Geyik testi ( yol tutuş testi )

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
İsveçte yapılan bir test bu. Adı geyik testi. Yani yolda giderken önünüze çıkabilecek bir şeye karşı aracınızın max. Kaç km. hızda yola tutunabildiğini gösteriyor.

Toblo araç model yılı, yol durumu (ıslak,kuru) ve araç hızı olarak gruplanmış.
İsveçce yazılışı Arsmodell ( model yılı) Fuktig vagbana ( nemli koşul) Hastighet ( hız )
Tabloyu yıl veya en iyi yol tutan araçlar olarak sıralayabilirsiniz.
Bakın bakalım en iyi yola tutunan araç hangisi. Bu arada İ30 ile ceed in yola tutunmasıda farklı çıkmış.

Älgtest – så klarar din bil en undanmanöver | Teknikens Värld | Teknikens Värld
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
ne kadar objektif, ne derece doğru sonuçlar bilemiyorum ama bağımsız arka süspansiyonlu bir aracın torsiyon çubuk kullanan araçlardan daha kötü performans sergilemesi :confused::confused:
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
[MENTION=1764]pepe[/MENTION]

Ben doğruluğuna kesinlikle inanıyorum. Bağımsız süspansiyon elbetteki sınıfının en iyi sistemidir. Lakin okuduğum işittiğim kadarı ile yol tutuşuna bir etkendir. Birçok etken daha vardır. Şimdi birkaç şey yazacağım ama hemen muhalefet gelecek.
Bir aracın iyi yol tutması için sertliği iyi ayarlanmış bağımsız süspansiyon kadar, şasisi ve gövde tasarımı ile birlikte birçok parçasıda iyi olmak zorunda .......
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
Güzel paylaşım. Teşekkürler.

GT-I9100 cihazımdan gönderildi
 

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Evet bizim araçlar biraz yumuşak kalıyor malesef. Tabi o da konfor demek.

Bi de süspansiyon geometrisi önemli. Astra j'nin arkasını karda bile koparamıyordum nasıl yapmışsa nomıssızlar.
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
Watts sistemi var arkada yol tutuş için

GT-I9100 cihazımdan gönderildi
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Arkadaşlar bu hafta içinde bir konu daha açmıştım. Servis arıza oranları diye. Onu incelerseniz, kia nın Avrupalı rakiplerine göre ne kadar kendini az geliştirdiğini göreceksiniz. Şuan ilk 100'e bile girememiş. Her 100 kişiden 8,5 'ğu rutin bakımın dışında bir şekilde servise gitmiş. Gelelim yol tutuşa. Uzun bir viraja yüksek hızda girebilirsin . Ama bu test adı üstünde geyik testi. Seyir halinde ani manevralarda aracın yola tutunuşunu test ediyorlar. Bağımsız süspansiyonun dışında, aracın aerodynamic'ği, ağırlık transferleri, lastik ölçüleri, direksiyon sistemi özetle tasarımı önemli. Bir kere bizim araç çok ağır bu bile ani manevralarda negatif bir etki. Şimdi mutlu çok iyi bilir. Benim kullandığım kasada bağımsıuz süspansiyon var ama bilmesem yok derim çünki kazık gibi bir şey. 110 km den sonra rüzgar sesi hayli içeride. 140-150 yaptığımda verdiği his heyacan verici. Çünki 170-180 km hızlarda gidiyorum hissi veriyor. Kısacası iyi bir mühendislik yok. Geçenlerde mazda3 'e bindim ve benim aracın onun yanında sıfır olduğunu gördüm. Adamlar mükemmel bir araç yapmışlar. NEyse uzatmayayım, adamların yaptıkları testleri araştırdım ve doğru olduğu na inanıyorum.
 

pepe

Active member
Katılım
28 Nis 2014
Mesajlar
511
Tepkime puanı
57
Puanları
28
Yaş
38
Arkadaşlar bu hafta içinde bir konu daha açmıştım. Servis arıza oranları diye. Onu incelerseniz, kia nın Avrupalı rakiplerine göre ne kadar kendini az geliştirdiğini göreceksiniz. Şuan ilk 100'e bile girememiş. Her 100 kişiden 8,5 'ğu rutin bakımın dışında bir şekilde servise gitmiş. Gelelim yol tutuşa. Uzun bir viraja yüksek hızda girebilirsin . Ama bu test adı üstünde geyik testi. Seyir halinde ani manevralarda aracın yola tutunuşunu test ediyorlar. Bağımsız süspansiyonun dışında, aracın aerodynamic'ği, ağırlık transferleri, lastik ölçüleri, direksiyon sistemi özetle tasarımı önemli. Bir kere bizim araç çok ağır bu bile ani manevralarda negatif bir etki. Şimdi mutlu çok iyi bilir. Benim kullandığım kasada bağımsıuz süspansiyon var ama bilmesem yok derim çünki kazık gibi bir şey. 110 km den sonra rüzgar sesi hayli içeride. 140-150 yaptığımda verdiği his heyacan verici. Çünki 170-180 km hızlarda gidiyorum hissi veriyor. Kısacası iyi bir mühendislik yok. Geçenlerde mazda3 'e bindim ve benim aracın onun yanında sıfır olduğunu gördüm. Adamlar mükemmel bir araç yapmışlar. NEyse uzatmayayım, adamların yaptıkları testleri araştırdım ve doğru olduğu na inanıyorum.
Salih bence o servise girme oranlarında Ceed'in geride olmasının en büyük sebeplerinden biri ABS güncellemesi için yapılan güncellemelerdir :) Herkes en az 1 kere güncelleme için gitmiştir servise...


