BodyKit-Karlık-Marşpiyel-Difüzör-Jant

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
Malum navigasyon işinden şimdilik vazgeçtiğim için, bu bütçeyi aracın dış tasarımı için harcamayı hedefledim, aslında önce lastikleri değiştirmek belki 17 yada 18 düşünüyorum, ön-yan ve arka karlık tasarlayıp yaptırmayı isriyorum difüzör Fordlarda görüyorum arka sis lambaları ile bütünlük sağlar gibi geliyor sonuçta aracı yere indirmeden yere yaklaştırmış oluruz 1 cm civarı sanırım bunlar tamamen farazi şuanda bilen arkadaşlar yol gösterirse daha netleşmiş olur, spoilerda kaminaride gördüm Mercedes a45 kullanmışlar ceedde çok hoş duruyor. şimdilik bu kadar söyleyeceklerim, fikirlerinizi paylaşmanızı rica ederim.

değerli arkadaşlarımın tecrübelerini paylaşması ile bir liste oluşturmuştum yakın bir zamanda;

1. yalıtım (kabin,lastik vs. sesi ve koruma ve konfor için)
2. 2.5 yaylar - alındı
3. jant+lastik ( 225/40/18) - alındı
4. egzost + yazılım-stage 2( ses+performans )
5. bodykit- bitti:)

listeye sonradan navigasyon eklendi ve alındı..

(bu durumda yalıtım ve egzoz kaldı..yalıtımı düşünmüyor değilim fakat tek başıma cesaret edemiyorum...17.03.2015)

1. in dışındaki adımları zaman içinde tamamladım, spor yayları çıkartıp coilover yaptım.
sanırım eski kasa (2011 model) da tek ben kaldım..
projelere devam ama durmak yok..
sıradakiler;
enjektör büyütme, bronz debriyaj, balatalar var..

(02.08.2016)
 
Son düzenleme:

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
difüzör ben de bakıyorum sitede bi arkadaş tasarım yaptırıyordu bi daha da ses çıkmadı
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
sesleri bekliyoruz bakalım fotoğraf paylaşacaktı ama dediğn gibi ortada yok henüz
 

tarum

New member
Katılım
20 May 2014
Mesajlar
90
Tepkime puanı
9
Puanları
0
Yaş
38
Arkadaşlar inanılmaz zor bir işlem. bitti bitecek kumpasla ve modelleme tarağı ile her parça ölçülerek yapılıyor. son hafta Inşallah önümüzdeki hafta cumartesi teslim alacağım. Beklediğimize değecek saygılarımla.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
43
Yalçın bu konular zevk işidir ama kısaca fikrimi ve tecrübemi şu şekilde paylaşabilirim.İstediğin kadar dış modifiye yap sağlam gösterişli bir jant lastik ve aracı indirmedikçe araç her zaman eksik duracaktır.Bütçem yeterse tabii ki hepsini toptan yaptırır efsane çıkarırım ortaya ancak bütçe kısıtlı ise yine ilk tercihim kesinlikle jant lastik ve aracı iyi bir marka yay ile indirmeyi seçerim.Çünkü bunları yaparsan görüntü seni tatmin eder ancak dış modifiye sonrası yine tay gibi duran bir araç karlık, tampon, difizör vs ile yine gözüne tam istediğin gibi gelmeyecektir.
 

atilyo

New member
Katılım
10 Nis 2014
Mesajlar
64
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Yaş
32
Coil, Lip , difizör, yanlara ufaktan yaptınmı yenmez ama Serkan hocamında dediği gibi coil yada spor yay şart yoksa jeep gibi duruyor :)
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
[MENTION=104]serkan[/MENTION] Oğuz katılıyorum evet, ancak yayla aracı indirme tarafında oldum bir ara sonra bu yollardan vazgeçtim ama yinede düşünüyor insan, malum yollarımız çok çükür tümsek kasis e5 in orta yerinde ben çok denk geldim çukura misal, uzun yol için kullanıyorum ben aracı lakin yinede şehiriçinde yaşıyoruz ve yayla indirdiğinde çukur tümsek konforu çok düşürür diye düşünüyorum, elbette yayla performans anlamında konfor artacaktır yol tutuş vs. daha iyileşecektir peki 18" ebat nasıl olur bizim araçlara?? bodykit+yay bende buna katılıyorum zaten konuyu açmamdaki neden aydınlanmak bu konu ile ilgili..
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Türkiye gibi bozuk yollari kocaman tümsekleri olan bi memlekette arabayi alcaltmak riskli maalesef
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
43
@serkan Oğuz katılıyorum evet, ancak yayla aracı indirme tarafında oldum bir ara sonra bu yollardan vazgeçtim ama yinede düşünüyor insan, malum yollarımız çok çükür tümsek kasis e5 in orta yerinde ben çok denk geldim çukura misal, uzun yol için kullanıyorum ben aracı lakin yinede şehiriçinde yaşıyoruz ve yayla indirdiğinde çukur tümsek konforu çok düşürür diye düşünüyorum, elbette yayla performans anlamında konfor artacaktır yol tutuş vs. daha iyileşecektir peki 18" ebat nasıl olur bizim araçlara?? bodykit+yay bende buna katılıyorum zaten konuyu açmamdaki neden aydınlanmak bu konu ile ilgili..
1.si yay konusunda bende çok düşündüm çünkü dediğiniz gibi bu yollarda asla aracın altını vurmaya niyetim yok.Araç indirmek var indirmek var, 5cm H&R takarsın araç dibine kadar iner ve yayın yapısı gereği araç oldukça sertleşir, hiç yapmadığım ve sevmediğim olay olan yay ısıtma veya bakla kestirme yaparsın sonuç yine sıkıntılı olur,ne kadar basık olursa o kadar hoş duruyor ancak herşeyi kararında bırakmak en güzeli.Bu sebepten ötürü 3,5cm'lik Eibach taktım çok çok çok memnunum hiç pişman etmedi.Konfor konusunda Eibach çok az sertleştirdi diyebilirim ama konfor konusunda kesinlikle en az ödün veren yay diyebilirim ama kattığı yol tutuşu konfor falan düşündürmüyor.Konfor düşüklüğü 1 tık bile denmez ama kattığı yol tutuş 2 hatta 3 tık fazla.1 defa olsun altını vurmak değil bir parça sürtmedim bile,dikkatli kullanım abartı basmadıkça sorun yaşamazsınız.Geçen gün liftte alt kısmı inceledim sıfırdan farksız,keşke resim çekseydim.

