Ceed concept plus otm. Performans

korrinni44

New member
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
87
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Arkadaşlar dün başıma gelen bir olayı paylaşmak istiyorum sizinle.

2013 dizel concept plus otomatik sahibiyim. Işıklarda Eski kasa Citroen C4
ile kalkışta kapıştık..

yaklaşık 50-60 metre 1,5-2 metre önde gittim fakat sonra adam beni geçti 2-3
metre bu sefer o önde gitti ve diğer ışıklara önce vardı...!

Anlamadığım konu bizim araba 138 beygir ama 110 beygirlik C4 ü geçemedi.
(kapıştığım C4 dizel dir diye tahmin ediyorum)

Sinirimi bozan bu Konu ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum

saygılar,
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Büyükçekmece
yeni kasa c4 için boş ağırlık 1205 kg. 115 bg motor için tork seviyesi ise 270 görünüyor..bu durumda ilk kalkışta c4 basmamış;)
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
128 bg 260 nm torka karşılık 115 bg overboost ile 285 nm torku olan ve 1200 kg ağırlığında ve büyük olasılıkla manuel vitesli bir araca karşı normal bir durum bence. MCP, yani robotize şanzıman, olsa tozunuzu yutardı muhtemelen ama manuel vitesle iyi bir sürücü otomatiği olan sürücüyü -dediğim faktörler de devreye girince- geçebilir.
 

korrinni44

New member
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
87
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Valla hayal kırıklığı oldu benim için. Manuel de olsa otomatik de olsa bizim aracın C4 ü yemesi lazımdııı
 

khan

Member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
200
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
2023
Belki de C4 yazılımlıydı. Böyle şeylere çok takmamak üzülmemek lazım.
 

ikceed

New member
Katılım
5 Haz 2014
Mesajlar
5
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Kardeşim de c4 var ceed performana kalkişda-düzde-yokuşda geride kaliyor.
O c4 yazilimlidir.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
aracın kağıt üstünde üstün olması o aracı gecicezginiz anlamında değil birton şart var bunlar belirleyen.beygir ve tork değil olay yani sadece

c4 cok muhtemel otomatik ve 115 hplik dizel versiyondur yada 120 hp benzinli olandır. manuel dizel olanları 92hp cünkü üstü yok.

0-100ü cirkin otomatik sanzımanına ragmen c4ün 11.2 saniye ve 1205 kilo agırlıgı var / iki arac icin katalog verisiyle yazıyorum

ceed e gelirsek 0-100ü 11.7 saniye ve min. 1385 kilo agırlıktan bahsetmişler.

bunları düşünürsek C4ün gecmesi gayet normal yarım saniyelik fark araba boyuna denk gelir asagı yukarı. aradaki beygir farkını 80-100 km den sonra hissterir ve gecmeye baslarsınız.


---
Görmemişim eski kasa demişşiniz cok kullandım ondan 110 hp lik düz yada manueli sacma sapan beklenmedik sekilde hızlanıyor ilk baslarda. güncel kasadanda hafif oldugnu tahmin ettiğimden kısa meseafede normal.min 400-500 metrelik 100ün üstüne cıkabilcegniz süratlerde gecersiniz yada ara hızlanmada gecersiniz o 128 hpde bu kısımda devreye girmiş oluyor zaten :)
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Selam;
Sinirini bozmana hiçmi hiç gerek yok kardeşim. Arkadaşların dediklerine ilave olarak, Peugeot-Citroen grubu, Mercedes, ford dahil birçok firmaya motor satan en iyi üç dizel motordan biridir.

Arkadaşlar dün başıma gelen bir olayı paylaşmak istiyorum sizinle.

2013 dizel concept plus otomatik sahibiyim. Işıklarda Eski kasa Citroen C4
ile kalkışta kapıştık..

yaklaşık 50-60 metre 1,5-2 metre önde gittim fakat sonra adam beni geçti 2-3
metre bu sefer o önde gitti ve diğer ışıklara önce vardı...!

Anlamadığım konu bizim araba 138 beygir ama 110 beygirlik C4 ü geçemedi.
(kapıştığım C4 dizel dir diye tahmin ediyorum)

Sinirimi bozan bu Konu ile ilgili yorumlarınızı bekliyorum

saygılar,
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Kasa hafif, tork üstün... Normal sonuç bence..
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
43
Yazılım olabilir,citroen motorları oldukça güzel ancak sonrası gözümde 5 kuruş etmez.Stok hali ile denemedim ancak yazılımlı hali ile denedim ve ciddi fark yedi.Yazılımsız ise en kötü kafa kafaya veya yarım boy önde gider diye düşünüyorum.
 

