128'lik motor ve gaz pedalı altındaki buton

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Merhaba arkadaşlar,

Aracımı alalı 7 aya yaklaştı ve 17 bin km gibi bir yol geçtim bu arada.

128 hp'lik motor hakkında şöyle bir tespitim var (ki diğer arkadaşlar da katılacaklardır)

115'lik Ceratoya binmiş olanlar, 255-260 Nm (hangisi emin değilim) torka sahip o aracın verdiği tork hissinin 128'lik yeni motorlarda olmadığını hissetmişlerdir. Halbuki kağıt üzerinde aynı torktalar. Öte yandan son kasa ceed'de gaz pedalının sonundaki butona da basıldığında torkun arttığını biliyoruz. Ben bu aracın tork eğrisinin TAMAMEN BU BUTON BASILI İKEN elde edildiğini düşünüyorum.

Zaten öyle olmasa, butona basıldığında atıyorum 280-300 Nm gibi bir tork veriyor olmalı, zira arttığı kesin (ama bu kadar değil tabi ki). Bu şekilde olsa idi, PSA 1.6 dizelinin ilk çıktığındaki teknik verileri bilenler bilir, Aracın 240 Nm olan verisi dipgazlarda overboost ile kısa süreliğine 260 Nm'ye çıkmakta idi. 109/110 Hp'lik Hdi/Tdci motorlar hep böyle. Bu overboost işleminin benzeri bizde de mevcut. Bizim katalog verisi olan 260 Nm'nin bu buton ile sağlandığı aşikar. Yani bizim teknik veri de şu şekilde olmalı idi:

~240 Nm (260 Nm)...

Ha o buton basılmadan 260 Nm veriyor olsa idi bu sefer max tork 280 gibi bi şey olacaktı ki bunu zaten övüne övüne kataloğa yazarlardı. demek ki öyle değil, basınca 260 Nm, basmayınca atıyorum ~240 Nm...

--------------------------- Şimdi 2. ve daha önemli kısma geliyorum,

Peki biz bu butonu sürekli basılı imiş gibi kullanabilir miyiz? Ben pedalın altına baktım, öyle düşündüğüm gibi bir buton yok. Mekanizma pedalın içinde kalıyor. Ama pedaldan içeriye giden kablo kaç tane ona bakmadım. Bunlardan mesela 2 tanesi bu boost olayı için ise, bunları direk bağlasak arabamız fabrikasyon chipli olur mu???? Soru işareti...

Fikirlerinizi bekliyorum ;)
 

unalks

New member
Katılım
6 Eki 2014
Mesajlar
404
Tepkime puanı
13
Puanları
0
motor konusunda bu kadar detaylı bilgiye sahip değilim ama naçizane olarak sanırım dpf denilen zımbırtı bizim performansı fazlası ile mındar ediyor.. şöyle bir izlenimim oldu kalkışta biraz daha seri kalkan focusu 2.vitesten sonra dikiz aynasında gördüm tork olayına gelince 260 nm 128 hp yi dpf kaynaklı hissettirmiyor okuduğum yorumlardan anladığım kadarı ile.
 

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Dpf etkisi mutlaka vardir. Hatta samsunlular bilir sehir ici hatlarda doblolar kullaniliyor. Orada yeninkasa doblo sahibi ile konusmustum, dpf ve kat iptali yaptirmis, cekisin hissedilir derecede arttigini soylemisti. Bizde de fark edecektir ama asil olay bizde euro 5 normlarini karsilamak icin yazilimsal bi kisinti soz konusu. O alttaki buton olmadan 260 nm vermiyor sanki.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Benim bildigim bir aracin torku dip gaz yaparak olculur.
Her arac icin bu gecerlidir. Aracin kac beygir olduguda cikan torka gore hesaplanir.
Yani sen 4000 devirde 128 hp gucu gormek istiyorsan gaza basman gerekir. Dusuk vites ile ayaginin ucuyla 4000 devirde olman sana o beygiri ve torku hissettirmez.
Ceratoda hizli hissetmenin bircok faktoru olabilir.
Ses,yalitim,agirlik vs.
Belki ilk iki viteste kafa kafayada gidebilirsin ama sonrasinda ceed uzar gider.
Ben hiz konusunda cokca denemeler yaptim.
Focus,golf hepsiyle denemelerim oldu.
Benim arac ceed 2 ve ne kadar fark eder bilemiyorum ama hepside boyunun olcusunu aldi.
Yani ozetle gucu hissetmek istiyorsan dipgaz yapacakasin mecbur...
 