18 ebat oldukça oturaklı ve ciddi bir ebat,ben yeni ceed sandım bir ara sonra farkettim bir önceki kasa olduğunu.Kapısında muadil ölçüler olması lazım bakmak gerek ama ne olursa olsun 1 ebattan fazla büyütmeyi düşünmem.Yeni kasalarda alt ölçüleri hatırlamıyorum ancak orjinal 225/45/17.Kapıda bir üst ebat olarak 225/40/18 yazıyor bende tam bu ebatı kullanıyorum,biraz daha zorlamak istesem 235/35/18 ,hatta bekar olsam fantezi diye 225/35/19 bile olabilir ancak gerek yok.Senin araca çok hafif olmak şartı ile 18 kesinlikle takılır ve çokta hoş olur.Ancak tekrar söylüyorum istediğin kadar güzel desen büyük jant tak,deneme amaçlı yay dene o yayı geri çıkarırsan bende ismimi değiştiririm:) Dikkatli kullandığın sürece ve abartmadığın sürece sorun yaşamazsın.

Son olarak yaydan sonra aracın altını sürmek vs bunlardan önce düşünülmesi gereken ve sürtmeden çok daha fazla başınıza gelebilecek olan sıkıntı amortisör konusudur,öncelikli olarak bunu düşünmek gerekir.Saçma sapan tümsekler dışında çukurlarda ilk darbeyi alan amortisördür.
 

atilyo

New member
Katılım
10 Nis 2014
Mesajlar
64
Tepkime puanı
16
Puanları
0
Yaş
32
Ben şuan 18 kullanıyorum 225/40/18 cok memnunum sık duruyor. Yay derseniz önler 3,5 arkalar 5 cm spor yay güzel oturacaktır. Cok fazla şikayet etmezsiniz
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
43
Ben şuan 18 kullanıyorum 225/40/18 cok memnunum sık duruyor. Yay derseniz önler 3,5 arkalar 5 cm spor yay güzel oturacaktır. Cok fazla şikayet etmezsiniz
Önde 3,5'luk yaylar motorun ağırlığı ile birlikte arkadaki 5'lik ile güzel uyum sağlar ve araç dümdüz duracaktır hoş olur ancak ben yinede ailece binme ihtimali üzerinde durup araca binenler olduktan sonra zaten 5cm'lik kıvama geliyor:) Diğer türlü arkaya 5'lik taktıktan sonra binenler ile birlikte arka kısım yere oturacağı için sıkıntı çıkarır korkusuna riske girmedim açıkçası.
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
[MENTION=104]serkan[/MENTION] Oğuz kıymetli bilgiler için teşekkür ediyorum ve bu yorumlardan sonra fikrim değişti:) kısa bir yapılacaklar listesi çıkardım ve bunları adım adım yapmayı planlıyorum malum yeni işe girdim, mortgage vs. neyse liste şöyle;
1. yalıtım (kabin,lastik vs. sesi ve koruma ve konfor için)
2. 3.5 yaylar
3. jant+lastik ( 225/40/18)
4. egzost + yazılım-stage 2( ses+performans )
5. bodykit

sıra mantıklı gibi ama değişebilir yorumlarınız önemli benim için
ayrıca 18" için(ceedde tecrübe etmediğim için akılda canlanması açısından, hem belki aynı desen olur;) birkaç araç fotoğrafı paylaşabilirmisiniz rica etsem [MENTION=104]serkan[/MENTION] Oğuz ve [MENTION=1741]atilyo[/MENTION]
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Yalçın jant ve lastiği kesin alacaksan eskileri mantıklı bir fiyata alabilirim. Kuzen için.
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
listede sırayla gitmeyi düşünüyorum, malum bütçe sadece sıraya izin veriyor şuanda, ama kuzenin acelesi yok ise 1.den sonra 3. yani lastiklere geçeriz, mart gibi.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
43
Şahsi fikrim şu yönde olur yani en azından ben bu listeye bakıp şöyle yapardım.

