Şikayet Kia'nın müşteri hizmetleri saçmalığı

sinan1

New member
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
183
Tepkime puanı
8
Puanları
0
kia'ya adım attınız. ilk iş cep telefonunuzu isminizi not almak. geçersiz bir numara verin.
kia alsanız da almasanız da sizi ararlar.

Özetle Kia müşteri hizmetleri, telefonla aramak suretiyle müşterileri rahatsız etmektedir.

Bunların tek derdi önündeki şıkları işaretleyebilmek.
belki de anket başına para alıyor ondan arıyor olabilir.
Ulaşamadıysa yine arıyor, günde bir kaç sefer.

korktum mesajı editledim :)
 

sinan1

New member
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
183
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Belki de Kia'nın bildiği bir şey var. belli kilometreden sonra kullanıcılar KIL olup başka markaya geçiyor, bunu önlemek için arayıp duruyor. Belkide o modeli alalım az farkla bunu verelim diyecekler. şeker çikolata verelim diyecekler.

Dinlemeyin, Kulaklarınızı tıkayın,
Cebinizi kollayın. telefonunuzu yani
 

Likya

New member
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
55
Tepkime puanı
26
Puanları
0
Yaş
66
Konum
İstanbul
Merhaba
Bu tarz müşteri hizmetleri geri dönüşleri her firmada fazlasıyla olmakta.
Yakın zamandaki örnekler.

1-Eşimde Renault var, 1 ay önce bakım yaptırdık. Bakımdan 15 gün sonra Servis aradı şikyetiniz varmı diye, 1 hafta sonrada Renault un görevlendirdiği Araştırma şirketi aradı ve servis memnuniyeti hk 20 soruluk anket yaptı.

2- Daha Extrem örnek, Biraderde Nissan var. Satın aldıktan sonra önce bayii aradı, sonra Nissan . Daha sonra evlerine doldurup mail ile geri göndermeleri için özel kart göndrildi ( Japon müdürün ıslak imzası bulunan )
Daha sonra bakım yapıldı , ve Nissanın görevlendirdiği özel firma GFK ( GfK Türkiye) dan aradılar ve 60 yaşlarında bir amca evlerine geldi ve uzun uzun anket yaptılar.

Kısacası oldukça çetinleşen piyasa ekonomilerinde firmalar rekabet içindeki yerlerini dahada sağlamlaştırmak için bu tarz araştırmaları yapmak zorundalar.
ISO 9001-2008 kalite sistemi kuralları içinde müşteri şikayetleri incelem kısmıda bulunmaktadır ( Customer Compliants Research ) . Dolayısıyla KIA da yapılanlar fazla değil , hatta eksik bile denebilir.
Hatta şöyle de düşünebiliriz, piyasada pazar payını yükseltmek isteyen bir firma için daha da fazlasını yapmaları gerekir.

Müşteri feedback i önemlidir. Yurt dışında bir restauranta gittiğnizde ( Özellikle Almanyada ) yemek bittikten sonra garson gelir sorar . Nasıl buldunuz, eleştiriniz varmı, beğendinizmi diye. Ve hizmet kalitesini ve yemek kaltesini artırmak için herkes fikrini söyler. Bizde böyle bir şey olmaz , eleştirmeye kalktığınızda da ya hesap fazla gelir yada yemek kötü.

Bence bu tarz anketleri yanıtlarsak, piyasada sadece markasına bakılarak yer tutan araçların arkasından toplumun körü körüne bağlanmasının önüne geçer, hem yeni ve kaliteli araçların ( KIA gibi ) daha iyi olmasını sağlarız , hemde diğerlerini marka uğruna ne olursa olsun deyip satın alma yoluna gitmeyiz.

KIA çalışanı falan değilim, bu arada önemle belirteyim.
Likya
 

argovolkan

New member
Katılım
22 Eki 2011
Mesajlar
304
Tepkime puanı
20
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Ankara
Bende tam tersi düşünüyorum. Her bakımdan sonra arıyorlar, personelimizden , hizmetimizden menmunmusunuz diyorlar. Kötü, olumsuz bir durum olsa, şikayet edebileceğimiz bir mecra var yani..Ben aramalarından menmunum, hizmet kalitesini yükseltmek amaçlı böyle bir şey yaptıklarını düşünüyorum.
 

sinan1

New member
Katılım
14 Ara 2012
Mesajlar
183
Tepkime puanı
8
Puanları
0
Bu geribildirim işini daha farklı bir şekilde yapsalar nasıl olur?

