Emre Akçay
New member
Merhabalar abilerim, arkadaşlarım. Öncelikle yazı biraz uzun olacak. Konuyu yerde açtıysam kusura bakmayın. Uzun uzadıya anlatıyorum. Konuyu kısmen Yusuf abi ve Gejder nickli arkadaşım Gökhan biliyor. Arabam 2012 model manuel vites Pro Ceed Crdi. Aracımı 2012 yılının Haziran ayında sıfır olarak Tekirdağ'dan aldım. Aldığımdan beri ufak tefek sorunları oluyordu, stop lambası kesme, koltuk gıcırdaması, parklarda farların yanması gibi fakat beni soğutan konular değildi. Şubat ayının ilk haftasında çalıştığım Enez ilçesinden Edirne iline giderken gazı diplediğimde aracın 2500 devirden sonra kesildiğini gördüm. Bir nevi safe mod'a geçiyordu. Bayırda 6. vites 120 km ile giderken 5. vitese veya 4. vitese attığımda hızım 100 km'ye hatta 100 km'ye düşüyordu. Araçta ani tork kesintisi vardı kısacası. Edirne'ye gittiğim gibi servise uğradım. Dedim durum böyle böyle. Bağladılar bilgisayara. Arıza çıkmadı. Dediler yarın (cumartesi) bırak bize arabayı. Tabi ben servise güvenmeyip birde sanayide akrabam olan ustama götürdüm. O da bilgisayara bağladı birşey çıkmadı. EGR ve turboya baktı sorun yok dedi. %90 enjektördendir Emre dedi. Bu arada arabam 11.500 kmde. Devamlı Shell GTL mazot alıyorum. Faturaları da saklı. Biliyorum çünkü böyle birşey olacağını, içime de doğmuştu. Neyse dedim cumartesi günü servise bıraktım arabayı. Tarih 9 Şubat. 9 Şubat'tan bu yana araçta değişen ve bakılan parçaları sırayla sayıyorum. Tuvalet kağıdı olsa sığmaz. EGR Valfi, 3 kez turbo değişimi, hava akış metresi, mazot filtresi, regülatör basınç sensörü, yakıt sensörü, 2 kez enjektör değişimi. Bu işlemlerden sonra arabanın yine düzelmediği görüldü. Tabi bu arada bana geçici bir araçta verilmedi. Babamın arabasıyla işlerimi hallediyorum. Servisi aradım 3-4 gün önce. Dediler motor üst kapağı sökülecek izin veriyor musunuz? Dedim izin vermeyip ne yapacağım. İzin verdik. 23 Şubat'ta da tekrar servise gittim. Bir baktım motor komple sökük. Ne var ne yok sökmüşler. Dedim motor nerde? Sanayiye rektifiyeciye verdik, değerleri kontrol ediyor dediler. Ne güzel sanayide ki usta yapıyor aracımı. Ustayla görüştüm. Sanayide bile ustalara sordum, çözümü bulamadık dedi. Sorun ne dedim? Küstübütör kapağı mı külbiratör kapağı mı neyse oradan intercoolara yağ boşaltıyor dedi. 20 dakika geziyor 4 lt yağ boşaltıyor intercoolara dedi. Büyük ihtimal segmandan dedi. Dedim kardeşim bu araba 7 aylık 11.500 kmde. Ben Edirne- Enez arası (180 km) yolda 100'e sabitleyip gider gelirim. Yazılım yok cart curt yok araçta. Niye böyle yapıyor. Bir cevap veremedi. Aracım şuan 17 gündür serviste. Ben arabasızım. Sorun da bulunamadı. En son Çelik Motor teknik ekip gönderecek. Onlar bakacak dedi. Yemin ediyorum komple soğudum araban. Ben hala bu arabaya kredi borcu ödüyorum. Köpek gibi çalışıyorum. Arabama binemediğim gibi komple mağdur oldum. Çelik Motor'a e-mail attım. Bana diyorki xenon takmışsınız, engine start takmışsınız falan filan. Sanki motoru etkileyen benmişim, ben bozmuşum gibi cevap veriyorlar telefondan utanmadan. Ne kadar hukuki hakkım varsa kullanacağım. Zaten Adliye'de memurum. Tazminat davası dahil gerekeni yapacağım. Bu kadar sorumsuzluk görmedim. Başıma geleceğini de hiç tahmin etmedim bu kadarının. Arkadaş 17 günde bile iki kere aradılar ya. Bugün arkadaşım yola görmüş Emre sen mi geziyorsun dedi. Yoo dedim. Motoru takmışlar heralde teste çıkmışlar. Hiçbirşeyden haberim yok. Ordan burdan haber alıyoruz. Diyeceğim şu ki 11.500 kmde ki arabanın motoru sökülecek kadar bir arızası var ise bu arıza bulunamıyorsa büyük bir arızadır. 30 günlük tamir süresinin bitmesini bekliyorum. Yeni araç talebi ve malın değeri karşılığında faiziyle birlikte para iadesi talep edeceğim. Kusura bakmayın uzun oldu, çok dolu ve sinirliyim. Teşekkürler.