Partikül filtresini söküp egzoz gazlarını en kısa yoldan atmak yukarıda @
Killer Loop'unda belirttiği gibi hem yakıt tasarrufu sağlar hem de aracı canlandırır ancak çevreye verdiğiniz zarar da artar.
1. Araçlarımız Euro 5 normuna göre emisyon değerlerine sahip olarak TÜV'e bildirildiği için muayeneden geçmeme şansınız artar. Ancak burada belirtmem gereken bir husus var. Egzoz emisyon pulunu dışarıdaki özel servislerden de alabiyorsunuz. Ve bu servislerin çoğu doğru düzgün ölçüm yapmıyor, yapamıyor. Misal olarak, bundan yaklaşık iki yıl önce Kadosan'da bir servise 1.9 Multijet Doblo ile gidip egzoz emisyon pulu aldım. Testi yaparken servisteki çırak (16-17 yaşlarındaydı) "Araç turbolu mu?" diye sordu. Açıkçası bende sonucun nasıl değişeceğini görmek için yok bu atmosferik dedim. Test sonucunda da herhangi bir sıkıntı çıkmadan pulu aldım. Ha aracınızda yazılım varsa ve dpf'i iptal ederseniz kara tren olursunuz ki sizi bu çırak bile kurtaramaz diye düşünüyorum.
2. Bizim araçlarımızdaki dpf, partikülleri üzerlerine mazot püskürterek yakıyor (bu işlem için genel olarak kullanılan terim: Rejenerasyon). Yakıt tüketiminin anlık olarak artmasının sebebi bu. Bu işlem dpf'in durumuna bağlı olarak 15-30 dakika arası sürebiliyor. Bazı araçlarda ise dpf özel bir sıvı içeriyor. Ve dpf dolunca bu sıvının, duruma bağlı olarak da dpf'in değişmesi gerekiyor. Dolayısıyla araç alırken dpf için ekstra yakıt ücreti mi daha makul yoksa dpf'in değişmesi mi daha ucuza mal olur sorularını gözden geçirip karar vermek gerek.
3. Eski kasa ceed'lerde dpf için ayrı bir gösterge yok. Direkt olarak motor arıza ışığını yakıyor. Bu bilgi de dashboardun sol tarafında İngilizce bir not ile belirtilmiş. Motor arıza ışığı yanınca 50 kilometre içinde en yakın servise gidip dpf'i kontrol ettirin yazıyor. Yalnız 2012'nin ilk aylarında üretilen eski kasa ceed'den bahsediyorum. Ondan öncekilerde yok. Yeni kasa ceed'lerde ayrı bir işaret var mıdır bilmiyorum.
4. "Aracı devirli kullanayım, dpf rejenere olsun, sorun çıkarmasın, az yaksın" deme şansınız yok. Dpf rejenerasyonunun ne zaman başlayacağına ECU karar verir, siz değil. Devirli kullanım tabii ki bir noktaya kadar işe yarar ama aldığınız yakıt kötü ise devirli kullanım BANA GÖRE dfp'in daha hızlı tıkanmasına neden olur.
5. Normalde Avrupa'da emisyona göre olan vergilendirme sistemi bize gelirse avantaj sağlayacaktır ki buna geçmeyi düşünüyorlar. Ancak bu konuyu takip ettiğim kadarıyla, bu uygulama şu an trafikte olan araçları kapsamayacak. Sadece trafiğe yeni çıkışlı araçlar için uygulanacak. Yani araçlarımızın dpf'li olması şu an için bir avantaj sağlamıyor (tabi değiştirip mevcutları da kapsam içine almazlarsa).
6. Eğer derdiniz performans değilse (ki olsa bile) dpf iptalinden önce çevreyi düşünün derim.