Otomobil tarihinde ilkler.

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Arkadaşlar biraz uzun oldu ama güzel ilginç bilgiler var. Eksikler olabilir bu kadar derleyebildim. Keyifli forumlar. :D

Arabalar hakkında bilmediğiniz ilginç bilgiler.


  • Otomobil sözcüğü Türkçe'ye, Yunanca αὐτός (autós, "kendi") ve Latince mobilis ("hareket eden") sözcüklerinin birleştirilmesiyle oluşturulan ve başka bir hayvan ya da araç tarafından itilmek ya da çekilmek yerine kendi kendine hareket eden araç anlamına gelen Fransızca automobile sözcüğünden geçmiştir.
  • 13. yüzyılda Guillaume Humbert'e yazdığı bir mektupta at ile çekilmeden, hayal bile edilemeyecek hızda hareket eden bir aracın yapılabileceğinden söz eder. Sözcük anlamına uygun olarak kendi kendine hareket eden ilk araç büyük olasılıkla 1679 - 1681 yılları arasında Pekin'de Cizvit misyoner Ferdinand Verbiest tarafından Çin imparatoru için bir oyuncak olarak yapılan küçük buharlı araçtır. Bir oyuncak olarak tasarlanan bu araç, küçük bir ocağın üzerinde yer alan buhar kazanı, buharın hareket ettirdiği bir çark ve dişliler ile hareket ettirilen küçük tekerleklerden oluşmaktaydı. Verbiest, bu aracın nasıl çalıştığını 1668'de yazdığı Astronomia Europa adlı yapıtında anlatır.
  • İçten yanmalı motorların öncüsü sayılan, içinde bir piston bulunan metalik silindirden oluşan bir düzenek 1673'te Paris'te fizikçi Christiaan Huygens ve asistanı Denis Papin tarafından geliştirilmiştir
  • Belçikalı mühendis Étienne Lenoir 1859'da "Gazlı ve genleşmiş havalı motor" adı altında iki zamanlı içten yanmalı bir motorun patentini alır ve 1860'ta elektrik ile ateşlenen ve su ile soğutulan ilk içten yanmalı motoru geliştirir. Bu motor ilk olarak gazyağı ile çalışıyordu ama daha sonra Lenoir gazyağı yerine petrol kullanılmasını sağlayan bir karbüratör bulur.
  • Beau de Rochas tarafından bulunan prensibe uygun olarak çalışan ilk motor, 1876'da Deutz şirketi adına Alman mühendis Gottlieb Daimler tarafından geliştirilmiştir. 1889'da René Panhard ve Émile Levassor ilk defa dört kişilik bir araca dört zamanlı içten yanmalı bir motor takar.
  • Tarihin ilk otomobilinin hangisi olduğunu söyleyebilmek oldukça zor olsa da genel olarak Karl Benz tarafından üretilen Benz Patent Motorwagen ilk otomobil olarak kabul edilir. Ancak Cugnot'nun "Fardier"sini de ilk otomobil olarak kabul edenler vardır. 1891'de Panhard ve Levassor Paris sokaklarında Benz motoruyla donatılmış ilk Fransız otomobilleriyle dolaşmaktaydı. 1877'de 4 zamanlı ve 1 beygir gücüne sahip motoru olan bir otomobil geliştiren Alman mucit Siegfried Marcus ise ilk otomobil ile ilgili tartışmaların dışında kalmıştır.
  • Michelin kardeşler, 1888'de John Boyd Dunlop tarafından yapılan kauçuk tekerlekleri geliştirerek otomobil lastiklerini bulmalarıyla tanınır.
  • Fransa İçişleri Bakanlığının Harita Servisinde çalışan André Michelin'in aklına otomobillerin geçebileceği yolları belirgin bir çizgiyle gösteren ve harita kullanmayı bilmeyen otomobil kullanıcılarının bile anlayabileceği bir yol haritası yapmak gelir. Birkaç yıl boyunca Michelin çeşitli coğrafi bilgileri toplar ve son Gordon Bennett kupası anısına 1905'te 1/100,000'lik ilk Michelin haritasını yayımlar. Bunun ardından çeşitli ölçeklerde birçok Fransa haritası yayımlanır. Michelin 1910'da trafik işaretlerinin ve belde isim panolarının yapılmasına da öncülük eder. Böylece artık otomobil kullanıcıları bir yere geldiklerinde inip nerede olduklarını sormak zahmetinde kalmaz. Michelin kardeşler ayrıca kilometre taşlarının konulmasında da öncülük etmiştir.
  • Yapılan ilk arabalarda direksiyon yoktu bu yüzden de sürücüler bir hareket koluyla arabalarını çalıştırırdı
