Kat İptali 4.proje

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
uzun bir aradan sonra eylül ayında yapmayı düşündüğüm proje için şimdiden bir başlık açmayı uygun gördüm, çünkü bence bu çalışma neticelendiğinde kafadaki soruları kendiliğinden çözecek kıvama gelecek.
Kat iptali yada DPF iptali ile downpipe olarak adlandırılan bir çalışma ardından ses yeterli ise ki büyük ihtimal beni tatmin edecek susturuculara dokunmıycam. ama düz boruda çekilebilir kim dur diyebilirki??
herneyse kat iptali ile stage 2 yazılım yaptırmayı düşünüyorum amaç yüksek güç ve ses elde etmek değil sadece motoru rahatlatacak olan iptalden sonra uygun konfigirasyonu yaptırmak neticede gaz çıkış basınçları değişecek ve turbonun çalışması düzenlenecek vs. teknik bilgim herkesden daha azdır o sebeple detayları ben merak ediyorum açıkcası.

ammavelakin Kat iptali gereklimi?
egr iptal etmek nekadar doğru
düz boru çekilirmi
gibi sorular her forumda dönüp duruyor, yaptıran arkadaşlarda var fakat genelde doğru veriye ulaşamıyorum..

daha zamanımız var eylül sonu gibi bu projeyi tamamlamış oluruz inşallah aksilik çıkmazsa.

04.10.2015-bu hafta içerisinde kat iptalini gerçekleştirmiş bulunuyoruz;
bugün sabah yaptığım kısa mesafe bir test sonucu deneyimlerimi paylaşmak istiyorum sizlerle;
-kat iptali ile motor rahatlıyormu? evet kesinlikle
-kat iptali ile alt devirler ölüyor üst devirler canlanıyormu? evet kesinlikle
-kat iptali ile düzgün tok bir ses elde edebilirmiyim? hayır, son susturucuyu iptal de etmek gerekiyor.(kazanı iptal edip düz boru atılıyor)
-sadece kat iptali aracın çekişini değiştiriyormu? evet kesinlikle
paşaoğlu ile stage2 soft yazılım çalıştık. yazılım sonrası aracın kimyası değişti neredeyse, kat iptali ile ölen alt devirler azda olsa hissedilmedi ama üst devirler özellikle 3000-5000 arası oldukça canlı ve istekli. ayrıca son susturucuyuda iptal edip düz boru çektiğim için ses ise muhteşem(istediğim tok bir sesdi buda oldu)
birde şunuda söylemek isterim; içeri gelen motor sesinde yüzde 20 civarında azalma gerçekleşti bu oran belki daha fazladır büyük ihtimal patlama sesini direk dışarı attığı için motorun hem rölanti sesi hemde dizelin meşhur sesi içeri daha az giriyor, daha sessiz diyebilirim yani. benzinli kullanıyormuş havaları var bende şu sıralar :D
yakıt tüketimi ise aynı kullanımda devam ederseniz yükselme yok aksine 0.1-0.2 lt. düşüş var gibi. tabii sesi duyayım diye dipgazlarsanız ki dediğim gibi bu sabah yaptığım denemede 7.0 lt. üstüne çıkmaya başlamıştı.
son sözlere gelecek olursak kat iptali(downpipe) marka model farketmeksizin ısrarla tavsiye edeceğim bir çalışma benim için, garantiyi,ceza yerim korkusunu bence bir kenara bırakın ve
aracınızın saklı gücünü açığa çıkarın.
Ekli dosyayı görüntüle 2801Ekli dosyayı görüntüle 2802
 
Son düzenleme:

gogo46

New member
Katılım
10 Haz 2015
Mesajlar
24
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
bende 2 kat-egr iptal.dpf yok benim aracımda.bu şekilde 3 ay bindim araca.stock pica ile denememde oldu bu şekilde bariz fark oluyor.hacmim(1.1cc 3silindir) küçük oldugu için alt devirler biter dendi.yok öyle bişey.peşinede ecutuned yazılım dynodynamıcs de 107 hp.geldim.stock halim 75hp.

yazılım sonrası emme ve cooler temizligi yapıldı,51lik düz boru sonada 51 lik kapalı susturucu takıldı.aracın ruhu degişti.yakıt ne oldu dersen.bayramda 1400km.yol yaptım 225tl mazotla :eek:
 

