Devirli kullan tam otomatik ceed koklasın :))

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
Arkadaşlar yaklaşık 2 ay önceki bir tüketim paylaşımı. Yoğunluktan anca şimdi nasip oldu. Devirli kullanım neymiş geç de olsa anladım. Araç da BFgoodrich kış lastikleri takılı. Elazığ'dan Bingöl'e yapılan 140 kmlik yolculuk. Eşim ve ben varız. Hava yol boyunca -1 ile 5 derece arasında. Büyük oranda cc kullanıldı. Diğer tecrübelerimden farklı olarak rampa iniş çıkış düz viraj ne olursa olsun yolun durumu, 2000 devirde tuttum hep motoru. Hız ibresi en fazla 105e yakın bi yerlerde takıldı. Normalde resimdeki ortalama hızla yazın Bingöl'den Elazığ'a 5.4 5.3leri tutturmuştum. Fakat burada kış lastiği, soğuk hava üstelik Elazığ'dan Bingöl'e (Bingöl'e dönerken sürekli tırmanılır da :D) yapılan bir yolculukta bu değeri görmek sevindirici hakikaten. Yazın aynı tarz kullanımla aynı parkurda 4.9 4.8 falan görebileceğimi düşünüyorum artık. :)

Normalde cc'ye alıp yol boyunca rampa falan dinlemeden hep cc'de kalırdı araç. Bu kez dik bir rampaya gelince motoru 2000de tutacak şekilde müdahale ettim. Dolayısıyla bazen 90a indi hızım. Resimdeki ortalama hızdan daha düşüklerle yazın 5.5 5.7 arası aldığım değerler oldu. Bu da bana aynı ortalama hızların dahi benzer kullanımla elde edilmemiş olabileceğini gösterdi. Yani ortalama hız her zaman doğru denklem kurdurmuyor. Kullanıcının o parkuru nasıl aldığı daha önemli. Velhasıl püf noktası hakkaten devirli kullanımmış ;)

Bu arada araç yazılımlı değil.
Ekli dosyayı görüntüle 2453Ekli dosyayı görüntüle 2454
 

berkan1981

New member
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
898
Tepkime puanı
168
Puanları
0
Yaş
42
Konum
istanbul
Mazın bir tüketim fatih cc ile sabit devirde araclar gercekten az yakiyor bende bodruma giderken aynisini yasadim
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Aynı parkurda düz ve eğimli yol indiğinde devir bandını 1750 rpm lerde tutmuş olsaydın yakıtın biraz daha düşebilirdi.
 

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
Aynı parkurda düz ve eğimli yol indiğinde devir bandını 1750 rpm lerde tutmuş olsaydın yakıtın biraz daha düşebilirdi.
Üstad özellikle eğimli yolda inerken cc'den çıkıp ayağımı gazdan çekerim hep. Anlık tüketim 0 oluyor yol bilgisayarına göre. 1750 ile yokuşu inmek demek ufak ufak fren demek değil mi? Nasıl daha da tüketimi azaltır bu hamle anlamadım doğrusu.
Bi de şu var. Düzde 1750'ye inmek hızı 80lere çekmek demek. O zaman da yol çekilmiyor abi. Uzun yolda 90 100 bandında iyi değer yakalamak daha gerçekçi. Yoksa yol bitmek bilmiyor.
 

akrepkral86

New member
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
678
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Şehirdışı kullanımda bende 5-5,5 litre değerleri görüyorum ama marifet şehirdışı değil şehiriçi trafikte az yakmak buda bu ağırlıkta ve tork konvertörlü bir şanzımana sahip bir araçla pek mümkün görünmüyor şahsen ben 8'in altına düşmüyorum şehiriçinde bana şehiriçinde yoğun trafikte bunun altında yaktırırım diyen babayiğidin ben alnından öperim çünkü böyle birşey mümkün değil belki dct çift kavramalı şanzımanla olabilir
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Evet tam olarak 6. viteste 2000rpm de araç 105 ile gidiyor.
Üstad özellikle eğimli yolda inerken cc'den çıkıp ayağımı gazdan çekerim hep. Anlık tüketim 0 oluyor yol bilgisayarına göre. 1750 ile yokuşu inmek demek ufak ufak fren demek değil mi? Nasıl daha da tüketimi azaltır bu hamle anlamadım doğrusu.
Bi de şu var. Düzde 1750'ye inmek hızı 80lere çekmek demek. O zaman da yol çekilmiyor abi. Uzun yolda 90 100 bandında iyi değer yakalamak daha gerçekçi. Yoksa yol bitmek bilmiyor.
 

mehmetercan

New member
Katılım
5 Haz 2014
Mesajlar
24
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
sehir dışı 4,5 ortalamayı da tuturabilirsin önemli olan şehir içi daha 8 ortalamanın altını goremedim
 

babıesrar

New member
Katılım
1 Nis 2013
Mesajlar
798
Tepkime puanı
90
Puanları
0
Şehir içi 8in altı gerçek şehir içi ise tabi mümkün değil. 17 ort hızla 3 4 kmlik mesafelerde 10 11 yakıyor bende. [MENTION=1822]mehmetercan[/MENTION] [MENTION=1091]akrepkral86[/MENTION]

Yukarıda dediğim gibi benim için uzun yolda gerçekçi ortalama yakıt değeri 90 100 bandında elde edilen değerdir. Yoksa 80 95 ile 4,5 falan gelir tabi. Fakat bu şekilde yol işkence oluyor insana.
 

akrepkral86

New member
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
678
Tepkime puanı
45
Puanları
0
Benimde aynen öyle Fatih kardeşim maalesef 8'in altına düşemiyorum hatta kısa mesafelerde dediğin gibi 10'ları aşıyor tüketim valla çare yok katlanıyoruz artık her güzelin bir kusuru vardır diyerekten
 
Üst