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Benim bildigim bir aracin torku dip gaz yaparak olculur.
Her arac icin bu gecerlidir. Aracin kac beygir olduguda cikan torka gore hesaplanir.
Yani sen 4000 devirde 128 hp gucu gormek istiyorsan gaza basman gerekir. Dusuk vites ile ayaginin ucuyla 4000 devirde olman sana o beygiri ve torku hissettirmez.
Ceratoda hizli hissetmenin bircok faktoru olabilir.
Ses,yalitim,agirlik vs.
Belki ilk iki viteste kafa kafayada gidebilirsin ama sonrasinda ceed uzar gider.
Ben hiz konusunda cokca denemeler yaptim.
Focus,golf hepsiyle denemelerim oldu.
Benim arac ceed 2 ve ne kadar fark eder bilemiyorum ama hepside boyunun olcusunu aldi.
Yani ozetle gucu hissetmek istiyorsan dipgaz yapacakasin mecbur...
Dipgaz yapmak şart tabi ama benim bahsettigim olay o butona basmanin olusturdugu fark. Bir de sizin kasa da cerato gibi atak galiba oyle anliyorum.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Dipgaz olayını hangi sebeple yapmışlar bilmiyorum. Aslında biraz araştırma ile bulunur tabiki. Tahminen yakıt tasarrufu ile alakalı bir durum olabilir.
Gelelim diğer motorlala alakalı kıyasa: Bir motorun hem güçlü olup hemde az yakması sıkıştırma oranı ilede alakalıdır. Yani silindir en alt seviyeden en üste hareketi ne kadar uzun olursa ( RPM) o kadar enerji patlamasıda fazla olur. Ne kadar enerji o kadar güç ve ekonomi demek oluyor. Dizel motorlar bunun için güçlü ve ekonomik olurlar. Bunun dez avantajı olarak yüksek devir çevirememeleri ve yüksek süratlarda benzinli araçlarla başedememelerinide söyleyebiliriz. ( tabiki son yıllarda bunu değiştirdiler. 4000 rpmde 230 km hızla gidebiliyorlar)
Şİmdi bizim ceed'ın sıkıştırma oranı, çap strok ile ceratoda ufak farklılıklar var.
Çok detayı buraya yazmayacağım ama cerato ilk kalkışlarda daha atak olup devir yükseldikçe nefesi kesilecek bir motora sahip. Tıpkı PSA gurubu gibi.
Diğer sebeplerden bir taneside turbosudur. Her iki aracında turbosu farklı tasarlanmıştır.
Bende eski bir cerato kullanıcısı olarak bu aracı aldığımda beklentim çok yüksekti ve senin gibi şaşırmıştım.
Ama dediğim gibi sadece beklenti meselesi. Yoksa fabrika verisinde dahi ceed 0-100 hızı ceratodan fazla. Onun için sıkma canını bin arabana.
 

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Evet turbonun da farkli olduğunu okumustum, zannedersem ceed II deki turbo vw'nin 2.0 tdi'de kullandigi turboymus.

Arabaya severek biniyorum, ama mesela şu makyajla gelecek yazilimi bize de verseler tam tatmin olurum :)
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
torkun daha insancıl lineer dagılımından ötürü hissiyatı oyle. arkadasımın i30unu kullanıyordum (90lık eski kasa) oda mesala daha hissteriyordu cunku bir anda patlıyor ve sadece torkun verdiği sert tepkiden yada g'den daha hızlıymıs hissi veriyordu hızlanmada.

astra corsa dizel vs kullanan varsa araç 2bin devire kadar ölü 2bin devirdi poposundan tekme yemiş gibi diker kafasını anlamsızca, bunu engellemek için alt devirden basıp basınc gelip turbonun doldugu devirde o arkadan iteklemeyi daha usturplu dagıttıkları için sanki o torko sahip degilmiş gibi geliyor.
 
Üst