1) Yazılım
2) Yay
3) Jant+lastik
4) Body kit

Yalıtım konusu tam istediğim verimi alamayacağımı düşündüğüm için yaptırmazdım.Birde egzozu elletmeyi düşünmezdim.Ne ses için nede performans için. Neticede araç dizel olduğu için alacağım maksimum sesi biliyorum ve o orjinaliteyi bozmaya değmeyeceğini düşünüyorum.Yüksek devir çeviremedikçe egzoz sesi bence hikaye.

Yaptığım sıralama tüm araçlarıma ilk etapta yaptırmayı düşüneceğim şeyler olur.
 

yalcin

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
86
Puanları
0
Yaş
40
Konum
Büyükçekmece
bende bugün epey araştırdım ve yalıtım gerçekten yalan oldu neden; istediğim verimi alacağım bir çalışma bulamadım biryerde, dolayısıyla liste yayla başlayack gibi görünüyor. evvet yay zamanı:)
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
yalıtım konusunda yumuşak lastik yol sesini kesebilir ama o zaman da lastik yarılma yapabilir. pütür attırabilirsin çamurluklara onun da pek fazla etkisi olabileceğini sanmıyorum. ancak içerden döşemelerin altına falan izolasyon yapmak lazım. yay konusunda bozuk yollardan dolayı çekincelerim vardı. ama 3,5 yayların çok da sıkıntı yaratmadığını okuyunca ben de cesaretlendim açıkçası. konforu en az azaltan tecrübe edilmiş marka eibach mıdır? yoksa başka önerisi olan varmı
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
43
Yay konusunda marka seçeneği çok.

1) Eibach ( Alman )
2) H&R ( Alman )
3) Vogtland ( Alman )

Bunların dışında sayabileceğim 3-4 marka daha var ama kullanmadığım için birşey diyemiyorum ayrıca çevremde bu markaların dışında kullanan kişilere pek rastlamadım.

H&R çok güzel bir yaydır, gerçekten aracını yere basmak isteyen,konforu ve aracın ön takımına aldığı darbeleri önemsemeyen kişilerce çok rahat tercih edilir.Sert olması sebebiyle yol tutuşundan genelde memnun kalınıyor ancak iyi lastik olması şart çünkü sert girilen virajlarda direk tüm yük direk lastiğe biniyor. Kimisi Eibachtan iyi olduğunu söyler kimisi ise ikisinide kullandığını ama Eibachın eline su dökemez der:)

Vogtland kullanan kişilere az denk geldim iyi diyorlar ama ama bu 2 marka varken açıkçası tercih etmem.

Eibach bence isim yapmış, kendini ispatlamış ve memnuniyet oranı çok iyi bir marka.Optimum oluşu sayesinde hem konforu kaybetmek istemeyen hemde aracın yol tutuşunun arttırılması konusunda ikisini bir arada sunduğunu düşünüyorum.

Netice itibariyle kişilerin beklentileri ve kullanımları ile alakalı karar verilmesi gereken bir seçim. Kimisi beton gibi bir araç ister kimisi bu durumdan çok rahatsız olur. Yarışa girecek bir durumum olmadığı için ve limitleri zorlayacak viraj girişlerine gerek duymadığım için 3.5cm Eibach bence tam orta karar bir yay.Viraja girerken biraz zorladığımda banamısın demiyor içeri dalıyor ve ne kafadan nede arkadan bırakmıyor. Yaptığım ek modifiye tarz şeyler içinde en sevdiğim konu yay konusu oldu.Her ne kadar konforu koruyor olsada bir parça sertleşiyor.Başka türlü verim alınması zaten mümkün değil.Eibachında 5cm'lik yayları var ama bizim araçlara göre yoktu yanlış hatırlamıyorsam.İyi bir lastik jant alındığında veya orjinal jantlarla bile yaydan sonra aracın duruşu her şekilde değişiyor.

Yalçın mesajın sonunu yeni farkettim resim konusunda ancak bizim araçlarda kendi aracımın resmini koyuyorum örnek olması açısından çünkü başka resim yok.Ekli dosyayı görüntüle 2135Ekli dosyayı görüntüle 2136
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
en pahalıdan başla en ucuza dogru git listeni yaparken enazından ben bu listenin hepsini yapma niyetim olsa öyle yaparım

yalıtım için üşenmem dersen bitüself al yapı marketten aracı taban halısı kapı icleri dahil sök ve altına kapılara yapıştır farkı direk anlarsın. aracın altına hatta davlunbaz dahil pütür attırabilirsin bu plastik olan davlunbaz ve camurluklara gelen tas seslerini nispeten azaltıcaktır.
 
Üst