..:: Günlük Sohbet ::..

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Ynt: ..:: Günlük Sohbet ::..

Günaydın
 

deadgarden

New member
Katılım
22 May 2013
Mesajlar
532
Tepkime puanı
108
Puanları
0
Yaş
37
GÜNAYDIN ARKADAŞLAR. bULUŞMA ORGANIZASYONUNA DESTEK :D
 

Pro_CeeD_DT

New member
Katılım
31 May 2014
Mesajlar
79
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
33
Konum
İstanbul
:) herkese Günaydın
75 bin bakimi yaptiran arkadaslar varsa bi yardimci olsun :)
Benim arac bakima giricek ve balatalarda sürtme sesi geliyor yavas giderken frenledigimde birde cok cabuk abs ye giriyor sizce balata mi bitik yoksa sistemdemi bi sorun var ?
 

mtn1905

New member
Katılım
3 Şub 2014
Mesajlar
122
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Yaş
38
Gunaydin

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
38
Günaydın

:) herkese Günaydın
75 bin bakimi yaptiran arkadaslar varsa bi yardimci olsun :)
Benim arac bakima giricek ve balatalarda sürtme sesi geliyor yavas giderken frenledigimde birde cok cabuk abs ye giriyor sizce balata mi bitik yoksa sistemdemi bi sorun var ?
balata/disk ikilisi yada en az birisi bitik veya bitmeye yakındır. özellikle balatda diske basan yüzey azaldıysa hışırtı sürtme vs gibi ses gelebilir.

sadece balata degisimi gerekirse bile ; diskin üstünü hafifce taşlatınki yeni balatanın alısması ve oturması için eski balatanın tozlarından capaklarından arımsın ve yeni balata ya daha rahat alıssın ve daha güvenli olsun
 

Pro_CeeD_DT

New member
Katılım
31 May 2014
Mesajlar
79
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
33
Konum
İstanbul
Günaydın



balata/disk ikilisi yada en az birisi bitik veya bitmeye yakındır. özellikle balatda diske basan yüzey azaldıysa hışırtı sürtme vs gibi ses gelebilir.

sadece balata degisimi gerekirse bile ; diskin üstünü hafifce taşlatınki yeni balatanın alısması ve oturması için eski balatanın tozlarından capaklarından arımsın ve yeni balata ya daha rahat alıssın ve daha güvenli olsun

Günaydın ,

bunu ben servis ye yaptırmasamda olur demi ya ? garanti ile ilgili sıkıntı çıkarmı ki ?

Teşekkürler cevap için
 

aLi

Yönetim Ekibi
Katılım
13 May 2011
Mesajlar
2,947
Tepkime puanı
233
Puanları
63
Yaş
42
Konum
İstanbul
Garantisi devam ediyorsa serviste yapilmayan islemde yarin oburgun problem cikarsa servis size bizde yaptirmamissiniz deyip sıkıntı cikartir.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
38
Günaydın ,

bunu ben servis ye yaptırmasamda olur demi ya ? garanti ile ilgili sıkıntı çıkarmı ki ?

Teşekkürler cevap için
valla arkadasımda mondeo varken ford kendi yaptırdı dısarda getirdi ama. kia yaparmı bilemedm ama bence şarttır diskin yüzeyininde temizlenmesi eski balata kalıntıları güzel tutunmayı engeller cünkü. hatta bununla ilgili yazıda kopyalamıstım ama bulursam koyarım yine

düzenliyim buarada buldum: yazan 52 yaşında bir abimiz bilgisi acaip. arabayla ilgili herşeyini kendi yapıyor motorun içini sök taktan sanzıman toplamadan elektrik tesisatına kadar aklına ne geliyor yada gelmiyorsa :)

hatta son mesajda senin basına gelen sorundanda bahsetmis erken abs

Balatalar takılırken diskler taşlandı mı?


