Otomatik vites (n) boşa atilirmi ??

efe1709

New member
Katılım
22 Mar 2013
Mesajlar
10
Tepkime puanı
1
Puanları
0
arkadaşlar araştırdığım ve ortada kalan merak ettiğim bir konu var. Otomatik vitesin boşa alınabilinirliliği?? rampa aşağı inerken aracı (D) den N ye alınsa ne olur. yıllardır otomatik araç kullanan birine denk geldim dikkatimi çekti rampa aşağı inerken boşa alıyordu arabayı. merak ettim sordum yanlış değilmi adam yaklaşık 5 senedir bu şekilde kullanıyormuş aracı. kimi alınır diyor kimi alınmaz diyor. gerçekten bunun bir cevabı varmı ??
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Alınmaz, alınmamalı. Aslında bu durumda manuel ya da otomatik fark etmez, hiç bir araç hareket halindeyken boşa alınmamalı. Güvenlik bunu gerektirir. Siz anladığım kadarıyla mekanik bir soruna yol açar mı? onu merak ediyorsunuz. O konu hakkında bir bilgim yok ama, yakıt ekonomisi açısından hiç de uygun olmadığı ispat edildi, özellikle bizim araçlar gibi yeni nesil motorlara sahip araçlarda. Yani, araç boşta giderken yakıt ekonomisi sağlamaz, aksine daha çok yakar.
 

Srhn

New member
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,606
Tepkime puanı
241
Puanları
0
Yaş
35
Konum
İstanbul
Ynt: Otomatik vites (n) boşa atilirmi ??

Peki yakit acisindan arac dusuk devir yuksek vitesde daha az mi yakar arkadaslar??

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Evet daha az yakar ama hizlanma ihtiyacinda eger vites dusulmez ise hem daha fazla yakar hem de turbo ya gereksiz yuk bindirmis olunur... turbo arabalarda en ekonomik kullanim sekli maksimum torqun alindigi devir araliginda kullanmaktir...

Hareket halindeki bir aracin vitesinin bosa alinmasi guvenlik acisindan son derece sagliksizdir... sanzimana zarar vermez ama...

TeamPASAOGLU
 

efecanmutlu

New member
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
81
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Servisten de ayni seyi soylemislerdi. Ama mantigini sormayi unuttum. Neden yeni nesil motorlarda bosta daha cok yakabiliyor.:D
 

efecanmutlu

New member
Katılım
3 Ocak 2013
Mesajlar
81
Tepkime puanı
6
Puanları
0
Cevap: Ynt: Otomatik vites (n) boşa atilirmi ??

Tesekkurler yusuf abi
 

Snaan

New member
Katılım
17 Tem 2011
Mesajlar
1,589
Tepkime puanı
23
Puanları
0
acilen birşeyden kaçmanız gerekse kuvvetin altınızda bulunması gerek, o yüzden boşa atmanız zararlı olabilir. yani motoru etkilemese bile örneğin önünüze bir çocuk falan atlasa direksiyonu çevirip gaz vermenizle vermemeniz arasında bayağı fark olacaktır. ayrıca boşa atmak yerine 2. vitese atıp motor freniyle inerseniz tüketiminiz çok daha düşük olur. ben benim aracın anlık tüketimiyle çok deniyordum, boş viteste yokuş aşağı 30 40km/s hızla kayarken ortalama 2lt/100km yakıt gösteriyor, 2. veya 3. viteste kayarken 0 :) tabi onda da yakıyordur da yine de çok daha az yakıyordur.
 

metin

New member
Katılım
22 Haz 2011
Mesajlar
780
Tepkime puanı
41
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Sen sen ol hareket halinde asla boşa çıkarma hiç bir şeyi
 

Kadir KURT

New member
Katılım
14 Nis 2013
Mesajlar
239
Tepkime puanı
47
Puanları
0
Yaş
47
Konum
Kocaeli
araç N boşa atılırsa az yakar demiş arkadaş. Aksine anlık yol bilgisayarından bakın. Göreceksiniz. 0,8 oluyor tüketim. Gazdan ayağınızı çekin. Öyle bakın sadece anlık yüketim 0 gösteriyor. Halk adında peygamber vitesi, bayır aşağı sal boşa bunlar hem tehlikeli hem de yanılmadır. Aracı ekonomik sürmek istiyorsanız. Aracı devrinde, üzmeden, lastik hava basınçları tam, gereksiz yük olmayacak araçta, ani fren ve gaza basılmayacak. v.s.v.s boş verin N yi boşu.
 

