136'lık comfort ceedi denizlide test ettim. Daha önce samsunda kışın premiumu test etmiştim, yalıtım farkını anlayamamıştım.Geçmiş olsun. Yağışlı, karlı, buzlu havalarda büyük araçlardan acilen uzaklaşmak gerekiyor. 136 lığa gelince, yerinde durmuyor, onu da söyleyeyim yani.![]()
Kalkıştaki hantallıktan kastınız nedir?136'lık comfort ceedi denizlide test ettim. Daha önce samsunda kışın premiumu test etmiştim, yalıtım farkını anlayamamıştım.
Denizliye kadar kendi aracımı sürmüş olduğumdan ve hemen yeni comfortun direksiyonuna geçtiğimden farkı net gördüm. Hem motor hem alt yalıtım bariz daha iyiydi. Özellikle motor yalıtımı dikkat çekici iyileşmiş. Genel yalıtım daha iyi olunca kendi aracımda hiç duymadığım aynalardan rüzgar sesi bile hafiften geldi kulağıma. Bu testten sonra 136'lığa karar verdimÇekiş zaten farklı, kalkıştaki hantallığı halletmişler.
Örneğin 115'lik eski crdi'ler daha hunhar kalkarlar (cerato gibi). 128'leri hep 128 gibi değil diye eleştirirler. Aslında 128 gibidir ama bunu 100 kmh'den sonra daha iyi anlarsınız. Kalkışı biraz törpülenmiştir yani. Bunun temel sebeplerinden birisi de 260nm torkun tamamının aktif olmayışı, 20-30'luk kısmının gaz pedalı altındaki butona bağlı oluşu diye düşünüyorum. 136'lıklar dct ise 300nm, manuel ise 280 nm olduğundan crdi ruhunu daha iyi hissettiriyorlar. Bunu kastettim.Kalkıştaki hantallıktan kastınız nedir?
Sabit 110 ile manuel araçla gidip gelseydiniz 4.6-4.7 gibi bir değer çıkacaktıgeçtiğimiz hafta VAN a gidip geldim. genelde sakin kullandım. agırlıklı oarak hız sabitleyici ile 110 km ile gittim. ortalama hızım 90-95 km. toplam katettiğim yol tam 3300 km. yaktığım yakıt net olarak 1045 tl. 0,316 kr/km.. ortalama yakıt değeri 6 lt/100 km. özellikle diyarbakırdan sonraki o yollara göre sonuç iyi diye düşünüyrorum. şehir içide 7-7,5 lt pek geçirmedim şu ana kadar.