Yol tutuşa gelirsek ben yeni kasa Ceed'in ortalama bir yol tutuşu sunduğunu düşünüyorum...Bağımsız arka süspansiyona göre! Daha iyisi olması gerekirdi...C4'den ve Auris'den daha iyi diyebilirim ama bir Golf yada Flexride şasili Astra kadar değildir heralde. Kullanmadım sadece yorumlar üzerinden gidiyorum...

Senin diğer şikayetlerin sanırım eski kasa Ceed için geçerli...Bunların çoğu yenisinde yok ama ben en çok aracın ağırlığından şikayetçiyim. İvmelenmesini hiç beğenmiyorum...Özellikle 1.ve 2.vitesler çok hantal
 

turkeril

New member
Katılım
7 Şub 2015
Mesajlar
210
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Yaş
44
Kia ve hyundainin kendini baya geliştirdiği bir gerçek. BAzı konularda avrupalı rakiplerinden ileride, bazılarında da gerideler.

Mesela yol tutuş denince avrupalılar hep bir tık ileride. Çünkü buna öncelik veriyorlar. PUG, Opel, VAG araçları genelde korelilerden sert yapıda, torsiyon çubuklu olanları bile daha iyi yol tutuyorlar, buna karşılık özellikle yurdumuz yollarında kullananlar konfor anlamında haklı olarak bu araçları eleştirirler çünkü iyi yol tutuş öncelikle sert süspansiyon demek. Koreliler ise genelde daha yumuşak olduğu için konforlu oluyorlar ama yol tutuştaki zaafları özellikle de geyik testi gibi durumlarda ortaya çıkıyor.

Kendimden örnek vereym, astra J 1.3 cosmo'ya motor nedeniyle 2 ay dayanabildim ama arabanın tokluğuna ve özellikle de yol tutuşuna diyecek yoktu. Arka süspansiyon tam bağımsız değil ama watts sistemi var. O olmasa bile (güncel editionlarda yok mesela) kötü yol tutmuyor. ARkayı koparamıyorsunuz. Çok zorlasanız önden kayıyor.

Öte yandan ceed'de de motor var. Konfor var. Direksiyon çok yumuşak. Bu üçlü özellikle ş.içi kullanım zevkini baya yukarı çekiyor ve insana arabasını sevdiriyor. Ş.dışı ise astranın verdiği güvenin %70-80'ini ancak verdiğini düşünüyorum. Ş.içinde sert girdiğim virajlar var. Mesela göbekten dönerken zorladığım belli yerler var. Astra kaymıyordu, çok zorlasam önden biraz işte... Ceed ile 1 ayda 4 defa bahsettiğim tarz dönüşerde arkayı kaybettim :) Lastiklerim sertleşmiş ama aynı lastikler (ventus s2) astranın da üzerindeydi. Üstelik ceed arkayı bırakınca esp de devreye girmedi kendim topluyorum :)

Şu da var ki önüme yine 2 arabayı koysalar ceedi alırım. Bi şekilde kendini sevdirdiğini düşünüyorum. Özellikle motoru "çok yakıyor" "çağ dışı" gibi eleştirirler forumlarda ama ben tam tersi düşünüyorum. Turbo dizeller arasında devir çevirseniz bile gürültü yapmayan nadir motorlardan. Hem de dayanıklı. 200+ binde sattım ceratoyu, hala milim yağ eksiltmezdi, it gibi de çekerdi :)

Yol tutuş zaafını ceratoda da yaşadım. hatta bi keresinde araçta 5 kişiyken 90'la girdiğim bir virajda arkayı saldı, Allah'tan topladık. Sonra lastik olarak Lassadan Conti CPC5'e geçince yol tutuş zaafını baya bi giderdik. 1 sene CPC5 ile (satana kadar) iyi tutundu araç. Şehir içi aynı virajlarda kopmaz oldu. Ceed'de de bu zaaf lastik ile minimize edilebilir. Ama bizim araçlarda öncelikle yay şart sanki...
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
yanlıs anlamayın muhalefet olmak amaclı yazmıyorum eski i30dada ceeddede yol tutusun bence yabana atılacak tarafını ben enazından göremedimi çok sacma hamlelerim bile oldu ama girdigi gibi cıktı cogundan. hatta cogu araca göre bir kuble sert ama tatlı bile geliyor bana kore grubu araçlar
 
Üst