Kia ya da başka markaya faydalı olmak isteyen olursa, geribildirimini internet sayfasından yapıverir.
 

hakan26

Member
Katılım
8 Ağu 2015
Mesajlar
243
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Her şeyi kullanıcı hatası deyip geçiştiriyorlar...Hyundai servisleri hizmet konusunda daha başarılı,önceki aracım eski kasa i30 du servis ile alakalı hiçbir şikayetim olmadı.
 

Day Walker

New member
Katılım
8 Tem 2015
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Walla sıfır araba aldım Kia bi kere bile aramadı :)

Aramasınlarda zaten ama merak ettim beni kimse aramadı dedim, aracı aldığım satıcı işten ayrılmış.

Muhtemelen müşteri portföyünü yanında götürürken bizim bilgileri sisteme girmeden gitmiş :D

Bi yandan iyi bi yandan kötü tabii :)
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
Walla sıfır araba aldım Kia bi kere bile aramadı :)

Aramasınlarda zaten ama merak ettim beni kimse aramadı dedim, aracı aldığım satıcı işten ayrılmış.

Muhtemelen müşteri portföyünü yanında götürürken bizim bilgileri sisteme girmeden gitmiş :D

Bi yandan iyi bi yandan kötü tabii :)
her bakımdan sonra aranıyorum ersu-yurt beni ondan çok sevmeyebilir :p

beni buluyorlar hep aracı aldım 3. 5. ayında anket firması aradı 2013 modellerde yeni alanlara rasgele secip anket yaptılar tam 45 dakika sürdü ofise kapıya geldi adam falan :D
 

Day Walker

New member
Katılım
8 Tem 2015
Mesajlar
16
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
her bakımdan sonra aranıyorum ersu-yurt beni ondan çok sevmeyebilir :p

beni buluyorlar hep aracı aldım 3. 5. ayında anket firması aradı 2013 modellerde yeni alanlara rasgele secip anket yaptılar tam 45 dakika sürdü ofise kapıya geldi adam falan :D
Yok olm kovarım ben gelemem öyle şeylere sevmem :D

Aramasınlar ama ben arayınca birilerini bulayım yeter bana :)
 

hakan26

Member
Katılım
8 Ağu 2015
Mesajlar
243
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Müşteri memnuniyeti için değil müşteri memnuniyetsizliği için çalişiyorlar...yaziklar olsun...
 

Bocek06

New member
Katılım
14 Ağu 2011
Mesajlar
317
Tepkime puanı
23
Puanları
0
Yaş
37
Konum
Ankara
Müşteri memnuniyeti için değil müşteri memnuniyetsizliği için çalişiyorlar...yaziklar olsun...
Hakan bey yanlış anlamayın ama birşey sormak istiyorum. Sadece kötüleme üstüne hareket ediyorsunuz . Tamam belki müşteri memnuniyeti çok başarılı olmayabilir ama diğer firmalarda durum çokta farklı değil. Firma ne olursa olsun kendini koruma yoluna gidiyor. Bizim gibi binlerce müşterisi var her firmanın. Her gelen müşteriyi memnun edemezler zaten. Daha önce honda , opel, toyota araçları vardı emin olun hiçbir farkları yok. Sizin tek yapmanız gereken servisi güzel seçmeniz.
 

hakan26

Member
Katılım
8 Ağu 2015
Mesajlar
243
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Bahadır bey servis için Bursa ya gidiyorum İnallar servis ile alakalı şikayetim yok Çelik motor ve Kia müşteri hizmetlerinin ilgi ve alakasızlığı canımı sıkıyor altı araç değiştirdim bu kadar laçka firma görmedim
 

43YD620

New member
Katılım
21 Eki 2013
Mesajlar
607
Tepkime puanı
61
Puanları
0
Yaş
44
Araç bakarken neredeyse tüm firmalar kapıda bir sürü form doldurttu. Bunu yapan yalnızca Kia değil ki

GT-I8190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Üst