  • 1894'te organize edilen Paris - Rouen tarihin ilk otomobil yarışıdır. 126 km. süren bu yarışa 7 buharlı ve 14 petrol ile çalışan otomobil katılmıştır. Yarışı ortağı Adolphe de Dion ile birlikte yaptığı otomobil ile 5 saat 40 dakikada bitiren Georges Bouton yarışın resmî olmayan birincisidir. Resmî olarak ise dereceye girememiştir çünkü kurallar gereği kazanan otomobil tehlike içermeyen, kolay idare edilebilen ve pahalı olmayan bir otomobil olmak zorundaydı.
  • New York Polis Departmanı, 1898’de aşırı hız yapan araba kullanıcılarını takip etmek için bisiklet kullan
  • İlk aşırı hız cezası 1902’de yazıldı.
  • 1916’da dünyadaki arabaların yüzde 55’i T Ford modeldi.
  • Arabalardaki ilk hız göstergeleri 1922’de kullanılmaya başladı.
  • 1923’te arabalar için kadınlar tarafından yapılan 173 yeni icat tanıtıldı. Bunların arasında karbüratör ve elektrikli motor çalıştırıcısı da bulunuyor.
  • İlk araba radyosu 1929’da icat edildi.
  • Buick, ilk elektrikli sinyali 1938’de çıkardı.
  • The Peanuts (Snoopy) karakterleri, ilk olarak 1957 senesinde, Ford Fairlaine otomobil reklamı için anime edildi.
  • Amerikan yapımı arabaların çoğunun kornası Fa notasından çalar.
  • Ortalama olarak bir arabada 914 metre kadar elektrik kablosu vardır.
  • Arabalardaki hava yastıkları saatte 200 milde patlar
  • Ortalama olarak bir insan tüm hayatının iki haftasını trafik ışıklarının değişmesini bekleyerek harcar.
  • Tek bir arabanın geri dönüşümünü yapmak 1 tondan fazla demir cevheri, 635 kilogram kömür ve 54 kilogram kireçtaşı tasarrufu yapmamızı sağlar.
  • Kişi başına en çok Rolls Royce düşen ülke Hong Kong’dur.
  • Amerika’da bir otomobil kazasında ölen ilk kişi 68 yaşındaki bir emlak komisyoncusu olan Henry H. Bliss’tir. 14 Eylül 1899’da New York’ta, Bey Bliss tramvaydan indi, bir kadın yolcuya yardımcı olabilmek için döndü ve bir taksi ona çarptı.
  • ilk hybrid otomobili üreten kişi :1902 yılında 27 yaşındayken Ferdinand Porsche. (Mixte-Wagen)
  • I. Dünya Savaşı'nın 1918'de sona ermesinden sonra endüstri ve ekonomi çok zayıflamış, fabrikalar yıkılmıştır. Avrupa, tekrar ayağa kalkmak için Amerikan modelini uygulamaya başlar. O dönemin en başarılı sanayicilerinden André Citroën Amerikan modelini taklit eder, 1919'da Citroën şirketini kurar ve otomobile getirdiği yeniliklerle kısa sürede başarılı olur. André Citroën, ABD'de Henry Ford'u ziyaret ederek ABD otomobil fabrikalarında uygulanan üretim yöntemlerini öğrenir
  • İlk Otomatik Vitesli araba yı DAF üretti.
  • İlk klimalı araba, 1938 yılında üretilen Studebaker Commander marka araçtır.
  • İlk Cuise Control (Hız Sabitleyici) kullanan otomobil; 1957 Imperial'dır.
  • İlk Navigasyonlu araba; İtalyanlar tarafından 1930 yılında geliştirilen “Ilter Avto” isimli navigasyon cihazı, bugünkü gibi uydu sistemi aracılığıyla değil haritaları içeren makara sistemiyle çalışıyordu. İlk yer bildirim cihazı da modern cihazlar gibi arabanın gösterge panelinde yer alıyordu.
    Hız göstergesine bağlı çalışan navigasyon sisteminin ekranı, katedilen yol üzerinden yaptığı hesaplamayla araç ilerdekikçe aşağı kayıyordu. Cihazın kullanımında en büyük zorluk, rota kaybedildiğinde haritanın yeniden yüklenmek zorunda olmasıydı. İncelenen navigasyon cihazının içerdiği haritadaki bilgilerin Torino yakınlarındaki Brandizzo kasabasına ait olduğu görüldü.
  • İlk hidrolik direksiyon Chrysler Imperial'da kullanılmış 1951 yılında
  • Emniyet kemeri takmak, ilk kez ABD de 1956 yılında zorunlu hale getirildi.Türkiye de ise 1995 yılında zorunlu kılındı.
  • İlk hız sınırlaması, şehir içerisinde 25, Şehir dışında 35 km. olarak belirlendi


