Gaz yemiyor gibi yokuşta sürekli vites küçültüyorum :(

tarikkocaer

New member
Katılım
1 Nis 2014
Mesajlar
33
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Dostlar herkese iyi forumlar.

2009 1.6 CRDI 90 hp manuel aracım 2-3 aydır , gaza yükleniyorum ama resmen aracım gitmiyor.

Yokuşlarda araba yüksüz olmasına rağmen sürekli vites küçültmek zorunda kalıyorum, önceden 3. viteste dahi çok düşük devirlerde araba topalardı kendini.

Ustama gösterdim turboya baktı, turboda sorun yok dedi ,dizel katkısı kullan ,yüksek devirde kullan boğaz temizlensin dedi o kadar.(O şekilde geçeceğiniz hiç sanmıyorum)

Ama şimdi o eski günlerden eser yok. Otobanda ite-kaka 160-170 km/h hızı görüyor.

Sizce nasıl bir yol izlemeliyim, sorun nerede olabilir, servise gitsem yüksek ücretler çıkaracak, İstanbul avrupa yakasında bildiğiniz bu araçlardan anlayan tavsiye edebileceğiniz ustanız var mı ?
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Aracınızın kilometresi kaçtır?
 

MuSTaNG

New member
Katılım
6 Ocak 2012
Mesajlar
200
Tepkime puanı
57
Puanları
0
Yaş
36
Konum
Erenköy
Bayraktar servise bi uğrayıp sorununuzu anlatın fiyat alın uygun olursa dışarıda servis aramanıza gerek yok derim
 

tarikkocaer

New member
Katılım
1 Nis 2014
Mesajlar
33
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Bana en yakın "ULUKAR" var, oraya ne dersiniz?
 

khan

Member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
200
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
2023
hava kütle ölçerden (MAF) de kaynaklanıyor olabilir. Fişini çekip denediğinizde iyileşme oluyorsa hava kütle ölçer arızalıdır.
 

ErkanKASIM

New member
Katılım
26 Eyl 2014
Mesajlar
303
Tepkime puanı
27
Puanları
0
Yaş
40
Turbon çalışıomu , turbo bozulmuş olmasın
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Aracınızın balatasını kendiniz bir kontrol edin. Gökhan'ın dediği gibi baskı balatan bitmiş olabilir.

Bunu test etmenin birçok yolu var. İnternetten araştırın.
En basit yolu Aracınız 3. ve 4. viteste Düz yolda kalkış yapmaya çalışın. Kalkıyorsa balatatalar bitiktir. Bunu yaparken aracı 3000 rpm e getirip 4. vitese atacaksınız ve ayağınızı yavaşça debriyajdan kaldıracaksınız.
 

PERFECTSO

New member
Katılım
6 Haz 2012
Mesajlar
19
Tepkime puanı
2
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
İstanbul
arac cok yakmaya baslamissa, normalde100 km/h giderken devriniz onceden 2500 iken simdi 3000 lerde ise cok buyuk bir ihtimal debriyaj baski balatadir problem.
 

tarikkocaer

New member
Katılım
1 Nis 2014
Mesajlar
33
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Geçmiş olsun dilekleriniz için teşekkür ederim.

Öncelikle cumartesi (malum iş-güçten haftaiçi imkansız) baskı-balata testi yapacağım, bakalım sorun orada mı?

Maf'ı çok tanımıyorum ama test etmeye çalışırım :)

Baktım anlayamıyorum o zaman doğru servise. Gelişmelerden de haberdar ederim sizi.

Yine sizin aklınıza gelirse böyle kontrol edilebilecek şeyler yazarsanız sevinirim, cumartesi onlara da bakarım en azından.
 

omurkadir

New member
Katılım
14 May 2011
Mesajlar
2,360
Tepkime puanı
147
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
ist.
benim de aklıma balata falan geldi
kurum vs. etkiler mi o derece bilmem veya turboda bir problem.
benim araç 90binde maşallah gidişinde performansında hiçbir düşüş yok.
katkı vs. kullanmıyorum arada nadiren kurum atmak adına gtl tarzı yakıt alıp yüksek devirde kullanıyorum.
 

khan

Member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
200
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
2023
Maf'ı çok tanımıyorum ama test etmeye çalışırım :)
MAF sensörü fotoğrafta işaretlediğim parça.


Debriyajdan olduğunu pek sanmıyorum. Sizin bahsettiğiniz problem bana MAF sensörü problemini çağrıştırdı. Tabiki başka bir problem de olabilir ama benzer sorunu başka bir araçta yaşayıp, sebep MAF arızası çıkınca aklıma bu ihtimal geldi.
Konuyu araştırırken youtubeda aşağıdaki videoya rastladım. Belki bir fikir verebilir.
Partner 2.0 hdi maf sensörü problemi + 0-100 deneme - YouTube
 

tarikkocaer

New member
Katılım
1 Nis 2014
Mesajlar
33
Tepkime puanı
1
Puanları
0
MAF sensörü fotoğrafta işaretlediğim parça.


Debriyajdan olduğunu pek sanmıyorum. Sizin bahsettiğiniz problem bana MAF sensörü problemini çağrıştırdı. Tabiki başka bir problem de olabilir ama benzer sorunu başka bir araçta yaşayıp, sebep MAF arızası çıkınca aklıma bu ihtimal geldi.
Konuyu araştırırken youtubeda aşağıdaki videoya rastladım. Belki bir fikir verebilir.
Partner 2.0 hdi maf sensörü problemi + 0-100 deneme - YouTube
Teşekkür ederim hocam , emeğine sağlık.
Deneyeceğim onu da bakalım ne çıkacak.
 

tarikkocaer

New member
Katılım
1 Nis 2014
Mesajlar
33
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Bu arada MAF sensörü multimetre ile de ölçülerek testi yapılabiliyomuş. Eski bir elektronikçi olarak ve hala hobim olan meslekten de faydalanabilrim.

Multimetreyle MAF testini bilen var mı? Yoksa da , ben deneyeceğim :)

How To Test A Bosch MAF Sensor - YouTube
 

bir.mann

New member
Katılım
4 Eki 2012
Mesajlar
227
Tepkime puanı
10
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
İstanbul
Aynı sıkıntı bizim eski Corsa'da vardı. Motor arıza ışığı da yanıyordu. Yakıt akışmetresi değişti, ışık söndü ama sıkıntı devam etti. Yakıt ş. dışı 22 krş'lara kadar yükselmişti. (Dizel) Würth mazot katkısı koyduk, etki etmedi.
 

tarikkocaer

New member
Katılım
1 Nis 2014
Mesajlar
33
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Arkadaşlar cumartesi testlerimi yaptım.

Maf'ta sıkıntı yok. Fişi çektim denedim, o zaman araç 3000 rpm'i geçmiyor otomatik gaz kesiyor ama çekişte bi iyileşme olmadı.

Sonra baskı balatayı ustaya gösterdim gayet iyi dedi ,onda da sıkıntı yok.

Turbo sağlam onunda testi ustaya yaptırmıştım.

Usta da benden bu kadar servise götür dedi.

Bende servise gitmeden önce würth'ün enjektör temizleyicisi aldım koydum depoya, üstüne de shell v-power nitro+ ile doldurdum depoyu. Biraz da 3000-4000 rpm bandında kullanıyorum bu aralar aracı. Usta öyle demişti (umarım turboyu elime almam :))

Bakalım bu depoyu bitirdikten sonra iyileşme olmazsa servise gideceğim.
 
Üst