Yazmayayım yazmayayım dedim Rasim abi ama yorumuna katılıyorum.Konuya gelecek olursak isteyen risk diye görmez yaptırır istemeyen yaptırmaz.Bakımını zamanında iyi malzemeler ile yaptıran yazılımsız bir araç sorunsuz ortalama 500.000km gidiyorsa yine düzen şekilde bakımını yaptıran ve aracını aşırı sıkboğaz etmeyen yazılımlı bir araçta varsın 450.000km sorunsuz şekilde gitsin.Çevremde yazılım yapan ve bu km'leri yapmış ve tık dememiş birçok örnek var.Birkaç kötü örnekte gördüm ama aracın canını alan ve aracı öldürmeye oynayan insanların yaşadığı sorunlardı ve en kötüsü şu ana kadar turbo arızası.Bu aracın turbosunun fiyatına bakarsanız sonunda ölüm olmadığını görürsünüz.Bende ücret riskini göze alıp yazılımlı kullanmaya karar verdim.Şahsen gördüğüm örnekler ve tüm gün bunların içinde olduğum için bazı dayanaklara istinaden bunu yaptırdığımı belirttim ve memnunum,şükür sorun yaşamadım.Yazılımı kullanmayan arkadaşların tercih etmemesine sonuna kadar saygı duyarım,tercih etmemek ayrı tasvip etmemek çok farklı ama şahsen bir sıkıntı yaşamadığınız halde Mehmet ve diğer arkadaşlarımızın neye dayanarak bunu kesinlikle tasvip etmemek gibi bir kelime kullandığınızı anlamıyorum.Sorsam daha fazla besleme,daha fazla yakıt,daha fazla devir ve çok daha mekanik olarak aşınmış bir motor denilir.Senin dediğin gibi bir motorun gerçekten ömrünü kaybetmesi için ve aşınma kavramını yaşaması için en başta gerekli olan baş unsur çalıştığı devirden çok daha fazla devir çevirmesi ve hararet yaşayarak olur.Zaten kullandığımız araçların limiti belli,yazılımlı yazılımsız farketmez yapacağı maksimum 4500 devir ise ve son hızı 210km ise bu devire birkaç saniye önce çıkmak ve sonunda yine 210km'de takılmak arasında aşınma açısından hiçbir fark yoktur.Turbo açısından bakarsan evet o kısımda belki aşınma olur diyeceğim ama o turboda töleranslı bir parça olduğu için biraz daha fazla basınç vermesinde ve dizel motor bloklarının çok dayanıklı olması ve töleranslı üretilmesi neticesinde sorunsuz olduğunu gördüm.Silindir kapağı taşlama,port polish vs konusunda çok çok iyi usta bir arkadaşımın açtığı yazılımlı motorların her yerini inceledim hiçbir aşınma veya göze batacak bir yer görmedim,yeter ki üreticinin yaptığı malzeme kaliteli olsun. Yanlış anlama lütfen Mehmet yani tasvip etmemek için başınızdan bu tarz bir yazılım yapıp şahsen mağdur olduğunuz bir durum yaşanmış mı eğer yaşandıysa bunun sebeplerini araştırmak bakmak lazım.Aynı yazılım firmasından,aynı marka ve model 5 araca yazılım yapılıp 1 tanesi sorun yaşıyorsa kişi ya şanssız yada hatayı kendinde aramalı direk yazılıma suç atılıp kötü denmemeli.Birde yazılım yaptığım için aracım bana göre değersiz değil,bende uzun yıllar binmeyi düşünüyorum,paramıda sokağa atacak kadar zengin değilim.Yazılım yaptıranlarda aracına değer vermeyen insanlar değiller bence,herkes aracına değer verir ve kimin ne kadar değer verdiği bilinmez.Herkese seçimleri konusunda sıkıntısız sürüşler dilerim.