MARKA BAZINDA İLKLER

Citroen

  • 1934 yılında Citroen dünyada ilk önden çekişli otomobilin seri üretimine başladı.
  • 1938 yılında Citroen dünyanın ilk "hydropnömatik süspansiyonlu" otomobili La 15 Six’i icat etti.
  • 1955 yılında Citroen dünyanın fren disklerini standart olarak sunan ilk otomobili DS’i icat etti. Yüzyılın otomobili olarak övgülere doymayan DS, “gerçekleşen bir düş, bir mucize” olarak tanımlanmıştı.
  • 1978 yılında dünyanın ilk en hızlı turbosuz otomobili La CX 2500 Diesel'i icat etti.
  • Aynı yıl yine dünyanın ilk tam elektronik ateşleme sistemine sahip otomobili La LNA'yı satışa sundu.
  • 1989 yılına gelindiğinde Citroen, herkesi yine şaşırttı; dünyanın ilk hidroaktif süspansiyonlu otomobili XM sahnedeydi.
  • 1994 yılında Citroen AX Eco 2,7lt/100 km ile yakıt ekonomisinde dünya rekorunu kırdı.


Mercedes

  • 1886 : dünyanın ilk motorlu otomobili
  • 1901 : ilk çağdaş otomobil
  • 1936 : ilk seri üretim otomobil
  • 1954 : direkt püskürtme
  • 1959 : güvenlik kafesi
  • 1978 : ABS
  • 1981 : Airbag
  • 1994 : yakıt hücresi
  • 1995 : ESP
  • 2002 : PRE-SAFE



VOLVO

  • 1944 Güvenlik kafesi
  • 1944 Lamine edilmiş ön cam
  • 1954 Ön camdan buzlanmayı engelleyeci
  • 1956 Cam silecekleri
  • 1957 Önde 2 noktalı emniyet kemeri
  • 1958 Arkada 2 noktalı emniyet kemeri
  • 1959 Önde 3 noktalı emniyet kemeri
  • 1960 Doldurulmuş ön panel
  • 1964 İlk arkaya dönük duran çocuk koltuğu denendi
  • 1966 Ön ve arkada ezilme bölgeleri
  • 1966 Güvenli kapı kilitleri
  • 1967 Arka koltuğa emniyet kemeri
  • 1969 Etkileşimli çarklı emniyet kemeri
  • 1971 Emniyet kemeri hatırlatcısı
  • 1972 Arka koltuğa 3-noktalı emniyet kemeri
  • 1972 Arka dönük duran çocuk koltuğu kullanılmaya başlandı
  • 1972 Arka kapılara çocuk emniyet kilidi
  • 1974 Çok-basamaklı darbe emici direksiyon
  • 1974 Ampul sensörü
  • 1975 Ana silindirli basamaklı fren sistemi
  • 1978 Çocuk güvenlik artırıcı minder
  • 1982 "Anti–sualtı" koruma
  • 1986 Arka orta koltuğa üç noktalı emniyet kemeri
  • 1990 Arka orta koltuğa dahili çocuk güvenlik minderi
  • 1991 SIPS – Yan Darbe Koruma Sistemi
  • 1991 Yüksekliği ayarlanabilir otomatik emniyet kemeri
  • 1992 Station modellerde güçlendirilmiş arka koltuklar
  • 1995 Arka dış koltuklarda dahili çocuk koruma minderi
  • 1997 ROPS – Ters Dönme Koruma Sistemi (C70)
  • 1998 WHIPS – Omurga Koruma Sistemi
  • 1998 IC – Hava Perdeleri
  • 2001 SCC – Volvo Güvenlik Konsept Arabası
  • 2002 RSC – Ters Dönme Sabitleme Kontrolü
  • 2003 Yen Ön Yapı (Volvo Intelligent Vehicle Architecture (VIVA)) (S40, V50)
  • 2003 Arka koltuk emniyet kemeri hatırlatıcı (S40 ve V50)
  • 2003 IDIS – akıllı Sürücü Bilgi Sistemi (S40 ve V50)
  • 2003 Volvo'nun Trafik Kaza Araştırma Timi'nin Bangkok'da açılışı
  • 2004 BLIS – Kr Nokta Bilgilendirme Sistemi (S40 ve V50)
  • 2005 DMIC (Kapılara Monte Edilmiş Hava Perdeleri) (yeni Volvo C70)
  • 2006 pcC - Kişisel Arama İletişimcisi (S80)
  • 2006 CWBS - Fren Destekli Çarpma Uyarısı (S80)
  • 2007 PPB - Power Park Freni (S80)
  • 2007 DAC - Sürücü Dikkati Kontrolü (V70, XC70)
  • 2009 City Safety - Saate 19 milin altında gidiyorsa, önde bir arabanın belirmesi
durumunda arabayı otomatik durduran sistem (XC60)