Leicageo

New member
Katılım
29 Tem 2014
Mesajlar
43
Tepkime puanı
3
Puanları
0
C4 kullanıyorum(112-yazılımsız) , Ceed kullanmadığım için karşılaştıramıyorum. Kalkış performansından çok memnun değilim ama kısa sürede uçak moduna giriyor. Tabi belki ceed daha iyidir bilemiyorum , arkadaşlarından dediği gibi bu bir ölçü olamaz.
 

Yasin

New member
Katılım
28 Ara 2012
Mesajlar
90
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Konum
İstanbul - Pendik
Arkadaşlar bende önceden 2012 KIA Pro Ceed otomatik vites vardı. Manuel kullanan arkadaslar bizim ceedin otomatiğini kullandımı bilmiyorum ama ben şu an manuel kullandığım için aradaki farkı çok net anlayabiliyorum. C4 yazılımlı olmasa bile manuel vites olması KIA Ceed otomatiği geçmesine yeterli. Bence KIA otomaitk şanzımanı yapamıyor ben Bekir Paşaoğluyla tanışana kadar ceed ten soğumuştum hem yüksek yakıt hem araç yerinden kalmıyordu. Sonrasında Bekir Abinin yaptığı yazılım ile 175 hp 343 NM tork elde etmiştik ve arabayı sonunda sevebilmiştim. :))) Şu an manuel vites aldım bunda yazılım sonrası ne olacak çok merak ediyorum en yakın zamanda yine Paşaoğlundayım :)))
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Büyükçekmece
eski kasa prolar 115 likti sanırım..175 almışsan şimdi 185 leri görürsün hadi hayırlısı:cool:
 

Yasin

New member
Katılım
28 Ara 2012
Mesajlar
90
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Konum
İstanbul - Pendik
eski kasa prolar 115 likti sanırım..175 almışsan şimdi 185 leri görürsün hadi hayırlısı:cool:
Bendeki ruhsata göre 128 likti ancak KIA nın 115 hp lik olarak getirdiklerinide dyno ya koyduğunuzda aslında 128 hp olduğunu ve yazılım sonucu ikisininde gücünün aynı yere ulaştığını görebiliyorsunuz. Volkswagen 1.6 polo motorları gibi 90 hp olarak çıktılar ancak normal 105 hp tdi lar ile aynı güçteler ve yazılım yapıldığında 105 hp likte 90 hp lik versiyonlarıda aynı değerleri alıyorlar.
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
39
Konum
Büyükçekmece
dediğin doğru enjektör ve yazılım farkı var bildiğim kadarıyla 115 - 128 arasında..
 

korrinni44

New member
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
87
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Yasin Bey yazılım yaptırmanın araca bir zararı var mı? Yaptırmış biri olarak fikirlerinizi bekliyorum.
 

Yasin

New member
Katılım
28 Ara 2012
Mesajlar
90
Tepkime puanı
12
Puanları
0
Konum
İstanbul - Pendik
Bu konu bu forumda çok konuşuldu yazılım kötü diyenlerde var iyi diyenlerde var ben yeni aracımı alalı 2-3 hafta oluyor yarın yine paşaoğlundyaım yazılım yaptırıcam. Bana göre bizim bu arabalara yazılımsız binilmez yazılım gerçekten çok fark ettiriyor yakıtta benim pro ceed 100 km de 1 lt fark etmişti. Gidiş ve performans zaten çok güzel oluyor. Ben ilk yazılımı yaptırdığımda niye şimdiye dek yazılımsız binmişim diye kendime kızmıştım.

Karar sizin, aracı kullanırken canını çıkarırcasına kullanmıyorsanız bakımlarını zamanında yapıyorsanız ve motor sogukken arac calıstırıldıgında yaglama için 30-45 sn aralıgında beklıyorsanız bence yazılımın hıc bır kotu yanını gormezsınız ve aracınıza zevkle bınersınız
 

korrinni44

New member
Katılım
27 Haz 2013
Mesajlar
87
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
40
Yasin Bey bizim 128 bg.lik araclar kaç beygire yükselir tahmini?
motor ömrünü kısaltan bi durum yok ise yaptırabiliriim ben de, aracımın bakımlarını zamanından önce yaptırırım ve dikkatli kullanırım.
garanti yi devre dışı bırakmaz umarım...
 
Üst