gogo46

New member
Katılım
10 Haz 2015
Mesajlar
24
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
turbo çıkışındaki kat.ın içini boşaltıp,içinden düz boru geçirttim tekrar yerine taktım.2.kat önünden flanşla sona kadar düz boru ve susturucu.çıkan oem sistemide 2.kat ile birlikte eve koydum.muayne zamanı 2.kat ı ve araburuları tak çıkar yapıp muaynemi sorunsuz şekilde geçtim.muayne sonu tekrar 51 lige geçiş yaptım.hepsini flanşlı yaptırdıgım için kaynak yok.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
[MENTION=10]yalcin[/MENTION] katı iptal ettiriyorsun aynen arkadasın dedigi gibi.sadece katın oldugu ara boruyu flanşlı yaptırıyorsunki muayneye girmeden aracı kaldırıp kat.ı geri takıyorsun :D muayneden kalmadan gecebilesin kat. olup üstünde bulunmayan araçlar direk agır kusur tıpı sonradan monte xenon gibi. egr iptali zor degildir yanıltmak gerekicek hatta hem yazılımsal hem mekanilsel iki sekildede iptal ettirmen en usturuplusu olacaktır
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
[MENTION=1547]Berkan[/MENTION] muayeneden sonra iptal edicem abi, 2 sene kafam rahat olsun en azından sonra sök taktır işi bence daha mantıklı kaynak, flanş biraz sakat gibi, ayrıca şimdi öğrendim dahamı iyi oldu bilmiyorum ama benim araçta dpf yokmuş : )))
 

gogo46

New member
Katılım
10 Haz 2015
Mesajlar
24
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
down pipe yaptırmadım.400tl veremem ona.hem bu yaptıgım daha kullanışlı.turbo çıkışındaki kat.sabit içi boş ve içinde düz boru var.yani dışardan bakan anlamaz kat.iptal oldugunu.geri kalanı flanşlı 2 tane somun tutuyor.bu arada kat.lar,egr iptal dynoda 7hp aldım ;)
 
Son düzenleme:

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
@Berkan muayeneden sonra iptal edicem abi, 2 sene kafam rahat olsun en azından sonra sök taktır işi bence daha mantıklı kaynak, flanş biraz sakat gibi, ayrıca şimdi öğrendim dahamı iyi oldu bilmiyorum ama benim araçta dpf yokmuş : )))
cokta farketmezde sen biilirsin yinede ama ne yap et katı atma :D birşekilde muayne icin kenarda kosede dursun
 

gogo46

New member
Katılım
10 Haz 2015
Mesajlar
24
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
muayneden geçtim dostum ;)

butun parçalar evde
 

Gear

New member
Katılım
22 Mar 2014
Mesajlar
243
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
29
Kıskanmaya başkadım şu muayene ve bandrol borçlarımı halledeyim ilk işim 63 düz boru veya 71
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
[MENTION=1719]Gear[/MENTION] Mert şuan ben stock egzoz deniycem, söylediğin ölçüleri takarsam önüne gelen beni çevirir ;)
 

Gear

New member
Katılım
22 Mar 2014
Mesajlar
243
Tepkime puanı
14
Puanları
0
Yaş
29
Vana candır abimmmmmmm
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
Kat iptali başarı ile tamamlanmıştır. detayları yakında paylaşacağım.
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
04.10.2015-bu hafta içerisinde kat iptalini gerçekleştirmiş bulunuyoruz;
bugün sabah yaptığım kısa mesafe bir test sonucu deneyimlerimi paylaşmak istiyorum sizlerle;
-kat iptali ile motor rahatlıyormu? evet kesinlikle
-kat iptali ile alt devirler ölüyor üst devirler canlanıyormu? evet kesinlikle
-kat iptali ile düzgün tok bir ses elde edebilirmiyim? hayır, son susturucuyu iptal de etmek gerekiyor.(kazanı iptal edip düz boru atılıyor)
-sadece kat iptali aracın çekişini değiştiriyormu? evet kesinlikle
paşaoğlu ile stage2 soft yazılım çalıştık. yazılım sonrası aracın kimyası değişti neredeyse, kat iptali ile ölen alt devirler azda olsa hissedilmedi ama üst devirler özellikle 3000-5000 arası oldukça canlı ve istekli. ayrıca son susturucuyuda iptal edip düz boru çektiğim için ses ise muhteşem(istediğim tok bir sesdi buda oldu)
birde şunuda söylemek isterim; içeri gelen motor sesinde yüzde 20 civarında azalma gerçekleşti bu oran belki daha fazladır büyük ihtimal patlama sesini direk dışarı attığı için motorun hem rölanti sesi hemde dizelin meşhur sesi içeri daha az giriyor, daha sessiz diyebilirim yani. benzinli kullanıyormuş havaları var bende şu sıralar :D
yakıt tüketimi ise aynı kullanımda devam ederseniz yükselme yok aksine 0.1-0.2 lt. düşüş var gibi. tabii sesi duyayım diye dipgazlarsanız ki dediğim gibi bu sabah yaptığım denemede 7.0 lt. üstüne çıkmaya başlamıştı.
son sözlere gelecek olursak kat iptali(downpipe) marka model farketmeksizin ısrarla tavsiye edeceğim bir çalışma benim için, garantiyi,ceza yerim korkusunu bence bir kenara bırakın ve
aracınızın saklı gücünü açığa çıkarın.
 
Üst