Eichbach spor yay

Mdemir

New member
Katılım
1 Haz 2015
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sa abilerim kardeşlerim bi konu hakkında görüşlerinizi istıorm ?
bugun sanayide ustama gittim yaylar için bana 600 tl dedi 100 tl de montaj istedi . Yayların fiyatı normal midir ? Yoksa daha uyguna bulma sansım varmı ?
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Yaylar pahali... DP tuning cat, Turkiye distributoru eibach yayalarinin.. Onlara ceedclubtr den aradigini soyle guzel fiyat verirler sana..
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
eibach alacaksanız eğer Dp tuningden fiyat alın derim tek yetkilisi orası bende dp den almıştım, eski kasa için 450 civarı idi ama ben aldığımda dolar 2 liraydı şimdi nerdeyse 3 lira. fiyat yükselmiş olabilir.
 

akif_ulucay

New member
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
arkadaşlar merhaba. 2013 ceed dizel için eibach yay almayı düşünüyorum DP tuningle görüştüm fakat 35cm olarak yokmuş 20cm olarak üretiliyormuş.sizden istediğim bilgi 20cm düşürme payı çok az değilmi aracın görünümünü çok fazla etkilemez gibi geldi bana bu konuda bilgisi olan arkdaşlarım yardımcı olabilirmi?
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
aracın daha fazla düşmesini istiyorsanız ya H&R marka tercih edin yada coil taktırın, eibach aracı çok fazla düşürmüyor.
 

akif_ulucay

New member
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
@yalcın bey 2013 dizel ceed aracım ve 18 inç jant kullanacağım eibach 20mm taksam yinemi düştüğü belli olmaz düşmesi için bizim araçlarda yay olarak sadece HR mi uygundur? daha önceki fiesta ve golf araçlarımda eibach kullandım 35mm çok memnundum ama ceed için 35mm olmadığından şimdi kararsız kaldım normalde gözüm kapalı alırdım eibach yayları ama yay takıyosak düşmesi için düşürmüyosa anlamını yitirir bence.
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
bu daha önce açtığım konu
http://www.ceedclubtr.com/forum/dae-ay-dizayn-28/bodykit-karlae-k-maraypiyel-difa-za-r-jant-3923.html

buda anı konu içerisind [MENTION=104]serkan[/MENTION] Oğuz un açıklaması..

umarım açıklayıcı olur.

1.si yay konusunda bende çok düşündüm çünkü dediğiniz gibi bu yollarda asla aracın altını vurmaya niyetim yok.Araç indirmek var indirmek var, 5cm H&R takarsın araç dibine kadar iner ve yayın yapısı gereği araç oldukça sertleşir, hiç yapmadığım ve sevmediğim olay olan yay ısıtma veya bakla kestirme yaparsın sonuç yine sıkıntılı olur,ne kadar basık olursa o kadar hoş duruyor ancak herşeyi kararında bırakmak en güzeli.Bu sebepten ötürü 3,5cm'lik Eibach taktım çok çok çok memnunum hiç pişman etmedi.Konfor konusunda Eibach çok az sertleştirdi diyebilirim ama konfor konusunda kesinlikle en az ödün veren yay diyebilirim ama kattığı yol tutuşu konfor falan düşündürmüyor.Konfor düşüklüğü 1 tık bile denmez ama kattığı yol tutuş 2 hatta 3 tık fazla.1 defa olsun altını vurmak değil bir parça sürtmedim bile,dikkatli kullanım abartı basmadıkça sorun yaşamazsınız.Geçen gün liftte alt kısmı inceledim sıfırdan farksız,keşke resim çekseydim.

18 ebat oldukça oturaklı ve ciddi bir ebat,ben yeni ceed sandım bir ara sonra farkettim bir önceki kasa olduğunu.Kapısında muadil ölçüler olması lazım bakmak gerek ama ne olursa olsun 1 ebattan fazla büyütmeyi düşünmem.Yeni kasalarda alt ölçüleri hatırlamıyorum ancak orjinal 225/45/17.Kapıda bir üst ebat olarak 225/40/18 yazıyor bende tam bu ebatı kullanıyorum,biraz daha zorlamak istesem 235/35/18 ,hatta bekar olsam fantezi diye 225/35/19 bile olabilir ancak gerek yok.Senin araca çok hafif olmak şartı ile 18 kesinlikle takılır ve çokta hoş olur.Ancak tekrar söylüyorum istediğin kadar güzel desen büyük jant tak,deneme amaçlı yay dene o yayı geri çıkarırsan bende ismimi değiştiririm:) Dikkatli kullandığın sürece ve abartmadığın sürece sorun yaşamazsın.

Son olarak yaydan sonra aracın altını sürmek vs bunlardan önce düşünülmesi gereken ve sürtmeden çok daha fazla başınıza gelebilecek olan sıkıntı amortisör konusudur,öncelikli olarak bunu düşünmek gerekir.Saçma sapan tümsekler dışında çukurlarda ilk darbeyi alan amortisördür.
 