EN ÇOK SATAN 10 MODEL

  1. Chevrolet impala 1957 den bu yana 14.000.000 adet
  2. Volkswagen Passat
    1973'ten bu yana üretilen Volkswagen'in D segment otomobili Passat, bugüne kadar 15.5 milyonun üzerinde sattı.
  3. Ford Model T
    Ford efsanesinin oluşmasını sağlayan otomobil hangisi denildiğinde cevap kesinlikle "Model T"'dir. Bu otomobil, ilk üretildiği 1908'den 1930'lara kadar 16.5 milyonun üzerinde satarak o zamanın şartlarına göre inanılmaz bir başarıya imza attı. Model T, 1972'de VW efsanesi Beetle rekoru elinden alana kadar tarihin en çok satan otomobiliydi.
  4. Honda Accord
    Japon otomobil devi Honda'nın Accord modeli, başlı başına bir başarı hikayesidir. Bugüne kadar 8 nesil üretilen ve 17.5 milyondan fazla satmayı başaran araç, ABD'de en çok satan ilk Japon otomobili olma ünvanına da sahip.
  5. Honda Civic
    Başka bir Honda efsanesi ise Civic. İlk defa 1973'te piyasaya sürülen Civic de tıpkı Accord gibi ABD'de en çok satan otomobillerden biri. Bugüne kadar ABD'de 7 milyondan fazla satan Civic, dünya genelinde ise 19 milyona yakın bir satış rakamına sahip.
  6. Ford Escort
    Bir başka Ford efsanesi de şüphesiz Ford Escord... Avrupa'da 1968'den 2000'e, ABD'de de 1981'den 2003'e kadar üretilen otomobil, on yıllardır en çok satan modeller arasında. Ford Escort, bugüne kadar 20 milyondan fazla sattı.
  7. Volkswagen Beetle
    Her ne kadar Adolf Hitler'in emriyle 1938 yılında üretimine başlansa da Volkswagen Beetle, yıllar boyunca savaş karşıtı çiçek çocuklar ve hippilerle özdeşleşen bir otomobil oldu. 2003'e kadar üretilen orjinal versiyonu 21 milyondan fazla sattı. 1997 - 2011 yılında Yeni Beetle olarak üretilen A5 modeli 2012'de yeniden tasarlanıp piyasaya sürüldü. (fotoğraftaki) Beetle'nin satış rakamı Yeni Beetle ile 23 milyonu aştı
  8. Volkswagen Golf
    İşte Volkswagen'in amiral gemisi! 1976'dan bu yana 7 nesil üretilen Golf, 2013 yılında "Yılın Otomobili" seçildi. Golf, 2014 yılına kadar neredeyse 28 milyona yakın bir satış rakamına ulaştı.
  9. Ford F Serisi
    Dünyanın en çok satan kamyoneti ünvanına sahip olan Ford F serisi, bugüne kadar 35 milyondan fazla sattı. 24 yıl boyunca ABD'de en çok satan araç olma ünvanına sahip olan kamyonet, 1948 yılından bu yana üretiliyor. F serisinin en çok satan modeli ise F-150...
  10. Toyota Corolla
    İşte dünya tarihinde en çok satan otomobil! Piyasaya sürüldüğü 1966'dan bu yana 10 nesildir üretilen Corolla, bugüne kadar 40 milyon adet satarak dünyada en çok satan otomobili olma ünvanını elinde bulunduruyor. (Kaynak: the richest.com, vikipedi)
 

43YD620

New member
Katılım
21 Eki 2013
Mesajlar
607
Tepkime puanı
61
Puanları
0
Yaş
44
paylaşım için teşekkürler :)
 
Üst