Cevabı hemen ben vereyim:
Her balata değişiminde disklerin taşlanması şarttır. (Bu işlem normal bir torna tezgahında ya da disk için özel üretilmiş daha küçük bir torna üzerinde yapılır. Diskleri yerinden sökmeden, araç üzerinde taşlama yapan portatif aparatlar da var bu arada.)


Bıyık altından gülenlere de cevap vereyim:
Türkiye'de fren işi yapan binlerce usta vardır belki.
Ama, benim de 5 dalda ASE sertifikam var. Fren tertibatları bu 5 daldan biri.


Şimdi... Fren konusunda çok detay yok, değil mi? İki, balata, arada metal disk. Basarlar diskin üzerine, al sana fren.
İş öyle değil maalesef. Balatalar, ilk çalışmaya başladıklarında diskin üzerine bir miktar "balata kalıntısı" bırakırlar. O yüzden ilk rodaj sırasında frenler "zınk"diye tutmaz. Çünkü, önemli olan balata ile metal arasındaki sürtünme değil, bu "kalıntı" sayesinde balata ile metal disk+kalıntı şeklinde olan ve yeni oluşan yüzey arasındaki sürtünme ilişkisidir.


Balata değiştirilirken "diskleri taşlamaya lüzum yok", ya da "ne uğraşıcan abi" türü laf eden yerlerden uzak durmak en iyisi.


Çok alakasız bir yerden örnek vereyim:
Drag yarışlarında, yarıştan önce "burnout" yapılır. Duman dumana patinaj çekilir yani. Burada iki amaç vardır. Lastik ısıtmanın yanısıra, asfalt üzerine o lastiğin "kalıntısı" bırakılır. Ekip şefi, aracın milimetre şaşmadan tam o izlerin üzerinden geri giderek, yarışa o kalıntıların üzerinden başlayabilmesini sağlamak için göbeğini çatlatır. Çünkü, o kalıntılı iz üzerinde sürtünme daha fazladır, yarışa patinaj yapmadan başlanır o sayede.


Bir diskin üzerinde başka bir balatanın kalıntısı var ise, yeni balatanın o diskte verimli çalışabilme olasılığı azalır. Daha da kötüsü, eski kalıntılar yeni balatanın cilalanmış gibi parlamasına yol açabilir (burada glaze demeye çalışıyorum).


Bir de ek bilgi:
Taşlama/tornalama işlemi biten disklerin - tıpkı silindir honlar gibi - dairesel bir şekilde honlanması gerekir. Bu işlem de çok yüksek hızda yapılır. Bu sayede yeni balatanın rodajı da çok daha kısa sürer.


Orijinal balataları söküp yerine çok farklı bir balata takarsanız, ama bu işi yukarıda açıkladığım işlemleri yapmadan yaparsanız, olan paranıza ve fren performansına olur, o kadar.


Tavsiyem, balataları sökün. Çalışan yüzeyleri ince bir zımpara ile temizleyin. Sonra da diskleri taşlayın. Frenler ancak o zaman gerektiği şekilde çalışacaktır.

Boş bir yolda önce 40km'den 10-15 km'ye düşecek şekilde bir dizi fren yap.


Bunları yaparken durma. Hemen ard arda fren yapma, çok ısınmasın.


Sonra, 60 km'den yine 10-15 km'ye düşecek şekilde bir dizi fren yap. Sonra normal kullan, frenler ısınmasın.


En son, 100km'den yine 10-15 km'ye düş birkaç kere.


Eğer durmak zorunda kalırsan, durduğun an ayağını frenden çek, balatalar diskin üzerinde yapışık kalmasın.


Fren rodajının esası bu.

Beyler, ister inanın, ister inanmayın ama....


Fren balataları disk üzerine adam gibi oturmaz ise ABS devreye girer.


Buna önce ben de inanmadım, o yüzden bir deneme dahi yaptım.