akif_ulucay

New member
Katılım
11 May 2015
Mesajlar
22
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
teşekkürler açıklamalarınız için..zaten ben yaysız araç sevmiyorum hangi aracım olduysa hepsinde yay kullandım hepside eibach 35mm di. konfor kaybı minimum yol tutuşu maksimum basıklıl süper olarak elde ettim önceki araçlarımda..daha sonra ceed aldım hemen eibach yay almak için dp tuningi aradım ve aldığım bilgi 35 üretilmiyor 20mm üretiliyor oldu bu yüzden aklımda soru işareti kaldı 20mm eibach alırsam çok az basıklık sağlayacak konfor kaybı belki hiç olmayacak yol tutuşu artacak fikrindeyim fakat ben konfor kaybını aşırı düşünmüyorum çünkü henüz hala bekarım :) önemli olan hem bassın hem yol tutuşu iyi olsun (keşke 35mm üretilseydi bu soru aklıma gelmezdi) sonra H&R 35 mm alsam( sadece eliftuningte gördüm) istediğim gibi olurmu diye düşündüm yada 18 jantlarla H&R 35mm de çamurluk sürtme problemi yaşarmıyım sorusuna cevap bulamadım altını sürtme prb değil dikkatli kullanım sonucunda.beklentilerim bunlar sizce hangi yayı almalıyım eibach 20mm yoksa H&R 35mm sonuçta birisi mercedes birisi bmw kalitesinde iki yay
 

Srhn

New member
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,606
Tepkime puanı
241
Puanları
0
Yaş
35
Konum
İstanbul
ben h&r kullanıyorum 35mm yol tutus basıklık olarak gayet ıyı konfor dersenızde bana göre çok sert olmadı sekme falan yapmıyo gayet stabil
 

eyup

New member
Katılım
16 Tem 2015
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
-
Merhaba daha 1 hafta olmadı aracı alalı fakat virajlarda hafif savurma var. Aracı ikinci el aldım ve tamamen stock durumunda. Savurma engellemesi için ne yapabilirim? Yay konusu mu öncelikli? Tavsiyeler için teşekkürler.
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
özellikle virajlarda yol tututş artsın diyorsanız spor yay ve lastik modifiye etmenizi önemle öneririm.
 

eyup

New member
Katılım
16 Tem 2015
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
-
Bu parçalardaki tavsiyeleriniz nedir? Marka model fiyat üçlüsü de önemli tabiki. Aydan aya bunları tamamlayarak aracımı istediğim kıvama getirmek istiyorum açıkçası.



Uzun süreli kullanım düşünüyorum.
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
stock jantlar 17 ise kalsın değiştirmeyin, spor yay alırsınız ama bu işin coilide var iyi araştırın derim, kulüpte coil takan ve öneren arkadaşlar var çokda memnunlar kullanma amacıda önemli tabii şimdi, ama spor yay alırsanız fazla inmesin ama viraj kabiliyeti yol tutuşu artsın derseniz eibach öneririm stock yaylardan sonra farkı göreceksiniz zaten, fiyatıda emin olmamakla birlikte 450-500 tl + montaj
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
savurma derken nasıl bir his önmü arkadanmı lastiklerin durumu nasıl yada nekadardır üstünde. arkadansa savrulma sasırırım, cünkü okadar şey denedim en sacma seyleri bile ama arkasını bırakmadı daha :) ön ise muhtemelen lastiktir hatta aracın bulundugu asfaltta buna dahil deyim yerindeyse asfaltı b.k gibi üstüne bide yazın sıcagında iyice acaiplesiyor buraları, (tutunmayan parlak asfalt istanbulun cogu ara yolları, semt ici yollar,çoğu yerinde e5 özellikle beylikdüzü-beykent civarları leş, bunun yanında e-6 yani tem cok daha usturuplu ve tutucu)
 

eyup

New member
Katılım
16 Tem 2015
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
-
Cevap için teşekkürler Yalçın. Spor yaydaki amacım tabiki konfor ve güvenli sürüş. Kesinlikle şekil değil. coil konusunda birçok yazı okudum fakat bu konuda profesyonel hizmeti nereden alacağımı bilemedim. Ayarları rast gele yapmak çok mantıklı gelmiyor. Aracın teker ağırlıkları, merkez ağırlık noktasının ayarlanması gibi hassas değerli de düzenlemek gerekli. eibach konusunda da bu konuyu okuduktan sonra araştırdım ve aslında istediğim tam anlamıyla budur diyebildim. fakat hangisi?
 

eyup

New member
Katılım
16 Tem 2015
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
-
Cevap için teşekkürler Berkan. Viraj ve makaslarda arkanın hareket ettiğini hissediyorum. Yoldaki engebede fren yapınca bir de hafif virajdaysa, hafif bir yükselme alçalmayla gitti gidiyor gibi geliyor. Genelde daha oturaklı araçlar sürdüğüm için biraz da agresif kullanım talebime cevap versin istiyorum. Tekerlerin durumu iyi hemen hemen yeni denilecek durumda. Dönüşlerde ani virajlarda ön taraf hafif kayma yaptığı oluyor fakat bunu zorladığımda yapıyor.
 

eyup

New member
Katılım
16 Tem 2015
Mesajlar
50
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
38
Konum
-
Arkadaşlar, aracım 2012 model fakat bir önceki kasa.
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
[MENTION=2398]eyup[/MENTION] eski kasa büyük ihtimal, eibach ceed için tek model üretiyor seçenek yok zaten yani 2.5 cm bizim kasalar için, eibach sonrası yol tutuşun çok değişeceğine emin olabilirsin direksiyon hissi viraj kabiliyeti en az %50 değişiyor bu oran lastik ebat değişimi ile dahada artıyor. stock yay ve jantlarla ben yüksek hızlara çıktığımda güvenilir geliyordu ancak birkaç modifikasyondan sonra stock hali ile tutunmuyormuş araç bunu anladım.
 
Üst