alp2er

New member
Katılım
11 Mar 2012
Mesajlar
52
Tepkime puanı
5
Puanları
0
Konum
istanbul
arkadaşlar yaklaşık 10 yıldır düz vitesle kullandım, otomatikte oldukca yenıyım , bende rampa aşagı ınerken normal D konumunda suruyorum ama gaza basmıyorum, tuketım 0 gosterıyor... gereksız yere boşa neden atayım kı? boşa atmanın bu durumda faydası yok zararı var. zararlarından arkadaslar yukarıda bahsetmıs zaten...
N konumuna kırmızı ışıkta falan beklerken atıyorum. dogrumu yapıyorum?
 

jurgen

New member
Katılım
21 Ara 2013
Mesajlar
4
Tepkime puanı
1
Puanları
0
şimdi N konumunu neden yapmışlar onu düşünün önce.N konumu motor çalışır durumda uzun bir süre durma konumunda alınması gereken bir konumdur.N o yüzden var.yokuş aşağı inerken atılsın diye değil yani.tehlikeli de olabilir ve tehlikelidir de.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
43
Otomatik şanzumanlarda Vites N konumunda dahi olsa dişliler aşağıda yine dönmekte olup giderken D konumuna almak ne kadar doğru olur düşünmek lazım.Tamam araç park halinde çalışırkende aynı şekilde işliyor ancak birisinde direk yükü bindirmek doğru değil.Babamın kullandığı araçların %90'ı otomatik vitesti her zaman söylediği 3 şey,aracı giderken boşa alma,dizel araba ile otobanda tam gaz ve yokuş aşağı son sürat için zorlama ve İleri geri yaparken aracın tam durmasını bekle şeklinde uyarırdı.Yokuş aşağı arkadaşlarında dediği gibi ani durumlarda durma sorunu yaşanabilecek sıkıntılar çıkarır neticesinde birinde motor gücünden destek alınırken diğer türlü tüm yük frenlere binmiş oluyor.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
kırmızı isikta durdugunda atabiirsin n'ye hem D deki gibi araç kendini ileri gitmeye zorlamaz .kısaca arac gitmeye sen durdurmaya çalışmassın gibi gibi .4000 de olsun arac isterseniz/yada kompressyonla aracı yavaslatırken. gaza basmadıgnız her sürece(1500 yada 1000 devir cıvarı altında geliyor olması) arac yakıt gelmesi durucagı icin tuketim 0 olur
 

toltm

New member
Katılım
24 Ara 2013
Mesajlar
9
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Benim guvendigim bir ustada "kırmızı ışıkta bile boşa alma yağlama yapmaz sıkıntı olur ömrü azalir"demisti. Diger aracimda otomatik vites ve hic bosa almam.sadece p, r ve d..

GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Viruse

New member
Katılım
10 Mar 2018
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Konum
Antalya
Otomatik araçlarda (Tork Konvektörlü, Tek Kavramalı ve Çift Kavramalı) hiç bir şanzuman tipinde hareket halindeyken vites "N" konumuna getirilmemeli. Nedeni ise motordan gelen gücü tekerleklere aktarırken ("N" konumundan "D" konumuına alınırken) ani bir sürtünme veya hissedilmese bile çarpmaya neden olması. Bu tabi ki kavramalı otomatikler için. Tam otomatiklerde ise Tork Koncektörlü olduğundan sürekli şanzumanın içine yağ pompalamasından dolayı mantıklı değil.

"N" konumuna dikkat ederseniz "D" ve "R" arasında geçişi sağlamaktır bir nevi. Eğer o arada boşluk olmasa araca ciddi sorunlar açabilir.

Eğer yokuş aşağı "D" konumunda devam ederseniz tekerleklerden gelen güç direk motora aktarıldığından ayrıca motoru döndürmek için yakıta ihtiyaç olmadığından enjektörlerden yakıt alışverişi kesilir ve anlık tüketiminiz "0" a düşer. Eğer boşa alırsanız motor rolanti de beklemek için yakıta ihtiyacı olacağından anlık tüketim "0" ın üzerine çıkacaktır.

Hem sürüş güvenliği hemde aracın ömrü için vites sürüş esnasında "D" konumunda kalmalı.
 
Üst