Senaryo şu:
Sadece ön balataları, hiç işlem mişlem yapmadan değiştiriyorsunuz. Arkalar olması gerektiği gibi çalışıyor.
Balata yüzeyi düzgün, ama disk değil. Eski balatalardan kalan, minik minik de olsa düzensizlikler var. O yüzden yeni balata diskin yüzeyine tam oturamıyor. Balata ile disk arasındaki sürtünme de hayli azalıyor bu yüzden.
İşte bu durumda fren yaptığınız zaman, aracı bildiğiniz, alıştığınız şekilde yavaşlatmak için ayağınız ister istemez bir parça daha fazla basıyor pedala. Bu fazla basınç ile ön balatalar diskleri tutmaya başlarken, arkadakiler de artık kilitleme düzeyine geliyorlar, çat diye ABS giriyor devreye.
Ben de çok şaşırmıştım.
Hemen söküp tüm işlemleri doğru yapıp monte ettiğimde ABS devreye hiç girmedi (normal şartlar altında tabi)
 

Pro_CeeD_DT

New member
Katılım
31 May 2014
Mesajlar
79
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
33
Konum
İstanbul
valla arkadasımda mondeo varken ford kendi yaptırdı dısarda getirdi ama. kia yaparmı bilemedm ama bence şarttır diskin yüzeyininde temizlenmesi eski balata kalıntıları güzel tutunmayı engeller cünkü. hatta bununla ilgili yazıda kopyalamıstım ama bulursam koyarım yine

düzenliyim buarada buldum: yazan 52 yaşında bir abimiz bilgisi acaip. arabayla ilgili herşeyini kendi yapıyor motorun içini sök taktan sanzıman toplamadan elektrik tesisatına kadar aklına ne geliyor yada gelmiyorsa :)

hatta son mesajda senin basına gelen sorundanda bahsetmis erken abs
Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı

Beyler, ister inanın, ister inanmayın ama....


Fren balataları disk üzerine adam gibi oturmaz ise ABS devreye girer.


Buna önce ben de inanmadım, o yüzden bir deneme dahi yaptım.


Senaryo şu:
Sadece ön balataları, hiç işlem mişlem yapmadan değiştiriyorsunuz. Arkalar olması gerektiği gibi çalışıyor.
Balata yüzeyi düzgün, ama disk değil. Eski balatalardan kalan, minik minik de olsa düzensizlikler var. O yüzden yeni balata diskin yüzeyine tam oturamıyor. Balata ile disk arasındaki sürtünme de hayli azalıyor bu yüzden.
İşte bu durumda fren yaptığınız zaman, aracı bildiğiniz, alıştığınız şekilde yavaşlatmak için ayağınız ister istemez bir parça daha fazla basıyor pedala. Bu fazla basınç ile ön balatalar diskleri tutmaya başlarken, arkadakiler de artık kilitleme düzeyine geliyorlar, çat diye ABS giriyor devreye.
Ben de çok şaşırmıştım.
Hemen söküp tüm işlemleri doğru yapıp monte ettiğimde ABS devreye hiç girmedi (normal şartlar altında tabi)


Ahanda benim sorunum işte bu !!!

Bendede böyle oluyor diskleri söküp yeniden monte edince düzelirmi benimkide acaba
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
38
[MENTION=1816]Pro_CeeD_DT[/MENTION] muhtemelen balata değiştirirken (yada degiştiyse bile) diskin degişimine gerek görülmediyse sök tak degilde, dedigi taşlama/torna yaparsanız çözülücek gibi :)
 

Pro_CeeD_DT

New member
Katılım
31 May 2014
Mesajlar
79
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Yaş
33
Konum
İstanbul
Aynen bana balatalari degistirttim demisti aldigim eleman muhtemelen taslama yaptiricaz
 
Katılım
24 May 2011
Mesajlar
2,667
Tepkime puanı
223
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Sakarya
Günaydın......

uzun zamandır yoğunluktan foruma giremiyordum nasılsınız....
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Hoşgeldin. Biz de Bülent bizi terk etti diyorduk. :D
 
Üst