirim.
Araçla 2 kalkış yaptık. Boş yol üzerinde 0-190 km arası denememizde ne yaparsam yapayım aracı yakalayamadım. Honda az modifiyeli ve açık hava filtreli çok az oynanmış bir modeldi. Kalkışa başlamamızla ben 2. vitese geçtiğimde Honda yarım arabaya yakın fark açmıştı. (güç kaybı olmasın diye patinaj sistemi devre dışı bıraktım ancak gene de tam istediğim gibi kalkış yapamadım diyebilirim).Hızlanmamız devam ederken, vitesleri kayıpsız olarak atmaya devam ederken, 80-130-140 km gibi hızlarda tampon tampona gidiyorduk. Bir an aradaki 1 araba fark daha da açılmadan bu şekilde devam ettik. Hatta bir ara torkun etkisiyle yakalayıp geçer miyim diye de düşünmedim değil. Hızlar 160-170'lı hızların üzerine çıktığında ibre tersine dönmeye başladı. Honda yorulmadan hızlanmaya devam ederken, benim araç, sanki turbonun ısınması-yorulmasına benzer bir nedenden dolayı zayıf kalmaya başladı sanki. Hızlarımız nihayet 190'ları gösterdiğinde aradaki fark 1.5-2 arabaya kadar açılmıştı.
Aracımın performasından çok fazla olmasa da memnunum diyebilirim ancak, dizel araçlar ne kadar güçlü olursa olsun, nefesleri yüksek hızlarda kesiliyor. Bu durum uzun süre dip gaz gitmekten kaynaklı turbo soğutmasının yetersiz kalmasından da kaynaklanabilir bilemiyorum. Bildiğim kadarıyla modifiyelerde bu durumu engelleyen durumlar var. Sonuçta bu tür kapışmalar için değil konfor ve güvenlik odaklı tasarlanmış araçlarımız var.
Uzun süreden beri yazmıyordum. 2012 yılı sonunda 0 km olarak almış olduğum yeni-makyajsız kasa Ceed 1.6 CRDI Concept (Manual) aracım 5 yıl içerisinde 71.000 km'ye sorunsuz diyebileceğim şekilde geldi.
Aracımı bugüne kadar bir çok araçla denedim. Örnek olarak, Corolla, Golf, Fiat Egea, Audi A3, Seat Leon vb. son dizel modellerini sayabiliriz. Çoğunda performans olarak geride kalmasam da hatta bazılarını geçsem de, bugün yapmış olduğum düz vites benzinli Honda Civic 1.6 IES ile denememde geride kaldım diyebilirim.
Araçla 2 kalkış yaptık. Boş yol üzerinde 0-190 km arası denememizde ne yaparsam yapayım aracı yakalayamadım. Honda az modifiyeli ve açık hava filtreli çok az oynanmış bir modeldi. Kalkışa başlamamızla ben 2. vitese geçtiğimde Honda yarım arabaya yakın fark açmıştı. (güç kaybı olmasın diye patinaj sistemi devre dışı bıraktım ancak gene de tam istediğim gibi kalkış yapamadım diyebilirim).Hızlanmamız devam ederken, vitesleri kayıpsız olarak atmaya devam ederken, 80-130-140 km gibi hızlarda tampon tampona gidiyorduk. Bir an aradaki 1 araba fark daha da açılmadan bu şekilde devam ettik. Hatta bir ara torkun etkisiyle yakalayıp geçer miyim diye de düşünmedim değil. Hızlar 160-170'lı hızların üzerine çıktığında ibre tersine dönmeye başladı. Honda yorulmadan hızlanmaya devam ederken, benim araç, sanki turbonun ısınması-yorulmasına benzer bir nedenden dolayı zayıf kalmaya başladı sanki. Hızlarımız nihayet 190'ları gösterdiğinde aradaki fark 1.5-2 arabaya kadar açılmıştı.
Aracımın performasından çok fazla olmasa da memnunum diyebilirim ancak, dizel araçlar ne kadar güçlü olursa olsun, nefesleri yüksek hızlarda kesiliyor. Bu durum uzun süre dip gaz gitmekten kaynaklı turbo soğutmasının yetersiz kalmasından da kaynaklanabilir bilemiyorum. Bildiğim kadarıyla modifiyelerde bu durumu engelleyen durumlar var. Sonuçta bu tür kapışmalar için değil konfor ve güvenlik odaklı tasarlanmış araçlarımız var.